Olen uskossa ja ja olen käynyt Cityseurakunnassa,Vapaakirkossa,Helluntaiseurakunnassa,Raamattu-Puhuu seurakunnassa. Missään ei kukaan ole alkanut millään tavalla kontrolloida mua vaikka tuttuja on tullut joka paikasta. Ajattelin seuraavaksi mennä tutustumaan ja katsomaan muutaman kokouksen adventtikirkkoon. Mitähän siellä tapahtuu?
Missä liikkeessä eniten kontrollia?
23
1094
Vastaukset
- taram2
Jumalan Henkeä täynnä olevia tilaisuuksia.
Tosin joukosta löytyy puhujia joita ei esiintymään pitäisi päästää.Mutta onhan ihmisellä jalat.Jos helppoheikki eksyy lavalle ei häntä tarvitse jäädä kuuntelemaan.
Poislähtemisestä ei rangaista.
Heidän joukostaan löytyy pääasiassa tervemielistä uskovaista,mutta sitten on niitä joiden ego on heittänyt "häränpyllyä". Rauhaa ja hei
Itse joskus etsin kaikki seurakunnat, ja löysin Adventtikirkon.
Olen tyytyväinen.
Löysin seurakunnan joka opettaa ja tutkii Raamattua.
Toinen puoli Jumalanpalvelustakin on Raamattutunti, johon jokainen voi puheenvuoroillaan osallistua.
Riipuu missä olet, kuinka Sinut huomataan.
Kukaan ei esitä vaatimuksia, eikä kontrolloi,
mutta haluavat tutustua ja tervehtiä.
Mene juttelemaan seurakunnan työntekijän tai pastorin kanssa, kumpi siellä onkin.
Seurakunnan puhujat valitaan kyllä, mutta joudumme käyttämään seurakuntalaisia, ja hyvä että saavat osallistua.
Jos on kovin kriittinen, voi reagoida kuten tuo edellinen, riippuu hiukan kuinka iso seurakunta on.
Käytäntö kuitenkin on osoittanut aina että mitä enemmän löytää vikaa muista uskovista, sitä huonomopi on oma suhde Vapahtajaan.
Näin on yleensä aina.
Herrassaa ihmisestä tulee rakkaudellinen ja rakentava kaikessa.
Hän ei ole ankara muille eikä syytä muitam, eikä etsi vikoja, vaan hyviä asioita joista iloitsee.
Voit kirjoittaa minulle kokemuksia jos jotakin on mainittavaa, jos voin auttaa, mutta siellä on kyllä ihmiset että jos hyvin menee, niin käytä heitä.
Epäselvyyksissä puhu rohkeasti siellä. Rakkaudessa auttavat ja vastaavat.
Jumalan siunausta ja tervetuloa
jari laurila- taram2
Reakointini on reaalimaailmasta.
Jos on liian "ruusunpunaiset lasit silmillä",voi kävästä ja kääntyä jos sattuu olemaan paikalla juuri silloin kun "egolla pullistelija" on saarnaamassa.Siis sattuu olemaan väärään aikaan väärässä paikassa.
Näin voi käydä tai sitten ei.
Olen itse ollut tämän ansan koettelemuksessa,mutta se on ollut minulle tervehdyttävä ja rakentava kokemus.Olen tarvinnut sitä.
Minulle adventtikirkkoon perehtyminen on ollut senlaatuista riepotusta että heikkopäisempi olis ollut jo pakkopaidassa tai ruvennut ateistiksi.
Vaimoni kanssa olemme joskus pohtineet,miksi minulle on käynyt näin.Ensinnä olen tutustunut ruusupensaan piikkeihin.Nyt ruusuihin.
Joillakin,tässä tapauksessa minulla,pää on umpiluuta ja sitä pitää hieman koputella että näkee paremmin.
Minun nousemiseni uskontielle on ollut kuin kiipeämistä väärinpäin puuhun.
Enkä ole ainoa.Siitä olen vakuuttunut.
Mutta päinvastoin kun jotkut muut,olen tullut toisella kertaa takaisin ovesta,kunhan olen tarkistanut ettei saarnaamassa ole "helppo-heikki".
