Elikkäs, mulla on Club 3D Radeon X800Pro 256MB.
Se on tällä hetkellä kelloissa 520 / 560.
Idle temppi on siinä 37C ja pelatessa noin 62C.
Pysytn pelaamaan kortilla fearia täysillä grafiikoilla ilman nykimisiä, COD2 pyörii ihan OK.
Mutta pelit Quake4 ja Dragonshard eivät meinaa toimia ei sitten millään. Ja fps ei muutu miksikään vaikka pelaisin huonoimmilla tai parhaimmilla grafiikoilla. Huomasin kun katsoin atitoolin logia siltä ajalta jolloin oli pelannut kyseisiä pelejä ja huomasin, että näyttiksen lämmöt ei ollut noussut edes 50C, eli 12C vähemmän kuin yleensä ? Mistä tämmöinen johtuu. Onko jotenkin, että nämä 2 peliä ei saa kaikkea tehoa irti kortista ja pyörii sen takia niin vaivalloisesti, vai missä mättää ?
Elikkäs tämmöisillä varusteilla ollaan liikenteessä:
AMD 64 3500 2,2Ghz
ASUS A8V Deluxe
Radeon X800 PRO
2GB DDR400 PC3200
Kertokaas mitä tää meinaa ?
4
385
Vastaukset
- Erkko
Täältä saattaa löytyä vähän vinkkiä:
"OpenGL-rajapintaa käyttävässä Quake 4:ssä testejä varten 60 fps:n rajoitin poistettiin komennoilla com_fixedtic 1 ja com_Gamesync 1."
Löytyy puolenvälin alapuolelta.
http://www.soneraplaza.fi/tietokoneet/artikkeli/0,2998,h-9110_a-324530,00.html- jkl
Eipä siitä paljon apua ole koska minimi fps pysyy silti samana vaikka tuon tekisikin... Ainut mikä muuttuu on korkein fps... Ehkä eniten minua kiinnostaa miksi näyttikseni lämmöt eivät nouse samaan tasoon kun peleissä jotka pyörivät hyvin... 12C - 15C on kumminkin aika paljon lämmöistä...
- haha
jkl kirjoitti:
Eipä siitä paljon apua ole koska minimi fps pysyy silti samana vaikka tuon tekisikin... Ainut mikä muuttuu on korkein fps... Ehkä eniten minua kiinnostaa miksi näyttikseni lämmöt eivät nouse samaan tasoon kun peleissä jotka pyörivät hyvin... 12C - 15C on kumminkin aika paljon lämmöistä...
Eiks se Q4 oo niinku nVidialle tavallaan tehty ?
Mun mielestä se on niin, jos on näin niin ei välttämättä ihmekään kun ei pyöri :D
Ja nVidia on kehittyneempi OpenGL ssä kun ATI .. - jkl
haha kirjoitti:
Eiks se Q4 oo niinku nVidialle tavallaan tehty ?
Mun mielestä se on niin, jos on näin niin ei välttämättä ihmekään kun ei pyöri :D
Ja nVidia on kehittyneempi OpenGL ssä kun ATI ..jepu jep... Vaikka nvidialla onkin parempi opengl tuki se ei tuo mitään huimia eroja. Ja jos luet vähän tarkemmin alkuperäistä viestiä niin kyseessä on muitakin pelejä kun Q4. Esim. Dragonshard on suunnattu ATI korteille...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä3811709Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa
Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san334649Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie2512817Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin1442574- 1071643
Farmi Suomi: Kokeeko Frederik, 81, saman kohtalon kuin ikämies Danny?
Danny, musiikkineuvos Ilkka Lipsanen, nähtiin mukana Farmi Suomi -realityssä v. 2024. Danny teki yllätysratkaisun ja tuo14104140 vuotta töitä paiskinut ja 3 vuotta työttömänä mamuna Suomessa, sama eläke
Jokin mättää. Eläkettä ei pidä maksaa lainkaan mamuille jos työhistoriaa ei ole vähintään 10 vuotta takana.207822- 82820
En luota sinuun
en edelleenkään yhtään tiedä oletko lintu vai kala vai kalavale. Ja ilmeisesti haluat pitää sen niin, syitä voi vain arv60728- 10718