Mitä musiikkia kuuntelet? Mistä pidät ja mitä inhoat?
Minä kuuntelen Juha Tapion levyjä ja ukko tykkää Eino Grönistä.
Musiikkigallup
98
3365
Vastaukset
- Ruustiinna
Eikö täällä kukaan muu kuuntele musiikkia. Heilutanko kaulinta?
- Ajomies
Hyvin mielenkiintoisena koen Kalevi Kiviniemen urkumusiikin, jota on äänitetty toistasataa levyä. Usein kuuntelen hänen läheisen kotikirkkoni uusilla uruilla soittamaa
Wolfgang Amadeus Mozartin Divermimento KV 188 in C...
Kiviniemi konsertoi levyttäessään yhdessä huilisti Pinja Järvisen ja ja kahdeksaa barokkipatarumpua soittava Raimo Nikulaisen kanna . - Ruustiinna
Ajomies kirjoitti:
Hyvin mielenkiintoisena koen Kalevi Kiviniemen urkumusiikin, jota on äänitetty toistasataa levyä. Usein kuuntelen hänen läheisen kotikirkkoni uusilla uruilla soittamaa
Wolfgang Amadeus Mozartin Divermimento KV 188 in C...
Kiviniemi konsertoi levyttäessään yhdessä huilisti Pinja Järvisen ja ja kahdeksaa barokkipatarumpua soittava Raimo Nikulaisen kanna .Kiviniemi on tuntematon nimi. Ehkä siksi kun en kuuntele urkumusiikkia kuin kirkossa.
- Ajomies
Ruustiinna kirjoitti:
Kiviniemi on tuntematon nimi. Ehkä siksi kun en kuuntele urkumusiikkia kuin kirkossa.
Merkillistä kun hän soittaa urkuja ja on levyttänyt laajalti eri puolilla maailmaa.
Muuten, kirkoissahan urkumusiikkia yleensä kuulee. Muistan kun häb soitti aikoinaan maailman suurimmilla uruilla ja konsertin päätteeksi "Säkkijärven polkan." Tuolloin huomasin ensi kerran, että kirkossa alettiin taputtaa
- sen aloitti piispa ja tuomiorovati.
Toinen tapaus toisaalla risteilyllä. Keskustelimme mieleisistä laulajista ja pöytäseurue kiitteli Jari sillanpäätä kysyen sitten minun mielilaulajaani kun olin ollut kovin vaiti.
- Monika Groop, sanoin.
Pöytäseurueeni äänesti jaloillaan poistuen.
Seuraavan päivän Hesarissa sattui olemaan kokosivun artikkeli tästä maailmalla hyvin tunnetusta ja arvostetusta mezzosopraanosta.
Hän on vuosien saatossa konsertoinut ja levyttänytkin kotikaupungin kamariorkesterin kanssa .
- Helppo tehdä
inventaario sun ukostas!(Älä loukkaannu mutta esim. kappale " vain seinillä on korvat" saa mut kirkumaan!! raivosta) Tähän "hostelsiin" ei kelpuutettaisi miestä joka kuuntelis Eino Gröniä!!
Joku laatu sentään pitää olla. Mies joka arvostaa hyvää klassista musiikkia on mun mieleeni. Oikeastaan hyvä keino vietellä minut olisi viedä hyvään klassisen musiikin konserttiin ja siitä sitten kynttiläillalliselle ja .... jatko on sitten mielikuvituksesta kiinni:))
En ole ostanut muita CD-levyjä kuin klassista musiikkia. Emma Shapplinin laulua, Bachia Mozartia,Händeliä, kokoelmalevyjä joissa on monen kuuluisan säveltäjän parhaita. Kevyttä kuulee joka tuutista muutenkin. Kyllä toki kuuntelen kevyttäkin, mutta mielellään jotain kaunista. Elton John, Bruce Spingsteen, James Blunt, Shania Twayne, suomalaisista Kaija Kärkinen, Kaija Koo, Anna Eriksson, voi on niin paljon hyvää musaa:))
Ja tanssia tykkään laidasta laitaan kunhan ei tangoa. Kyllä kunnon rockikin saa mun puntit vipottamaan.(Tulipa pitkä sepustus, mutta mä oikeasti tykkään musiikista, en voisi elää ilman sitä)- HUH!!
Rääkyy kuin kidutettava varis!
- Kauko
HUH!! kirjoitti:
Masentavia,tekee jokaisessa itsarin,ei kyllä ihme ettei se kiekukaula pysty pitämään naista,etsisi jonkun kuuron
- se..
Kauko kirjoitti:
Masentavia,tekee jokaisessa itsarin,ei kyllä ihme ettei se kiekukaula pysty pitämään naista,etsisi jonkun kuuron
James Blunt on?
- halua edes
se.. kirjoitti:
James Blunt on?
tietää.. Googlesta kyllä löytyy,hän kiljuu falsetissa sen kamalan kappaleen "You´re beautiful" mm..
- varis!!!
Täältä löydät sen variksen kirjoitti:
Söpö tyyppi kuin mikäkin. On myös lentokoneinsinööri. Ei mikään turhis niinkuin ... jääköön sanomatta.
http://www.videocodezone.com/videos/j/james_blunt/goodbye_my_lover.html - Juulia
varis!!! kirjoitti:
Söpö tyyppi kuin mikäkin. On myös lentokoneinsinööri. Ei mikään turhis niinkuin ... jääköön sanomatta.
http://www.videocodezone.com/videos/j/james_blunt/goodbye_my_lover.htmlKuin riivinrauta!
- ei tykkää
Juulia kirjoitti:
Kuin riivinrauta!
samoista asioista. Minustakin kaikki tangolaulajat sais tunkea sinne minne päivä ei paista.
James Bluntin videokin niin intensiivinen, siis tämä "goodbye my lover". Kuuntele sä vaan Olli Lindholmin määkynää! - Sanatkin
ei tykkää kirjoitti:
samoista asioista. Minustakin kaikki tangolaulajat sais tunkea sinne minne päivä ei paista.
