Mikin ääni ei kuulu...

skype/messenger

mikähän mahtaa olla vikana kun skypellä tai messengerillä yrittää ottaa puheyhteyttä toiseen tietokoneeseen, ei kuulu äänet? Samassa reitittimessä olevan läppärin kanssa saan kuulumaan äänen, mutta heti ku menee päätelaitteen ulkopuolelle niin ääniä ei kuulu, tuleva kylläkin.!

mutta tuosta läppäristä kuuluu taas ihan normaalisti muihin koneisiin päätelaitteen ulkopuolellekkin.

Ennen kaikki oli hyvin, mutta yhtäkkiä tilanne muuttui.. missähän mahtaa olla vika?

käyttis windows XP, palomuuri F-secure client security 6...

9

9630

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • F-securen

      palomuuriastuksia. Tarkista että F-securen 'Internetsuojaus' kohdan 'Sallitut/estetyt sovellukset' Skypen kohdalla on 'Salli' niin 'Käyttö (lähtevä)' kun 'Palvelin (saapuva)' kohdassakin.

    • assss

      kävi puhelun aikana niin että Skype antoi virheilmoituksen "Skype ei kuule ääntäsi".
      Puhelun vastaanottajakaan ei kuullut puhettani, vaikka ääni toimi toiseen suuntaan.
      Minusta IE-selain sekotti äänen kulun. Mielestäni Mozilla toimi paremmin. Olin nimittäin lukemassa jotain sähköpostissa tai Skypessä tullutta nettisivua, joka avautui oletusselaimella IE:llä luettavaksi. Minulla on USB-pohjainen Logitechin kuuloke mikrofoni yhdistelmä, ei kovin halpa, jotain 45 euroa. Ongelma korjautui tilapäisesti kun katkaisin puhelun ja otin välillä irti USB-johdon. Minusta kaikki rupesi toimimaan kunnolla vasta kun lopetin IE:llä nettisivun lukemisen. Palomuurina on Win XP:n palomuuri.
      Skypeä olen käyttänyt vasta muutaman päivän.

      • ecusson

        Mulle täytyy vääntää rautalangasta että miten laitan ääniasetukset! Olen yrittänyt Skypen ohjeilla mutta saan edelleen tuona saman errorin "Skype ei kuule ääntäsi". Mikä neuvoksi???


      • sama vika
        ecusson kirjoitti:

        Mulle täytyy vääntää rautalangasta että miten laitan ääniasetukset! Olen yrittänyt Skypen ohjeilla mutta saan edelleen tuona saman errorin "Skype ei kuule ääntäsi". Mikä neuvoksi???

        Sama vika täällä ja herjaa

        "Skype ei voi kuulla puhettasi. Onko mikrofonisi mykistetty?

        Olen pistänyt kruksin mikrofoni asetukisiin kohtaan "1 20 dB boots" mutta eipä auta.

        Onko vihjeitä kellään?


      • HerraX
        sama vika kirjoitti:

        Sama vika täällä ja herjaa

        "Skype ei voi kuulla puhettasi. Onko mikrofonisi mykistetty?

        Olen pistänyt kruksin mikrofoni asetukisiin kohtaan "1 20 dB boots" mutta eipä auta.

        Onko vihjeitä kellään?

        Ilmeisesti melko yleinen juttu, koska minulla on sellanen probleema, kun avaan skypen ja soitan kaverille, ääni ei kuulu skypessä jutellessa, mutta esimerkiksi TeamSpeakissa ääni kuuluu, mutta kaikuu. Olen etsinyt vikoja, testannut toisilla kuullokkimilla ja aina sama vika. Mikä neuvoksi?!


      • dfdköksjlöff
        HerraX kirjoitti:

        Ilmeisesti melko yleinen juttu, koska minulla on sellanen probleema, kun avaan skypen ja soitan kaverille, ääni ei kuulu skypessä jutellessa, mutta esimerkiksi TeamSpeakissa ääni kuuluu, mutta kaikuu. Olen etsinyt vikoja, testannut toisilla kuullokkimilla ja aina sama vika. Mikä neuvoksi?!

        Jos skype herjaa viestiä "Skype ei voi kuulla ääntäsi..jne" niin menkääpäs koneenne ohjauspaneeliin. Sieltä klikkaatte Ääni, sitten menette äänessä välilehteen Tallennus. Sieltä klikkaatte mikrofonianne, joka on sillä hetkellä toiminnassa. Sitten pitäisi aueta Ominaisuudet: Mikrofoni. sieltä valitsette välilehden "tasot" siellä on vipu, jonka laitatte oikealle eli kohtaan 100. Toivottavasti auttoi joitakin


      • Miss Blue
        dfdköksjlöff kirjoitti:

        Jos skype herjaa viestiä "Skype ei voi kuulla ääntäsi..jne" niin menkääpäs koneenne ohjauspaneeliin. Sieltä klikkaatte Ääni, sitten menette äänessä välilehteen Tallennus. Sieltä klikkaatte mikrofonianne, joka on sillä hetkellä toiminnassa. Sitten pitäisi aueta Ominaisuudet: Mikrofoni. sieltä valitsette välilehden "tasot" siellä on vipu, jonka laitatte oikealle eli kohtaan 100. Toivottavasti auttoi joitakin

        ei auttanu mulla, lisää ideoita?


    • Mr. Artsi

      Mulla sama juttu voikos joku auttaa? Käytän XP:tä..

    • tsingtsing vou

      Mulla oli sama ongelma, että mun ääni ei kuulunut sille toiselle ihmisille (macin kone), ja kolmen tunnin tappelun jälkeen löysin syyn: mun mikrofoni ei ollut international speaker -asetuksessa. Suomessa kuitenkin tämä oli ilman kyseistä asetusta toiminut loistavasti kun oltiin samassa rakennuksessa testattu koneiden kesken, mutta muutettuani ulkomaille tarvitsin ton kansainvälisen mikin, jotta puhuminen kuului.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe