ihmisen ja värin vuorovaikutus. voidaanko värien avulla ohjata alitajuisesti ihmisen käyttäytymistä, tunnetiloja.onko väreillä suoranaista vaikutusta ihmisen terveyteen? palaako mielenrauha sinisessä huoneessa onko apua levottomaan uneen, verenpaineeseen. yms onko kokemuksia,tietoa?
värien voima
15
879
Vastaukset
- on vaikutus
Olen huomannut ,että sininen makuuhuone auttaa rauhoittumaan.
Kokonaisuutena olen huomannut,että kun olen alakuloinen pukeudun aina mustaan ja sitä mukaa,kun helpottaa värit vaatteissani muuttuvat iloisiksi. - Leena.
toki vaikutusta. Markkinamiehetkin sen tietävät. Mm. supermarkettien sisustus värityksineen, suunnitellaan tarkkojen tutkimusten pohjalta.
Itse olen huomannut ahdistuvani tummilla (synkillä) väreillä sisustetussa huoneessa. Minulle pitää olla raikkaita sävyjä.- hevoshullumies
Kaipaa valoisia ja kirkkaita värejä. Sitä ikäänkuin lataantuu värikylläisyydessä.
Satuin yks pyhäaamu taapäin avaamaan töllän. Sieltä tuli ordodoksinen jumalanpalvelus
Hymyillytti niiden suitsuttelut, mutta sellainen värikylläisyys on varmasti hunaa
näillä, lähes arktisilla leveysasteilla jopa mielentiloille. - olen
hevoshullumies kirjoitti:
Kaipaa valoisia ja kirkkaita värejä. Sitä ikäänkuin lataantuu värikylläisyydessä.
Satuin yks pyhäaamu taapäin avaamaan töllän. Sieltä tuli ordodoksinen jumalanpalvelus
Hymyillytti niiden suitsuttelut, mutta sellainen värikylläisyys on varmasti hunaa
näillä, lähes arktisilla leveysasteilla jopa mielentiloille.riippuvainen noista amerikkalaisista saippuasarjoista joissa nautin siitä karamellivärityksestä. Kauniilla kukkalaitteilla koristeltuja luksuskoteja, vaatteet värikkäitä, ihmiset kauniita ja kunnon valaistus. Ei yhtään kiehdo näin talvella mitkään film noirit.
näillä, lähes arktisilla leveysasteilla jopa mielentiloille.Ajatelkaapa, kun harmaa päivä laskeutuu siniseen hämärään ja saa katsella kaunista maisemaa. - Ainakin minulle se on parasta sielunhoitoa.
optimisti-orvokki kirjoitti:
Ajatelkaapa, kun harmaa päivä laskeutuu siniseen hämärään ja saa katsella kaunista maisemaa. - Ainakin minulle se on parasta sielunhoitoa.
siniset hetket ovat ihania...:)
- kauneustaju
näillä, lähes arktisilla leveysasteilla jopa mielentiloille.hömelö olisit pitänyt pöljyytesi oman tietonasi.
- nyt hevosmies
näillä, lähes arktisilla leveysasteilla jopa mielentiloille.paskanhajussa surkastuneet aistit...
- Pirre*
kauneustaju kirjoitti:
hömelö olisit pitänyt pöljyytesi oman tietonasi.
koskaan käynyt Ortodoksi kirkossa?
- rosalii
että "pimeässä ei ole värejä ja värit syntyvät jonkin aineen heijastavasta ominaisuudesta suhteessa valoon,,,
kyllä värit vaikuttavat samoin kuin valokin
ja eikös se Murphykin sanonut: " Olemassa on vain atomeja ja tyhjää tilaa. Kaikki muu on mielipiteitä".( = Demokritoksen sääntö/ Murphyn laki) :D - Väritön muttei värinätön
Poikkean nyt vähän aiheesta, mutta kun katselee maailmaa mustavalkoisena, on monasit tullut mieleen, tuo samainen asia, että mitähän värit mahtavat vaikuttaa mielialaan?
Vaikka väestöstä n. 8 prosentilla on jonkinaisteinen vajavaisuus värien tunnistamisessa, silti asia on aika vähän esillä. Iän myötä on pikkuhiljaa ainakin oppinut sen, että yhden mieliväri voi olla toiselle antaa aivan päinvastaisia tuntemuksia. Siis perin henkilökohtainen juttu tuo, jos sitä lienee värisokeuskin? Asiasta on kai tehty muutamia tutkimuksiakin. Minä uskon sekä värien että musiikin vaikuttavan mielialaan ja tunnelmaan. Niitä voi hyödyntää ihan ilman tieteellisiä tutkimuksia, kun hieman tarkkailee itseään. sisustuksen ja pukeutumisen muutoksilla voi viestittää ympäristöllekin erilaisia asioita ja vaikuttaa ihmisten mielikuviin.
- Pirre*
kylmistä väreistä, sininen huone olisi minusta melko varmasti liian kolkko..vaikka oikeilla sisustusväreillä kai sinisestäkin huoneesta saa lämpimän näköisen..
Tykkään keltaisssta sävyistä, ja erilaisista murretuista väreistä..tietyn keltainen huone varmaan rauhoittaisi..esim. roosa on ihana sävy, samoin terrat..- remmari
koostuu usein kylmistä väreistä. Minusta kuitenkin "vähävärisille" suomalaisille sopisivat paremmin lämpimät värit. Kylmät sopivat paremmin tummaihoisille.
Keltainen oli nuorena väri, josta pidin. En enää. Maavärit ja muut murretut värit ovat mielestäni parempia ja tuovat asuntoonkin enenmmän viihtyisyyttä. Kylmä väri siellä muun joukossa piristää.
PS: Keltaista väriä perinteisesti pidetään "pahana" värinä. Sitä sanotaan riidan väriksi sekä myrkyn väriksi (kuten vihreääkin). Laivojen signaalilipuissa se oli ruton merkki. Psykoanalyyttisesti se on prostituution ja homoseksuaalisuuden väri. "Keltainen lehdistö" on saanut nimensä "Yellow Boy"-sarjakuvasta. Se oli ensimmäinen "oikea" sarjakuva 1800-luvulla. Poika, jolla oli keltainen kaapu. Silloin keltainen väri oli ainoa, jota kyettiin käyttämään sanomalehdessä, ja Yellow Boy oli nimenomaan tabloidin sarja. (En enää muista lehden nimeä.) - Pirre*
remmari kirjoitti:
koostuu usein kylmistä väreistä. Minusta kuitenkin "vähävärisille" suomalaisille sopisivat paremmin lämpimät värit. Kylmät sopivat paremmin tummaihoisille.
Keltainen oli nuorena väri, josta pidin. En enää. Maavärit ja muut murretut värit ovat mielestäni parempia ja tuovat asuntoonkin enenmmän viihtyisyyttä. Kylmä väri siellä muun joukossa piristää.
PS: Keltaista väriä perinteisesti pidetään "pahana" värinä. Sitä sanotaan riidan väriksi sekä myrkyn väriksi (kuten vihreääkin). Laivojen signaalilipuissa se oli ruton merkki. Psykoanalyyttisesti se on prostituution ja homoseksuaalisuuden väri. "Keltainen lehdistö" on saanut nimensä "Yellow Boy"-sarjakuvasta. Se oli ensimmäinen "oikea" sarjakuva 1800-luvulla. Poika, jolla oli keltainen kaapu. Silloin keltainen väri oli ainoa, jota kyettiin käyttämään sanomalehdessä, ja Yellow Boy oli nimenomaan tabloidin sarja. (En enää muista lehden nimeä.)keltaisista vaatteista, eikä ne minulle sopisikaan, en ole tarpeeksi tummaihoinen.
Aikaisemmin pukeuduin melkein aina mustaan. Nykyään tykkään jo värikkäämmistäkin vaatteista, mutta murretuista väreistä, esim. viimeksi ostin vaaleanpunaisen toppatakin..:)
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383662Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273209- 652845
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822677- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801680- 281507
- 151475
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231464- 281458