Hei!
Onko kellään omakohtaisia tai luotettavia tietoja siitä, kannattaako kissa allergiseen perheeseen ottaa koiraa? Jouduimme luopumaan kissoistamme keväällä, kun kolmas allergia ilmeni. Kaikki ovat olleet täysin oireettomia, mutta katsoimme viisaammaksi antaa kisut pois, jotta lapsien ja isännän terveys ei vaaraantuisi.Löysimmekin kisuille kodin ihan läheltä ja olemme saaneet vierailla niiden luona. Kenelläkään ei ole muita eläin allergioita. Perheemme kaipaa lemmikkiä, pienikokoinen koira suunnitelmissa, mutta onkohan viisasta? Emme tahtoisi joutua luopumaan toista kertaa rakkaasta lemmikistä.
Onko niin sanotuilla allergisoimattomilla roduilla oikeati vähemmän allergisoimaton vaikutus, vai onko hömppää?
Olisin kiitollonen, jos joku ystävällinen viitsisi antaa vinkkejä ja omakohtaisia kokemuksia.
Koiran tulisi olla suht pieni, jotta 11v.ja 9v. tyttömme voisivat myös ulkoiluttaa sitä työpäivien aikana. Ajattelimme etsiä ihan kotikoiraa, näyttelyt ei juurikaan kiinnosta vaan seura.Rotu ehdotuksia otetaan vastaan!
Kissa-allergia esteenä koiralle?
4
284
Vastaukset
- wuffis
Allergia vapaata koiraa ei ole olemassa ja tästä on varmaan tuhat topikkia.
Itse olen kissoille allerginen ja nuorempana muillekin pölyille. Koirille en ole koskaan ollut allerginen mutta kissojen lähelle en kyllä mene;)
Vaikeahan se on sanoa mihin suuntaan allergiat kehittyy jos on kehittyäkseen. Kuten Uma sanoi - harkitkaa.
Niin ja kaksi koiraa mulla on. - ......
Olen tosi allerginen kissoille, mutta elän vaivatta kolmen koiran kanssa. Olisin varovainen silti hankkiessanne koiraa.
- monimutkainen
35vuoteen aina eläimet kuviossa ,oma koira 20vuotiaasta jota kesti 35vuoteen ja kovat allergia oireet puhkesi,koira pois, surua paljon.Aloin pikkuhiljaa totutella villakoiraan,tutun luona paljon,ei oireita ,vihdoin ostin itselle.kaikki meni hyvin.kaksi vuotta ilman omaa koiraa.Nyt 15vuotta koirallinen jopa muutkin rodut menee ,eikä oireita.liekkö siedätys auttanut. Tosin tämä mun tarina vain.Kissa allergia jatkuu.
- kokemusta
Yleensä on niin, että jos lapsilla on eläinallergiaa, tilanne pahenee iän myötä. Eli koira allergia todennäköisesti puhkeaa, kun altistuvat muutaman vuoden(ehkä vain kuukausia) koiran pölylle. Allergisoimatonta rotua ei ole olemassa, vaikka aina niistä joku kertoo, jopa jotkut kasvattajat toimivat näin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1774995Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,184376Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993107Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2532952Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1432892- 522501
- 271919
- 221747
- 341733
- 651719