Tuntuu todella inhottavalta, kun itsellä olisi halua opiskella ja menestyä toisen asteen koulutuksessa. Mutta luokallani on ihmisiä, joita opiskelu ei voisi vähempää kiinnostaa. He haluavat vain ryypätä ja bilettää joka viikonloppu. Polttaa tupakkaa ja olla nii "kovia" tyyppejä...
Ja sitten niitä (en haluisi kuulostaa itserakkaalta, mutta esim. minua) sitten syrjitään ja naureskellaan ja katotaan kieroon, kun saan hyviä arvosanoja ja menestyn. Silkkaa kateuttako tämä on? Vai mitä?
He kuitenkin nauravat vain omille huonoille numeroilleen ja lause "aina voi mennä uusintaan" on niille erittäin tuttu.
Mutta oikeeti rasittaa henkisesti, kun itsellä olisi motivaatiota ja halua opiskella mutta muut "lannistavat" lähinnä... :/
Kellään muulla näin? :/
Kun on halua opiskella, mutta...
10
1037
Vastaukset
- north.
älä välitä niistä :) sä oot se, joka tulee hyötymään enemmän elämässä elämästä! :)
- Raven
Itse olen amk:ssa ja tuntuu olevan ihan sama tunnelma. Mulle ainakin tuli ihan yllätyksenä, mutta viissin on ihan normaali käytäntö :P
Olen suht koht arvostetussa paikassa ja viime vuoden puolella yleisimmät lauseet luokalla olivat: "mun tavote on vaan päästä läpi" "ei tää ala edes kiinnosta mua" "aion pyrkiä ensi haussa jonnekin muualle".
Nyt vuoden alussa meidän 20 henkilön luokasta on jälkellä vajaa kymmenen. Ensimmäinen lause, jonka kuulin ensimmäisenä koulupäivänä tänä vuonna oli: "mä käyn vaan niin monta kurssia, että saan opintotuen, enkä yhtään enempää" ja se kuuluisa "mun tavote on vaan päästä läpi".
Mutta kuten meijän faija näihin kommentteihin totesi: mitä järkeä on tehdä jotain huonosti, kun se voi tehdä hyvin? Ei muakaan tää ala nyt järin kiinnosta, ei tää ole se ammatti, josta unelmoin, mutta prkl aion käydä ne kurssit niin hyvin kuin pystyn. Hyötyähän siitä on, että on nelosia ja vitosia näyttää, kun ykkösiä ja kakkosia.
Oma motivaatio on kyllä ihan nollassa :)> mutta se nyt ei varsinaisesti johdu koulusta eikä alasta. Muista ennen kaikkea, että et ole siellä kavereitasi varten, etkä opettajia varten vaan itseäsi varten! Voit sitten hihitellä, kun saat niiden lintsareiden työt ;) Itsekin ajattelin tästä jatkokouluttautua aikanaan ja olla sitten näiden "kunhan pääsen läpi" -tytskien pomo. Se siis on ainakin tavote.- perhonen..
Nii.. kyllä näille "mulla riittää että pääsen läpi" -tyypeille tulee sit oleen työelämässä varmasti vaikeempaa... Inhottaa vaan opiskella sellaisten seurassa. Yläasteella oli kuitenkin pari muutakin mun lisäks jotka halus opiskella, mutta ne kaippa meni kaikki lukioon.. En oo ihan varma. tais poiketa jo asiastakin :P
- joooooooo
Itsellä on halua opiskella ja tiedän olevani lahjakas. Kunhan vain yrittäisin.
Jo seiskalla tiesin, että pyrin lukioon ja mulla oli suuret suunnitelmat. Ja katsos vaan, ysi luokasta on mennyt jo yli puolet ja keskiarvo on mitä on.
Siitä vaan saan syyttää itseäni. Koulun jälkeen aina reppu syrjään ja koneelle tai kavereiden kaa johonkin pyöriin. Viikonloput menikin juodessa ja krapulan kynsissä.
Tässä vaiheessa alkaa tosissaan miettimään että mitä tulevaisuudeltaan haluaa. Haluaako vessansiivoojaksi vai lääkäriksi. :)
Nyt oon ottanut itseäni niskasta kiinni ja alkanut panostamaan koulunkäyntiin. Se tuntuu tyhmältä, mutta siinä on oikeasti tulevaisuus kyseessä.
Ja siitä tupakoinnista, voivat tupakoitsijatkin pärjätä yhtä hyvin siellä koulussa. :D
Tsemppiä kaikille koululaisille! - c.c
Munkin luokallani ammattikoulussa oli tyyppejä joidenka käsitys hyvistä arvosanoista oli todella kummallinen..esim.nolla oli heidän mielestään parempi kuin 1 eivät viitsineet edes siihenkään panostaa!Yksi poika kävi koulun kaksikertaa ykkösluokan uudestaan ennenkö valmistui.
