Valkomaalattu mäntyovi

mitenkä kestää...

Olen ihastunut puustellin rustiikkiseen kuultovalkomaalattuun mäntuoveen. Ovi on harjattu, joten siitä on se pehmein osa poistettu.
Mutta miten kestää vertailussa toisen vaihtoehtoni kanssa eli kiiltävä maalatun oven kanssa ?

9

1743

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pehmeä on pehmeä

Ei kestä tässä vertailussa pehmeytensä takia mitenkään. Mänty on pehmeä kovistakin paikoistaan.Ei ole poistettu pehmeä osa, siinä olisi silloin reikä.

• ainakin on kestänyt

puustellin harjattu mäntyovi, ja valo taittuu ihanasti riippuen valonsuunnasta

• Miten kestää
        ainakin on kestänyt kirjoitti:

puustellin harjattu mäntyovi, ja valo taittuu ihanasti riippuen valonsuunnasta

Kiva kuulla, miten sujuu tuon mäntypinnan puhdistus. Lähteekö ihan vaivatta? Mietin myös sitä pientä rakoa kaapin peilin ja sen raamin välissä. Meneekö sinne pölyä ajan mittaa ja joutuuko sitten neulalla sitä puhdistamaan heh.

Mikä sinulla oli vaihtoehtona valittaessa keittiötä vai oliko se suoraan tuo puustellin mäntypuu malli ?

Kiitos paljon !

• Riksu

on ollut tällaiset kalusteet pitkän aikaa, hän on tarkka ja ollut tyytyväinen, kertoi niiden kestäneen yhtä hyvin.

• Hymy

Hei!

Me ihastuimme ja päädyimme juuri tähän ovimalliin. Muistan pohtineeni juuri samoja kysymyksiä kuin sinäkin. Oven kauneus ja hullaantumiseni siihen voitti kuitenkin kaikki epäilykseni. Ja tyytyväinen olen ollut! Kalusteet on asennettu ja upealta näyttävät. Emme asu vielä talossamme joten tuosta puhtaanapidosta en osaa vielä enempää sanoa. Rakennuspöly ovista ainakin tuntuu lähtevän vaivatta, eikä rako ainakaan nyt tunnu puhdistuksen suhteen ongelmalliselta. Siis: suosittelen =)

• kuulostaa hyvältä

Hei, hyvä kuulla...taidan minäkin uskaltaa retkahtaa siihen. Puhuiko myyjä mitään teille, että saattaako se männyn väri alkaa paistaa ajan kanssa läpi vaikka maalikerros päällä onkin ?
        Eli, ett tulisi jotenkin kirjavammaksi...
        Tuntuu tuo mdf ovi jotenkin teennäiseltä kun tuohon Puustellin mäntyoveen vertaa - itse kun haen sellaista seesteistä vanhahtavaa ilmapiiriä.
        Saako udella, että minkä värinen lattia ja taso sinulla on siinä. Väri ilmeisesti juuri se Tuomi eli valkoinen ? Ajattelitko ensi tavallista voimakkaasti uritettua peiliovea (niinkuin minä tein..) joko mattana tai ilman vai oliko se suoraan tuo Puustellin ovi? Kiitos tosi paljon !!

• Hymy
        kuulostaa hyvältä kirjoitti:

Hei, hyvä kuulla...taidan minäkin uskaltaa retkahtaa siihen. Puhuiko myyjä mitään teille, että saattaako se männyn väri alkaa paistaa ajan kanssa läpi vaikka maalikerros päällä onkin ?
        Eli, ett tulisi jotenkin kirjavammaksi...
        Tuntuu tuo mdf ovi jotenkin teennäiseltä kun tuohon Puustellin mäntyoveen vertaa - itse kun haen sellaista seesteistä vanhahtavaa ilmapiiriä.
        Saako udella, että minkä värinen lattia ja taso sinulla on siinä. Väri ilmeisesti juuri se Tuomi eli valkoinen ? Ajattelitko ensi tavallista voimakkaasti uritettua peiliovea (niinkuin minä tein..) joko mattana tai ilman vai oliko se suoraan tuo Puustellin ovi? Kiitos tosi paljon !!

Ei ollut myyjän kanssa puhetta tuosta värin mahdollisesta muuttumisesta. Unohtui kysyä... eikä myyjä itse ottanut puheeksi. Sen verran kuitenkin tiedän, että pintakäsittelyä on tuotannossaoloaikana muutettu siten, että se on nyk. kovempi ja kestävämpi ja ilmeisesti siten myös paremmin värinsä pitävä. Olettaisin, että jotain lievää muutosta ajan saatossa väriin _ voi_ tulla, mutta tuskin mitään merkittävää ja toisaalta ainahan elämisen jälkiä näkyy ja mielestäni saakin näkyä. Mahdollinen muutos tapahtuu kuitenkin asteittain eikä siihen silloin juuri tule edes huomiota kiinnittäneeksi. Luotan siis siihen, että ovet säilyttävät kauneutensa.

