suunnitteleville, ottakaa selvää kyseisestä Linuxista kelpaako sille koneessanne olevat laitteet. Kyseiset käyttöjärjestelmät eivät tunne kaikkia laitteita (kuten ei Windowsitkaan) ja niihin laitteisiin ei edes välttämättä löydy ohjaimia että saisitte koneenne pelaan parhaalla mahdollisella tavalla. Tämä siksi että Linuxin jälkeen kovalevynne ei ole enään heti valmis Windowseille
Linuxia
5
262
Vastaukset
- meni
Uusimmat linuxit, kuten Suse, Mandriva jne tunnistavat jopa enemmän laitteistoa kuin XP. Ja ei tarvitse tuskailla ajuri-CD:den kanssa. Ongelmia tulee lähinnä jollain Win-only-USB-modeemeilla, jotka ei kyllä toimi kunnolla aina Windowseissakaan.
Kaikki yleiset laitteet toimivat.
Tietosi ovat jostain Red Hat 7.x -ajoilta.
Lisäksi kovalevyn saa takaisin FAT32:ksi linuxin omilla työkaluilla.- Rupiliisa
luulet, meinaatko että aloittelijat tuntee kaikki työkalut. N. kymmentä distroo oon kokeillut eikä yksikään ole mennyt täydelliseti, aina joku laite jää, jos ei löytämättä niin ei ole ajureita. Suse on hyvä mutta tyhjänpäiväistä rojua lappaa liikaa. Putsarille. Ei ole vielä löytynyt toimivaa peruslinkkua ja suomenkielisenä. No, jokainen kokeilkoon
- meni
Rupiliisa kirjoitti:
luulet, meinaatko että aloittelijat tuntee kaikki työkalut. N. kymmentä distroo oon kokeillut eikä yksikään ole mennyt täydelliseti, aina joku laite jää, jos ei löytämättä niin ei ole ajureita. Suse on hyvä mutta tyhjänpäiväistä rojua lappaa liikaa. Putsarille. Ei ole vielä löytynyt toimivaa peruslinkkua ja suomenkielisenä. No, jokainen kokeilkoon
>Suse on hyvä mutta tyhjänpäiväistä rojua lappaa liikaa.>
Toisin kuin Windowseissa, Susessa voi ihan rasti ruutuun -menetelmällä valita mitä osia asennetaan.
Taidat taas olla vain pelkkä MS-trolli, joka haluaa ylläpitää mielikuvaa "vaikeasta" linuxista.
Ps. Windows se vasta vaikea on, vain pieni osa sen käyttäjistä saa sen toimimaan kunnolla, ilman ajoittaisia siivous- ja uudelleenasennus talkoita. - vanhus 60+
Rupiliisa kirjoitti:
Sinähän vasta epeli olet. Tuommosta puppua täällä
aloittelijoille syötät. Ne saa pelkäämään vähemmälläkin.
Minäkin olen asentanut ja kokeillut aika monta
distroa, kai niitä on kymmenkunta. Nyt on käytössä
ehkä kaikista helpoin eli mandriva
(suomenkielellä), sopii minulle hyvin. En
nimittäin osaa englantia tai muitakaan kieliä,
ainoastaan suomea.
Olen jo aika vanhakin (reilusti yli 60:nen) ja
sekään ei ole ollut mikään este. Joten siitä vaan
muutkin; kokeilkaa! - winkunkku
vanhus 60+ kirjoitti:
Sinähän vasta epeli olet. Tuommosta puppua täällä
aloittelijoille syötät. Ne saa pelkäämään vähemmälläkin.
Minäkin olen asentanut ja kokeillut aika monta
distroa, kai niitä on kymmenkunta. Nyt on käytössä
ehkä kaikista helpoin eli mandriva
(suomenkielellä), sopii minulle hyvin. En
nimittäin osaa englantia tai muitakaan kieliä,
ainoastaan suomea.
Olen jo aika vanhakin (reilusti yli 60:nen) ja
sekään ei ole ollut mikään este. Joten siitä vaan
muutkin; kokeilkaa!>50V, vähemmän linuxin asennus töitä teettä kun XP:n asennus.
Winkkuun pitää etsiä ajureita ties mistä, kasan örkinputsareita, virus/palomuuriohjelmiston, spywareohjelmia ja päivitellä näitä sitten yksi kerrallaan lähes päivittäin, on tuo linuxin asennus ja käyttö niin helppoa ja yksinkertaista ja turvallista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi423816Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal383407- 693008
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912870- 351858
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no841857- 241699
- 281627
- 311622
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231594