Niin, neitsikkatyttömme meni ja pyöräytti munia viikon aikana 4 kappaletta. Ikää linnulla on noin 15 vuotta. Meillä se on ollut viitisen vuotta. No, uroslintua ei ole vuosiin ollut mailla halmeilla eli ei niistä munista mitään koskaan kuoriudu. Kysymys onkin siitä että nyt lintu ei tee mitään muuta kun hautoo. Välillä syö mutta hautoo hautoo vaan. Muutamaan viikkoon se ei ole inahtanutkaan (ennen kiljaisi aina kun joku tuli kotiin jne). Eläinlääkäri käski antaa munien olla rauhassa niin kauan kunnes lintu ne hylkää. Mutta näyttää niin epätoivoiselta, kuinka kauan se niitä meinaa hautoo??? Häkistään se ei poistu ollenkaan vaikka ennen oli aina päivällä vapaana. Käy sääliksi toista kun se niin tosissaan hautoo reppana. Pitääkö vain uskoa el.lääkäriä ja antaa niiden munien olla. Näyttää vaan pahasti siltä ettei sillä ole aikomustakaan hylätä muniaan...
Munimisesta
3
394
Vastaukset
- -M-
Juu, anna hautoa vaan, jos nyt poistat munat niin pesimävireinen lintu voi munia heti uudet tilalle ja rasittaa vaan turhaan itseään.
Neitokakadu hautoo normaalisti noin parikymmentä päivää, jokin sisäänrakennettu tieto linnuilla on haudonta-ajasta, koska lopettavat tuulimunien hautomisen yleensä varsin pian sen jälkeen kun munista olisi pitänyt jotain tulla (tai sitten pykäävät uuden pesueen ja jatkavat niiden kanssa josko onnistuisi paremmin...). - -Ymmällään-
Niin että kiitosta neuvosta vaan kovasti!!
Tässä tapauksessa tuo tyttö hautoi puolitoista kuukautta. Täytyy toivoa että nyt rauhottui eikä tekis uusia munia... Mietin että voikohan nuo munat jo ottaa häkistä pois kun se ne on hylännyt ilmeisesti kokonaan. Häkki on kyllä siivottu moneen kertaan mutta ei se tuntunut hautomista hetkauttavan.- -M-
Juu, sitten ne voi poistaa kun tipi on kyllästynyt hautomiseen, jos pesimävire jatkuu se tekee uudet munat eikä enää niitä vanhoja pyörittele, joten ovat jo tehtävänsä tehneet...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101064
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82794Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat261580Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 26482
- 47427
- 30416