Miten mä saan mun gerbiilin kiinni? Se karkasi häkistään toissapäivänä ja se juoksee vapaana mun huoneessa vieläkii! Pelkään et se kuolee janoon. Aina se löytää jonkin piilon mistä sitä ei millään saa pois. Esim. kaapin taakse (huom. kaappia ei voi siirtää.) Haluun mun kullannupun takaisin!
karkulainen
8
444
Vastaukset
- hiiri
laita jonnekkin syrjäseen paikkaan huoneeseen korkea sanko jonne se voi kiivetä jotain lautaa pitkin ja siitä laudalta sinne sankoon ruoka vana ja sangon reijän päälle esim paperi tai joku joka näyttää kestävältä ja sen päälle vielä vähän ruokaa ja sangonpohjalle puruja.silleen sain ainakin hiireni kiinni!
- titti
No eipä olis tullut moinen viritelmä mieleen. Kiitti hyvästä ideasta. Täytyypä kokeilla.
- Gerbuliini
Meidän Viivi-neiti on karannut jo 3 kertaa.. ekalla kerralla löysin sen saunasta. Ihan yllätys oli, koska en ollut huomannut, että se oli karannut. ;) Jahtasin sen vain kiiinni. Eka kyllä yritän saada sen itse tulemaan. Oli kyllä aikamoinen urakka!
Toisella kerralla se karkasi veljeni huoneen sängyn alle, duna oli nimittäin sielä huoneessa. Sängyn alla on sellanen kolonen, varmaan samanlainen kuin sullakin kaapin. Suostuttelimme sen vaan pois ja kyllähän se tuli...
Kolmannella kerralla kun se karkasi, se juoksi mun huoneesta (dunat siirrettiin mun huoneeseen) veljeni huoneeseen, saman sängyn alle... talon toiseen päähän! Voi olla, että se muisti paikan. Noh, siellä se varmaan oli ollut koko yön, koska äitini tuli herättämään mut leikkimökistä, että Viivi on karannu häkistä, koska katto on jääny auki..(?!?) Nooh, olikin vähän vaikeempi saada se pois sieltä, koska se oli varmaan jo tottunut olemaan sielä.. Eka ei edes nähty Viiviä siellä, kuulin vaan rummutusta. Taskulampulla sitten näin sen siellä.
Suostuttelin sen pahvirullan avulla pois.. en viittinyt alkaa jahtaamaan, koska Viivi olisi juossut vain karkuun eikä käteni sitä paitsi olisi ylettynyt..
-------------------------------------------------
Yritä saada gerbiilisi huomaamaan sinut. Suostuttele sitä esim. siemenillä kädellesi, tai edes lähellesi. Meidän gerbut ainakin tykkää kiipeillä minussa.. *hih* Yritä saada se syliisi.
En keksi oikein mitään muuta keinoa.. sitten on se pahvirulla jutska.- titti
Mun Rääpäle ei vielä ole ihan käsikesy joten se ei vapaaehtosesti kädelle tule. Sain sen itselleni kun se oli jo täysi-ikäinen. Mulla on kaksi gerbiiliä Räpsy ja Rääpäle. Räpsy vain on niin viisas et se pääsee helposti ulos häkistään. Mä en voi hankkia niille terraariotakaan kun ei ole rahaa ja muoviterraario ei käy päinsä, kun Räpsy on allerginen muoville. Rääpäle kun pääsee vauhtiin sitä ei kiinni saa. Eikä ihan helposti sitä kyllä löydäkään. Räpsy ei ole koskaan edes yrittänyt karata. Rääpäle karkaa ainakii 3 kertaa viikossa.
- Kiinnostunut
titti kirjoitti:
Mun Rääpäle ei vielä ole ihan käsikesy joten se ei vapaaehtosesti kädelle tule. Sain sen itselleni kun se oli jo täysi-ikäinen. Mulla on kaksi gerbiiliä Räpsy ja Rääpäle. Räpsy vain on niin viisas et se pääsee helposti ulos häkistään. Mä en voi hankkia niille terraariotakaan kun ei ole rahaa ja muoviterraario ei käy päinsä, kun Räpsy on allerginen muoville. Rääpäle kun pääsee vauhtiin sitä ei kiinni saa. Eikä ihan helposti sitä kyllä löydäkään. Räpsy ei ole koskaan edes yrittänyt karata. Rääpäle karkaa ainakii 3 kertaa viikossa.
Kerro lisää gerbiilisi muoviallergiasta! Millaisia oireita jne. Olen erittäin kiinnostunut kuulemaan lisää tapauksesta. Oletkos muuten jo saanut karkulaisen kiinni? : )
- titti
Kiinnostunut kirjoitti:
Kerro lisää gerbiilisi muoviallergiasta! Millaisia oireita jne. Olen erittäin kiinnostunut kuulemaan lisää tapauksesta. Oletkos muuten jo saanut karkulaisen kiinni? : )
Siis Räpsyn muoviallergiasta: Huomasin, että sen kuonoon alkoi tulla ensin ihottumaa. Niin, että sen juuri ja juuri huomasi. Parin päivän päästä ihottuma levisi hieman enemmän. Lopulta sillä turposi hieman etujalat ja kuonosta läksi karvat pois. Tottakai oli sitten vietävä Räpsy eläinlääkäriin. Eläinlääkäri totesi heti että tämä on muoviallergia joten kaikki muoviset esineet häkistä on poistettava. Sain lääkäriltä Räpsylle lääkekuurin joka noin viikon päästä rupesi kunnolla tehoamaan. Sitä ennen Räpsy vain makasi hiljaa häkissä ja Rääpäle hoiti sitä. Meidän piti ostaa kaikki välineet uudenlaiset mukaanlukien muovinen terraario ja juomapullo oli vaihdettava ei muoviseen. Nyt molemmat gerbiilt voivat hyvin. Tämän tyyppinen allergia on todella vaikea.
- titti
titti kirjoitti:
Siis Räpsyn muoviallergiasta: Huomasin, että sen kuonoon alkoi tulla ensin ihottumaa. Niin, että sen juuri ja juuri huomasi. Parin päivän päästä ihottuma levisi hieman enemmän. Lopulta sillä turposi hieman etujalat ja kuonosta läksi karvat pois. Tottakai oli sitten vietävä Räpsy eläinlääkäriin. Eläinlääkäri totesi heti että tämä on muoviallergia joten kaikki muoviset esineet häkistä on poistettava. Sain lääkäriltä Räpsylle lääkekuurin joka noin viikon päästä rupesi kunnolla tehoamaan. Sitä ennen Räpsy vain makasi hiljaa häkissä ja Rääpäle hoiti sitä. Meidän piti ostaa kaikki välineet uudenlaiset mukaanlukien muovinen terraario ja juomapullo oli vaihdettava ei muoviseen. Nyt molemmat gerbiilt voivat hyvin. Tämän tyyppinen allergia on todella vaikea.
Sain karkulaisen kiinni. Enää se ei kyllä pääse karkuun, kun löysin sen pakoreitin.
- Gerbuliini
titti kirjoitti:
Sain karkulaisen kiinni. Enää se ei kyllä pääse karkuun, kun löysin sen pakoreitin.
Kiva kun sait kiinni!
Meillä on onneksi muoviterraariot, dunat kaikilla. Sieltä ei pääse kuin kattoritilästä, jos siitäkään, joissakin ne on aika pienet ne välit. Ja riippuu tietysti siitä hyppiikö gerbiili korkealle..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315556- 363741
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833303- 112585
- 292172
- 122117
- 1631896
- 141398
- 1051362
- 1371164