Hyviä Jumalan armosta puhuviakin löytyy enemmistö. taram2 kirjoitti:
Jos on liian "ruusunpunaiset lasit silmillä",voi kävästä ja kääntyä jos sattuu olemaan paikalla juuri silloin kun "egolla pullistelija" on saarnaamassa.Siis sattuu olemaan väärään aikaan väärässä paikassa.
Olen itse ollut tämän ansan koettelemuksessa,mutta se on ollut minulle tervehdyttävä ja rakentava kokemus.Olen tarvinnut sitä.
Minulle adventtikirkkoon perehtyminen on ollut senlaatuista riepotusta että heikkopäisempi olis ollut jo pakkopaidassa tai ruvennut ateistiksi.
Vaimoni kanssa olemme joskus pohtineet,miksi minulle on käynyt näin.Ensinnä olen tutustunut ruusupensaan piikkeihin.Nyt ruusuihin.
Joillakin,tässä tapauksessa minulla,pää on umpiluuta ja sitä pitää hieman koputella että näkee paremmin.
Mutta päinvastoin kun jotkut muut,olen tullut toisella kertaa takaisin ovesta,kunhan olen tarkistanut ettei saarnaamassa ole "helppo-heikki".
Hyviä Jumalan armosta puhuviakin löytyy enemmistö.Rauha
Joo, ymmärrän kyllä Sinua. Olethan itse hyvä puhuja.
Siunausta
jari laurila- taram2
taram2 kirjoitti:
Hyviä Jumalan armosta puhuviakin löytyy enemmistö.Siunausta samoin!
Tässä nyt vähän rehellisesti kerron vielä lisää tuntojani.Joku voi tarvita niitäkin.
Joskus olen kuin vanhan sadun pilalle passattu hionostoprinsessa,vaikka olenkin mies.
Tämä sadun prinsessa joutuu jostain syystä kasvattilapseksi perheeseen jossa ei hänen totutuista tavoista ole mitään tietoa.Eleteen vähän kuin pellossa,ilman pitsipaitoja,nukkavieruissa olo asuissa.
Aikamoiset ristiriidat syntyy tämän "hienosto prinsessan" ja muiden välillä.Väliin olo on hänellä,että:"haluan pois täältä".
Mutta pian hän huomaa että tuossa perheessä on kuitenkin jotain mitä hän ei ole aikaisemmassa sääntökokelmassa olevassa"prinsessa kodissaan" tavannut.Siellä on aitoa rakkautta.Rakkautta jopa tätä kiukettaalevaa hienohelmaakin kohtaan.
Jonkin ajan kuluttua hän lempaa pitsimekkonsa ja vaihtaa ne mukavan oloiseen jokapaikan asusteeseen,joka ei purista kaulasta.
Niin meistä jotkut ovat,kuten minä.Kuristava kaulapanta vaihtuu oloon:"eipä tarvitse enää miettiä miltä näytän".
Usko Jeesuksen parantavaan voimaan ja armoon tekee ihmeitä. - kiinnosta
taram2 kirjoitti:
Siunausta samoin!
Tässä nyt vähän rehellisesti kerron vielä lisää tuntojani.Joku voi tarvita niitäkin.
Joskus olen kuin vanhan sadun pilalle passattu hionostoprinsessa,vaikka olenkin mies.
Tämä sadun prinsessa joutuu jostain syystä kasvattilapseksi perheeseen jossa ei hänen totutuista tavoista ole mitään tietoa.Eleteen vähän kuin pellossa,ilman pitsipaitoja,nukkavieruissa olo asuissa.
Aikamoiset ristiriidat syntyy tämän "hienosto prinsessan" ja muiden välillä.Väliin olo on hänellä,että:"haluan pois täältä".
Mutta pian hän huomaa että tuossa perheessä on kuitenkin jotain mitä hän ei ole aikaisemmassa sääntökokelmassa olevassa"prinsessa kodissaan" tavannut.Siellä on aitoa rakkautta.Rakkautta jopa tätä kiukettaalevaa hienohelmaakin kohtaan.
