Lentoemo rekry

toinen vaihe

Kokemuksia rekrystä vko 5 miten meni ? milloin muuten tulee vastaus pääsekö vai ei ? Minusta toinen vaihe oli raskas ja pitkäveteinen varsinkin ensimmäinen ryhmä psykologi juttu. Tuntui todella väkinäiseltä ja pakonomaiselta keskustelulta ja tilanteet olivat aivan absurdeja...

21

2984

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stewardess to be :)

Itse olin tänään toisessa vaiheessa, ja kieltämättä jäi vähän sellainen olo, että tämänkö perusteella tässä nyt rankataan ihmisiä..?
      Finnairin toisessa haastattelussa sentään kyselivät järkeviä ja suht olennaisiakin asioita.

Kuulin, että jotkut jotka olivat maanantaina testeissä, olisivat saaneet jo eilen ja tänään vastauksen hyväksymisestä. Eli käsitin, että jos ei parin päivän sisään kuulu vastausta, ei ole jatkossa :(
      Toki antoivat "virallisen" viimeisen päivän, joka minulla ainakin on 10.2. Silloin siis viimeistään tietää pääsikö vai ei. Jännät ajat edessä... :)

• kyseinen

psykologi juttu oli aika pöhkö ja väkinäinen. Sanoivat minulle että 10. päivä ilmoitetaan viimeistään kurssille pääsystä ja ei kuulemma kannata menettää toivoaan vaikka vastaus ei heti pikimmiten tulisikaan sillä silti mahkui on.

• Ihmetyttää

Miksi joillekin, kaiketi suurimmalle osalle ilmoitetaan kurssille pääsystä heti seuraavana päivänä, ja joillekin vasta myöhemmin ??
        Onko heti ilmoituksen saaneet ns.parempia hakijoita ja loppupää ikäänkuin varralla, jos ei enää parempia ilmaannu, vai mikä on systeemi ?
        Vaikuttaisi reilummalta, kun kaikille hakijoille annettaisiin tieto pääsystä tai hylätyksi tulemisesta yhtäaikaa...

• tullut kuin
        Ihmetyttää kirjoitti:

Miksi joillekin, kaiketi suurimmalle osalle ilmoitetaan kurssille pääsystä heti seuraavana päivänä, ja joillekin vasta myöhemmin ??
        Onko heti ilmoituksen saaneet ns.parempia hakijoita ja loppupää ikäänkuin varralla, jos ei enää parempia ilmaannu, vai mikä on systeemi ?
        Vaikuttaisi reilummalta, kun kaikille hakijoille annettaisiin tieto pääsystä tai hylätyksi tulemisesta yhtäaikaa...

kaksi oikein ja lisänumero! Mutta elämä jatkuu; elämä on kuin matka ja lottoarvonta kuin lentokone. Uusia nousee ja keskustelu jatkuu ilman turhia ajatuksia?

• ennen kisoja

kuka kärähtää ja lentää olympiajoukkueesta? Saattaapa tuo onneton ollakin pelkkä turisti, sillä urheilutapahtumat kiinnostavat myös matkailijoita.

• meni!

Olin eilen 2. vaiheessa, ja tänään tuli onnittelusoitto. Vielä siis terveystarkastus (missä voi teoriassa tulla hylky). Musta haastettelupäivä oli kiva!

• minullekin..

Millainen on musta haastattelupäivä ?? Ei kovin kivalta kuulosta mutta jos töitä sait niin hymyä huuleen siellä putkessa sitten..

• sittenkin

dopingtesti! Joudutte lennättämään virtsaa matkan ajan. Mutta matkailu avartaa. Ja keskustelu.

• kurssille siis!!!

olin toisessa vaiheessa maanantaina ja tiistaina kutsuttiin kurssille,eli melko nopeasti tieto tuli...

• sanotaan,

mutta onhan se sotaan lähtökin eräänlaista matkailua. Ja toisaalta, onhan niitä lentosotamiehiäkin olemassa!

Itsekin olin eilen vikassa vaiheessa ja tänään tuli soitto kurssille pääsystä :) Nopeaa toimintaa täytyy sanoa, siitä kiitos Finnairille! Etteivät loppuun asti pidä piinassa :D
      Tosiaan, terveystarkastus edessä.. mitähän kauheuksia siellä tehdään :/

• ja se on tosi

kauheaa! Matkustat tajunnanvirrassa, ehkä lennät nurin.Mutta unelmia pitää olla, vaikka en minä ole voitanut lotossa kuin 11,20 euroa. Keskustelu kulkee, vaikka koirat naukuu?

