Hei,
vuokrasin asuntoni pari kuukautta sitten avoparille jotka tuntuivat oikein mukavilta. Sopimus tehtiin yhteistuumin ja vuokranmaksupäivästäkin pääsimme sopuun. Heillä kun oli toivomus että vuokran voisi maksaa kuun puolessa välissä kun palkka tulee silloi. Ystävällisenä ihmisenä suostuin siihen.
Nyt kuitenkin ensimmäisen vuokranmaksun aika oli lokakuun puolessa välissä, mutta jo hyvissä ajoin sain tekstiviestin mahdollisuudesta maksaa vuokra kuun viimeisenä päivänä. Entinen vuokranantaja kun ei ollut maksanut vuokratakuuta takaisin vielä. Vastasin myöntävästi, mutta mielessäni ajattelin että eipä anna hyvää kuvaa, kyseessä kun kuitenkin oli vasta ensimmäinen vuokra ja senkin kanssa jo näytti olevan "ongelmia".
Seuraavan tekstiviestin sain kuun viimeisenä päivänä, että laitamme vuokran huomenna maksuun ja se pitäisi näkyä sinulla parin päivän sisällä. Siis omavaltaisesti maksavat sen sovitusta päivämäärästä myöhässä. Kävin sitten marraskuun ensimmäisinä päivinä seurailemassa tilini tilannetta, mutta rahoja ei näkynyt. Laitoin sitten neljäs päivä viestin jossa kerroin ettei vuokraa vielä näkynyt tilillä. Vastaukseksi sain että maksuun on kyllä laitettu ensimmäinen päivä, mutta nyt ovat reissussa eivätkä voi asiaa hoitaa. Ilmoittele jos ei vuokraa näy vielä maanantaina.
No maanantai tuli ja menin katsomaan tiliäni. Siellähän komeasti vuokrasumma näkyi, mutta katos katos. Kun näen maksusuorituspäivän (jota vuokralaiset eivät varmaan tietäneet) ja se oli nimenomaan perjantai jolloin he eivät olisi (?) asiaa voineet hoitaa. Laitoin tästä viestin, että kiitos vuokra on tullut, mutta maksupäivä on neljäs eikä ensimmäinen kuten ilmoititte. Sain vaustaukseksi: Vaihdoin työpaikkaa ja työnantajalla oli jostain syystä suunnattoman vaikeaa maksaa viimeisintä palkkaa, joten se nyt viivästyi.
HAH!!!
Siis ihan suoraan valehdellaan päin naamaa ja syyt vain vaihtuu! Ja miksi minua pitäisi kiinnostaa kuka maksaa heille palkan ja koska! VUOKRA ON MAKSETTAVA SOPIMUKSEN MUKAISEN PÄIVÄN MUKAAN!!!
no, mutta juttuhan ei lopu tähän. Marraskuun vuokranmaksu päivä oli 15 päivä, mutta vielä 16 päivä kun kävin katsomassa tiliäni ei rahoja näkynyt. Odottelin, ja ohoh! Sain taas viestin: Älä nyt hermostu mutta olen itse vaihtanut työpaikaa viime kuun puolessa välissä ja saan palkan sen takia 25. päivä. Pystymme maksamaan silloin vuokran ja se näkyy tililläsi samana päivänä. Pahoittelen jos tämä aiheuttaa ongelmia.
SIIS MITÄ??? on se kumma kun ei saada maksua maksettua!? olisivatko haukanneet liian kalliin asunnon vai mikä on?
Päätin sitten tänään laittaa kirjattuna kirjeenä varoituksen heille. On se kumma kun heti alusta vaikeuksia ja itse mennään muuttelemaan vuokranmaksua. ???
Laitoin heille viestin siitä, että kai he ymmärtävät että heidän velvollisuutensa on maksaa vuokra vuokrasopimuksessa määrättynä päivänä niin vastaukseksi sain:
Velvollisuus on toki maksaa 15. päivä ja siihen pyrimme. Sinulla on kuitenkin 2 kuukautta takuuvuokraa sisällä. Niitä voit toki ns. lainata joss ensi kuussa ei voida 15. päivä maksaa.
HAH sanon minä!!!
Mitä sanotte te??
Tämä sama linja on jatkunut nyt koko heidän asumisen ajan (4kk). Kumpaakaan en saa yhteyttä, Vuokraa ei näy tilillä ajoissa. Olen mielestäni joustanut liiankin kanssa tässä asiassa. Omat laskuni ovat rästissä koska eivät maksa vuokria ajallaan.
Saan sydämentykytyksiä....
Onko minulla oikeus häätää heidät pois?! Haluan heistä eroon MAHDOLLISIMMAN PIAN!!!
Vaikeus maksaa vuokraa
10
2727
Vastaukset
- tuota
No ota nyt ainakin viiästyskorko viivästyneestä maksusta.
