näyttely asennosta..

pentu

olisin sellasta kysyny, että miten ootte harjottanu näyttely asentoo, makupalan avulla? koska meijän rinsessa menee ihan sekaisin jos on jotain hyvää kädessä,,heh
ja sitten kun yrittää laittaa nätisti niin ei millään pysy paikallaan,eihän se tietysti heti onnistukkaan mutta koiruli ei tunnu ollenkaan ymmärtävän että mitä haetaan takaa,,ja miten pentuluokassa oikein arvostellaan? että onko se oltava niin justiinsa,,vai annetaanko pennulle "armoo" hih....

3

638

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      En käytä makupaloja lainkaan, en edes koulutuksessa. Olen vain todennut, että omani toimivat paremmin ilman.

      Asennossa ollaan aina vain ihan pieni hetki, jota sitten pikku hiljaa pidennetään. Tärkeintä ehkä on se, että totutat koirasi siihen, että jalkoja siirellään, takaosaan kosketaan ja että ohuessa näyttelynarussa tullaan nätisti.

      Pentuluokassa ei olla niin tiukkoja ja siellä annetaan aika paljon anteeksi. Nimimerkillä kokemusta on.

    • ellupatka

      hyvä harjoittelupaikka on ison peilin edessä. Katso vaikka doggilehdestä, miltä koirat näyttävät kun kokeneet handlerit seisottavat niitä, tai koirasi kasvattajan esittämä koiran kuvaa. Mene peilin eteen ja harjoittele siinä, miten saat koirasi näyttämään hyvältä. Tosin tässä vaiheessa pentu jo osaa seista edes hetken.

      Minäkään en ole käyttänyt makupaloja koulutuksen aikana, enkä käytä kehässäkään. Hyvin äkkiä pentu oppii makaamaan hihnan päällä norkatessaan herkkua. KAtso jos pääsisit vaikka aluejaoston touhuihin mukaan, jos siellä olis tarjota kädestä pitäen apua.

      • pentu

        joo,, täytyy ilman makupaloja harjoitella ,varmaan helponpaa ;-)
        kiitos ohjeista!
        jospa nähdään näyttelyissä joskus ;-)

        hauskaa kevään odotusta!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe