Olen harkinnut löytökissan ottamista. Menin lähipaikkakunnan löytökissahoitolasta katsomaan kissaa. Siellä olikin pentue, nyt 7 viikkoisia. Pennut ovat jo syntyneet "löytötalossa". Luovuttaja sanoi että pennuista kaksi on vielä varaamatta, muut tullaan hakemaan viikon (!)kuluttua ja myös minun olisi pitänyt hakea kissa viikon päästä, jos olisin sen ottanut. Sanoin etten suostu ottamaan alle 12 vkoista kissaa. Siellä sanoivat ettei heillä ole mahdollisuutta niitä kauempaa pitää. Vaikka tyhjiä häkkejä oli monta... Pentuja ei ollut myöskään madotettu. Hinta 20 e. Siskoni otti kyseisestä paikasta samalla reissulla ison kissan. Eläinlääkäri totesi tällä kissalla silmätulehduksen ja korvapunkkeja. Se on siskoni ainoa lemmikki ja sisäkissana. Eli löytötalossa näitä ei ole mitenkään hoidettu...mielestäni todella vastuutonta. Lisäksi kissa oli rokottamaton, leikkaamaton eikä eläinlääkäri ollut sitä tarkistanut. Siskoni on käyttänyt kissan nyt lääkärissä ja aika leikkaukseenkin on varattuna. Harmittaa tuollainen toiminta...kovasti olisin sieltä kissan halunnut, mutta mitä teen? Luultavasti kaikki pennut on kohta varattu...
Löytökissoista
21
2248
Vastaukset
- maaret-67
Me otettiin n.3vuotta sitten löytöeläinkodista aikuinen narttukissa,ja ne siellä olivat hoitaneet madotukset ja hoitivat vielä leikkauksenkin meidän puolestamme,joka maksoi n.17e.eli tosi edullisesti.Meille jäi vain viedä sitten kissa tikkien poistoon.Löytöeläinkoti oli tosi tyytyväinen kun sai taas yhden kissan luovutettua hyvään kotiin,ja me olemme edelleen saman kissan onnellisia omistajia.Kissa on mitä ihmisrakkain ja tyytyväinen oloonsa.Se jopa seuraa meitä kävelylenkeillämme.Asummme maalla ja siksi se on mahdollista.Olen tosi hämmästynyt,että jossain voi olla löytyeläinkoteja,missä ei huolehdita eläinten hyvinvoinnista.Surullista.
- Inka V.
Näitä hyviä löytöeläinkoteja Suomesta löytyy paljon ja suosittelen tosissaan kissan hakemista sellaisesta, jos kissan hankintaa suosittelee. Kaikki löytöeläinkodit eivät ole kuvaamani kaltaisia, vaan niissä yleensä hoidetaan nämä asiat hyvin. Tarkoitus ei ollut puhua eläinkodeista yleisesti vaan nimenomaan tästä yksittäistapauksesta...ettei vaan tule väärinkäsityksiä. Kyseistä löytöeläinkotia en nyt täällä haluaisi nimeltä mainita.
Hienoa että saadaan hyviä kokemuksia löytökissan ottamisesta, niinhän asioiden kuuluisi löytöeläinkodeissa olla että kissat on hoidettuja. - kiskis
Inka V. kirjoitti:
Näitä hyviä löytöeläinkoteja Suomesta löytyy paljon ja suosittelen tosissaan kissan hakemista sellaisesta, jos kissan hankintaa suosittelee. Kaikki löytöeläinkodit eivät ole kuvaamani kaltaisia, vaan niissä yleensä hoidetaan nämä asiat hyvin. Tarkoitus ei ollut puhua eläinkodeista yleisesti vaan nimenomaan tästä yksittäistapauksesta...ettei vaan tule väärinkäsityksiä. Kyseistä löytöeläinkotia en nyt täällä haluaisi nimeltä mainita.
Hienoa että saadaan hyviä kokemuksia löytökissan ottamisesta, niinhän asioiden kuuluisi löytöeläinkodeissa olla että kissat on hoidettuja.haluaisin kyllä tietää tuon löytöeläinkodin, kerro edes missä päin sijaitsee sekin auttaa asiaa.
- Inka V.
kiskis kirjoitti:
haluaisin kyllä tietää tuon löytöeläinkodin, kerro edes missä päin sijaitsee sekin auttaa asiaa.
Mielelläni kyllä kertoisin, mutta se on paikkakunnan ainoa löytöeläintalo. Etelä-Suomessa, mutta ei kuitenkaan pääkaupunkiseudulla.
- kiskis
Inka V. kirjoitti:
Mielelläni kyllä kertoisin, mutta se on paikkakunnan ainoa löytöeläintalo. Etelä-Suomessa, mutta ei kuitenkaan pääkaupunkiseudulla.
tahtoisin tietää missä näin menetellään kun itse olen toiminut liki 25v. paikallisessa yhdistyksessä. Meillä yhdistys toimii vapaehtoisin voimin sekä lahjoituksin ja kissat hoidetaan asianmukaisesti.
- Nimetön
kiskis kirjoitti:
tahtoisin tietää missä näin menetellään kun itse olen toiminut liki 25v. paikallisessa yhdistyksessä. Meillä yhdistys toimii vapaehtoisin voimin sekä lahjoituksin ja kissat hoidetaan asianmukaisesti.
Niinpä, ja sitten täällä yksi mustamaalaa ja haukkuu...
- kiskis
Nimetön kirjoitti:
Niinpä, ja sitten täällä yksi mustamaalaa ja haukkuu...
niin typerästi kirjoitettu että en viitsi ottaa edes kantaa.
- Inka V.
kiskis kirjoitti:
niin typerästi kirjoitettu että en viitsi ottaa edes kantaa.
Just, jospa sitten lopetetaan koko keskustelu tähän. Anteeksi vain että kysyin ja "mustamaalasin". En tullut asiaa siltä kantilta heti ajatelleeksi, mutta onneksi teillä on mahdollisuus ilmoittaa asiattomasta viestistä ja se voidaan poistaa. Omat kommenttinne sen verran teistä kertovat etten välttämättä hae kissaa enää muualtakaan eläinkodista. Ei ehkä kannattaisi itse itseään mustamaalata, vaan vastata ihan asiallisesti ja oikaista väärinkäsitykset... Olin todella sitä mieltä että ruoka- ja rahalahjoituksia ym. näissä paikoissa todella tarvittaisiin ja olin aivan valmis ottamaan kissan löytöeläinkodista, mutta samapa kai se on mitä mieltä minä olen. Kunhan "tyhmänä" ihmettelin.
- kiskis
Inka V. kirjoitti:
Just, jospa sitten lopetetaan koko keskustelu tähän. Anteeksi vain että kysyin ja "mustamaalasin". En tullut asiaa siltä kantilta heti ajatelleeksi, mutta onneksi teillä on mahdollisuus ilmoittaa asiattomasta viestistä ja se voidaan poistaa. Omat kommenttinne sen verran teistä kertovat etten välttämättä hae kissaa enää muualtakaan eläinkodista. Ei ehkä kannattaisi itse itseään mustamaalata, vaan vastata ihan asiallisesti ja oikaista väärinkäsitykset... Olin todella sitä mieltä että ruoka- ja rahalahjoituksia ym. näissä paikoissa todella tarvittaisiin ja olin aivan valmis ottamaan kissan löytöeläinkodista, mutta samapa kai se on mitä mieltä minä olen. Kunhan "tyhmänä" ihmettelin.
tuo vastaukseni ei ollut sinulle jos huomasit katsoa. Kysymys on varmasti tuosta ketjusta mikä on tuolla ylempänä ei sinusta:)
- Inka V.
kiskis kirjoitti:
tuo vastaukseni ei ollut sinulle jos huomasit katsoa. Kysymys on varmasti tuosta ketjusta mikä on tuolla ylempänä ei sinusta:)
Sori vaan...ymmärsin väärin. Vastaukseni on ehkä nyt ennemminkin osoitettu tuolle Nimettömälle.
- kiskis
Inka V. kirjoitti:
Sori vaan...ymmärsin väärin. Vastaukseni on ehkä nyt ennemminkin osoitettu tuolle Nimettömälle.
en todella halua riitaa enkä itselleni vihamiehiä, nyt kaikki ok.:)
- Inka V.
kiskis kirjoitti:
Olen lukenut toisen viestin myös ja aivan yleisesti molempia ajatellen olen sitä mieltä että olisi kiva saada aiheesta asiallisia vastauksia. En myöskään ole samaa mieltä ylemmän ketjun kirjoittajan kanssa. Mutta kiitos nyt selvennyksestä, tuli luettua vähän hätäisesti.
- pöllö
Meillä päin on tällainen eläinsuoja, jossa eläimiä pidetään 14vrk ja omistajalla/uudella omistajalla on mahdollisuus hakea. Sen jälkeen sijaiskotiin tai joskus harvoin lopetetaan.
Useinkaan kaikilla löytöeläintaloilla ei ole rahaa kustantaa kaikkia leikkauksia, rokotuksia ja madotuksia. Tosin joillekin onnettomille tapauksille ainakin täällä meillä päin kustannetaan leikkaus, jos uutta omistajaa ei millään ilmaannu. Samoin vievät eläinlääkärin tarkastukseen, jos kissalla on selvästi joku vaiva. Loput jääkin sitten uudelle omistajalle. Kissan ylläpito on vienyt ruokaa ja kissanhiekkaa, kissasta saaduilla rahoilla pidetään pystyssä kyseistä eläinsuojaa.
Onko kissanpentujen emo löytöeläintalolla? Aika outoa kyllä, että noin pienenä luovutetaan.- Inka V.
Emo oli myös hoivissa. Se luovutetaan vasta kun kaikki pennut on luovutettu ensin. Tiedän kyllä että kissojen hoidot on kalliita, mutta silti tuntuu aika pahalta kun kissat on hoitamatta. Ruokaa ja juomaa kyllä oli tarjolla ja hiekkalaatikot. Mutta omistaja sanoi että osa kissoista on siellä pitkäänkin. Kyllähän sielläkin varmaan kissat hoidetaan, jos niillä on jotakin akuuttia ongelmaa. Jotenkin ajattelisin että ainakin pennut ja niiden emot kannattaisi hoitaa, koska pennut menevät varmasti kaupaksi ja niistä voisi pyytää enemmänkin rahaa, joilla kattaisi kulut.
- Nimetön
Inka V. kirjoitti:
Emo oli myös hoivissa. Se luovutetaan vasta kun kaikki pennut on luovutettu ensin. Tiedän kyllä että kissojen hoidot on kalliita, mutta silti tuntuu aika pahalta kun kissat on hoitamatta. Ruokaa ja juomaa kyllä oli tarjolla ja hiekkalaatikot. Mutta omistaja sanoi että osa kissoista on siellä pitkäänkin. Kyllähän sielläkin varmaan kissat hoidetaan, jos niillä on jotakin akuuttia ongelmaa. Jotenkin ajattelisin että ainakin pennut ja niiden emot kannattaisi hoitaa, koska pennut menevät varmasti kaupaksi ja niistä voisi pyytää enemmänkin rahaa, joilla kattaisi kulut.
Meillä ainakin pennuilla oli kiire pois siksi, koska emo odotti leikkausta, ja alkoi olla siinä ja siinä, pysyykö vielä hengissä ilman sitä. Jos leikkausta olisi vielä siirretty, emo olisi kuollut. Mieluummin pennut hiukan aikaisemmin siis pois. Pentuja kun taas ei voinut toipilaan kanssa pitää.
Ehkä sielläkin paikassa oli pentujen aikaiseen luovutukseen joku syy, kysyitkö?
Tai jospa se vaan oli parasta, mitä niiden rahoilla ja resursseilla pystyi tekemään. Ne ihmiset on muualla päivällä töissä kuitenkin, tai ainakaan ne eivät tuosta palkkaa saa.
Tuolla hommalla ei missään tapauksessa tienaamaan pääse, päinvastoin.
Ja, kun et itse ole tehnyt asialle mitään, miksi arvostella sitä, joka edes yrittää? Mene sinne töihin joka päivä omien töidesi lisäksi, sillä autat enemmän kuin säälittelemällä täällä. - Inka v.
Nimetön kirjoitti:
Meillä ainakin pennuilla oli kiire pois siksi, koska emo odotti leikkausta, ja alkoi olla siinä ja siinä, pysyykö vielä hengissä ilman sitä. Jos leikkausta olisi vielä siirretty, emo olisi kuollut. Mieluummin pennut hiukan aikaisemmin siis pois. Pentuja kun taas ei voinut toipilaan kanssa pitää.
Ehkä sielläkin paikassa oli pentujen aikaiseen luovutukseen joku syy, kysyitkö?
Tai jospa se vaan oli parasta, mitä niiden rahoilla ja resursseilla pystyi tekemään. Ne ihmiset on muualla päivällä töissä kuitenkin, tai ainakaan ne eivät tuosta palkkaa saa.
Tuolla hommalla ei missään tapauksessa tienaamaan pääse, päinvastoin.
Ja, kun et itse ole tehnyt asialle mitään, miksi arvostella sitä, joka edes yrittää? Mene sinne töihin joka päivä omien töidesi lisäksi, sillä autat enemmän kuin säälittelemällä täällä....tähän vielä vähäsen vastailen. Eli kysyin kyllä miksi kissat pitää hakea ja vastaus oli resurssit. Sen enempää pennuilla kun emollakaan ei ollut mitään hätää. Mielestäni vain on kohtuutonta vaatia ottamaan 8 viikkoinen pentu, jolle sitten saattaa tulla ongelmia varhaisesta vieroituksesta kun se ei kuitenkaan ole välttämätöntä. Sen sijaan tuota hintaa he olisivat voineet ottaa sen verran enemmän mitä kissojen hoito 4 viikossa vaatii. Sanoivat ainakin että pennut yleensä varataan heti kun niitä tulee. Eli varmaan olisi silti mennyt kaupaksi.
