Iridium tulpat?

nightrider

Onko kellään kokemuksia iridium tulpista?Tossa yhdessä autolehdessä oli testissä niitä ja nostivat parhaimmillaan tehoa jopa 8,7hv..Siis parhaimmillaan.Ja autoissa.Mitenhän pyörissä?Paraneeko käynti ja kylmä käynnistys?Kärkihän on todella pieni,joten ei se ainakaan nokeennu niin helposti.Kalliitahan ne on...

10

23429

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mika__

Täällä on mietiskelyä sytytystulpista:
      http://www.vtxoa.com/forums/viewtopic.php?t=78617&highlight=uber plugs

ja täältä löytyy dynodataa iridium tulpista:
      http://www.densoiridium.com/tunerstales.php

Sikäli mikäli oikein ymmärsin, niin vakiopyörässä kannattaa käyttää valmistajan suosittelemia tulppia. Viritetyssä pyörässä joutuu testaamaan mitkä tulpat antaa parhaan lopputuloksen. Epäsopivat tulpat saattaa nostaa bensankulutusta, eli ei kannata säästää väärässä paikassa.

• Iridium

Kävin pyöräni valmistajan sivuilla ja siellä oli iridium tulppien käyttösuositus.Lämpöarvo piti vain olla astetta pienempi kuin "normi" tulpissa.Luulen että iridium tulpat käyvät pyörään kuin pyörään,kunhan ottaa selvää lämpöarvoista.

• Mika__
        Iridium kirjoitti:

Kävin pyöräni valmistajan sivuilla ja siellä oli iridium tulppien käyttösuositus.Lämpöarvo piti vain olla astetta pienempi kuin "normi" tulpissa.Luulen että iridium tulpat käyvät pyörään kuin pyörään,kunhan ottaa selvää lämpöarvoista.

Iridium tulpat on Suomessa melko kalliita. Allrightin hinta 26€ kipale. Jenkeissä NGK tulpat mun pyörään on 14.50 dollaria kappale. Hinta jää rahdin, tullin ja ALV:n kanssa noin 18 euroon kappale. Saksan Louisilla olis ollut NGK:n tulpat tarjouksessa, mutta ei löytynyt IsoX:lle. Tilasin omani täältä:
        http://www.directlineparts.com/index.asp

• gixxer
        Mika__ kirjoitti:

Iridium tulpat on Suomessa melko kalliita. Allrightin hinta 26€ kipale. Jenkeissä NGK tulpat mun pyörään on 14.50 dollaria kappale. Hinta jää rahdin, tullin ja ALV:n kanssa noin 18 euroon kappale. Saksan Louisilla olis ollut NGK:n tulpat tarjouksessa, mutta ei löytynyt IsoX:lle. Tilasin omani täältä:
        http://www.directlineparts.com/index.asp

muutaman euron takia sitten tilaamaan noin kaukaa jotain sytytystulppia.

• Mika__
        gixxer kirjoitti:

muutaman euron takia sitten tilaamaan noin kaukaa jotain sytytystulppia.

Niitä kun neljä menee pyörään niin säästöä tulee yhteensä 32 euroa, melkein 200 mummonmarkkaa. Jos ajokaudessa menee kolme satsia tulppia, niin säästöä kertyikin jo melkein 100€.

• Samattulpat kohta 10 000 km
        Mika__ kirjoitti:

Niitä kun neljä menee pyörään niin säästöä tulee yhteensä 32 euroa, melkein 200 mummonmarkkaa. Jos ajokaudessa menee kolme satsia tulppia, niin säästöä kertyikin jo melkein 100€.

Pyörä on CBR600 K&N, Dynojet, sääd.sytty ja slipari, neuloja vähän nostettu. Samoilla tulpilla olen ajanut jo kaksi kesää ja kun pyörää tuossa huoltelin niin tulpat olivat ok. Tuskin maltan odottaa että pääsen testaamaan/säätämään uutta Wilberssin takaiskaria. Kylmätyypit on jo otettu...

• Mika__
        Samattulpat kohta 10 000 km kirjoitti:

Pyörä on CBR600 K&N, Dynojet, sääd.sytty ja slipari, neuloja vähän nostettu. Samoilla tulpilla olen ajanut jo kaksi kesää ja kun pyörää tuossa huoltelin niin tulpat olivat ok. Tuskin maltan odottaa että pääsen testaamaan/säätämään uutta Wilberssin takaiskaria. Kylmätyypit on jo otettu...

Miten niin vikaa, jos tulpat on ollut vasta 10 000 km?

• ötjnbtopdr
        Mika__ kirjoitti:

ajaa sen 50-60 000 km ihan huoletta. Itse tosin vaihdan joka kevät.

• Anonyymi
        Mika__ kirjoitti:

Munnonmarkay ovat loppuneet jo vuonna2000 joten unohdetaan ne ja keskitytään tähän päivään

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      22
      5081
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      2
      3733
    3. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      136
      1310
    4. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      101
      1292
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1210
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1094
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      17
      903
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      168
      855
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      773
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      37
      759
    Aihe