e-pillerit ja menkat

joku vaa

Mulle tehtiin abortti (kaavinalla) vähän yli 5kk sitten ja alotin syömää e-pillereitä tossa vähän yli 2vkoo sitten kun luulin että menkat alko kun oli pientä vuotoo ja menkkamaisia kipuja. Pillerin oton jälkee ei sitte seuraavana päivänä enää vuotanukaan ja yhdynnässä oon ollu.. eli mietin vaa et auttaaks ne e-pillerit yhtää mitää jos mulla se vuoto ei ollu kuukautisvuotoo kun sen pillerin otin? Pelkään vaa että oon taas raskaana.. lääkärille asiasta puhuin ja se vaa sano et "jatka vaa niitten pillereitten syöntiä".. menkat on nyt kohta viikon myöhässä :(..

5

534

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanna

ei sitten ollutkaan varsinaista menkkavuotoa niin sitten ei ehkäisypuoli olekaan tällä hetkellä välttämättä kunnossa.
      Tee testi, varmuuden vuoksi tai käy verikokeessa (varmempi kuin virtsasta tehty testi), raskaus saattaa tosiaan olla mahdollinen.

• Emma

Siis jos aloit syödä pillereitä vähän yli 2 viikkoa sitten, niin eihän sinulla ole vielä edes taukoviikko menossa, vai? Tyhjennysvuoto alkaa taukoviikolla, tavallisesti n. 2-7 päivää viimeisen pillerin ottamisen jälkeen.

Joillekin käy pillereiden syömisen aloittaessa noin, että vähäinen kuukautisvuoto (jonka perusteella käyttäjä on ottanut ekan pillerin) loppuukin kokonaan. Ilmeisesti pillerit voivat sitten vaikuttaa niin. Varminta olisi kai käyttää kondomia viikon tai koko ensimmäisen laatan ajan, jos ei ole varma, aloittiko pillerit oikeaan aikaan.

Odota ja katso, mitä taukoviikolla tapahtuu. Jos nyt kuitenkin ymmärsin viestisi väärin, ja sinulla oli ja meni taukoviikko ilman tyhjennysvuotoa, niin sitten on eri juttu. Yleensä kai kuitenkin neuvotaan syömään vielä toinen laatta, ja jos ei senkään jälkeen tule tyhjennysvuotoa, niin pitää ottaa yhteys lääkäriin.

• joku vaa

ekan laatan 2 viikkoo sitten.. ja nyt olis vielä 5 pillerii ottamatta siitä. Mut tosiaa ku mulla oli menkkamaisia kipuja sillon ku tuli vuotoo ja ekan pillerin otin.. mut kuiteski vuoto loppu heti. Ja lääkäriltä asiasta kysyin et onks se ihan normaalii tai et mitä jos se vuoto ei ollukaa menkkavuotoo.. ni lääkäri vaa sano et abortista oli kuiteski sen verran jo aikaa et ihan hyvin menkat olis voinu alkaa ja kannattaa jatkaa niitten pillereitten ottamista.

• Emma
        joku vaa kirjoitti:

ekan laatan 2 viikkoo sitten.. ja nyt olis vielä 5 pillerii ottamatta siitä. Mut tosiaa ku mulla oli menkkamaisia kipuja sillon ku tuli vuotoo ja ekan pillerin otin.. mut kuiteski vuoto loppu heti. Ja lääkäriltä asiasta kysyin et onks se ihan normaalii tai et mitä jos se vuoto ei ollukaa menkkavuotoo.. ni lääkäri vaa sano et abortista oli kuiteski sen verran jo aikaa et ihan hyvin menkat olis voinu alkaa ja kannattaa jatkaa niitten pillereitten ottamista.

Jatka pillerien syömistä. Tyhjennysvuoto (kuukautiset) pitäisi tulla taukoviikolla muutama päivä viimeisen pillerin ottamisen jälkeen. Jos tyhjennysvuotoa ei tule, niin ota yhteyttä lääkäriin.

Kyllä minun mielestäni vaikuttaa siltä, että sinulla alkoi menkat silloin, kun ajattelit niiden alkavan. Joillakin vaan pillereiden hormonit (kai) aiheuttaa sen, että alkaneet menkat ei sitten sillä kertaa enää jatkukaan.

• joku vaa
        Emma kirjoitti:

Jatka pillerien syömistä. Tyhjennysvuoto (kuukautiset) pitäisi tulla taukoviikolla muutama päivä viimeisen pillerin ottamisen jälkeen. Jos tyhjennysvuotoa ei tule, niin ota yhteyttä lääkäriin.

Kyllä minun mielestäni vaikuttaa siltä, että sinulla alkoi menkat silloin, kun ajattelit niiden alkavan. Joillakin vaan pillereiden hormonit (kai) aiheuttaa sen, että alkaneet menkat ei sitten sillä kertaa enää jatkukaan.

Kiitos teille molemmille :)... pitää vaa toivoo et nytte sitte tulis ees jotai vuotoo.. lääkärille meno on kyllä 8pvä tätä kuuta ni jos ei ennen sitä oo alkanu ni pitääpä jutella siitä sitte samalla :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11417
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9810
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      144
      5559
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3740
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3635
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3173
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2793
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2583
    Aihe