gootti ja hevari

--------------

Ensinnäkin molemmat ovat mielestäni kamalia pukeutumistyylejä.

Mutta miten pystyy erottamaan onko joku mustiin pukeutunut gootti vai hevari? Nehän ovat ihan saman näköisiä?

26

6310

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Van der Decken

Molemmat yrittävät olla erilaisia kuin muut. Jos sanot että he ovat erilaisia he tulevat iloiseksia. He ovat (gootit) pinnallisia ja luulevat että he ovat "dark end mysterios" hahaha, he luulevat että blood and darkness on mysterios, mutta asfaltti ja valoa ei ole vähemmin mysterios...Pissikset ja gootit=samaa paska

• chiraptofobia

en nyt tiedä. En ole itse mikään gootti tai hevari, mutta oma tyyli kyllä on melko selvästi näkyvillä...
        En kuitenkaan luule olevani mitenkään erilainen, koska tiedän varsin hyvin että on monia monia muitakin jotka pukeutuvat samaan tapaan ja kuuntelevat samanlaista musiikkia.

• Van der Decken
        chiraptofobia kirjoitti:

en nyt tiedä. En ole itse mikään gootti tai hevari, mutta oma tyyli kyllä on melko selvästi näkyvillä...
        En kuitenkaan luule olevani mitenkään erilainen, koska tiedän varsin hyvin että on monia monia muitakin jotka pukeutuvat samaan tapaan ja kuuntelevat samanlaista musiikkia.

Tarkoitatko vaateitta kuin puhut tyyleista vai? vaatteita on vain vartalon suojus

• Memmu
        Van der Decken kirjoitti:

Tarkoitatko vaateitta kuin puhut tyyleista vai? vaatteita on vain vartalon suojus

Vaatteet on ehkä vartalon suojus, mutta niitä "on käytettävä" (en ainakaan tahtoisi ilkosen alasti kuljeskella), joten tahdon näyttää niillä kenties mielipiteitäni, mieltymyksiäni, jne. Pidän mustia vaatteita, koska pidän mustasta väristä, ja ehkä joidenkin mielestä olen vaikeammin lähestyttävä jos on kokomustat vaatteet päällä. En ole gootti, hevari tms. vaikka vaatteeni ovat mustat ja asusteisiin usein kuuluu ketjuja.

• Van der Decken
        Memmu kirjoitti:

Vaatteet on ehkä vartalon suojus, mutta niitä "on käytettävä" (en ainakaan tahtoisi ilkosen alasti kuljeskella), joten tahdon näyttää niillä kenties mielipiteitäni, mieltymyksiäni, jne. Pidän mustia vaatteita, koska pidän mustasta väristä, ja ehkä joidenkin mielestä olen vaikeammin lähestyttävä jos on kokomustat vaatteet päällä. En ole gootti, hevari tms. vaikka vaatteeni ovat mustat ja asusteisiin usein kuuluu ketjuja.

Jos näen mustat vaattet en ajatelee mitään. Jos näen valkoiset vaattet, ihan samaa. Vaatteita on vain kangas

• chiraptofobia

Jos näen mustat vaattet en ajatelee mitään. Jos näen valkoiset vaattet, ihan samaa. Vaatteita on vain kangas

tietenkin käytän vaatteita suojatakseni vartaloani, koska kuka nyt ilkosillaan haluaisi kulkea.
        Kuitenkin, jos kerta vaatteet on päällä, niin miksei niillä voisi korostaa sitten omaa tyyliä?
        Itselläni vaatteet kuuluvat melkoisen pitkälti tyyliini, kuten myös muu ulkonäkö. Esimerkiksi meikkaus, hiukset korut yms.

• Van der Decken
        chiraptofobia kirjoitti:

tietenkin käytän vaatteita suojatakseni vartaloani, koska kuka nyt ilkosillaan haluaisi kulkea.
        Kuitenkin, jos kerta vaatteet on päällä, niin miksei niillä voisi korostaa sitten omaa tyyliä?
        Itselläni vaatteet kuuluvat melkoisen pitkälti tyyliini, kuten myös muu ulkonäkö. Esimerkiksi meikkaus, hiukset korut yms.

Tyyli on millainen ihminen olet, ei millaisia vaatteita sinulla on

• Memmu

Se millainen olet, on persoonallisuus ja luonne.

• chiraptofobia

jaa, no taisin ymmärtää väärin. Luulin että tarkoitit pukeutumista

• Venomous Lady

Vittuako te narisette vaatteista siellä...! En usko että kukaan haluaa kulkea alasti ja se joka käyttää esim pinkkejä vaatteita, ei yleensä tule leimatuksi gootiksi/hevariksi. Minusta gootit ja hevarit ovat kauniita ja ihana näky, joten sekin on siis mielipide asia mistä on ihan turaha väitellä. Ihailen myös goottejen vaatteita, jotka ovat jotain niin helvetin ihanaa että!!!