Jonkin ajan kuluttua hän lempaa pitsimekkonsa ja vaihtaa ne mukavan oloiseen jokapaikan asusteeseen,joka ei purista kaulasta.
Niin meistä jotkut ovat,kuten minä.Kuristava kaulapanta vaihtuu oloon:"eipä tarvitse enää miettiä miltä näytän".
Usko Jeesuksen parantavaan voimaan ja armoon tekee ihmeitä.vain 2 adventistia jauhaa.
- annu42
Järvenpään Adventtiseurakuntaan, joka kokoontuu Louhelassa. Siellä on aina ollut hyvä olla, rakastava ja antoisa ilmapiiri, joten tervetuloa sinne.
Koska jo huomenna lähden kotoani, ja olen poissa melkein viikon toivotan rauhaa ja iloa Herrassa teille kaikille.- poika
"Minä menen Tampereelle", sanoi SF. Niin aion minäkin tehdä. Eikö ole hyvä, kun voimme vielä liikkua paikasta toiseen ja tavata elämäämme rikastuttavia ihmisiä. Sokrates oli sitä mieltä. Niin kai meidänkin tulisi olla.
- kinnostaa,kiinnostaa
poika kirjoitti:
"Minä menen Tampereelle", sanoi SF. Niin aion minäkin tehdä. Eikö ole hyvä, kun voimme vielä liikkua paikasta toiseen ja tavata elämäämme rikastuttavia ihmisiä. Sokrates oli sitä mieltä. Niin kai meidänkin tulisi olla.
niin kovasti,kun kerran sanoit,että olo on kuin mummon villavakassa. Se lause kuului minun lempipuhujalleni. Oletko A.O. vai oletko häneltä kuullut em. lauseen? :)
- poika
kinnostaa,kiinnostaa kirjoitti:
niin kovasti,kun kerran sanoit,että olo on kuin mummon villavakassa. Se lause kuului minun lempipuhujalleni. Oletko A.O. vai oletko häneltä kuullut em. lauseen? :)
Minä tunnen oikein hyvin tuon kertomuksen "mummun villavakasta", koska se on minun oman äitini hengellinen kokemus. Sitä edelsi pitkä etsimisen vaihe. Hän kävi naapureiden, paikallisen papin ja kansakoulun ala-asteen opettajan luona. Lopulta hän päätyi Niemisjärven seurantaloon. Siellä hän sai kuulla tuon hänen sydäntään niin siunaavan ja Kristuksen yhteyteen saattavan laulun: "Jeesuksen armahan kädet ja helma, sydänkin armoinen avattu on. Onkohan syytä siis nääntyä kellään, avoin kun autuuden satama on..."
Niin joko nyt tiedät kuka "poika" on? Jos et tiedä, niin kysy uudestaan? Tähän sopii kertoa lyhyesti eräs toinen tapaus. Yritin kiiruhtaa Viiskulman kautta Bulevardille. Minulla oli kiire Hyvinkäälle. Autoni oli Bulevardilla erään laitoksen pihassa. Matkalla huomasin, että tuttu mies istuu ratikkapysäkillä, erään rappukäytävän kohdalla. Ajattelin, että menenkö ohi vai pysähdynkö? Pysähdyin ja tervehdin istujaa. Kiitin häntä monista hienoista selostuksista Salpausselältä ja Holmenkollenilta. Niin siinä istui itse Paavo N. Hän kohta ojensi kätensä ja tiedusteli, kehenkä hänelllä oli tilaisuus tutustua. Kun sai kuulla ja vielä hetken juttelimme, lopuksi Paavo N. kiitti, siitä että kulkija pysähtyi eikä mennyt ohitse. "Tämä pelasti minulle tämän päivän", totesi Paavo N. - tuon mummon villavakan
poika kirjoitti:
Minä tunnen oikein hyvin tuon kertomuksen "mummun villavakasta", koska se on minun oman äitini hengellinen kokemus. Sitä edelsi pitkä etsimisen vaihe. Hän kävi naapureiden, paikallisen papin ja kansakoulun ala-asteen opettajan luona. Lopulta hän päätyi Niemisjärven seurantaloon. Siellä hän sai kuulla tuon hänen sydäntään niin siunaavan ja Kristuksen yhteyteen saattavan laulun: "Jeesuksen armahan kädet ja helma, sydänkin armoinen avattu on. Onkohan syytä siis nääntyä kellään, avoin kun autuuden satama on..."