James Bluntin videokin niin intensiivinen, siis tämä "goodbye my lover". Kuuntele sä vaan Olli Lindholmin määkynää!ovat ihanat.
James Blunt sanoitukset suomeksi
Goodbye My Lover
Petinkö sinut tai tuotinko pettymyksen?
Tulisiko minun tuntea itseni syylliseksi tai tulla syytetyksi?
Sillä näin lopun jo ennen kuin olimme aloittaneet,
näin kyllä että olit sokaistunut ja tiesin voittaneeni.
Joten otin mikä on minun, ikuisella oikeudellani.
Vein sielusi yöhön.
Se voi olla ohi, muttei se lopu tähän,
olen täällä sinua varten, jos vain välittäisit.
Kosketit sydäntäni, kosketit sieluani.
Mullistit elämäni ja kaikki suunnitelmani.
Rakkaus on sokea ja sen tajusin
kun sydämeni sokaistui sinusta.
Olen suudellut huuliasi ja pidellyt päätäsi.
Jakanut unelmasi ja jakanut sänkysi.
Tunnen sinut hyvin, tunnen tuoksusi.
Olen ollut sinusta riippuvainen.
Hyvästi rakkaani.
Hyvästi ystäväni.
Olet ollut valittuni.
Olet ollut se oikea minulle.
Olen unelmoija, mutta kun herään
et voi särkeä sydäntäni - viet unelmani.
Ja kun jatkat eteenpäin, muista minut.
Olen nähnyt sinun itkevän, olen nähnyt sinun hymyilevän.
Olen katsellut sinun nukkuvan.
Olisin isä lapsellesi.
Viettäisin loppuikäni kanssasi.
Tunnen sinun pelkosi ja sinä tunnet minun.
Meillä on ollut epäilyksemme, mutta nyt kaikki on kunnossa.
Rakastan sinua, vannon, että se on totta.
En voi elää ilman sinua.
Hyvästi rakkaani.
Hyvästi ystäväni.
Olet ollut valittuni,
olet ollut se oikea minulle.
Edelleen pidän kättäsi omassani.
Käsi kädessä nukumme.
Paljastan sieluni aikanaan,
kun polvistun jalkoihisi.
Olen niin tyhjä, rakkaani, olen niin tyhjä. - Ruustiinna
Kyllä ukko kuuntelee Hurriganesia, Agentsia ja monia muita. Eikä ukko ole huono vaikka kuuntelee Eikkaa.
- Hänhän tekee
Sanatkin kirjoitti:
ovat ihanat.
Goodbye My Lover
Vein sielusi yöhön.
Hyvästi rakkaani.
Hyvästi ystäväni.
Olet ollut valittuni.
Olisin isä lapsellesi.
En voi elää ilman sinua.
Hyvästi rakkaani.
Hyvästi ystäväni.
Olet ollut valittuni,
Käsi kädessä nukumme.
Olen niin tyhjä, rakkaani, olen niin tyhjä.joka videossaan itsarin,ei kylläkään ihme;D
Ruotsin konsertissa sai miinuspisteitä,fanit halusivat rahansa takaisin! - mitä etsin
Täältä löydät sen variksen kirjoitti:
mutta ei se etusivu nyt niin karmeelta kuullostanut, minkä tuo linkki esiin toi.
- kuullosti jo
varis!!! kirjoitti:
http://www.videocodezone.com/videos/j/james_blunt/goodbye_my_lover.htmlaika pahalta minunkin korvaani. onneks en tiedä vieläkään oikeesti kuka se on, enkä välitä enempää tietää. Puoleenväliin mennes sitä videoo (näyttää peukaloo alaspäin)! *
Tylsän kuullosta. - että**
Sanatkin kirjoitti:
ovat ihanat.
Goodbye My Lover
Vein sielusi yöhön.
Hyvästi rakkaani.
Hyvästi ystäväni.
Olet ollut valittuni.
Olisin isä lapsellesi.
En voi elää ilman sinua.
Hyvästi rakkaani.
Hyvästi ystäväni.
Olet ollut valittuni,
Käsi kädessä nukumme.
Olen niin tyhjä, rakkaani, olen niin tyhjä.Steve Wonder vois laulaa nuo sanat kauniimmin, jos noi on oikeesti ne suomeks. Olen samaa mieltä sen jonkun kanssa että kirkunalta kuullosti. Olen se joka kysyi: kuka se sitten on? En ole koskaa hänestä kuullut, enkä oikeastaan välitä kuulla vastedeskään. Anteeksi, mutta tämä on minun mielipiteeni.
- varmaan
että** kirjoitti:
Steve Wonder vois laulaa nuo sanat kauniimmin, jos noi on oikeesti ne suomeks. Olen samaa mieltä sen jonkun kanssa että kirkunalta kuullosti. Olen se joka kysyi: kuka se sitten on? En ole koskaa hänestä kuullut, enkä oikeastaan välitä kuulla vastedeskään. Anteeksi, mutta tämä on minun mielipiteeni.
ole kuunnellut esim. Radio Novaa. Taitaa olla joku seniilikanava (Radio Suomi:(((( )koko ajan päällä sulla jos et ole kuullut koskaan James Bluntista.
Olen kuunnellut pari kertaa radio Suomea muutaman minuutin ja on ihan hirveä radioasema. Pysähtynyt jonnekin 60-luvulle. Samat kappaleet soi kuin silloinkin kun olin teini-ikäinen ja oli pakko käydä koulua.(Huom. koulussa oli paljon masentavampaa kuin myöhemmin opiskelemassa) Tuli ihan angstinen olo siitä kanavasta. Jotenkin niinkuin olisi siirtynyt 40 vuotta taaksepäin:((( - minä en
varmaan kirjoitti:
ole kuunnellut esim. Radio Novaa. Taitaa olla joku seniilikanava (Radio Suomi:(((( )koko ajan päällä sulla jos et ole kuullut koskaan James Bluntista.
