autonvuokraus ateenassa

alfie76

Onko kenelläkään kokemusta tai tietoa autonvuokrauksesta Ateenassa? Kannattaako vuokrata etukäteen Suomesta vai Ateenassa esim. lentokentältä?

4

782

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikki

Ei muuta kokemusta kuin hotellin respa hoiti koko asian. Auto tuotiin hotellin eteen ja siitä myös haettiin. Kiertelimme keski- ja pohjois-Kreikkaa muutaman päivän ajan. Kaupungista ulos lähteminen ja paluu kyllä vaati aikaa. Palatessa viimeiset kilometrit olisimme kyllä kävelleet nopeammin kuin se autolla tulo oli siinä ruuhkassa.
      Miksi se auto pitäisi Suomesta jo varata? Siellä niitä autoja ja vuokraamoita kyllä riittää.

• hullunmylly

Sen verran on tullut Ateenassa kierreltyä, että enpä kyllä viitsisi sinne autolla lähteä. Liikenne on ruuhka-aikoina yhtä kaaosta, parkkipaikkoja ei silloin löydy. Metro toimii sentään hyvin ja varsinaisella keskusta-alueella pärjää hyvin kävelemälllä ja se on oikeastaan erittäin antoisaakin. Kentän ja keskustan välillä liikenne saattaa seistä ja moottoritiellä oli jonkinlainen tietullikin.

Auton vuokraisin varmaan itse jostakin Ateenan lähiseudulta tai -kaupungista. Julkiset yhteydet kun toimii hyvin ja vuokraamot ei Kreikasta lopu!

Ja lentokentän ja keskustan välillä metro on ehdoton. Ei juutu ruuhkiin ja junat ilmastoituja.

• Mikki

No ei kai kukaan voi niin "pöljä" olla, että Ateenassa liikkuakseen auton vuokraisi? Tai mistäs sen tietää. Ei minulla kyllä vastatessani sellainen tullut mieleenkään, mutta edellisen kirjoittajan vastauksen luettuani vasta hoksasin, että ehkä siitä oli kuitenkin kysymys.
        Joten toistan myös, että älä hyvä ihminen siihen tarkoitukseen autoa vuokraa, jos on tarkoitus liikkua sillä Ateenan keskustassa tai muutaman kilometrin säteelläkään sieltä.
        Vaikka joten kuten pääsisitkin liikkumaan paikasta A paikkaan B, niin julkisilla kulkuneuvoilla tai taksilla se sujuu kuitenkin nopeammin ja parkkipaikan etsiminen on lähes mahdoton tehtävä keskusta-alueilla ja ne maksulliset parkkipaikatkin täytyy tietää.
        Niihinkään et saa itse ajaa miten haluat, vaan parkkipaikan hoitaja tekee sen ja pitää myös auton avaimet itsellään koko parkissa oloajan, koska autoja täytyy siirrellä välillä, jos joku haluaa takaa pois.
        Asia on ihan toinen, jos on tarkoitus lähteä sillä autolla muualle, pois Ateenasta.

• anita

Itse olen menossa kesällä pitemmäksi aikaa kreikkaan ja (kuten aina autoilulomalle mennessäni) tilaan auton Hertzin kautta lentoketälle minua odottamaan. Kätevää näin; ei muuta kuin laukut takakonttiin ja menoksi! Suuntana mm. rantaloma Loutrakissa sekä kruisailut kreikan saaristossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      60
      3368
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      2970
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2366
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1452
    5. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1396
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1088
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      932
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      812
    Aihe