kuinka moni välitsi uroksen

kaisa.H

Kuinka moni valitsi uroksen sen takia kun nartuilla on juoksut??

13

958

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hatam

siksi, että sillä on ne juoksut vain kahdesti vuodessa.
      Uroksella on ainainen juosuaika silloin kun narttuja on lähistöllä.

• Kaisa.H

minä haenkin... :D

• sudenkorento75

valitsin juuri tuon juoksujen takia uroksen, sekä nartuilla valitettavan usein tulevan märkäkohdun takia.
      Se riippuu kyllä ihan uroksesta miten nuo juoksut ottaa. Meillä vanhempi valittaa ikäväänsä noin 1 vuodessa joskus ei sitäkään. Toinen ei ole vielä tajunnut valittaa sitäkään (kohta 2v). Ottaisin edelleen uroksen jos pitäisi valita.

• Ei koskaan urosta meille

omaksi,meillä on aina ollut narttuja enkä urosta edes harkitse.Urokset nostavat jalkaa sisällä ja ulkona ja mihin sattuu,on ollut hoidossa joten tiedän kokemuksesta.

Nartut ovat siistimpiä.Joku väittää niitä nartun juoksuja hankaliksi,ei pidä paikkaansa,pikkuhousun suojilla ja muutamilla "housuilla" pärjää mukavasti.

• Joodå
        Ei koskaan urosta meille kirjoitti:

omaksi,meillä on aina ollut narttuja enkä urosta edes harkitse.Urokset nostavat jalkaa sisällä ja ulkona ja mihin sattuu,on ollut hoidossa joten tiedän kokemuksesta.

Nartut ovat siistimpiä.Joku väittää niitä nartun juoksuja hankaliksi,ei pidä paikkaansa,pikkuhousun suojilla ja muutamilla "housuilla" pärjää mukavasti.

No, tottakai meidänkin 1,5v "poitsu" ulkona nostaa jalkaa, muttei todellakaan sisällä. Eikä ulkonakaan ihan mihin sattuu, ei esim. koskaan mihinkään kulkuväylälle, vaan menee aina tieltä, ruohikon/pusikon puolelle. Sisällä ei ole nostanut jalkaa edes ennen sisäsiisteyttä, oli silloin vielä niin nuori, ettei vielä nostanut jalkaa ulkonakaan:-).

• Riva

valitsin uroksen juuri juoksujen takia.Ja tulevat koirat ovat myös uroksia.

• Joodå

Nuo juoksut on osasyy, muita syitä on sitten, että koen urokset jotenkin iloisemmiksi ja leikkisämmiksi, ehkä siksi, kun itsekin olen "uros":-. Siis mielestäni uros ottaa yleensä elämän vähän kevyemmin, eikä ota liikoja paineita. Haittapuoli on kai sitten, että uros voi toisinaan ottaa koulutuksetkin hieman liian leikkisästi narttuun verrattuna. Siis minun mielestäni.

• lumina

Minä taas valitsin nartun, koska pidän niitä järkevämpinä, ja jollain tavalla koen tulevani paremmin ymmärretyksi narttujen kanssa. Ovat siis helpompia. En koe itseäni feministiksi, mutta minun on toisinaan vähän vaikea ymmärtää tuota miehistä sukupuolta, oli laji mikä hyvänsä.:) Luulen että Joodå tarkoittaa tässä ihan samaa kuin minä, mutta kun äijä katsoo urosten olevan "leikkisämpiä", minä naisena katson niiden olevan "keskenkasvuisia nulikoita jotka ajattelevat pääasiassa alapäällään - silloin kun ajattelevat". :) Noh, pääsyy valintaani oli kuitenkin se, että nartut yleensä tulevat paremmin toimeen muiden koirien kanssa, eli voin siinä mielessä olla vähän huolettomampi.

• hatam
        lumina kirjoitti:

Minä taas valitsin nartun, koska pidän niitä järkevämpinä, ja jollain tavalla koen tulevani paremmin ymmärretyksi narttujen kanssa. Ovat siis helpompia. En koe itseäni feministiksi, mutta minun on toisinaan vähän vaikea ymmärtää tuota miehistä sukupuolta, oli laji mikä hyvänsä.:) Luulen että Joodå tarkoittaa tässä ihan samaa kuin minä, mutta kun äijä katsoo urosten olevan "leikkisämpiä", minä naisena katson niiden olevan "keskenkasvuisia nulikoita jotka ajattelevat pääasiassa alapäällään - silloin kun ajattelevat". :) Noh, pääsyy valintaani oli kuitenkin se, että nartut yleensä tulevat paremmin toimeen muiden koirien kanssa, eli voin siinä mielessä olla vähän huolettomampi.

aivan päinvastainen.
        Narttu on toiselle nartulle yleensä huomattavasti pahempi vihollinen kuin uros konsanaan toiselle urokselle.
        Narttuhan tappelee usein niin kauan kuin toisen henki pihisee, uros taas lopettaa siinä vaihessa kun toinen osapuoli alistuu.

• Mappe
        lumina kirjoitti:

ovat olleet uroksia ja luulenpa kokemukseni perusteella että tulevat aina olemaan.
        Fakta on että urokset(lajista riippumatta) ajattelevat (taka-)jalkovälillään silloin harvoin kun aivotoimintaa esiintyy. ;)
        Monilla tutuillani on narttuja ja niiden edesottamuksia seuranneena tulee fiilis etten aina oikein ymmärrä näitä "narttumaisuuksia". Narttujen huumorintaju on rajallista, ne loukkaantuvat hyvin herkästi ja erittäin syvästi ja tultuaan loukatuksi mököttävät pitkään. Urosten kanssa tälläisiä "kotkotuksia" ei kokemuksieni perusteella esiinny ja noiden testosteronilla höystettyjen ajatusten kanssa eläminen on todella loogista ja helppoa.
        Joskus olenkin miettinyt johtuuko ammatinvalintani(miesvaltainen ala) koirieni sukupuolesta vai toisin päin?!? ;)

• Joodå
        lumina kirjoitti:

Juuri sillä lailla, minä taas tunnen tulevani paremmin ymmärretyksi ja olen paremmin ymmärtävänäni uroksia. Ehkä johtuu sitten siitä, että on samantapaiset "jutut" mielessä:-). Mutta ei minulla mitään suorastaan narttukoiria vastaankaan tietenkään ole. Itselleni vaan urokset tuntuu mukavammilta.

• FAU

meinaisi kasvattaa, niin meillä olis vain ja ainoastaan uroksia.
      Jotenkin vaan tykkään niistä enemmän. Ovat kyllä pököpäisempiä, kuin nartut, mutta myös selvästi yksioikoisempia ja helpommin luettavia.
      Myöskin leikkisämpiä, niinkuin joku jo sanoikin ja sitten kun niitten jullittelun saa aisoihin ne ovat mukavampia harrastuskoiria minusta.
      Nartut ovat enemmän semmoisia akkamaisia ja ottavat urosta helpommin nokkiinsa milloin mistäkin ja ovat paljon ailahtelevaisempia.
      Urokset on suorempia, jos niitä pännii joku siihen on yleensä selvästi näkyvillä syy, kun taas nartuilla on valeraskaudet ja juoksut yms.

• valitsi

minut.sitä ennen ollut uroksia...enkä ole koskaan edes miettinyt kumpi mielummin...
      loistavia olleet kumpasetkin.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3839
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2974
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      9
      1882
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1608
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1089
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      741
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      731
    Aihe