Olen kuunnellut pari kertaa radio Suomea muutaman minuutin ja on ihan hirveä radioasema. Pysähtynyt jonnekin 60-luvulle. Samat kappaleet soi kuin silloinkin kun olin teini-ikäinen ja oli pakko käydä koulua.(Huom. koulussa oli paljon masentavampaa kuin myöhemmin opiskelemassa) Tuli ihan angstinen olo siitä kanavasta. Jotenkin niinkuin olisi siirtynyt 40 vuotta taaksepäin:(((kuuntele ollenkaan radioo. Olen varmaan kummajainen siinä suhteessa, mutta se on ihan tosi.
- on nyt suurinta huutoa,
varmaan kirjoitti:
Olen kuunnellut pari kertaa radio Suomea muutaman minuutin ja on ihan hirveä radioasema. Pysähtynyt jonnekin 60-luvulle. Samat kappaleet soi kuin silloinkin kun olin teini-ikäinen ja oli pakko käydä koulua.(Huom. koulussa oli paljon masentavampaa kuin myöhemmin opiskelemassa) Tuli ihan angstinen olo siitä kanavasta. Jotenkin niinkuin olisi siirtynyt 40 vuotta taaksepäin:(((useat mm. maailman suosituimmat räppärit tekevät covereita 60-luvun kipaleista
- Anti-Blunt
HUH!! kirjoitti:
Kiljuu kuin sika teuraalle menossa
- sika
Anti-Blunt kirjoitti:
Kiljuu kuin sika teuraalle menossa
noin intensiivisesti noin kauniita sanoja laulaa teuraalle mennessä. Olipas taas viksu vertaus. Se on näitä goldiesmeja taas:(
- Anti-Blunt
sika kirjoitti:
noin intensiivisesti noin kauniita sanoja laulaa teuraalle mennessä. Olipas taas viksu vertaus. Se on näitä goldiesmeja taas:(
Loukkasin vahingossa sikoja:)
- Erilainen nuori ämmällä
Omiin hautajaisiini laatimani soittolista sisältää mm. Pink Floydin High hopes, Dire Straits Your latest trick, Eva Dahlgrenin Vem tänder stjärnorna tai Ängeln i rummet, Sarah Brightmanin Nessun dorma, Tommi Läntinen Rakkauslaulu, Mamba Saa koskettaa, John Lennon Imagine. jne...
Eli sekalaisia hyviä, ovat pysyneet lemppareina jo kauan.
Tämänhetkisistä paljon soitetuista Uniklubin Huomenna. Popedan muutama vanha hyvä Tahdotko mut tosiaan ja 20 senttiä.
Inhokkeja... ei ihmeemmin ole, siedän musiikkia laidasta laitaan.- heviä
..Blac Sabbath, Stratovarius...ja nykyään aika paljon Scooteria.
t. n(kesällä 50 vee) - Erilainenm
heviä kirjoitti:
..Blac Sabbath, Stratovarius...ja nykyään aika paljon Scooteria.
t. n(kesällä 50 vee)välillä tunnen olevani tosi outolintu, hauska havaita muitakin. Kaiketi kuitenkin olemme poikkeuksia, mistähän sekin sitten johtuu?
60-luvulla, ollessani esiteini, meillä ei ollut kotona kuin onneton radio/levysoitin, ensimmäinen oma LP-levyni oli veljeltä lahjaksi saatu The Beatles, Help.
Jotenkin vain minua on aina kiehtonut nopeatempoinen musiikki, mieluiten ns sydäntahti, kuin myös lattarimusiikki.
jatketaan nautiskelua! - Ruustiinna
John Lennon ja Beatles.
- Ajomies
Tietysti kuuntelen mielelläni konserttimusiikkia livenä. Ehken erään maailman parhaista kamariorkesterista. Seuraava konsertti on 12.2.
ja solistina on Pia Komsi.
http://www.orkesteri.kokkola.fi/index.asp?page_id=1&main=1
Kesällä on oopperaakin kuultavissa - liput lienevät jo loppuunmyyty ellei jostain saada lisää istumapaikkoja.... - heekuli
kuitenkin rock sukupolven kasvattina pidän edelleen(mielialasta riippuen)Led Zeppeliinistä,CCR:stä,Black Sabbatista,Queenista,Doorsista,jne.Suomalaisista maistuu Agents(Kääriäinen)Hector,Eppu Normaali,Zen Cafe,Pepe Alqwist,Kirka,,,Lista on loputon.Groove on mieliasemani radiossa..Että,semmosia meikäläinen kuuntelee.Mitään musiikkia en erikoisemmin inhoa,mutta operetin kyllä jätän sitä ymmärtäville kuunneltavaksi.
- Ruustiinna
Sinulla on hyvä musiikkimaku. Minun makuuni.
- tuo
Ruustiinna kirjoitti:
Suomimiehen katse tuossa galleriakuvassa pistää tytön polvet heikoiksi?:))
- Ruustiinna
tuo kirjoitti:
Kerro heti mitä tarkoitat?
- galleriassa
Ruustiinna kirjoitti:
Kerro heti mitä tarkoitat?
oleva kuva:))Klikkaa Heekulista vaan sinne galleriaan niin siellähän se ...:))
- Ruustiinna
galleriassa kirjoitti:
oleva kuva:))Klikkaa Heekulista vaan sinne galleriaan niin siellähän se ...:))
Kaikkea sitä tällä iällä oppii. En arvannut kuvia olevan. En ole kehdannut kysyä mitä nuo erilaiset nimet ovat. Miten sellaisen saa?
- heekuli
Ruustiinna kirjoitti:
että,muillekin nuo kelpaa...
- pistee
tuo kirjoitti:
ainaki minun raihnaset polveni. ;)
- saa rekisteröitymällä
Ruustiinna kirjoitti:
Kaikkea sitä tällä iällä oppii. En arvannut kuvia olevan. En ole kehdannut kysyä mitä nuo erilaiset nimet ovat. Miten sellaisen saa?
