Onko kellään kokemuksia iridium tulpista?Tossa yhdessä autolehdessä oli testissä niitä ja nostivat parhaimmillaan tehoa jopa 8,7hv..Siis parhaimmillaan.Ja autoissa.Mitenhän pyörissä?Paraneeko käynti ja kylmä käynnistys?Kärkihän on todella pieni,joten ei se ainakaan nokeennu niin helposti.Kalliitahan ne on...
Iridium tulpat?
10
23024
Vastaukset
- Mika__
Täällä on mietiskelyä sytytystulpista:
http://www.vtxoa.com/forums/viewtopic.php?t=78617&highlight=uber plugs
ja täältä löytyy dynodataa iridium tulpista:
http://www.densoiridium.com/tunerstales.php
Sikäli mikäli oikein ymmärsin, niin vakiopyörässä kannattaa käyttää valmistajan suosittelemia tulppia. Viritetyssä pyörässä joutuu testaamaan mitkä tulpat antaa parhaan lopputuloksen. Epäsopivat tulpat saattaa nostaa bensankulutusta, eli ei kannata säästää väärässä paikassa.- Iridium
Kävin pyöräni valmistajan sivuilla ja siellä oli iridium tulppien käyttösuositus.Lämpöarvo piti vain olla astetta pienempi kuin "normi" tulpissa.Luulen että iridium tulpat käyvät pyörään kuin pyörään,kunhan ottaa selvää lämpöarvoista.
- Mika__
Iridium kirjoitti:
Kävin pyöräni valmistajan sivuilla ja siellä oli iridium tulppien käyttösuositus.Lämpöarvo piti vain olla astetta pienempi kuin "normi" tulpissa.Luulen että iridium tulpat käyvät pyörään kuin pyörään,kunhan ottaa selvää lämpöarvoista.
Iridium tulpat on Suomessa melko kalliita. Allrightin hinta 26€ kipale. Jenkeissä NGK tulpat mun pyörään on 14.50 dollaria kappale. Hinta jää rahdin, tullin ja ALV:n kanssa noin 18 euroon kappale. Saksan Louisilla olis ollut NGK:n tulpat tarjouksessa, mutta ei löytynyt IsoX:lle. Tilasin omani täältä:
http://www.directlineparts.com/index.asp - gixxer
Mika__ kirjoitti:
Iridium tulpat on Suomessa melko kalliita. Allrightin hinta 26€ kipale. Jenkeissä NGK tulpat mun pyörään on 14.50 dollaria kappale. Hinta jää rahdin, tullin ja ALV:n kanssa noin 18 euroon kappale. Saksan Louisilla olis ollut NGK:n tulpat tarjouksessa, mutta ei löytynyt IsoX:lle. Tilasin omani täältä:
http://www.directlineparts.com/index.aspmuutaman euron takia sitten tilaamaan noin kaukaa jotain sytytystulppia.
- Mika__
gixxer kirjoitti:
muutaman euron takia sitten tilaamaan noin kaukaa jotain sytytystulppia.
Niitä kun neljä menee pyörään niin säästöä tulee yhteensä 32 euroa, melkein 200 mummonmarkkaa. Jos ajokaudessa menee kolme satsia tulppia, niin säästöä kertyikin jo melkein 100€.
- Samattulpat kohta 10 000 km
Mika__ kirjoitti:
Niitä kun neljä menee pyörään niin säästöä tulee yhteensä 32 euroa, melkein 200 mummonmarkkaa. Jos ajokaudessa menee kolme satsia tulppia, niin säästöä kertyikin jo melkein 100€.
Pyörä on CBR600 K&N, Dynojet, sääd.sytty ja slipari, neuloja vähän nostettu. Samoilla tulpilla olen ajanut jo kaksi kesää ja kun pyörää tuossa huoltelin niin tulpat olivat ok. Tuskin maltan odottaa että pääsen testaamaan/säätämään uutta Wilberssin takaiskaria. Kylmätyypit on jo otettu...
- Mika__
Samattulpat kohta 10 000 km kirjoitti:
Pyörä on CBR600 K&N, Dynojet, sääd.sytty ja slipari, neuloja vähän nostettu. Samoilla tulpilla olen ajanut jo kaksi kesää ja kun pyörää tuossa huoltelin niin tulpat olivat ok. Tuskin maltan odottaa että pääsen testaamaan/säätämään uutta Wilberssin takaiskaria. Kylmätyypit on jo otettu...
Miten niin vikaa, jos tulpat on ollut vasta 10 000 km?
- ötjnbtopdr
Mika__ kirjoitti:
ajaa sen 50-60 000 km ihan huoletta. Itse tosin vaihdan joka kevät.
- Anonyymi
Mika__ kirjoitti:
Munnonmarkay ovat loppuneet jo vuonna2000 joten unohdetaan ne ja keskitytään tähän päivään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä411743Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1641637Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701378Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2381316Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2001214- 1281145
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3321127- 781076
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271057Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3141057