Niin joko nyt tiedät kuka "poika" on? Jos et tiedä, niin kysy uudestaan? Tähän sopii kertoa lyhyesti eräs toinen tapaus. Yritin kiiruhtaa Viiskulman kautta Bulevardille. Minulla oli kiire Hyvinkäälle. Autoni oli Bulevardilla erään laitoksen pihassa. Matkalla huomasin, että tuttu mies istuu ratikkapysäkillä, erään rappukäytävän kohdalla. Ajattelin, että menenkö ohi vai pysähdynkö? Pysähdyin ja tervehdin istujaa. Kiitin häntä monista hienoista selostuksista Salpausselältä ja Holmenkollenilta. Niin siinä istui itse Paavo N. Hän kohta ojensi kätensä ja tiedusteli, kehenkä hänelllä oli tilaisuus tutustua. Kun sai kuulla ja vielä hetken juttelimme, lopuksi Paavo N. kiitti, siitä että kulkija pysähtyi eikä mennyt ohitse. "Tämä pelasti minulle tämän päivän", totesi Paavo N.Nyt minä tiedän sen rauhallisen äänensävyn
laittaa tuohon "pojan" tekstin taustalle.
Kiva kun olet täällä A.O. :) - : ): )
tuon mummon villavakan kirjoitti:
Nyt minä tiedän sen rauhallisen äänensävyn
Kiva kun olet täällä A.O. :)Että olen Vaavi vaan.
- poika
tuon mummon villavakan kirjoitti:
Nyt minä tiedän sen rauhallisen äänensävyn
Kiva kun olet täällä A.O. :)Olisi kiva yrittää arvailla kuka sinä olet, mutta tarvitsen riittävän hyvän vihjeen. Saisinko sellaisen?
- tämä jotain
poika kirjoitti:
Olisi kiva yrittää arvailla kuka sinä olet, mutta tarvitsen riittävän hyvän vihjeen. Saisinko sellaisen?
Silveruddens badsanatorium.
- poika
tämä jotain kirjoitti:
Kivoja ihmisiä olen tavannut sielläkin. Voi olla, että arvaan oikein tai väärin (SS). Lähden tässä iltamyöhällä vielä erästä matkamiestä hakemaan linja-autoasemalta.
tämä jotain kirjoitti:
Olet ilmeisesti adventisti - Hopeaniemen kylpylähän oli ennen adventtikirkon omaisuutta. Siellä oli ellenistiset kasvisruuat ja vesihoidot käytössä ja Ellenin kirjoja hyllyt pullollaan.
- mummun villavakassa
poika kirjoitti:
Kivoja ihmisiä olen tavannut sielläkin. Voi olla, että arvaan oikein tai väärin (SS). Lähden tässä iltamyöhällä vielä erästä matkamiestä hakemaan linja-autoasemalta.
uinailee SR :)
- käynyt
uskova_1 kirjoitti:
Olet ilmeisesti adventisti - Hopeaniemen kylpylähän oli ennen adventtikirkon omaisuutta. Siellä oli ellenistiset kasvisruuat ja vesihoidot käytössä ja Ellenin kirjoja hyllyt pullollaan.
siellä?
- poika
käynyt kirjoitti:
siellä?
Chicagossa ja New Orleansissa APA:n päivillä, Silveruddenissa muistaakseni viime käynti osui 1995, Käytännöllisen teologian laitoksella lukuisia kertoja opettamassa, uimassa Kuolleessa meressä, St. Katariinan luostarissa Siinailla, Autuuden vuoren rinteillä Kapernaumin pohjoispuolella, hiljattain osallistuin Tuomasmessuun Turun tuomiokirkossa. Siinähän niitä tuli muutamia paikkoja mainittua.