Aina kun vastaat viesteihinkin niin tuossa oikeassa laidassa on tuossa suorakaiteen muotoisessa laatikossa, että "rekisteröi oma nimimerkki" ja siinä neuvotaan miten se tehdään. Mulla ei itselläni ole mutta tuosta sen saa. Sinisellä lukee että varaa oma nimimerkki niin klikkaat siitä ja siitä se lähtee:))
- rekisteröidy jäseniksi
saa rekisteröitymällä kirjoitti:
Aina kun vastaat viesteihinkin niin tuossa oikeassa laidassa on tuossa suorakaiteen muotoisessa laatikossa, että "rekisteröi oma nimimerkki" ja siinä neuvotaan miten se tehdään. Mulla ei itselläni ole mutta tuosta sen saa. Sinisellä lukee että varaa oma nimimerkki niin klikkaat siitä ja siitä se lähtee:))
lukee mulla, mut mul taitaakin olla uudempi tämä näyttöni, sil ei tääl vaan näy "rekisteröi oma nimimerkki" tai "varaa oma nimimerkki". ???
Sun kantsis ehkä uusia sun koko konees? ;DDD - Ruustiinna
saa rekisteröitymällä kirjoitti:
Pitää miettiä ajan kanssa mitä kaikkea sieltä löytyy. Ihan tässä itsensä tosi vanhaksi tuntee näiden hienojen systeemien kanssa.
- heekuli
pistee kirjoitti:
ainaki minun raihnaset polveni. ;)
on samasta kuvasta vielä synkempi painos.Kommenttinne tekee hyvää itsetunnolle,aivan oikeasti..Heh.(meinasin poistaa koko otoksen)Vähän ujo kun olen suomalaiseen tapaan julkaisemaan tuollaisia himmeen näköisiä kuvia.No,huumoria pitää olla kehissä?
- nautiskelen....
Souvari-musiikin soidessa. Ällöän A ja A. ja vielä kerran A.. Mattila;n tyttäriä, radiossani on pieni nappula jota käytän, aina kuullessani näistä.
- Ruustiinna
Kaikki laulavat samalla vireellä eikä heitä tahdo erottaa toisistaan.
Enkä tangoista muutenkaan, noo Rannalla ehkä menettelee...
Tykkään sellaisesta kevytpoljentoisesta musiikista, esin Charlies, Finlanders, Souvarit, Agents jne.. ovat miun maun musiikin "tuottajia".
Sitten Zeppelin, Popeda, Hurriganes ynms..jaa no taitaa olla niin, että olisikin helpompi luetella ne joiden esityksistä en tykkää, vain yhtenä esimerkkinä Mattilat.
Tykkään yleensäkin musiikista, taijjan ollakkii melekkein mussiikilla käypä..:/- Ruustiinna
Ukko tykkää Eikasta, minä en. Popedalla hyviä kappaleita. Ronskia musiikkia sopivan raspilla kurkulla laulettuna.
- Pirre*
Ruustiinna kirjoitti:
Ukko tykkää Eikasta, minä en. Popedalla hyviä kappaleita. Ronskia musiikkia sopivan raspilla kurkulla laulettuna.
osovvaa kaikki tangon uikutukset ulukkoo..siis sanat - ikinnään ei ou tanssina *tervveenä*.
Antteeks kun en tykännä ukkokultasi körnistä...eläkä heristele sitä kaualintas..:) - Ruustiinna
Pirre* kirjoitti:
osovvaa kaikki tangon uikutukset ulukkoo..siis sanat - ikinnään ei ou tanssina *tervveenä*.
Antteeks kun en tykännä ukkokultasi körnistä...eläkä heristele sitä kaualintas..:)Ei ukko ole kuulemassa enkä ikinä halua kuulla ukon laulavan. Korvat särkyy.
- Realisti
Eikka on (sametti)äänellisesti ja lauluteknillisesti eräs Suomen ehdottomasti parhaita,hänellä nyt vain se painija/juoppo-imago (myös muuten hyvätasoinen painija aikoinaan) eikä yhtä komea ulkonäkö kuin esimerkiksi keskinkertaisella iskelmälaulaja Tapani Kansalla
Jos Eino Grön olisi syntynyt USA:ssa olisi hän Andy Williamsin tasoinen tunnettu viihdelaulaja
Suomi on liian pieni maa luonnonlahjakkuuksille,täällä käytetään kyynärpää/reisitaktiikkaa ja Eikka on vain reilu Reposaaren kundi joka ei ole koskaan alentunut moiseen Realisti kirjoitti:
Eikka on (sametti)äänellisesti ja lauluteknillisesti eräs Suomen ehdottomasti parhaita,hänellä nyt vain se painija/juoppo-imago (myös muuten hyvätasoinen painija aikoinaan) eikä yhtä komea ulkonäkö kuin esimerkiksi keskinkertaisella iskelmälaulaja Tapani Kansalla
Jos Eino Grön olisi syntynyt USA:ssa olisi hän Andy Williamsin tasoinen tunnettu viihdelaulaja
Suomi on liian pieni maa luonnonlahjakkuuksille,täällä käytetään kyynärpää/reisitaktiikkaa ja Eikka on vain reilu Reposaaren kundi joka ei ole koskaan alentunut moiseenyhtä hyvä kuin Kansakin ..tai huono.
Minun sävelkorva kun ei tykkää tangoista, lauloi niitä kuka hyvänsä..- EIKKAFANI
Realisti kirjoitti:
Suomi on liian pieni maa luonnonlahjakkuuksille,täällä käytetään kyynärpää/reisitaktiikkaa ja Eikka on vain reilu Reposaaren kundi joka ei ole koskaan alentunut moiseenEIKKA ON IDOLINI JA HERRASMIES...JA SUOSIKKINI..AIKANAAN KUN TUNTUI ETTÄ MAAILMA KAATUI NISKAAN EIKAN MUSA PELASTI MUT SILTÄ
- Loistava.polku
Aerosmith, Tears for Beers, Rollarit, Rasmus, Him, Shakira, Living Color, Hanoi Rocks, U2
Inhoan kaikkea Suomi-iskelmää.- Ruustiinna
Nimittäin U2. Hyvä!
- Ajomies
Olen monesti ihmetellyt, että vierasmaalaiset eivät pidä suomalaisesta ruoasta eivätkä "musasta", jolle täälläkin tunnutaan "kuolattavan"?