Mul oli ihan sama fiilis; mdf ovet vaikuttivat jotenkin teennäisiltä, epäaidoilta ja "halvoilta" tuon mäntyoven rinnalla. Siinä on aitoa ja juuri sellaista vanhahtavaa tunnelmaa! Joo, meillä on värinä juuri tuo tuomen valkoinen. Rungot ovat valkoiset, tason värinä ranskanpähkinä. Lattiaan tulee lankkulaminaatti, joka on väriltään hmm... miten kuvailisin, sellainen vanhahtava tammi. Lattiaa ei olla vielä asennettu ja hivenen mietityttää, miten istuu kokoneisuuteen, mutta luulisin että ihan hyvin. Siltä ainakin kokeillen näyttää.

En oikein muista mietinkö aluksi tavallista peiliovea tai jotakin sen tapaista, kenties. Kuitenkin ihastuin heti niin tuohon mäntyoveen, ettei mikään muu tuntunut enää sen jälkeen miltään. Käytännössä siis ei enää muita vaihtoehtoja sen nähtyäni ollut. Ja tosiaan tyytyväinen olen edelleen =)Toivottavasti tästä oli jotakin apua!

• todella apua
        Hymy kirjoitti:

Ei ollut myyjän kanssa puhetta tuosta värin mahdollisesta muuttumisesta. Unohtui kysyä... eikä myyjä itse ottanut puheeksi. Sen verran kuitenkin tiedän, että pintakäsittelyä on tuotannossaoloaikana muutettu siten, että se on nyk. kovempi ja kestävämpi ja ilmeisesti siten myös paremmin värinsä pitävä. Olettaisin, että jotain lievää muutosta ajan saatossa väriin _ voi_ tulla, mutta tuskin mitään merkittävää ja toisaalta ainahan elämisen jälkiä näkyy ja mielestäni saakin näkyä. Mahdollinen muutos tapahtuu kuitenkin asteittain eikä siihen silloin juuri tule edes huomiota kiinnittäneeksi. Luotan siis siihen, että ovet säilyttävät kauneutensa.

Mul oli ihan sama fiilis; mdf ovet vaikuttivat jotenkin teennäisiltä, epäaidoilta ja "halvoilta" tuon mäntyoven rinnalla. Siinä on aitoa ja juuri sellaista vanhahtavaa tunnelmaa! Joo, meillä on värinä juuri tuo tuomen valkoinen. Rungot ovat valkoiset, tason värinä ranskanpähkinä. Lattiaan tulee lankkulaminaatti, joka on väriltään hmm... miten kuvailisin, sellainen vanhahtava tammi. Lattiaa ei olla vielä asennettu ja hivenen mietityttää, miten istuu kokoneisuuteen, mutta luulisin että ihan hyvin. Siltä ainakin kokeillen näyttää.

En oikein muista mietinkö aluksi tavallista peiliovea tai jotakin sen tapaista, kenties. Kuitenkin ihastuin heti niin tuohon mäntyoveen, ettei mikään muu tuntunut enää sen jälkeen miltään. Käytännössä siis ei enää muita vaihtoehtoja sen nähtyäni ollut. Ja tosiaan tyytyväinen olen edelleen =)Toivottavasti tästä oli jotakin apua!

Kiitos, taidan uskaltautua tuohon Puustellin mäntyoveen itsekin.Meilä tulee laatta keittiöön - sellainen erittäin vaalea/valkoinen beige marmorimaisella kuviolla, toivottavasti se sopii tuon tuomi-värin kanssa. Lattian kun olen valinnut yhdistettäväksi juuri kiiltävän valkoisen kanssa - ennen kuin tuohon Puustellioveen edes olin törmännyt.

Mutta yleisvaikutelma lienee kuitenkin erittäin valkoinen - eikö vaan, vaikka männyn syyt näkyvätkin...

• Taina

Hei oliko Tämä Puustellin mäntyovi paljon kalliimpi kuin muut tavalliset maalatut.

Tykästyin myös tähän ovimalliin ja väriin ja sen tuomaan lämpimään tunnelmaan. Mietityttää onko kovin hintava, meille tulee Puustellin suunnittelija kotikäynnille tiistaina ja tekee tarjouksen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3829
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2964
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1865
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1598
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1079
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      741
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe