Valrian-lääkettä

nukahtamiseen?

Kärsin nukahtamisvaikeuksista silloin, kun seuraavana päivänä on joku tärkeä koe / esiintyminen tai muu ns. jännittävämpi tilanne. Onko kenelläkään kokemusta Valrian-nimisestä läääkkestä, jota saa apteeksista ilman reseptiä?

"Valrian on rauhoittava lääke, joka lievittää henkisiä jännitystiloja ja auttaa nukahtamaan. Lääkettä voi käyttää yleensä melko lievien ongelmien hoitoon, mutta joillakin se auttaa vaikeiltakin tuntuvissa tilanteissa."

Tuo vaikuttaisi ideaalilta lääkkeltä, koska saa tosiaan ilman reseptiä, ei (kuulemma!) aiheuta riippuvuutta eikä pöhnäistä oloa. Mutta mahtaakohan se olla liian lievää sitten? Tai kenties ihan joku placebo-lääke vaan? Olisi tosi kiva kuulla kokemuksia (myös muista reseptivapaista lääkkeistä, jotka olette kokeneet hyviksi).

7

21256

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tehoa..

valitettavasti!

• eilen kokeillut

Kokeilin tosiaan eilen eka kertaa Valriania. Normaalisti käytän Imovanea yhden tabletin viikossa/puolikas kerrallaan. Valrian ei auttanut minua nukkumaan paremmin (toisin kuin Imovane), vaan nukuin 4,5 t. Kuitenkin kohtuullisesti. Sen sijaan se kyllä auttoi olotilaan - sydän ei hakannut ja ahdistus ei ollut päällä, joten valvominen oli huomattavasti miellyttävämpää. Koen siis, että Valrianista oli apua rentoutumiseen, joten aion käyttää sitä jatkossakin aina silloin tällöin. Purkki maksoi reippaasti alle kymmenen euroa.

• tyttönen678

Minä kokeilin valriania. Ehkä ensimmäisenä yönä saattoi auttaa. Mutta sen jälkeen en nukkunut sen avulla yhtään paremmin. Hain lääkäriltä toista lääkettä jonka avulla sitten nukuin. Joillakin lääkkeillä olen nukkunut hyvin vaikka otin vaan puoli tablettia. Mutta valrianista ei ollut minulle hötyä vaikka edullisesta sai apteekista.

• tuon

>>ahdistus ei ollut päällä, joten valvominen oli huomattavasti miellyttävämpää. Koen siis, että Valrianista oli apua rentoutumiseen

• Unimattinen

Valrian ei ainakaan minulla auttanut. Ei tullut uni silmään eikä rauhoittanutkaan. Osta magnesium kalkkivalmistetta ja ota tätä iltaisin tunti ennen nukkumaan menoa. Se rauhoittaa, väsyttää ja tuo unen. Olen käyttänut tätä jo 1½ vuotta kohta ja minulla se auttoi.

• kokemusta on

Kyllä rauhoittaa jonkin verran.

• Jonzax

Karkeasti arvioituna toi valrian tabletti vastaa ehkä n. 2mg diapamia, tai 5mg opamoxia. Yrttikirjat suosittelevat n. 2g kertaannoksia valeriaanan juurta, joten tossa napissa oleva 5x uute (n. 150mg) yltää teholtaan vaan 1/3 osaan siitä minkä yleensä ajatellaan olevan sopiva turvallinen kerta-annos. En sitten tiedä et saako tota ottaa useamman napin. Omasta kokemuksesta voin sanoa että valeriaana on addiktoivampaa kuin pamit ja aiheuttaa pahempia vieroitusoireita kuin diapam tai opamox (Puhutaan siis melko pienistä annostuksista). Vaikutus tuntuu hyvin samanlaiselta, mutta ei aiheuta niin helposti vatsavaivoja/ummetusta kuin aidot pamit. Toinen hyvä puoli on että ne ei tunnu voimistavan alkoholin vaikutusta, joten voi otta vaikka alkaisi ahdistamaan silloin kun on kännissä. Jenkkien mukaan toi 2g juurta vastaa noin 15mg opamoxia. Toiset taas sanoo että tuore juuri on paljon vahvempaa ja miellyttävämmin vaikuttavaa kuin noi napit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3672
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      28
      3232
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      68
      2871
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2720
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1699
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      22
      1518
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1468
    Aihe