Viimeksikin "jarisillanpää" ei päässyt edes keräilyerissä eteenpäin euroviisuissa, kuten ei muutkaan. Kielijuttuun viitataan, mutta on täällä kuitenkin monia, jotka ovat päässeet maailmanmaineeseen.
Eräskin orkestei kotikaupungista laulusolisteineen sai konsertilleen satamiljoonaisen kuulujakunnan - täällä sitä ei lainkaan "noteerata".
Nuorisokuoro voitti toissa syksynä Ateenassa arvostetun kansainväisen kilpailun - ei mainittu.
Kukaan ei yhtynyt kun kerroin urkuvirtuoosi Kalevi Kiviniemestä, joka on tiettävästi levyttänyt enemmän kuin yksikään mainitsemanne
ja ne ovat tapahtuneet eri puolilla maailmaa.
Olenkohan "hajulla" kun luulen, että "makuaistiakin" voisi kenties kehittää.
- Minua ei saa hampurilaiselle eikä pika-pizzeriaan - ei myöskään mainitsemienne mieliartistien konsertteihin tai kuulemaan heidän levyjään - kuuntelen vaikka naakkoja lähipuoístossa ennemmin.- Ajomies
Björk Guðmundsdóttir on osoitus siitä, että kieli ei ole esteenä päästä estraadeille ja tulla suosituksi. Tämä islantilainen on nyt kohta nelikymppinen ja aloitti "uransa" 11 vuotiaana - voitti aikoinaan Cannesissa parhaana naisnäyttelijana, mutta lopetti näyttelijän uran.
Ei käytä edes orkesteria nykyään esiintyessään.
Esiintyi aikanaan mm. Ateenan olympialaisten avajaisissa. Nautin myös hänen musiikistaan ja erityisesti eläytymisestä esityksiinsä. - Ihanainen
Kyllä on Kalevi Kiviniemen soitto upeaa. Olen kuunellut radiosta ja olimpa Kankaanpäässä joku vuosi sitten katsomassa järvi-performanssia, missä hän soitti vetten päällä. Vieläkin voin palauttaa esityksen mieleeni hyvin elävänä.
- vio-letti
Ajomies kirjoitti:
Björk Guðmundsdóttir on osoitus siitä, että kieli ei ole esteenä päästä estraadeille ja tulla suosituksi. Tämä islantilainen on nyt kohta nelikymppinen ja aloitti "uransa" 11 vuotiaana - voitti aikoinaan Cannesissa parhaana naisnäyttelijana, mutta lopetti näyttelijän uran.
Ei käytä edes orkesteria nykyään esiintyessään.
Esiintyi aikanaan mm. Ateenan olympialaisten avajaisissa. Nautin myös hänen musiikistaan ja erityisesti eläytymisestä esityksiinsä.Minäkin pidän hänen musiikistaan, se on jotenkin, miten sitä sanoisi, ehdotonta. Mutta hänen musiikkinsa vaatii myös, että itsellä on sitä kuunnellessa sopiva fiilinki, jos ei niin se on kyllä korvien kidutusta.
- Ajomies
vio-letti kirjoitti:
Minäkin pidän hänen musiikistaan, se on jotenkin, miten sitä sanoisi, ehdotonta. Mutta hänen musiikkinsa vaatii myös, että itsellä on sitä kuunnellessa sopiva fiilinki, jos ei niin se on kyllä korvien kidutusta.
Jo pikkupoikana kuuntelin mezzosopraano Miliza Korjuksen laulamana Vadum ja edelleen pidän siitä juuri hänen lulamallaan levyllä - kukaan muu ei ole kyennyt niin sytyttämään...
- Kyllä
Ajomies kirjoitti:
Jo pikkupoikana kuuntelin mezzosopraano Miliza Korjuksen laulamana Vadum ja edelleen pidän siitä juuri hänen lulamallaan levyllä - kukaan muu ei ole kyennyt niin sytyttämään...
minäkin sitä lapsena jouduin kuuntelemaan radiosta mutta mun mielestä sen kappaleen nimi on "Warum?"
Ei taida herra Ajomies olla lukenut saksankieltä koskaan:) - Ajomies
Ihanainen kirjoitti:
Kyllä on Kalevi Kiviniemen soitto upeaa. Olen kuunellut radiosta ja olimpa Kankaanpäässä joku vuosi sitten katsomassa järvi-performanssia, missä hän soitti vetten päällä. Vieläkin voin palauttaa esityksen mieleeni hyvin elävänä.
Tulepas kesällä kuuntelemaan hyvää oopperaa Öjassa vetten päälle. Kerroin äskettäin, että liput saattava olla jo loppuunmyyty, mutta uskon ennen kesää saatavan lisätilaa - kenties esityksiäkin ?
Yritän saada vielä varattua muutaman lipun.
Suositut konsertit myydään nopeasti. Unkarin mustalaisorkesterin konserttiin 18.3. sain liput kun ostin ne jo marraskuussa - tuskin enää saatavilla.
Ensi-ilta on 08.07.
19.00
Öja Bryggan
Figaron häät
Muut esitykset 9., 11., 12., 14., 15. & 16.7.
Samalla voi tutustua myös kauniin Seitsemän sillan tien upeisiin nähtävyyksiin. - Ajomies
Kyllä kirjoitti:
minäkin sitä lapsena jouduin kuuntelemaan radiosta mutta mun mielestä sen kappaleen nimi on "Warum?"
Ei taida herra Ajomies olla lukenut saksankieltä koskaan:)Tietänet, että pohojalaaselle tuottaa vaikeuksia reen ja ärrän erottaminen toisistaan ja yksinkeraanen ihmiminen kirioottaa useen yksinkertaasesti paitti kun vuosilukuja entivanhaan W. 2006
Säveltäjäkin oli toki mielessä, mutta väärin olisin senkin nimen kirjoittanut:
Alkuperäinen nimi Warum
Säveltäjä Mackeben Theo
Tuo oikeinkirjoitus on tärkeä kun yrittää hakea jotain tiedostoista. Se on tarkkaa pilkun ja pisteenkin erottaminen
- Tarkkaa kuin kirppujen nussiminen - ku on millin sivus niin on silimäs ! - Ajomies
Kyllä kirjoitti:
Ei taida herra Ajomies olla lukenut saksankieltä koskaan:)Mull´ei oo vielä tekstirariotakaa - en ollu kloppina eres aina ULAllakaa ainakaa aina.
