Apua kaivataan..

haksus

Sattuisiko tällä palstalla kukaan omistamaan medionin kannettavaa? Kone 1.4 centrino ja ostettu viime keväänä tarjouksesta gigantista. Nyt se oli sitten takuuhuollossa, jossa siihen vaihdettiin kovalevy. Kuitenkin huollossa vaihdettiin seagaten 40gb 5400rpm tilalle toshiban 40gb 4200rpm kovalevy. Huijauksen todistamista helpottaisi, jos joku jolla on sama kone alkuperäisessä kuosissaan viitsisi katsoa esim. everestin softalla mikä kovalevy hänellä on, koska hyvin suurella todennäköisyydellä sekin on seagaten kovalevy.

7

698

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnellinen

jos vaihdettiin parempi ja kestävämpi levy tilalle

• haksus

kestävämpi voi olla, mutta ainakin omien tietojen mukaan hitaampi.."Seagate Momentus 5400.2 enables the freedom of mobility and enhanced productivity with 5400-RPM performance. Users experience almost 50 percent more performance compared to 4200-RPM drives"

• Mulla 4200

ja hyvin pärjään.

• haksus

Ehkä ei mitään, mutta kyse on periaattelinen, jos vien koneen huoltoon ja odotan kuukauden, niin oletan myös, että se tulee vastaavana takas. Nyt ei minusta tullut, kun vielä kaikki kovalevyllä oleva esiladatut softat olivat poissa, kuten ajurit ohjelmat(esim. nero) ja manuaalit. Tähän malliin ei nimittäin ole palautuslevyjä, vaan kaikki palautusmateriaali on esiladattu kiintolevylle.

• Pyydä myös ainakin

Windowssin sieltä,koska niidn pitää säilyttää dataa jossain,ja jos sitä ei ole on mun mielestä niiden korvattava,sitä,mitä asiakkaalla oli kovalevyllä...

• että koneen speksejä ei ruveta huonontamaan ilman asiakkaan lupaa takuukorjauksen yhteydessä! Jos on ollut 5400 kierroksen levy, myös takuuna vaihdetaan sellainen.

Väittääkö korjaamo, että alkuperäinen levy oli 4200 rpm, vai mitä ne sanovat?

Mitä tuohon muuhun tulee, niin tietenkään ei pitäisi koskaan ostaa konetta joka toimitetaan puutteellisella järjestelmällä jos kerran järjestelmä kauppaan kuuluu. Se on myös oma mokasi, vaikka tietysti kaikki koneen mukaan kuuluva ja vain kovalevyllä ollut materiaali olisi periaatteessa pitänyt palauttaa asiakkaalle.

Poksahteleehan noita levyjä. Mutta tietenkin myyjäliikkeestä saat ne softat, sehän vastaa ensisijaisesti koneesta eikä korjaamo.

• haksus

Laitetaan ny koko surullinen koneen historiikki tähän, jotta edes sympatia pisteitä heruisi :) Huomenna on tarkoitus marssia Giganttiin kirjallisen reklamaation ja vaatimuslistan kanssa asiaa selvittämään.

5.1.2005 Vien Medion kannettavani takuuhuoltoon Giganttiin. Kone otetaan vastaan ja saan palvelutodistuksen

12.1.2005 Powermill Oy:stä soitetaan ja kysellään, että mitä he tekevät vanhalle rikkinäiselle kiintolevylleni. En halua lunastaa sitä itselleni, mutta kysyn huoltomieheltä oliko vika kiintolevyssä ja hän vastaa, että kyllä, koska nyt tietokone toimii ja ohjelmatkin alkoivat heti asentua.

20.1.2005 Soitan Gigantin asiakaspalveluun ja kysyn missä koneeni viipyy. Asiakaspalvelun mukaan kone on vielä takuuhuollossa, kun selitän tilanteen, että huoltoliikkeestä on jo viikko sitten soitettu, että kone on periaatteessa kunnossa. Asiakaspalvelu lupaa ottaa selvää missä kone viipyy ja soittaa takaisin. Soittoa ei koskaan tullut.