Kiitos :P

• Van der Decken

Paras olisi jos the governement määrää että nyt tehdään vain unoformit kaikille.

• ------------

Jos nyt joku vaan vastaisi kysymykseen, eli mitä eroa niillä on?

• Noh..

"Hevariudessa" ei ole niinkään kyse vaatetuksesta vaan musiikkimausta.Samoin lienee myös gooteilla,en vain heistä ole perillä.
      Hevari on henkilö joka kuuntelee metallia,tyylistä viis.Keikoilla olen nähnyt ihmisiä ihan tavallisista vaatteista täysmustaan pitkän nahkatakin kanssa(peilistä)ja kaikkea siltä väliltä.

• ändii

Mitä eroa ? Miten sä määrittelet hevarin ? on mullaki tummat farkut ja musta nahkarotsi enkä oo hevaria nähnykkää. ja joku toinen voi kulkee mustassa hameessa ja korsetissa olematta gootti. vaatteet on vaatteet ja sit ne aatteet on eri juttuja... toki niitäkin yhdistetään, yleensä, useimmiten. mut en ymmärä miks ihminen ei sais pukeutua mustiin, jos ei kuuntele hgeviä/metallia... tai miks ei sais joku fruittarisälli kuunnella jotain deathmetallia :D

• chiraptofobia
        ändii kirjoitti:

Mitä eroa ? Miten sä määrittelet hevarin ? on mullaki tummat farkut ja musta nahkarotsi enkä oo hevaria nähnykkää. ja joku toinen voi kulkee mustassa hameessa ja korsetissa olematta gootti. vaatteet on vaatteet ja sit ne aatteet on eri juttuja... toki niitäkin yhdistetään, yleensä, useimmiten. mut en ymmärä miks ihminen ei sais pukeutua mustiin, jos ei kuuntele hgeviä/metallia... tai miks ei sais joku fruittarisälli kuunnella jotain deathmetallia :D

Saahan tietenkin kuka tahansa kuunnella metallia pukeutumatta mustiin vaatteisiin ja nahkatakkiin.
        Minulla on yksi todella hyvä ystävä joka pukeutuu pinkkeihin vaatteisiin ja hän kuuntelee metallia päästä päähän
        Mutta minusta tuntuu, että jos vastaan tulee Ihminen, jolla on mustat vaatteet, pitkät hiukset, musta nahkatakki ja vaikka jotain ketjuja tai niittejä ja muita sellaisia killuttimia, niin ei välttämättä monelle tule ensimmäisenä mieleen, että kyseinen ihminen kuuntelisi vaikkapa teknoa tai suomihoppia.

• Hevari
        chiraptofobia kirjoitti:

Saahan tietenkin kuka tahansa kuunnella metallia pukeutumatta mustiin vaatteisiin ja nahkatakkiin.
        Minulla on yksi todella hyvä ystävä joka pukeutuu pinkkeihin vaatteisiin ja hän kuuntelee metallia päästä päähän
        Mutta minusta tuntuu, että jos vastaan tulee Ihminen, jolla on mustat vaatteet, pitkät hiukset, musta nahkatakki ja vaikka jotain ketjuja tai niittejä ja muita sellaisia killuttimia, niin ei välttämättä monelle tule ensimmäisenä mieleen, että kyseinen ihminen kuuntelisi vaikkapa teknoa tai suomihoppia.

Mainitsin pari viestiä aiemmin mielestäni että "oikean" hevarin ja gootin tunnistaa musiikkimausta.Mutta tämän ketjun kysymyshän oli tyylistä ja sehän voi tunnetusti valehdella.
        Kunnon hevarikliseehän on juuri tuo kuvailemasi nahkaa ketjuja niittejä.

• chiraptofobia
        Hevari kirjoitti:

Mainitsin pari viestiä aiemmin mielestäni että "oikean" hevarin ja gootin tunnistaa musiikkimausta.Mutta tämän ketjun kysymyshän oli tyylistä ja sehän voi tunnetusti valehdella.
        Kunnon hevarikliseehän on juuri tuo kuvailemasi nahkaa ketjuja niittejä.

näinhän se tuppaa vähän olemaan.
        Itse en osaa kuvailla pukeutumistyyliäni millään tietyllä nimellä, koska loppujenlopuksi en käytä pelkästään yhden tyylisiä vaatteita.
        Joskus minulla on pitkä musta hame, paksupohjaiset kengät ja korsetti. toisena päivänä taas mustat farkut, maiharit ja huppari.
        Toki minulla on myös aina rakas nahkatakkini pällä
        ja joskus mutta harvoin jotain niittejä (niitit on tosin jäänyt kaapinpohjalle jo kauan sitten).
        On minua kuitenkin kutsuttu gootiksi, hevariksi ja punkkariksi. (punkkariksi ehkä siitä syystä että minulla on irokeesi:D)
        Kuitenkin luulen, etää moni ihminen huomaa että minkälaista musiikkia kuuntelen.