Ihmetellä vain sopii että miten sinun aikasi riittääkään täällä kirjoitella? Menisit nyt vaan hoitamaan niitä kissoja... Ja mistähän sinä tiedät etten ole mitään tehnyt löytökissojen hyväksi? - ILMAISEKSI
Inka V. kirjoitti:
esimerkiksi netissä, kauppojen ilmoitustauluilla ja kaikissa mahdollisissa paikoissa, joten on turhaa luulla, että kissoista voisi ruveta pyytämään jotain maksua.
Yksityiset jopa tuovat omalla kustannuksella kissat sun kotiin, kunhan vaan pääsevät eroon kissoista/pentulaumasta.
Reaaliteettia kehiin! - Inka V.
ILMAISEKSI kirjoitti:
esimerkiksi netissä, kauppojen ilmoitustauluilla ja kaikissa mahdollisissa paikoissa, joten on turhaa luulla, että kissoista voisi ruveta pyytämään jotain maksua.
Yksityiset jopa tuovat omalla kustannuksella kissat sun kotiin, kunhan vaan pääsevät eroon kissoista/pentulaumasta.
Reaaliteettia kehiin!Varmasti jokainen joka vähääkään on kissoista kiinnostunut niin tietää että kissoja saa ilmaiseksi lähes mistä vaan. Kyse onkin lähinnä periaatteesta ja halusta "pelastaa" näitä löytökissoja, joita muuten uhkaa lopettaminen. Ja jos otat yksityiseltä kissan, jota ei ole yhtään hoidettu, madotus ym. niin äkkiä siihen saman verran rahaa menee...Kissoja kun saa ilmaiseksi, mutta niiden pitäminen EI todellakaan ole ilmaista.
- pelastaminen
Inka V. kirjoitti:
Varmasti jokainen joka vähääkään on kissoista kiinnostunut niin tietää että kissoja saa ilmaiseksi lähes mistä vaan. Kyse onkin lähinnä periaatteesta ja halusta "pelastaa" näitä löytökissoja, joita muuten uhkaa lopettaminen. Ja jos otat yksityiseltä kissan, jota ei ole yhtään hoidettu, madotus ym. niin äkkiä siihen saman verran rahaa menee...Kissoja kun saa ilmaiseksi, mutta niiden pitäminen EI todellakaan ole ilmaista.
voisi alkaa sillä, ETTEI niiden annettaisi lisääntyä vapaasti ja ETTEI niitä tehtailtaisi turhan takia lisää.
Siis: ETTEI maatiaiskissoista olisi joka paikassa aivan mahdotonta ylitarjontaa.
EHKÄ silloin niiden arvostus lisääntyisi.
Nyt EI niin ole!
- sip-su
Hävytöntä toimintaa! Löytiksen pitäisi hoitaa eläimensä asianmukaisesti ja lainmukaisesti, liian aikainen vieroitus ja hoidotta jättäminen on kaikkea muuta! Mistä hyvästä ne sen 20 repii? Löytökissat pitäisi olla ehdottomasti madotettu, rokotettu ja leikattu, sekä sairaudet hoidettu. Hinta tietenkin nousee, mutta eihän löytiksen mikään pentutehdas kuulu olla!
Hittolainen.
Ole kiltti, ja tee ilmoitus kunnan- tai läänineläinlääkärille, sekä terveystarkastajalle. Selitä epäkohdat hyvin tarkkaan. Voisithan ottaa myös yhteyttä suomen eläinsuojeluyhdistykseen
http://www.sey.fi/sey/yhteystiedot.html
ja pyytää, josko he voisivat lähettää vaikka kirjallisena hieman ohjeistusta.
Ikävän usein kuulee tuontyyppisiä asioita tapahtuvan, varsinkin pikkupaikoilla. Motiivit löytöeläinvastaanoton pitämiseen ovat kaikkea muuta kuin kunnialliset. Näistä pitää saada loppu ja jokaisesta epäkohdasta pitää ilmoittaa viranomaisille.- Inka V.
Otin tiedot ylös ja huomenna soitan sinne. Enempää en tästä asiasta enää kommentoi, kun aina tulee kuitenkin valittamista.
Kiitos sulle kuitenkin asiallisesta vastauksesta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403771Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal333364- 692968
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912820- 351828
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no831816- 241659
- 281597
- 291579
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231564