26.1.2005 Tyttöystäni soittaa Gigantin asiakaspalveluun iltapäivällä n. klo 14 ja kysyy missä kannettava on ja vastaus on edelleen sama, eli takuuhuollossa. Taas kerran, kun koneen historia on tarkemmin selvitetty asiakaspalvelulle, he lupaavat viipymättä selvittää huoltoliikkeessä miksi kone ei ole vielä valmis. Noin neljän tunnin kuluttua Gigantista soitetaan, että huoltoliikkeen puhelintuki on jo kiinni ja he lupaavat ottaa heti aamusta liikkeeseen yhteyttä ja soittaa takaisin.

27.1.2005 Klo 15, kun mitään ei ole Gigantista kuulunut, tyttöystäväni soittaa ja esittää asiansa. Nyt asiakaspalvelusta luvataan välittömästi selvittää asia. Soittoa ei koskaan takaisin kuulu.

30.1.2005 Soitan aamupäivällä ja tiedustelen koneeni tilannetta. Edelleen asiakaspalvelu sanoo vain, että kone on edelleen huoltoliikkeessä. Selostettuani tarkemmin tilanteen ja sen, että olen jättänyt jo useamman soittopyynnön, asiakaspalvelu lupaa selvittää asian. Hieman ennen klo 12 asiakaspalvelusta soitetaan ja kerrotaan, että Giganttia on informoitu tilanteesta ja he selvittävät asian. Klo 14 Gigantista soitetaan ja sanotaan, että kone on edelleen takuuhuollossa korjattuna, mutta seisoo siellä koska huoltoliikkeellä ei ole koneeseen tarvittavia ajureita ja ohjelmia. Puhelimessa luvataan, että jos kone ei viikon sisällä saavu, saan uuden koneen tilalle.

1.2.2006 Saan tekstiviestin vähän ennen klo 13, että koneeni on saapunut takuuhuollosta. Haen koneeni ennen klo 14 ja kotona konetta tutkiessani huomaan, että koneeseen on vaihdettu huonompi kiintolevy, kuin siellä oli ja että ajurit ja ohjelmat, joidenka takia kone seisoi huoltoliikkeessä puuttuvat edelleen. Klo 14 soitan Gigantin asiakaspalveluun ja selvitän tilanteen. Sieltä minut yhdistetään atk-tukeen, jossa selvitän asiani. He lupaavat heti ottaa asiasta selvää. Mitään ei kuulu klo 17 mennessä, joten ajan itse Giganttiin koneeni kanssa selvittämään asiaa. Siellä ei osata sanoa muuta, kuin että kone on lähetettävä uudelleen takuuhuoltoon. Kieltäydyn tästä ja vaadin Giganttia ensin selvittämään Powermillin kanssa mikä on mennyt vikaan ja miten tässä aiotaan edetä. Gigantin työntekijä lupaa heti seuraavana aamuna eli 2.2 alkaa selvittämään asiaa ja lupaa olla joka tapauksessa yhteydessä minuun.

2.2.2006 Aamupäivän aikana ei Gigantista päin kuulu mitään. Klo 13 ajan jälleen Giganttiin selvittämään asiaa. Eilinen Gigantin huoltohenkilö ei ole paikalla, vaikka hän itse sanoin alkavansa hoitaa asiaa heti aamusta töihin tultuaan, joten joudun selvittämään asian uuden huoltohenkilön kanssa. Hän yrittää soittaa Powermilliin, mutta varsinaista vastausta Powermillin suunnasta ei kerrota meille. Vain se, että ainoa tapa on lähettää kone takaisin takuuhuoltoon. Kieltäydyn edelleen ja vaadin uutta konetta tilalle, koska Gigantin ja Powermillin toiminta on ollut kohtuuttoman hidasta ja minua on yritetty erehdyttää. Gigantin huolto kehottaa itseäni soittamaan Powermilliin ja kysymään tilannetta. Kieltäydyn, koska se ei ole minun tehtäväni vaan Gigantin. He kehoittivat myös minua soittamaan koneeni maahantuojalle ja selvittämään itse tilannetta, joka myöskään ei kuulu minun tehtäviini.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3682
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      29
      3245
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2878
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2730
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1699
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      23
      1528
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1478
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    Aihe