Sipulinhajuinen pimppa

rallaa...

"Valkovuotoni on paksua ja haisee sipulille.
Olen yrittänyt hoitaa vaivaa hiivatulehdukseen tarkoitetuilla tuotteilla onnistumatta siinä.
Joten mikähän vaiva minulla mahtaa olla ja pitääkö sen vuoksi käydä lääkärissä?
Seksielämänikin on kärsinyt kyseisen vaivan vuoksi.
Kiitos vastauksistanne jo etukäteen. :) "



Kopioin tämän kirjoituksen.
Minulla on samanlainen sipulimainen tuoksu alapäässä ja valkovuoto on paksua ja vaaleanvihertävää. Käsittääkseni kyse ei ole mistään bakteeritulehduksesta vaan emättimen luonnollisesta hajusta, joka muuttuu sen mukaan mitä syö ja paljonko ja tunnetilatkin voivat vaikuttaa. Stressin aikana sipulinhajuinen vuoto lisääntyy. Ihan normaalia, ei tarvi lääkkeitä.

14

13150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös alapäässä

      Jos syöt paljon sipulia niin koko keho rupeaa siltä tuoksumaan. Toisille riittää hajuihin vähäinenkin määrä. Jospa välttäisit sen syöntiä. Itselläni muuten kuukautisvuoto haisee raejuustolle, kun syön sitä paljon :)

      • ap.

        Itse olen huomannut että chilin syöminen saa valkovuodon tuoksumaan lievästi chilille. Käytän chilia suht koht paljon. Myös muut ruoat tuoksuu valkovuodossa, esim karjalanpiirakat jostain syystä :D Vaikka ne eivät ole edes mausteista ruokaa.


    • Lääkärissä

      Siellä voi olla bakteerikanta sekaisin.

      Älä nyt loukkaannu, mutta onko sinulla ollut useampia sänkykumppaneita? tai olisiko kumppanisi käynyt vieraissa? Sellaisessa tapauksessa voi helposti tulla tulla bakteerikannan sekoitus. Siihen ei mitkään muut keinot tehoa, kuin lääkärin määräämät lääkkeet.

      • ap.

        En harrasta seksiä säännöllisesti, eikä ole elämässäni ollut kuin yksi seksikumppani.
        Uskon itsekin että bakteerikanta on sekaisi, ei ole mikään sp-tauti.
        Bakteerikannan epätasapainoon vaikuttaa ruokavaliokin. Ihan itsehoitomenetelmillä uskon selviäväni.


    • aviih

      Mikäli valkovuodon haju on muuttunut normaalista, kyseessä ei pitäisi olla hiivatulehdus, sillä hiiva ei haise millekään erityiselle.. Tämä siis tiedoksi vain niille, jotka yrittävät selvittää emätinoireidensa syytä.

    • Ehkäpä?

      Trichomonas on alkueläimen ja bakteerien aiheuttama emätintulehdus. Runsas haiseva valkovuoto.
      Joillekkin se tulee kumppanien vaihdosta tai jopa yhden illan jutusta tai jos kumppanilla on useampia sänkykumppaneita.

      Tarvitsee käydä lääkärissä ja saada lääkekuuri.
      Hiivatulehduslääkkeet eivät auta. Hiiva on aivan eri juttu.

    • kokemusta omaava

      Minullakin on välissä jollekkin omituiselle haiskahtavaa valkovuotoa, toisinaan se on vielä hyvin runsasta. Värikin vaihtelee: valkoista, kellertavaa, vihertavaa, rusehtavaaa, osittain kirkasta, jne.

      Tätä on jatkunut jo 15 vuotta. Käyn väh. kerran vuodessa papassa, mutta mitään bekteerimuutoksia tai muitakaan ei ole ollut. Olen keskustellut tuosta usean gynen kanssa (koska erityisesti runsas vuoto on häiritsevää) ja lopputulos on se että tuo vaihtelevuus on minulle ominaista (normaalia) emättimen toimintaa eikä sille voida mitään.

    • tässä apu:

      Elikkäs on normaalia anaerobista bakteerikasvuston villiintymistä. Hoituu Gynofilus- emätinpuikoilla tai Starogyn- voiteilla, jota kannattaa laittaa reilusti aamulla ja illalla. Saa apteekista ilman resotiä kumpaakin ainetta.

      • Helpots

        Mulle ainakin oli apua Starogynistä, paha on lähtenyt.


    • mariska80

      Itselläni alkoi muutama viikko sitten tulla ihan mielettömästi valkovuotoa, vähän haisevaa ja tummempaa kuin yleensä (ei veristä). Menin gynelle, ja ottivat papan, ja gyne määräsi epäspesifiin bakteeritulehdukseen antibiootit.
      Reilun viikon kuluttua tuli papa-vastaukset ja se oli luokka 2 ja trichomonas-tulehdus...että sellasta..

      • Pelokas 16

        Moi..
        Tästä keskustelusta on aikaa jo muutama vuosi vierähtänyt. Olisi kiva jos voisit auttaa olen vähän samassa til. Saikko selville mistä moinen trichomonas-tulehdus sai alkunsa,tai mistä se johtui? Olikko sillon yhdynnässä? Asun eteläpohjanmaalla ja pienessä kunnassa joten olisi kiva tietää.

        Kiitos näin etukäteen. :))


    • Habazi_homo

      Hyh :(

    • Appelsiinimehu111

      Kannattaa kokeilla runsasta appelsiinimehun juomista:) se kuulemma vaikuttaa valkovuodon hajuun positiivisesti ja olen itsekkin huomannut

    • meilli

      Ei ruoka aiheuta pahaa hajua.Naisen on aina mentävä lääkäriin selvittämään jos valkovuoton tulee selvä muutos.hajuun,väriin,määrään vuodossa ja jos ei ole ennen ollut. Näyte on yksinkertainen papa tai pumpulitikulla otettava otos eritteestä.HAJU tulee tutkia ja hoitaa ei lähde pähkäilemällä ja nuuhkimalla itsehoidoilla. Kumppanikin haistaa ja ällööntyy...mulla pari kertaa ollut bakteerivagioosi,ei s-puolitauti vaan bakteerin epätaapainosta johtuva ilmiö,,,hajusta sen tietää.LÄÄKÄRI VAIN SELVITTÄÄ,EI NETTIVASTAAJAT. haiset vaan jos et hoidata.HAJUN HAISTAA KAUAS.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2824
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      523
      2664
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1855
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1787
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1669
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1282
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      87
      1116
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1092
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      57
      1089
    Aihe