Lihakset

Nameless

No tässä voisi vähän vertailla tuloksia...
Esim. paljon saat tulokseksi kun kerrot kuinka monta "suoraa leukaa" saat punnerruksella.
Esim. jos saat 10leukaa ja 20punnerrusta niin
10*20= 200

Ite saan 25 leukaa ja 30 punnerrusta (menee enemmänkin kun jaksais koittaa)

750 oma tulos
ihmiset (alle 18) saavat 3-5leukaa ja noin 10-13punnerrusta

14

1273

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdafasfd

"ihmiset (alle 18) saavat 3-5leukaa ja noin 10-13punnerrusta"

mistä vitusta sä ton revit?? mulla menee puhtaasti 30 leukaa ja punnerruksia lähemmäs 200, varmaan menis enemmänki jos jaksais.. on meinaa tylsää puuhaa.

• Nameless

a) tarkotan Oikeita punnerruksia, en sellasia mitä sä teet.
        b) jossakin lehdessä oli ollut kysely johon monet alle 18vuotiaat vastasivat.
        c)uskon että saat 30 leukaa, mutta monet ei saa!!
        nykyään on niin monenlaisia nörttejä.

• Nimetön
        Nameless kirjoitti:

a) tarkotan Oikeita punnerruksia, en sellasia mitä sä teet.
        b) jossakin lehdessä oli ollut kysely johon monet alle 18vuotiaat vastasivat.
        c)uskon että saat 30 leukaa, mutta monet ei saa!!
        nykyään on niin monenlaisia nörttejä.

a) Mitä vittua sä tarkoitat oikeilla punnerruksilla?

b) Et oo sattunut ajattelemaan et vastanneet eivät kuntoile?

c) Mitä vittua se sua haittaa jos jotkut ovat nörttejä?

• tyttö

"ihmiset (alle 18) saavat 3-5leukaa ja noin 10-13punnerrusta "

Ei kyllä pidä paikkaansa, itse ainakin (en ole mikään huippu-urheilija, mutten huonoimmasta päästäkään) saan 30 punnerrusta ja yli kymmenen leukaa. (ennätys muistaakseni 12) Joten eipäs poika hyvä yleistetä!:) Ja ikää on 16.

• AlAbAmAn^fruittAri

tässän ei ollut kyse naisten/tyttöjen punneruksista? ite vedän noin 20leukaa ja 'oikeita punnerruksiakin' menee reilusti yli 100..

• ...
        AlAbAmAn^fruittAri kirjoitti:

tässän ei ollut kyse naisten/tyttöjen punneruksista? ite vedän noin 20leukaa ja 'oikeita punnerruksiakin' menee reilusti yli 100..

Kerroppa mistä tiedät ettei kirjoittaja tee miesten punnerruksia?

• joqnevari

kehno juttu.. minä saan ehkä hyvällä tuurilla 5leukaa, mutta yli 30 punnerrusta, ja ne on sitten ihan OIKEITA punneruksia, ei naisten.

Jos nyt 'oikeilla punnerruksilla' tarkoitat sitä mitä luulen eli rintakehä melkein lattiaan ja jalat suorana? rintakehän ja lattian välillä noin tennispallon kokoa eroa.
      niin ja oon poika *|

• eräs poika vain....

Itse saan noin 85 punnerrusta ja 16 leukaa... se siis tekee 85x16= 1360. Olen tosin käynyt melko säännöllisesti salilla viimeiset 3 vuotta ja harrastanut muutaki urheilua, kuten jääkiekkoa ja salibandyä ihan joukueessa asti. Siihen nähden leukoja saisi tulla enemmanäkin. Tuloksien suoritusta on ollut vahtimassa entinen painonnostaja, joka myös valmennusta on kokeillut, että puhtaita on ainakin olleet... Kun saa leukoja 23-> alkaa olla jo aika kova siinä lajissa olettaen tietysti että suoritukset ovat puhtaita...Punnerruksia saa yllättävänkin paljon harjoittelemalla. Itse olen vain enemmän voimapuolelle keskittynyt kuin kestävyyteen. 200 on kyllä ihan mahdollinen kun on vain jaksanut harjoitella... Ikää on 15 vuotta.

• teille vähän

Sen mä vaan sanon, että täytyy olla todella säälittävä jos mukamas sais vaan 10-13 punnerrusta.
      Itse en ole IKINÄ nähny ketään kuka sais noin vähä punnerruksia, on ollut nörttejä tai ei.
      Ja kas kumma ku täällä kaikki vetää sen 30 leukaa.
      Tunnen paljon hyväkuntoisia urheilijoita ja heistä harva vetää "edes" 25 leukaa vaikka voimaa on nostaa oma paino helposti.