- heekuli
tuo mainitsemasi Sillanpää kuuluu ehdottomasti samaan kastiin,kuin kauniit ja rohkeat telkassa.Katsotaan ja kuunnellaan,kun muutkin niin tekevät.(tästä nousee älämölöä)Kuinkahan moni kuuntelee radiosta Groove kanavaa,tai klassista asemaa?Kannattaa kyllä laajentaa musiikillista kokeilua muillekin alueille,kuin tango/humppa pohjaisiin sovituksiin.Hiljakkoin hommasin levyn Gregorian Master 2.Mainiota kuuntelumusaa,jossa on sovitettu "kirkkomusiikki"tyyliin erilaisia pop/rock hittejä.Kuunnelkaa edes kerran,ei se satu.Ennakkoluulottomuudella löytää usein helmiä,massan joukosta.Sitten vaan palautetta,kyllä täällä kestetään,heh.
- Ajomies
heekuli kirjoitti:
tuo mainitsemasi Sillanpää kuuluu ehdottomasti samaan kastiin,kuin kauniit ja rohkeat telkassa.Katsotaan ja kuunnellaan,kun muutkin niin tekevät.(tästä nousee älämölöä)Kuinkahan moni kuuntelee radiosta Groove kanavaa,tai klassista asemaa?Kannattaa kyllä laajentaa musiikillista kokeilua muillekin alueille,kuin tango/humppa pohjaisiin sovituksiin.Hiljakkoin hommasin levyn Gregorian Master 2.Mainiota kuuntelumusaa,jossa on sovitettu "kirkkomusiikki"tyyliin erilaisia pop/rock hittejä.Kuunnelkaa edes kerran,ei se satu.Ennakkoluulottomuudella löytää usein helmiä,massan joukosta.Sitten vaan palautetta,kyllä täällä kestetään,heh.
Netissä voi kuunnella melkein mitä vaan.
Olen kanssasi samaa mieltä, että kovin äänekäs joukko pitää suurta ääntä ja ilmeisesti on saanut tahtonsa läpi YLE:n ja paikallisradioiden
tyylille soittaa hyvienkin ohjelmien väliin tuota iänikuista hömppää - en kykene edes nykyisin radioa avaamaan näille taajuuksille
vaikka joskus haluasi kuunnella paikallista ohjelmaa ja -uutisia.
Lähikadulla ei autojen äänet häiritse niinkuin niissä soitettava "musa", joka todella kuuluu... - Ruustiinna
Makuasioista ei voi kiistellä. Yksi pitää yhdestä ja toinen toisesta.
- Erilainenm
heekuli kirjoitti:
Groove on paras, ehdottomasti. Ei meinaa alkumatkasta kuulua, mutta lähempänä Lahticitiä jo alkaa hyrrätä.
- heekuli
Ruustiinna kirjoitti:
Makuasioista ei voi kiistellä. Yksi pitää yhdestä ja toinen toisesta.
kolmas tyttärestä.Heh,vai miten se loru menikään. Aivan,ei omaa musiikkimakua näillä palstoilla kannata kenellekään pakkosyöttää,jokainen toki päättää mitä kuuntelee.Mutta,mukava lukea muiden musiikkimieltymyksistä ja saahan täältä jotain uusia vinkkejäkin silloin tällöin.
- Ihanainen
Ajomies kirjoitti:
Tulepas kesällä kuuntelemaan hyvää oopperaa Öjassa vetten päälle. Kerroin äskettäin, että liput saattava olla jo loppuunmyyty, mutta uskon ennen kesää saatavan lisätilaa - kenties esityksiäkin ?
Suositut konsertit myydään nopeasti. Unkarin mustalaisorkesterin konserttiin 18.3. sain liput kun ostin ne jo marraskuussa - tuskin enää saatavilla.
Ensi-ilta on 08.07.
19.00
Öja Bryggan
Figaron häät
Samalla voi tutustua myös kauniin Seitsemän sillan tien upeisiin nähtävyyksiin.KIITOS vinkistä!
- oppinut.
Kyllä kirjoitti:
Ei taida herra Ajomies olla lukenut saksankieltä koskaan:)siitä kielestä tasan yhden sanan, korjataksesi ajomiestä vai? Montako muuta sanaa osaat? Kokeilemmeko? ;)
- cosi van tutte
Ajomies kirjoitti:
Ensi-ilta on 08.07.
19.00
Öja Bryggan
Figaron häät
Samalla voi tutustua myös kauniin Seitsemän sillan tien upeisiin nähtävyyksiin.Olisikohan tällä kanavalla ja listassa jotain kuunneltavksi sopivaa?
http://www.classicfm.fi/soittolistat.php?page=29 - siellä
oppinut. kirjoitti:
siitä kielestä tasan yhden sanan, korjataksesi ajomiestä vai? Montako muuta sanaa osaat? Kokeilemmeko? ;)
ollaan haastamassa kaksintaisteluun vai? Kyllähän tuota saksan kieltä on tullut opiskeltua aikanaan useampia vuosia. Entäs itse? Siellä istut jonkun reissusanakirjan kanssa ja kyselisit niitä sanoja mitä sieltä sattuu löytymään. Oliko siinä jotain vikaa että korjasin laulun nimen oikeaksi?
Siellä puskap***a taas huutelee! Onks kiva v-tuilla joka käänteessä? Kyllä kaikki sen tietää muutenkin mikä raasu sä olet! Yritä nyt kuitenkin ottaa nappia
että edes yksi päivä menis ilman konflikteja! - riitelemään
siellä kirjoitti:
ollaan haastamassa kaksintaisteluun vai? Kyllähän tuota saksan kieltä on tullut opiskeltua aikanaan useampia vuosia. Entäs itse? Siellä istut jonkun reissusanakirjan kanssa ja kyselisit niitä sanoja mitä sieltä sattuu löytymään. Oliko siinä jotain vikaa että korjasin laulun nimen oikeaksi?
