Olen työmarkkinatuella ja olen tosi väsynyt tähän elämän tilanteeseeni. Olen jo yli 50 ja haluaisin päästä eläkkeelle. Mutta kun en jaksa toimittaa asioitani eteenpäin, kun en jaksa edes mennä lääkäriin. Paljo vähemmällä pääsen kun kirjotan niitä työtön työtön juttuja. Nyt kun tää uus laki astui voimaan vuoden alusta, niin säikähin jo että johonkin tyrkkäsevät töihin ja maksetaan 8 euroa päälle päivärahan. Mutta ei mitään ole kuulunut, huoh !Sairauksia minulla on, On kolotusta jos jonkinmoista. Ei minusta kertakaikkiaan ole enää töihin. Pelottaa joka päivä kun haen postin, että jokin työkkärin lappu sieltä ilmestyy. Miten pääsisin alkuun tässä eläkkeelle siirtymisessäni. mistä aloitan ?
Väsynyt
7
831
Vastaukset
- Purana
kyllä sun pitää ensin aloittaa siittä lääkärille menosta, ei siittä mihinkään pääse.
- väsy...
teekoosta kai tarvii aloittaa vai oisko yksityisellä lääkärillä nopeampaa toimintaa ?
Miten esitän asiani, kun oon vähä semmonen, ettei kovin vähästä vaivasta lääkäriin mene. Töihin minusta ei todella ole tai jos laittavat jonnekin sairastun todella lisää. Näin joutilaana vaivojeni kanssa pärjään plus särkylääkkeiden, mutta tiedän että töissä en pärjäisi, kun kilometrin kävelykin ottaa voimille ja mitään sellaista ammattia minulla ei ole, että voisin istuma yms työssä käydä.
- masentaa
Eläkkeelle on vaikea päästä. Eläkevakuutusyhtiösi tai Kelan lääkäri ei hyväksy lääkärin kirjoittamaa diagnoosia, että särkee ja kolottaa. Pitää löytyä aivan oikea syy siihen kolotukseen ja se pitää olla sellainen, että on työkyvytön.
Minusta voisit nyt aivan rauhassa kirjoitella niitä työtön lappuja ja jos sieltä joku kirje tulee, niin sitten menet terveyskeskukseen ja hankit sairaslomaa. Se tosin on pienempi kuin työmarkkinatuki. Mutta siitä voi alkaa oikea eläkkeelle hakeutuminen.
Neuvoisin kuitenkin sinua menemään terveyskeskukseen ja vaatimaan tutkimuksia kolotuksiin ja kertomaan, että mielenterveys on uhattuna, siis pahimman kautta sinne vaikka et yleensä vaivoja valittele. Tämä prosessi voi kestää kauan, mutta kun oikein toimii, joskus ne eläkepaperitkin tulee. (Jos fyysistä syytä ei löydy, pitää turvautua masennukseen).- väsy...
Täyttelen sitte niitä lappusia. Olen kuullut myös, että työkkäristä voivat määrätä selaiseen tutkimuksiin, kuin kuntoutus ja työkyvyn arviointi yms. Nämä kolotukset stressaa nyt sen verta paljo, että olen todella masentunut ja huolissani tulevaisuudestani. Tällä nykyisellä työmarkkinatuella pärjään, kun elellen vaatimattomasti ja ei ole velkaa. on oma pieni lämmin mökki jossa asustelen. En ole sossusta vailla mitään. Em edes asumistukea ole hakenut, koska olen niin saamaton. olisin tyytyväienn tämänhetkiseen elämäntilanteeseni kipuineni kaikkineen,jos ei tuo työmarkkinatuki uudistus painas mieltä.
- juu u
väsy... kirjoitti:
Täyttelen sitte niitä lappusia. Olen kuullut myös, että työkkäristä voivat määrätä selaiseen tutkimuksiin, kuin kuntoutus ja työkyvyn arviointi yms. Nämä kolotukset stressaa nyt sen verta paljo, että olen todella masentunut ja huolissani tulevaisuudestani. Tällä nykyisellä työmarkkinatuella pärjään, kun elellen vaatimattomasti ja ei ole velkaa. on oma pieni lämmin mökki jossa asustelen. En ole sossusta vailla mitään. Em edes asumistukea ole hakenut, koska olen niin saamaton. olisin tyytyväienn tämänhetkiseen elämäntilanteeseni kipuineni kaikkineen,jos ei tuo työmarkkinatuki uudistus painas mieltä.
Otat ja menet oitis lääkäriin hakemaan masennukseen apua, lepäilet ja käyt terapiassa muista lääkitys. Masennus on tappava tauti, joka aiheuttaa aivoissa pysyviä muutoksia. Sitten työkyvyn arviointiin arvioidaan kunto ja eläkkeen tarve, eiköhän siitä potkase meneen :) Noin aluksi
- sillä että
keskustelin työvoimatoimistossa työvoimaneuvojan kanssa ja pyysin pääsyä kuntoutustutkimukseen.
Sieltä alkoi koko rumpa ja sitä kesti noin pari vuotta, nyt tipahti postiluukusta työkyvyttömyyseläkepäätös.
Ei se helppoa ole, mutta kyllä kannattaa jos ei enää töihin kykene, olin 54 vuotias kun aloitin sen eläkkeelle siirtymisen. - tuttua juttua
et kai sairasta kilpirauhassairautta, masennusta tai fibromyalgiaa? Meneppä lääkäriin ja pyydä tutkimuksia. Kyllä sieltä apua löytyy jo pelkästään masennukseen. Hopi hopi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511417- 639810
- 1445559
- 1443784
- 753740
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243173- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792583