Itselläni on se asenne,että sellaiset aineet joissa en ole hyvä yritän päästä niistä edes läpi ykkösellä muista aineista yritän saada nelosia tai vitosia! - Milkakuu
Meidän luokalla on pari tyttöä(ammattikoulussa), jotka ovat niin erittäin kiinnostuneena koulusta, että nukkuvat vain tunnilla ja häiritsevät muita.
Nyt he ovat alkaneet olemaan hiljaa, kun ollaan huudettu että nyt turvat kiinni. Täällä halutaan opiskella.
Olenkin sanonut, että he lopettavat varmaan vuoden sisään koulun.
Itselläni tämä on toinen ala, jota opiskelen ja tämä todella kiinnostaa(lähihoitajan tutkinto, ensihoito) ja haluan opiskella.
Välillä kyllä ottaa niin paljon hermoon ne pari kolme likkaa :/ Mutta ei heille voi oikein mitään.
Ja sulle perhonen! Älä häpeä, että saat hyviä numeroita!
Monellahan meidän luokkalaisella on tavoitteena hyvät numerot koulusta. Olen sanonut, että saan vaikka kokeista 3(asteikko 1-5), kunhan sisäistän kyseisen asian. Se, että todistuksessa on kaikki 5, ei tarkoita sitä että on hyvä työntekijä.
Eikö koulussa opiskella itseään eikä numeroita varten? - Phobos
Itse taidan sitten kuulua tähän toiseen porukkaan, eli niihin jotka eivät opiskele... Tai siis, kuuntelen kyllä tunneilla, enkä häiritse muita, mutta opiskeluun ei löydy motivaatiota, ja yleensä huonon numeron kohdalla vain totean, että "ens kerralla sitten, täytyypä korottaa tai uusia"
En polta, viikonloput ei mene juodessa, vaan liikuntaa harrastaessa.
En lue koskaan kotona mitään kouluun liittyvää, mutta yleensä numeroni ovat 8 - 9, lukiossa siis opiskelen. Eli taidan vaan tyytyä tähän ja todeta että lahjakkuudella sitten mennään eteenpäin.
ps. Jos joku luulee että johtuu koulusta, niin saan samoja hyviä arvosanoja myös YO:sta, en ole vielä kirjoittanut mutta harjoituksena niitä tehnyt... - Ziggie
mut mua ottaa aivan helvetisti päähän kun joku tulee tunnin jälkeen valittamaan että tuun aina myöhässä ja kun katotaan vinoon kun tuun krapulassa kouluun. vittuukos se kellekkään kuuluu vaikka nukahdan tunnille? en koskaan puhu kellekkään paitsi oikeille kavereille koulussa ja tunneillakin olen ihan hiljaa. näistä seikoista huolimatta mulla on ryhmästä paras keskiarvo ja motivaatiotakin riittää, valitsemani aineet kiinnostaa ihan oikeasti ja lyhyen matikan kärsin läpi vaikka en jaksais. 8 siinäkin. niin eikä opettajat enää valita mun käytöksestä, vaan valittajat ovat itsestään epävarmoja perfektionisteja jotka hokevat että "mä nyt oikeasti panostan tähän että saan hyväpalkkaisen työn". mä käyn koulun omalla tavallani, niin olen aina tehnyt ja tuun aina tekemään. tulevaisuutta en niinkään suunnittele vaan elän päivän kerrallaan.
olen siis lukiossa.- alaiya
Juude... miulla on vähän sama juttu. En kyl oo luokkani parhaimmistoa, mut ihan hyvin menee kuitenki. Miulle ainanki viikonloput on vapaita, enkä sillon jaksa stressata koulusta (paitsi jos on koeviikko tulos tai jotai isompia tehtäviä.) Miksei sais sillon bilettää. Hyviä numeroita ei tarttee hävetä, mut älkää kattoko kieroon niitä, jotka ei pakosti pärjää koulussa niin hyvin ku jotkut "eliitit".
Mitä pahaa on siinä et bilettää viikonloppusin, tai juo, ja/tai polttaa??? eiks se oo jokaisen oma päätös? Miusta vähän tuntuu et siulla on huono itsetunto jos se et muilla on elämää, saa siut kokee ittes huonommaks. Koeta elää ittes kanssa.
- saapas
Miten se sinun opiskeluasi muiden rellestämiset hidastaa? Eihän ne nyt sun hyville numeroille ablodeja ala antamaan hurraa huutojen saattelemana, vaikka aihetta voisi joskus ollakkin..
Ei kannata välittää..
En minäkään välittänyt vaikka lukio aikoinani minun vitosille nauroivat ne jotka saivat kiitettäviä.
Sitä on ihmisillä niin erilaiset henkiset rasitteet..
Jaksamisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71924
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708