Siellä puskap***a taas huutelee! Onks kiva v-tuilla joka käänteessä? Kyllä kaikki sen tietää muutenkin mikä raasu sä olet! Yritä nyt kuitenkin ottaa nappia
että edes yksi päivä menis ilman konflikteja!Et tiedä kuka olen, joten et voi sanoa minusta yhtään mitään. Sen voin sanoa että sun koulusaksasi jää minun saksankielentaidostani yhtä jälkeen kuin kuu maasta.
En tarvitse nappejasi, pidä ne kaikki itselläsi vain. - Ruustiinna
riitelemään kirjoitti:
Et tiedä kuka olen, joten et voi sanoa minusta yhtään mitään. Sen voin sanoa että sun koulusaksasi jää minun saksankielentaidostani yhtä jälkeen kuin kuu maasta.
En tarvitse nappejasi, pidä ne kaikki itselläsi vain.Pyydän ystävällisesti, menkää muualle riitelemään. Tehkää tarkoitukseenne oma avaus.
- että en
Ruustiinna kirjoitti:
Pyydän ystävällisesti, menkää muualle riitelemään. Tehkää tarkoitukseenne oma avaus.
ala hänen kanssaan riitelemään. Etkö huomannut sitä?
- sun
että en kirjoitti:
ala hänen kanssaan riitelemään. Etkö huomannut sitä?
tarkoituksesi olla kun sekannuit minun ja Ajomiehen keskusteluun? Siis mikä muu kuin riidan haastaminen? Kerroppa jos keksit jonkin uskottavan selityksen. Mä voin sanoa sun puolestas, että sä olet oikea palstaterroristi joka vaanii joka paikassa ja iskee kiinni jos vain on pienikin mahdollisuus saada riita aikaiseksi. Jos mä kirjoitan että jutut on sellaisia "goldiesmeja", se tarkoitaa sellaista yleisnimitystä v-tuilusta. Ei siis sitä että joka kerta olisi Goldie asialla.
- tarkoitat sillä
sun kirjoitti:
tarkoituksesi olla kun sekannuit minun ja Ajomiehen keskusteluun? Siis mikä muu kuin riidan haastaminen? Kerroppa jos keksit jonkin uskottavan selityksen. Mä voin sanoa sun puolestas, että sä olet oikea palstaterroristi joka vaanii joka paikassa ja iskee kiinni jos vain on pienikin mahdollisuus saada riita aikaiseksi. Jos mä kirjoitan että jutut on sellaisia "goldiesmeja", se tarkoitaa sellaista yleisnimitystä v-tuilusta. Ei siis sitä että joka kerta olisi Goldie asialla.
sitten että Goldie on niin vittumainen että siitä oot tehnyt sanan goldiesmi?
Minä en terrorisoi täällä mitään, katsopa vähän tarkemmin kuka täällä terrorisoi. Enkä minä halua riidellä kenenkään kanssa, enkä riitele. - heekuli
Ruustiinna kirjoitti:
Pyydän ystävällisesti, menkää muualle riitelemään. Tehkää tarkoitukseenne oma avaus.
menkää pois kiusaamasta meitä.....Pih.
- Ihanainen
Lainasin kirjastosta Sarah Vaughan 28 Great Songs ja Jorma Hynnisen Hurmio. Molemmat ihania. Kyllä sopii Hynnisen ääni hienosti myös tangoon. Kuunnelkaapa.
- Ruustiinna
Hietasen ääni taas rokkiin. Kylmät väreet selkärangassa. On sillä mahtava ääni. Jorma Hynnistä kuuntelin televisiosta joskus ohimennen.
- heekuli
Ruustiinna kirjoitti:
Hietasen ääni taas rokkiin. Kylmät väreet selkärangassa. On sillä mahtava ääni. Jorma Hynnistä kuuntelin televisiosta joskus ohimennen.
on meillä samanlainen.Mahtava ääninen kaveri,tosin ei hän mun selkärangassa sentään tunnu,kuten naispuolisten ymmärrettävästi tapahtuupi...Ok,kumminkin..on tuo..
- Ruustiinna
heekuli kirjoitti:
on meillä samanlainen.Mahtava ääninen kaveri,tosin ei hän mun selkärangassa sentään tunnu,kuten naispuolisten ymmärrettävästi tapahtuupi...Ok,kumminkin..on tuo..
Minun selkärankaani viiltää ihanasti Hietasen ääni. Mahtavaa. Onko heekulista hymykuvaa.
- heekuli
Ruustiinna kirjoitti:
Minun selkärankaani viiltää ihanasti Hietasen ääni. Mahtavaa. Onko heekulista hymykuvaa.
en tiedä mistä sen löytäisin,kun kaikki vanhat kuvat ei ole koneella.Voin tässä kohta laitaa vähemmän synkän kuvan,kunhan saan itsestäni irti sen verran,että asetan tuon kameran tuohon hollille.Kas,kun olen se joka ottaa kuvia,en se jota kuvataan.Se on kuvaajan kohtalo.Tuokinkin kuva on viiveellä itse otettu ja,no sen huomaa mitä mieltä olen kuvissa esiintymisestä.Heh.
- heekuli
Ruustiinna kirjoitti:
et ole itse laittanut galleriaa pystyyn? Ollaan vaan ittemme näköisiä,eikä tuota nikkiäkään tarvitse pelätä.On vaan reilua,kun laittaa vähän tausta tietoa itsestään?On jotenkin kotoisampi jutella,kun tietää jotain pientä ihmisestä,jolle kirjoittelee...
- Ruustiinna
heekuli kirjoitti:
et ole itse laittanut galleriaa pystyyn? Ollaan vaan ittemme näköisiä,eikä tuota nikkiäkään tarvitse pelätä.On vaan reilua,kun laittaa vähän tausta tietoa itsestään?On jotenkin kotoisampi jutella,kun tietää jotain pientä ihmisestä,jolle kirjoittelee...