• .....

Sään säkällä yhden leuan ja punnerruksia menee ainakin 5.

• Kurraattori

Mitä ihmeen järkeä tuossa sun mittaluvussa on? Mihin se perustuu? Saako siitä suhdeluvusta jotain lisäarvoa verrattuna esim. siihen, että ilmoittaa vaan suoraan kuinka monta leukaa tai punnerrusta saa? Ketä kiinnostaa?

Leuanveto on sitäpaitsi siitä vinhaa hommaa, että yleensä kevyemmän vartalon omaavat henkilöt saavat helpommin leukoja. Ei siis välttämättä tarvitse olla mitenkään hyvässä lihaskunnossa kunhan vartalo on tarpeeksi näivettynyt.

• Js_H

Jos kerran on tosi näivettynyt niin miten ihmeessä leukoja sitten voi tehdä? Sillä "näivettyneellä" saattaa olla ihan yhtä paljon lihaksia kuin sulla, mutta läski puuttuu. Tottakai sitä silloin nousee vähän paremmin kun ei tarvitse ihraa nostella. Sen lisäksi ne lihakset saattaa olla sillä paremmassa kunnossa kuin sulla.

Kyllä sitä vähän painavampikin saa leukoja tehtyä useita kymmeniä jos lihakset ja kestävyys on kunnossa.

Mikään tarkka mittari toi leuanveto ei tietenkään ole. Onhan se nyt ihan selvä että jos samanpituiset, mutta eripainoiset henkilöt vetävät leukoja yhtä paljon, niin painavampi on tietenkin voimakkaampi.

Eikä sillä varmaan mitään merkitystä olekaan kuinka monta leukaa saa tehtyä. Ihan yhtä typerää tosin on keskustella melkein mistä vaan. Esimerkiksi siitä mitä telkkari ohjelmia ihmiset katsoo tai kenellä on suomen paras perse.

• Minä
        Js_H kirjoitti:

Jos kerran on tosi näivettynyt niin miten ihmeessä leukoja sitten voi tehdä? Sillä "näivettyneellä" saattaa olla ihan yhtä paljon lihaksia kuin sulla, mutta läski puuttuu. Tottakai sitä silloin nousee vähän paremmin kun ei tarvitse ihraa nostella. Sen lisäksi ne lihakset saattaa olla sillä paremmassa kunnossa kuin sulla.

Kyllä sitä vähän painavampikin saa leukoja tehtyä useita kymmeniä jos lihakset ja kestävyys on kunnossa.

Mikään tarkka mittari toi leuanveto ei tietenkään ole. Onhan se nyt ihan selvä että jos samanpituiset, mutta eripainoiset henkilöt vetävät leukoja yhtä paljon, niin painavampi on tietenkin voimakkaampi.

Eikä sillä varmaan mitään merkitystä olekaan kuinka monta leukaa saa tehtyä. Ihan yhtä typerää tosin on keskustella melkein mistä vaan. Esimerkiksi siitä mitä telkkari ohjelmia ihmiset katsoo tai kenellä on suomen paras perse.

"Sillä "näivettyneellä" saattaa olla ihan yhtä paljon lihaksia kuin sulla, mutta läski puuttuu. Tottakai sitä silloin nousee vähän paremmin kun ei tarvitse ihraa nostella."

Lihas painaa 6 kertaa enemmän kuin läski, sinä tietämätön.

• totatota
        Minä kirjoitti:

"Sillä "näivettyneellä" saattaa olla ihan yhtä paljon lihaksia kuin sulla, mutta läski puuttuu. Tottakai sitä silloin nousee vähän paremmin kun ei tarvitse ihraa nostella."

Lihas painaa 6 kertaa enemmän kuin läski, sinä tietämätön.

Ite testattiin kavereitten kanssa ketä jaksaa nostaa ylätaljalla eniten 60kg painoja. tilanne tasottui huomattavasti eri kokoisten jätkien välillä. Paino haarukka oli 70-90kg ja painavemmat osoittautuivat vahvemmiksi...onhan siinä "omassa" painossa enemmä ylöskiskottavaa. tosin yksi
        kaveri (75kg) oli kuitenkin tuloksissa toinen koska harjoitellut leuanvetoa lisäpainoilla.

Juttu hieman epäselvä, mutta kai tajuatte sen mitä tarkoitan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      34
      11291
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      60
      9098
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      137
      5445
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3754
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3680
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3599
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3338
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      60
      2698
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      72
      2420
    10. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      14
      2073
    Aihe