Eli minulla on ollut pitemmän aikaa ongelma kissani kanssa. Täyttää tässä kuussa 8kk, ja sillä on pienestä pitäen ollut tapana, yhtäkkiä ilman mitään syytä silittäessä purra, tuntuu ihan kuin se ei sillä hetkellä tykkäisi että juuri siitä kohdasta silitetään mutta taas toisaalta se itse tuo sitä kohtaa uudestaan käteen..En oikein tiedä miten tämän puremisen saisi lopetettua(Huom kissa on otettu 13viikon ikäisenä). Toinen ongelma on hiuksien haukkaaminen.. Luin joskus että joillekkin on auttanut että pitää heinää kissalla tarjolla, no tämäpä ei tehonnut minun kisuuni vaan tuli siitä huolimatta syömään hiuksiani..Tämä ottaa hiukset suuhunsa ja puistaa niitä..Miten kyseiset tavat saisi kitkettyä pois..Olen yrittänyt vesisuihkua, näppäsyä nenään, niskasta kiinniottoa, huutamista, pois viemistä alkaa olemaan neuvot vähissä..
Ongelma kisu?
3
399
Vastaukset
- Kati
Kaksi kissoistani tekee myös sitä, että kesken silityksen alkavat puremaan. Ne ainakin tekevät sitä, kun ovat tyytyväisiä. Ei auta muu kuin lopettaa silittäminen joka kerta. Ehkä kissa ajastaan oppii, kun silittämistä jatketaan jollei kissa pure. Kolmas kissani oli nuorempana jatkuvasti hiuksisani kiinni, eikä siihen auttanut muu kuin aika. Kun ensimmäinen vuosi on takana, rauhoittuu kissasi varmasti jonkin verran. Tosin nykyään kissani on innostunut aamuisin mieheni partakarvoista hiuksieni sijasta.
- pöllö
Sitä on varmaankin tuo pureminen kesken silityksen. Kissa haluaa, että edetään kissan ehdoilla. Esimerkiksi leuan alta rapsuttelu ei ole niin henkilökohtaista kissalle kuin muualta sen vartalosta. Kannattaa ulista kovaan ääneen ja pitää ihan ihmeääntä..meillä ainakin alkavat ihmetellä. Hiusten nuolemiseen en keksi muuta kuin, että hiukset kiinni. Ehkä se ajan kanssa korjaantuu.
- -.-
Järjestelmällinen kieltäminen ja rauhallinen tilanteen lopettaminen siihen paikkaan. Huutamiset. väkivaltaiset ratkaisumallit yms vain aiheuttavat lisää ongelmia. Kun kissa tajuaa tuosta seuraavan vain sen. että mukava lähellä olo loppuu (pahaahan kissa ei tarkoita vaan hyväilee sinua/ leikkii kanssasi omalla tavallaan) tuo käytös vähenee ja toivottavasti loppuu aikanaan kokonaan.
Ihmisellä on vain niin kova tarve mieltää eläin heti pahaksi jos ei toimi meille ihmisille ominaisella tavalla. Eikä agressiivisuus oikeasti saavuta muuta kuin luottamuksen menon ja muitakin ongelmia suhteessa kissaasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511329- 629322
- 1375455
- 1443754
- 753700
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373615- 403348
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal233126- 632743
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak732459