Olen muuttamassa Riihimäelle töiden perässä.. Kaupunki ihan vieras minulle, joten haluaisinkin tietää, että minkälaisia asuinalueita Riihimäeltä löytyy. Esim. mihin ei ehdottomasti kannata muutta ja hyvät ja edulliset asuinalueet.. Toiveena olisi muutta suhteellisen lähelle rautatieasemaa. Onnistuukohan..
Riksun asuinalueet?
12
5193
Vastaukset
- kira
Peltosaareen kannata.Ihan järkky lähiö.En kyllä erityisellä lämmöllä mitään paikkaa riksusta suosittele.
- Pamsu
Kiitos vastauksesta! Mutta jos olisi pakko valita joku suht edullinen ja hyvä asuinalue niin mikähän se mahdollisesti voisi olla?
- Peltosaareen
Pamsu kirjoitti:
Kiitos vastauksesta! Mutta jos olisi pakko valita joku suht edullinen ja hyvä asuinalue niin mikähän se mahdollisesti voisi olla?
kannattaa muuttaa. Kyllä täällä tapahtuu siinä missä muuallakin riihimäellä. Ja on ainakin lähellä asemaa.
- minä vain
Ei se peltosaari ole sen kummallisempi asuinalue kuin muutkaan tiukkaan ahdetut kerrostaloalueet.
Sijainniltaan tietenkin todella lähellä rautatieasemaa.
Olen siellä aikanaan itsekkin viisi vuotta asunut, eikä minulla siellä ainakaan mitään ongelmia tullut kenenkään taholta. - ex-rixulainen
jos haluat lähelle rautatietä niin etsi asunto läheltä linja-autoasemaa/ paloasemaa. Kävelymatka asemalle noin 5 min. Myös hirsimäen aseman puoleiset alueet hyviä, noin 10 minuuttia kävellen asemalle. Hirsimäessä asuntoja usein myynnissä Lopentiellä, jos talon numero on pienempi kuin 35 niin lyhyt matka asemalle. Lopentiellä on aika vilkas liikenne joten ehkä kannattaa kuitenkin katsella asuntoa jossa ikkunoita myös pihan puolelle.
- minä.
Riippuu siitä onko lapsia vai ei. Onko ostamassa omistusasuntoa vai vuokralle. Minkälaisesta paikasta tulet? Joillekin suuremmista kaupungeista tuleville Peltosaari ei tunnu kauhean pahalta. Lapsiperheelle en suosittele kyseistä paikkaa. Asunnot edullisia ostaa Peltosaaresta, vuokrat kalliita. Sähkö kuuluu vuokraan. Tosin palveuja paljon lähellä: kaksi kauppaa, ravintola, automaatti, apteekki, kioski, tarha, ala-aste ja kaupungin palvelut lähellä.
Hirsimäki mukavaa aluetta, n. 1-2 km asemalle. Löytyy vuokrarivaria ja kerrostaloja- ja omistusasuntoja. Uhkola muuten n. kilometrin päässä asemalta ja löytyy vuokrarivaria ja omistusasuntoja.
Ilomäessä suht edullisia vuokrakerrostaloja ja omistusasuntoja. n. 2 km asemalle. - äskoovee
Keskusta on ainakin hämeenkadun (pääkatu) lähellä aika levoton ympäristö asua. Mutta jos tykkää teinistereoita jumputtavasta, pakoputkiviritteisillä ritsoilla vinguttavasta nuorisosta niin sitten ihan ok. Olin viime kesänä muutaman yön hotelli linneassa, ja niistä öistä sain nukuttua tasan yhden.
Meteli oli melkoinen (oli ikkunat kadulle päin). Asuin kymmenisen vuotta sitten peltsissä marsinkadulla osakekämpässä --> oli ihan ok. Sen jälkeen kaksivuotta ilomäessä perjalantiellä, kunnes sain taloni valmiiksi. Ilomäki oli v-mäinen paikka. Ei saanut autoa parkkiin, naapurit kyttäsi ja kirjotteli huomautuksia tuulilasiin, kun oli kippo heidän mielestään väärin pysäköity.
Kumelan alue on myös aika hyvä ja rauhallinen mesta, tosin matkaa asemalle on jo yli 1,5km. Sielläkin asunnot ovat osakehuoneistoja, joita näyttää sillointällöin olevan vuokrattavana. - zed
Kuten jotkut ovat maininneet, Peltosaari ei ole kovin korkealle rankattu. Se on asuinalue rautatieaseman vieressä radan "toisella puolella." Sieltä voi tuurilla löytyä muutamia taloja, missä ihan rauhallista, joten jos ei pientä hälinää toisinaan pelkää, niin menettelee. Sen vieressä on Patastemäki, mutta omikotitaloja. Asemaa lähellä kyllä aivan keskustastakin (se ei iso ole Riihimäellä) löytyy vuokra-asuntoja ja matkaa rautatieasemalle ei tule kuin 1-2km. Sipusaari on eräs seutu - siellä on edullisia asuntoja tarjolla kuulemma enemmänkin, tosin alueella ollut ainakin hieman levoton maine, mene ja tiedä - ei ainakaan meikäläistä koskaan vaivannut. Tuolta matkaa asemalle n.3km, mutta bussit kulkevat. Yleisesti ottaen Riihimäen hintataso on kohtuullinen, kun sitä vertaa pk-seudun asuntoihin, jotenka valitset mistäpäin kaupunkia tahansa asunnon -saat sen kyllä kohtuuhinnalla. Onnea vain!
- Pamsu
Kiitos teille vastauksistanne! Nyt minulla on sentään jotain "hajua", että mistä päin ylipäätään kannattaisi alkaa etsimään. Toivottavasti onnistaa :)
- asuva
Räätykänmäellä on erittäin rauhallista asua, mutta vuokra hieman kalliimpaa. Asuntoja monen tasoisia, tietääkseni todella heikkoja ei ollenkaan. Pääasiassa omakotitalo aluetta jossa muutamia rivareita/pienkerrostaloja. Vuokra n.9€/neliö.
- betty
Suosittelen Peltosaarta ensimmäisenä asuntona Riihimäellä, vuokratkin kyllä mielestäni kohtuullisia. Ihan rautatieaseman vieressä ja palvelut (2 kauppaa, r-kioski, automaatti, pikkuinen juottola, hammashoitola, koulu, päiväkoti jne.) lähellä. Myös hyvät liikuntamahdollisuudet lähellä esim. kuntosali, pururata ja urheilupuisto. Vaikka Peltosaaresta puhutaankin kaikenlaista, täällä asuu aivan tavallisiakin ihmisiä. Itse olen ainakin tykännyt asua täällä. Tervetuloa Riihimäelle! :D
- Peltosaaresta...
Niinhän kaikki sanoo että on rauhaton asua mikä ei kyllä todellakaan pidä paikkaansa itse olen yli 17 vuotta peltosaaressa asunut ja kaikkea on tapahtunu mutta sen tiedän että syypäät näihin tapahtumiin ovat juuri nämä nuorison lökäpöksy pojat EN TARKOITA KAIKKIA! Nykyään näkee kaupoilla vain juoppoija joille on oma paikkansakkin keksitty ´"puisto paari" siellä ne yleensä oleilevat, ja myös lisääntynéen poliisi vartion takia ei oikeen mitään tuhmia tapahdu!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi494123Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal663783- 703308
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963210Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no902181- 352118
- 241979
- 381949
- 321940
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231864