Tätä palstaa lukiessa on väkisinkin tullut mieleen, että paras kerrostalo asua on nuorille/opiskelijoille tarkoitettu talo. Kukaan nuori (18-27) ei ala valittamaan ja häiriintymään elämiseen liittyvistä äänistä. Kukaan nuori ei varmasti ala silloinkaan valittamaan, jos käy hiljaisuuden jälkeen suihkussa, tai istuu iltaa tuttavien kanssa ennen kaupungille lähtöä.
Olen kerran asunut sellaisessa ja voi sitä autuutta ja vapauden tunnetta, kun sai ELÄÄ! Nyt asun talossa, jossa valtaosa on vanhoja mummoja (on nuorempiakin, mutta lähinaapurit mummoja) ja heille ei jumaliste mikään kelpaa! Jos katsoo TV:tä kymmenen jälkeen niin, että hädin tuskin itse kuulee kahden metrin päähän, niin johan valitetaan. Jos koiralle tulee yöllä hätä ja on pakko mennä pihalle, niin valitetaan. Jos käy suihkussa 22.10, niin valitetaan. Jos käy yöllä vessassa, niin valitetaan. Jos imuroi PUOLI YHDEKSÄLTÄ, niin valitetaan. Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin...
Mikä helvetin motivaatio eläkeläisillä on valittaa joka äänestä, mitä kuulevat naapurista? Ei heidän tarvitse töihinkään aamulla mennä. Heillä on oma elämänrytmi, 7ltä ylös, 10ltä nukkumaan ja sen ajan ulkopuolella ei saa kuulua pihaustakaan naapurista.
Kiteytettynä:
elän normaalia elämää. PYRIN tekemään kaiken liikehdintäni mahdollisimman hitaasti ja hiljaa klo 22.00 jälkeen. En kuuntele musiikkia, enkä ryyppää kavereiden kanssa klo 22.00 jälkeen. SILTI valitetaan! Valvon usein 01.00 - 03.00 asti ja jos joku häiriintyy siitä, että avaan jääkaapin tai keitän kahvia siihen aikaan, niin voi v***u!
Havaintoja
9
1217
Vastaukset
- mummoihin kypsynyt
Tuttua on. Mummot ovat ilmeisesti yksinäisiä ja/tai häiriintyneitä, koska niiden on pakko valittaa kaikesta. Eräskin alkaa aina hakata patteria kun käyn suihkussa illalla. Suihkun ääni ei voi häiritä, mutta se patterin takominen kantautuu taatusti koko taloon. Toinen mummo pysäyttää minut aina pihalla ja alkaa suureen ääneen valittaa milloin mistäkin: maassa olevista roskista, koirankusettajista, epäystävällisestä postinjakajasta ja naapureista on pakko juoruta kaikki yksityiskohdat. Luoja tietää mitä se minusta puhuu muille naapureille. Sitä kärttyistä monologia on sitten pakko kuunnella 15 minuuttia. Kolmas raottaa aina ovea ja mulkoilee vihaisesti kun kävelen rapussa. Koko ajan on sellainen tunne kuin asuisin vankilassa valvovien silmien alla. Asuisin sata kertaa mieluummin talossa, joka olisi täynnä mustalaisia ja somaleita kuin katkeria ja höperöitä mummoja.
- havainnoitsija
Siis tuo huomio ihme ilmiöstä, jota esiintyy mummotaloissa. Eli se oven raottaminen, kun liikkuu rappukäytävässä. Tekisi mieli mennä siihen kysymään, että mitä helvettiä vahtaat! Mitä ne luulee sillä saavuttavansa? Itselle tulee lähinnä mieleen häiriintynyt ja epäsosiaalinen ihminen sellaisesta käytöksestä. Tulee mieleen hikikomori (tjsp. japanista tuttu ilmiö kuitenkin).
- animattiN
nämä kyylääjät ovat yksinkertaisesti yksinäisiä.
Mitäs jos seuraavalla kerralla moikkaat heitä kunnolla ja sanoisit sanasen pari, voisit yllättyä kuinka he ehkä olevatkin ilosia siittä että heidätkin huomioidaan. Tai sit ei.
- liinu
Minun mielstäni tuo toisen elämän häiritsemistä. Minne voi mummoista valittaa? Olisisko se yksityisyyden häirintää? Mutta kerrostaloissa on myös yksinäisiä vanhojapoikia, jotka ovat myös noita pahimpia häiriköitä. Ketoilevat isäinnoitijälle saakka kun ei ole miestä itse tulla asiaa sanomaan kasvotusten. Se on heidän tapa olla tarpeellisia.
Kun kerran talossa on säännöt eli klo 10.00-6.00 ylimääräinen meteliöinti kielletty. Niin nuo vanhatpojat/mummot valittavat normaalista elämän äänistä? - yleistä,
koska tunnen montakin valittajaa, jotka sopivat ikähaarukkaasi. He myös seurustelevat tai ovat naimisissa. Eivät ole yksinäisiä!
- havainnoitsija
Harvinaista, että olet törmännyt tällaisiin nuoriin. Jos pitäisi hatusta heittää jotain prosenttilukuja, niin sanoisin, että 2 % nuorista ovat sellaisia eläkeläisten 95 % vastaan.
- mummo myös
havainnoitsija kirjoitti:
Harvinaista, että olet törmännyt tällaisiin nuoriin. Jos pitäisi hatusta heittää jotain prosenttilukuja, niin sanoisin, että 2 % nuorista ovat sellaisia eläkeläisten 95 % vastaan.
se on toisten elämän häirintää kun vahditaan ovenraosta ja muutenkin!Itse pidän että kuuluu elämisen ääniä ja saa itsekkin pitää ääntä.Eli meitä on moneksi ja onneksi on!
- pultti karkasi...
Ei heillä liene oikein muuta niin tärkeätä tehtävää, kuin "vartioida" asuintaloa ja sen narahteluita. Kerran paloi pinna erään "vartijan" seuratessa mua pyykkituvalle (etten vain laittaisi kuivausnappia päälle, sillä enhän pessyt pyykkiä talon koneellakaan. Sen hlö tarkisti listasta...!!) Ärähdin niin, että itsekin säikähdin. Sen jälkeen hlöllä olikin puheenaihetta ympäristön muiden vartijoiden ja talon asukkien kanssa -kertoa, millainen kauhea täti tänne on muuttanut...Mutta sainpa olla rauhassa tuon kohtauksen jälkeen häneltä, ja ajan tehtyä tehtävänsä on alta kulmain alkanut hlö jälleen tervehtiäkin. Mutta kohtuus noissa vahtimisissa. jokainen kun eläisi vain sitä omaa huusholliaan!
- sitten muuta sellaseen
nuorisotaloon? Mua ei mummot häiritse, mutta yläkerran remonttireiska jaksaa pitää sitä jokailtaista rempaa yllä.
Siihen ääneen olen aika lailla kypsynyt, vasaran nakutusta, porakoneen ääntä jatkuvasti. Olen päiväaikaan töissä, mutta hänellä on aikaa tehdä tämä remppaa.
Mihin on kadonnut se joskus radiossa sanottu ilmoitus: muista, että seinäsi takana saattaa asua joku joka työn, uupumuksen tai jne. takia haluaa omaa rauhaa.
Asunnot ovat asuntoja eivät mitään puusepänverstaita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403771Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal333364- 692968
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912820- 351828
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no831816- 241659
- 281597
- 291579
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231564