Heippa! Olisin toivonut jotain pientä helppiä. Omaa kokemusta tai..jotain!
Onko kellään kokemusta TAMKin kansainvälisen kaupan "linjasta"? Mitenkä arvostettu koulu TAMK on AMK:n tasolla? Onko esimerkiksi liiketalouden linjan paikka Oulussa, Jyväksylässä tai Kouvolassa parempi?
Kuinkas Tampere vs.Kouvola?
Olen itse Kouvolassa opiskellut vuoden liiketaloutta ja mieli tekisi vaihtaa ja kokeilla TAMKin tarjontaa nimenomaan kv-kaupan puolella. En ole kuitenkaan varma uskaltaisinko kokeilla tätä vaihtoa, sillä pelottaa että entäs jos en tykkääkään TAMKista ja haluan takaisin Kouvolaan!?
Ja sekin pirulainen vielä, että olen aina tykännyt tampereesta kaupunkina. Ei kai kaupunki saisi vaikuttaa opiskelupaikan valintaan jos oikein viisaasti ajatellaan?! Toisaalta,joku sanoi minulle että täytyyhän opiskelupaikkakunnalla viihtyäkin,eihän siitä opiskelusta tule muuten mitään!
Liekkö toivottomia kysymyksiä vai ei, mutta olisi ihanaa jos joku viitsisi sen verran uhrata aikaa ja kertoa asiallisesti mielipiteitään tai kokemuksiaan. Kiitti!
TAMK!
10
3784
Vastaukset
- Räkä
Omana aikana puhuimme Mikkelin pakolaisista BBA:lla. Mikkelistä porukkaa siirtyi sankoinjoukoin tampereelle ensimmäisten vuosien aikana.
Kouvolasta en osaa sanoa kuin tampereella saattaa olla helpompi saada oman alan hommia. Kouvolassa on venjänkauppa tietysti vahvaa, tampereella läntisempi eurooppa.
AMK:na tampere on arvostetuimpien joukossa. Monesti tietyillä mittareilla mitattuna pienten maakuntien AMK:t ovat parempia mutta oman alan hommia ei aina tahdo löytyä kovinkaan läheltä.- ..hamk
Varsinkin HAMKin BBA-linja. On Valkeakoskella ja suurin piirtein 35 km. Tampereelta. Asun Tampereella, joten ei ole tultu vaihtettua asuinpaikkaa. Hyvät yhteytet on siihen syy. Motivoituneet opettajat :)
- Räkä
..hamk kirjoitti:
Varsinkin HAMKin BBA-linja. On Valkeakoskella ja suurin piirtein 35 km. Tampereelta. Asun Tampereella, joten ei ole tultu vaihtettua asuinpaikkaa. Hyvät yhteytet on siihen syy. Motivoituneet opettajat :)
jäätkö valmistuttuasi hyödyntämään valkeakosken seutua?
- en...
Räkä kirjoitti:
jäätkö valmistuttuasi hyödyntämään valkeakosken seutua?
...en...
- _opiskelija
TAMK on yksi parhaimpia ammattikorkeakouluja.
- Repe
Itse opiskelen juurikin tuota kv-kauppaa tamkissa ja oon ollut tyytyväinen. Kyllä siinä kesän jälkeen vähän ihmeteltiin, kun porukkaa oli siirtynyt pikkubussillisen verran kaikista pikku-amkeista tamkin liiketalouteen. Tällä hetkellä yleisesti tradenomien työllistyminen ei näytä hyvältä mutta tamkissa valmistuneet ovat työllistyneet melko hyvin. TAMK on yksi arvostetuimmeista amkeista koko Suomessa. Liiketaloudessa ykköskategoriaa Helsingin Helian kanssa. Opetus on enimmäkseen laadukasta ja fasiliteetit ovat enemmän kuin kunnossa.
- Räkä
Suomen vanhimpia edelleen toimivia kauppa- ja teknillisiä oppilaitoksia joista TTVO:n kanssa muodostettiin maan parhaimpiin kuuluva AMK.
- helöy
Kiitoksia vastauksistanne. Vaikka toki mielelläni otan koko ajan enemmän lisää vastauksia ja kommentteja teiltä kaikilta! (tietenkin kv-kauppalaisilta jos saisin vielä lisä kokemuksia ja kertomuksia kuinka opinnot siellä rakentuvat yms.)
Eli siis näyttää siltä että tuskin olisi mikään menetys vaihtaa AMK:ta, jos TAMK on kerran arvostettu AMK. Silloin sieltä varmaan löytyy paljon kattavammat ainetarjonnatkin kuin täältä kouvolasta. Olen kuullut että kv-kaupan puolella olisi mahdollisuus ottaa joku kurssi.. Latin America..jotain sinne päin? Onko tämän tapaisia kursseja? Ja pystyyhän opiskelemaan espanjaa?!
Onko teillä muuten antaa mitään hyviä pääsykoetärppejä? Muistatteko kysymysten laatua yms.? Kiitän ja kumarran taas kauniisti teille, jotka viitsitte jelpata minua :)
- fjaöfajfjaö
Tamk:ssa menossa liiketaloudessa iso opintosuunnitelmauudistus. Viime syksynä alottaneet lukevat ihan eri kursseja eri systeemillä kuin esim. minä (aloittanut -04). En osaa siis neuvoa, miten kv.kauppa ensi syksystä lähtien toteutetaan. Tässä kuitenkin linkki sen opinto-oppaan sivulle, jota me vielä noudatamme tänä vuonna. http://hph.tpu.fi/ops/ops0405/liko.html
Niin ja pakollinen vaihto/työharjoittelu ulkomailla kuuluu kv.kaupan suuntautumisvaihtoehtoon. - Halooooo!!!
Tamkissa on tosi huono opetuksen taso ja suurin osa kävelee työttömyyskassaan! Käypä tsekkaamassa työkkäristä faktat. Työvoimatoimistosta voi käydä tarkastamasssa kaikkien alojen työllistymis tilanteet ja ne ovat FAKTOJA. Huh hoijaa - jotkut ovat todella sokeita ja tyhmiä! No kyllä varmaan jossain vaiheessa "herätys" aktivoituu päälle. Ei kannata uskoa kaikkia mantroja, mitä kuulee. Itse olen Tamkista valmistunut ja siellä ei todella opi mitään. Suoritin koko paskan vuotta aikaisemmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511437- 639870
- 1475580
- 1443784
- 753750
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792603