• ...

saako udella mikä oli kurssin numero,jolle olet menossa?! =)

• on tottakai
        ... kirjoitti:

lennokkaasti 123456789, eli matkaan lähdetään nousten ja matkailu loppuu, kun työpaikka alkaa?

... kirjoitti:

Nyt en kurssin numeroa muista, mutta 18.4. alkaa :) Entäs itse? :)

• tärkeintä
        Stewardess to be :) kirjoitti:

Nyt en kurssin numeroa muista, mutta 18.4. alkaa :) Entäs itse? :)

on, että tytöillä on hauskaa. Matkailu on mukavaa, jos on siihen varaa ja kyllähän rahaa saa, kun pääsee töihin. Mikä lentäen tulee, se turbulenssissa menee!

• steward to be. :)
        tärkeintä kirjoitti:

on, että tytöillä on hauskaa. Matkailu on mukavaa, jos on siihen varaa ja kyllähän rahaa saa, kun pääsee töihin. Mikä lentäen tulee, se turbulenssissa menee!

Itse torstaina haastattelussa ja eilen tuli soitto että kurssille päästään! jee... :) siitä terveystarkastuksesta. sanoivat puhelimessa että on sairaanhoitajan tekemä (!) eli on pikkaisen laajempi kuin se mikä itse piti käydä lääkärissä. katsotaan uudestaan näkö, kuulo jne. ja sit labrat. mut kaippa se vaan on ihan finnairille itselleen "covering their arse" että onpahan joku heiltäkin tsekannut ku jos siihen ekaan luottais niin nehän saattais olla ihan feikatut. tuskinpa siä mitään estettä tulee enää eteen!

• olla jos
        steward to be. :) kirjoitti:

Itse torstaina haastattelussa ja eilen tuli soitto että kurssille päästään! jee... :) siitä terveystarkastuksesta. sanoivat puhelimessa että on sairaanhoitajan tekemä (!) eli on pikkaisen laajempi kuin se mikä itse piti käydä lääkärissä. katsotaan uudestaan näkö, kuulo jne. ja sit labrat. mut kaippa se vaan on ihan finnairille itselleen "covering their arse" että onpahan joku heiltäkin tsekannut ku jos siihen ekaan luottais niin nehän saattais olla ihan feikatut. tuskinpa siä mitään estettä tulee enää eteen!

aiot päästä mukaan lentomäen loppukilpailuun. Joudut matkustamaan aika paljon, sillä huipulle on matkaa.

Siinä pitää suojata yhden jos toisenkin takapuoli. Onko sitten kyse feikistä vai ihan puhtaasta lukutaidottomuudesta, selviää seuraavassa viestissä!

• tarkastuksessa
        steward to be. :) kirjoitti:

tsekataan verenpaine, näkö, kuulo, ryhti, pituus, paino ja jotain verikokeita myös otetaan. Sitten varmaan käydään vielä kertaalleen läpi ne tiedot nykyisistä ja aikaisemmista sairauksista "rasti kyllä tai ei" -tyylillä.

tarkastuksessa kirjoitti:

tsekataan verenpaine, näkö, kuulo, ryhti, pituus, paino ja jotain verikokeita myös otetaan. Sitten varmaan käydään vielä kertaalleen läpi ne tiedot nykyisistä ja aikaisemmista sairauksista "rasti kyllä tai ei" -tyylillä.

Eli taitaapi olla aikalailla samanlainen tarkastus kuin mitä oli lähtöselvityskurssille :)

• nyt on kyse
        Stewardess to be :) kirjoitti:

Eli taitaapi olla aikalailla samanlainen tarkastus kuin mitä oli lähtöselvityskurssille :)

aivan muusta. Testataan ensiksi lukutaito ja seuraavassa vaiheessa luetun ymmärtäminen. Aiemmille lentomatkustamisesta tänne kirjoittaneille saattaa tulla seinä vastaan! Mutta keskustelu jatkuu ja jatkuu!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      34
      11281
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      60
      9058
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      137
      5445
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3744
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      74
      3664
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3599
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3338
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      60
      2698
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      72
      2410
    10. Miltä mahtaa tuntua

Sitten kun näet hänet pitkästä aikaa?
      Tunteet
      33
      1933
    Aihe