- mummun villavakka
poika kirjoitti:
Chicagossa ja New Orleansissa APA:n päivillä, Silveruddenissa muistaakseni viime käynti osui 1995, Käytännöllisen teologian laitoksella lukuisia kertoja opettamassa, uimassa Kuolleessa meressä, St. Katariinan luostarissa Siinailla, Autuuden vuoren rinteillä Kapernaumin pohjoispuolella, hiljattain osallistuin Tuomasmessuun Turun tuomiokirkossa. Siinähän niitä tuli muutamia paikkoja mainittua.
Oletko jo saanut selville kuka olen?
Oltiin Jaskan kotona lohisopalla,
kun vierailit vaimosi kanssa
Sykkivässä sydämessä.
Olet opettanut tyttöäni lukiossa.
Olen se pullukka "tyttö". :) - poika
mummun villavakka kirjoitti:
Oletko jo saanut selville kuka olen?
Oltiin Jaskan kotona lohisopalla,
kun vierailit vaimosi kanssa
Sykkivässä sydämessä.
Olet opettanut tyttöäni lukiossa.
Olen se pullukka "tyttö". :)Vanhemmat ja tyttären tunnen. Nyt sytytti jo! Iloista mieltä ja voimia elämään!
- Mummun villavakka
poika kirjoitti:
Vanhemmat ja tyttären tunnen. Nyt sytytti jo! Iloista mieltä ja voimia elämään!
Iloista mieltä sinnekin.
- annu42
poika kirjoitti:
Tosi on, vielä on vapaus olla ja mennä, mihin haluaa. Minulla oli seikkailurikas matka sinne etelän autosumaan. Torstain ja maanantain välisenä aikana olin jopa iltapäivän ruuhkissa mukana. En todellakaan ihmettele, että siellä joskus toisiinsa törmäävät. Kun täällä maalla ajelen yksikseni, siellä tosiaan tunsin olevani aina jonkun tiellä.
Paljon parempaan päin on Helsingin ympäristön ajokulttuuri mennyt aivan muutaman vuoden aikana. Vain kerran sain torven töräytyksen, kun olin kai liian hidas lähtemään valoista. Tällä viikolla olen kiittänyt taas Herraa, että sieltä pääsin ehjänä pois. Samalla tiedän, että kahdelle lapselleni ja heidän puolisoilleen se liikenne on jokapäiväistä, joten rukouksen aihetta riittää.
Aina mieli avartuu, kun käy muualla katsomassa. Olin myös sunnuntaina Helsingin Annankadulla kurssilla. Sekin oli hieno päivä, josta jäi paljon hyvää tietoa ja ajatuksia mieleen. Yhdessä todella rikastumme henkisesti ja hengellisesti. Eräs sukulaiskäyntikin onnistui, ja sen toteutuminen oli todella suuri ihme, koska toisinkin olisi voinut käydä.
Lisäksi kotimatkalla autostakin katosi virta, mutta aivan oikeassa paikassa eli huoltoaseman vieressä ja oikeaan aikaan, kun se vielä oli avoinna. Olihan maanantaina lähes 20 asteen pakkanen. Tiepalvelu toimi erinomaisesti ja pian jatkoin kotimatkaa iloisena, koska vika oli hyvin pieni, mutta riittävä matkan katkaisemaan. Auto on tekniikan tuote, mutta me Jumalan. Ilman häntä emme mekään "kulje" yhtäkään hetkeä. Yksin hänestä me olemme täysin riippuvaiset.
Sydämestäni laulan tällä hetkellä: "Herraa ylistää tahdon, Herraa ainoastaan, kuuli heikon huudon, riensi auttamaan..." ja miten monessa kohdin vielä. Se oli valtavaa. Taidan toistekin uskaltaa etelään ajelemaan ja asioita toimittamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun4310253T:ltä J-miehelle
Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli332531Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo291938- 1361713
Miksi kirjoittelet sinkut-palstalla?
Olet sinkku? Kaipaat jutteluseuraa? Täällä on kivoja keskusteluja? Tapaat mielenkiintoisia ihmisiä? Joku muu syy?1971239Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?
Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast121205- 711137
- 92982
- 59960
- 82914