Harjoittelen vasta palstoille kirjoittamista. Katsoin ohjeet eikä tuntunut monimutkaiselle. Katsotaan mitä saan aikaan. Kuvaa en voi laittaa. Ukko jos saa tietää, saan minä kaulimesta.
- suvaitsematon
Ruustiinna kirjoitti:
Harjoittelen vasta palstoille kirjoittamista. Katsoin ohjeet eikä tuntunut monimutkaiselle. Katsotaan mitä saan aikaan. Kuvaa en voi laittaa. Ukko jos saa tietää, saan minä kaulimesta.
ukko sitten? Kyllä minun ukkoni tietää että kuvani on galleriassa, eikä ole siitä moksiskaan. :)
- Ruustiinna
suvaitsematon kirjoitti:
ukko sitten? Kyllä minun ukkoni tietää että kuvani on galleriassa, eikä ole siitä moksiskaan. :)
Kunnioitan itseäni ja ukkoani olla laittamatta nettiin valokuvaa. Siitä on kyse, ei suvaitsemattomuudesta.
- heekuli
Ruustiinna kirjoitti:
tämä nyt on...Tosin en näe chattailussa mitään mustasukkaisuuden aihetta,mutta jotkut voivat tietenkin siitäkin ottaa pulttia?No,ollaan,vaan,kuin ei oltaiskaan..Heh.
- Ruustiinna
heekuli kirjoitti:
tämä nyt on...Tosin en näe chattailussa mitään mustasukkaisuuden aihetta,mutta jotkut voivat tietenkin siitäkin ottaa pulttia?No,ollaan,vaan,kuin ei oltaiskaan..Heh.
Avaan gallerian kun osaan sen tehdä. En tarkoituksella aiheuta mustasukkaisuutta ukkoni mieleen.
- Ruustiinna
Mikä on sinun suosikki Suomen Eurovision kappaleista?
Tänä iltana kuulin Katariina. Miellyttävän pehmeä ääni. Vaikea sanoa parasta. Pitää kuunnella useamman kerran ennenkuin osaan päättää.- heekuli
todettava,ettei suomalaiset jostain syystä löydä formaattia,jolla siellä pärjäisi.Luulin,että Tallinnan kisoissa tulee parempi sijoitus,kuin tuli.Siinäkin töpättiin,koska ei olisi saanut laulaa addiktiosta,kun se viittaa huumeiden käyttöön.Voisikohan tuo pikkukakkosen tunnari pärjätä paremmin?Näin tätä pähkäilen.
- Ruustiinna
heekuli kirjoitti:
todettava,ettei suomalaiset jostain syystä löydä formaattia,jolla siellä pärjäisi.Luulin,että Tallinnan kisoissa tulee parempi sijoitus,kuin tuli.Siinäkin töpättiin,koska ei olisi saanut laulaa addiktiosta,kun se viittaa huumeiden käyttöön.Voisikohan tuo pikkukakkosen tunnari pärjätä paremmin?Näin tätä pähkäilen.
Tarttuva melodia ja helppo laulaa.
- heekuli
Ruustiinna kirjoitti:
Tarttuva melodia ja helppo laulaa.
sitä ehdotinkin,saattaisi upota tuonne eurohumpan sekaan,kuin väärä raha.Päivää muuten...
- Ruustiinna
heekuli kirjoitti:
sitä ehdotinkin,saattaisi upota tuonne eurohumpan sekaan,kuin väärä raha.Päivää muuten...
Siellä esitettiin viimeisenä kappaleena tyypillinen imelä euroviisukappale. Toivottavasti siitä ei tule edustuskappale. Päivää sinulle.
- Ajomies
Huomaan ruustinnan mielimusiikkia olevan Huha Tapion. En vaan saanut haulla mitään esiin.
Kuunteletteko muuteln klassista ?
Ylen klassiselta tulee tunnin kuluttua Giuseppe Verdin oopperamusiikkia. Uskon olevan kaikille vähänkään musiikkia harrastaville tuttuja säveliä.
Kokeilkaapa vaikka.
n. 11.20 Baritoni Louis Quilico laulaa aarioita Verdin oopperoista Falstaff, Kohtalon voima, Rigoletto, Otello, Macbeth, Trubaduuri, La Traviata ja Naamiohuvit (Edmontonin SO/Uri Mayer). (Lev. 1986)
Vanhat levyt ovat yllättävän hyviä - aamutuimaan kuuntelin 1920-30 luvuilla tehtyjä levytyksiä....
Meiltähän ensimmäisiä maailmanmaineeseen yltäneitä taisi olla oopperalaulaja Aabraham Ojanperä. Lapsuudessa Marain Anderson aloitti Lauantain toivotut "Ave Marialla" säestäjänään Kosti Vehanen, joka toimi hänen ja monen muun maailmankuulun laulajan säestäjänä.
Marian kanssa toista tuhatta konsertttia eri puolilla maailmaan - kaikki loppuunmyytyjä tietysti.- Ruustiinna
Mozartia. Pidän tietyistä paljon ja kuuntelen kun tahdon rentoutua kunnolla. Pianokonsertto nro 21 C-duuri on suosikkini. Figaron häät, Klarinettikonsertto ja tietenkin Sinfonia nro 40 G-mollina.
- Ajomies
Ruustiinna kirjoitti:
Mozartia. Pidän tietyistä paljon ja kuuntelen kun tahdon rentoutua kunnolla. Pianokonsertto nro 21 C-duuri on suosikkini. Figaron häät, Klarinettikonsertto ja tietenkin Sinfonia nro 40 G-mollina.
Suosittelen kuultavaksenne Mozartin Klarinettikonserton vaikkapa Amsterdamin sinfoniaorkesterin soittamalla levyllä solistinaan ruotsalainen Martin Fröst.
Hän oli konsertoimassa 14.2.04 ja varsinkin nuoret tytöt hän hurmasi olemuksellaan ja esiintymisellään - kuten varmaan kaikkialla eri puolilla maailmaan konsertoidessaan.
Ketjusta on poistettu 62 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3411301- 629162
- 1375455
- 1443754
- 753690
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373599- 403348
- 612713
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak722430Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal152249