- isännöitsijä
voit tehdä näin: Vie asia käräjäoikeuteen ja vaadi vuokrasuhteen purkua ja häätöä. Perusteena vuokranmaksun laiminlyönti. Voit myös vaihtaa asuntoosi lukot jos kantti kestää. Jos alkaavat kiukutella.. Käske haastaa oikeuteen. 9/10 ei haasta. Nimim. Kokemusta on.
- make
Ei kannata mennä lukkoja vaihtamaan. Se, että vuokralainen ei toimi oikein, ei oikeuta vuokranantajaa toimimaan väärin.
- Meikä
Voit häätää ne pois, aika taas riippuu mitä ootte vuokrasopimukseen sopinu...ainakin 3kk:ssa pitäs päästä eroon alle vuoden asuneista jos ei oo muuta sovittu...
ps. on sitä maksukykyisiäkin pariskuntia olemassa.
En ihmettelis vaikkeivät olis töissä...tavallisel työssäkäyväl tuskin on ongelmaa maksella vuokria, ainakaan minulla ei oo ikinä ollut. - make
Tuolta varmaan saat lisätietoa, ja tukeakin jos liitys jäseneksi.
http://www.suomenvuokranantajat.fi/
Kyllä sen vuokralaisen pitää vuokraraha jostain muualta lainata, kuin väkisin sinulta, jos ei muuten eräpäivänä pysty maksamaan. Tilanne ei vaikuta kovin hyvältä. - Kyllästynyt
Olen jo lähettänyt laskun viivästyskoroista ja se kyllä maksettiin.
Eilen viimeksi kysyin toiselta heistä (jota olen saanut puhelimitse eniten kiinni) että voisivatko he vahvistaa että vuokra on maksettu. Vastausta en ole saanut. Tänään laitoin viestin molemmille. Edelleenkään en ole saanut vastausta. Tämä toinen (jolle olin eilen laittanut viestin vaivautui kyllä vastaamaan minulle sen verran että: Mitä jos hoitaisit huolesi välillä X:n kanssa (toinen vuokraajista)?
Laitoin asiallisen viestin etten ole saanut kummaltakaan vastausta ja mielestäni minun tehtäviini ei kuulu arvata kumpikohan tällä kertaa hoitaa asiaa. Ja muistutin myös että vuokrasopimuksessa on molempien nimet!
Vastaukseksi sain: Kai nyt sentään tajuat, että työaikana asioiden hoito on jokseenkin vaikeaa. Muutenkin molempien etujen mukaista olisi hoitaa asia kirjeitse.
Siis USKOMATONTA!!! En minä ole kirjekaveria itselleni etsinyt?!?! Ja työaikana!! Onko hän oikeasti töissä 24 tuntia kun ei ole yli vuorokauteen voinut vastata alkuperäiseen viestiini, mutta kaikkea muuta ehtii kirjoittamaan.
APUA!!! Tätä vauhtia kuolen nuorena!!!
Asun vielä kaiken lisäksi ulkomailla joten tätä on todella hankala ja jopa ärsyttävääkin hoitaa täältä käsin!- jepjep
Mimmi hoiteli vuokriaan miten sattui. Piti jatkuvasti huomautella ja syksyllä viedä virallinen vaaroituskin.
Nyt on joulukuun, tammikuun ja jos ei ihmettä huomenna tapahdu niin helmikuun vuokratkin maksamatta. Laitoimme netinkautta haastehakemuksen sisään ja myös veimme mimmin postilaatikosta vuokrasopimuksen purkuilmoituksen. Tuli viesti jotta hän lähtee ja maksaa maksunsa.
Ja noihin vuokranantajiin kannattaa liittyä. Aika pienellä rahalla ne hoitavat vuokran veloituksen ja huomautukset vuokralaiselta. - persuksille
Tuommoisille loispaskiaisille kengän kuva persaukseen. Kyllä löydät vielä vastuullisenkin vuokralaisen (ehkä, onko heitä?) Tsemppiä! Tuollaista lieroilua ei pidä kenenkään kestää.
- Ääääli
Sinun ei tarvitse olla toisten ihmisten asumisen rahoittaja, sitä varten on pankit ja huonoimmassa jamassa oleville sosiaalitoimisto.
Takuuvuokrahan on tällaisia tapauksia varten eli toimi seuraavasti. Vähintään yksi kirjallinen huomautus asiasta ja maininta purku-uhasta. Jos homma ei parane niin välittömästi ilmoitus vuokrasuhteen purkamisesta. Purkamisessa ei noudateta irtisanomisaikaa kun ilmoitat täsmällisesti että kyseessä vuokrasuhteen purkaminen ei irtisanominen. Täältä lakipykälät:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1995/19950481?search[type]=pika&search[pika]=vuokra* - jorkki
Tähän hätään neuvo ei ehdi, mutta tee seuraavien kanssa aluksi määräaikainen sopimus esim 3 tai 6 kk. Varsinkin 6kk.n sopparin aikana tavat tulevat esille. Lykkyä Sinulle Terv Jorkki
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383682Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal293245- 692878
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912730- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811699- 231528
- 281507
- 281478
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474