• miten niin

kamalia pukeutumistyylejä? Pelottaako sua? Moni gootti näkee pukeutumisensa eteen paljon vaivaa. Ja miksi ihmeessä sinun pitäisi erottaa, onko joku gootti tai hevari? Eiköhän se selviä vain siten että tutustut tyyppiin. Ja muista, että kaikki mustiin pukeutuvat eivät ole hevareita tai gootteja, he voivat tykätä mustasta muuten vain, olla rock-diggareita, satanistejä tai wiccoja (satanistit ja wiccanoidat eivät ole sama asia!), jotka usein pukeutuvat tummiin.
      Van der Decken: Ikävää jos olet saanut gooteista pinnallisen kuvan. Sillä siinä tapauksessa et ole oikeaa goottia nähnytkään, tai jos oletkin, et ole tutustunut häneen kunnolla. Olet varmaan tavannut jonkun ei-niin-gootin. Jos tuntisit oikean gootin, sanotaan nyt että gootin, joka on perehtynyt goottilaisuuteen jo ainakin pari vuotta, huomaisit, etteivät asiat ole aivan niin kuin sinä sanot.
      Joskus voi koittaa nakata ulkonäköihin liittyvät ennakkoluulot jonnekin huitsin nevadaan.

• dyingbride

nykyään tyypit eivät enää edes erota, mikä on aitoa ja mikä ei. oikeaa goottia ei todellakaan kiinnosta, jos joku kutsuu häntä erilaiseksi. hän tietää kyllä itsekin, mitä on. ei hemmetissä kannata nyt sekoittaa noita henkka maukka gootteja oikeisiin sellaisiin.

• .....

Gooteilla on nypityt kulmakarvat, hevareilla ei :D

• Venomous Lady

Mulla ei ole kulmakarvoja enää ollenkaan x) Piirretyt sellaiset kyllä.

• Venomous Lady

Lisään vielä, että kyse tosiaan on musiikki mausta ja näin, mutta "tyylikin" vaikuttaa.
      Truet eivät tosiaan välitä mitä muut ovat mieltä, sillä kun tietää mitä itse on, ei voi vähempää kiinnostaa mitä muut ovat mieltä!
      Oikein, vai? :)

Öitä

• ketsueki

Hevarit ovat yleensä pirteitä veikkoja hyvällä musiikkimaulla ja sadistisilla vitseillä...

Hevari wanna be:t luulevat kuuntelevan metallia siksi että se on saatanallista messua yhtä kaikki...

Hevarin ulkoasu on yleensä täysin musta ilman mitään gootti rihkamaa... Ehkä bändi paita...

Gootti on keskiaikaa ja sen pimeyttä ihannoiva henkilö... Katsos oikea gootti tyyli on keskiajalta lähtöisin...

Gootti wanna be - on pissis jolla on siideri pullo kädessä hilluu jo kännissä ja kiljuu: voi ei äiti soittaa... ottakaa multa pullo pois!"

Gootin tunnistaa mustista vaatteista ja ylimääräisestä gootti rihkamasta...

Ensimmäiset gootit olivat kuitenkin barbaareita Galliassa... Mikäli asterixiin ja Obelixiin on uskominen :D

• iökjöjkö

Musiikkimaku tekee hevarin. Piste. Vaatteet tulee vasta sen jälkeen.

• Munse
        iökjöjkö kirjoitti:

Musiikkimaku tekee hevarin. Piste. Vaatteet tulee vasta sen jälkeen.

Näinhän se on. Lähemmäs puolet hevareista jotka tunnen pukeutuu aivan normaalisti esim. siniset farkut ja fliissi. Ketjun aloittaja kuitenkin tarkoitti kai juurikin pukeutumisessa.

Ja saatana eihän ne ole lähelläkään toisiaan. Nojoo, kummatkin pukeutuu mustaan yleensä, mutta hevareilla mustat farkut(tai muut mustat pökät) joku bändipaita, musta t-paita tai vastaava musta paita. Myös ketjuja joskus.

Gooteilla taas paljon (hienoja) erilaisia vaatteita. Tyylihameita, korsetteja, mekkoaja korkeapohjaisia kenkiä jne. Usein myös jotkut kivat meikit jne jne...

Itse edustan tätä hevariryhmää ^__^

• slave/master

kyl jotkut hevaritki käyttää goottirihkamaa mikäli sil tarkotat niittirannekkeita yms. ja ketjuja. kyl se vähän naurettaa ku jotkut massateinit tulee vähän väliin sanoon "et oo true-hevari koska sä et oo masentunu ja tappeleva saatananpalvoja " tai " et oo "kunnon" hevari koska tolla toisella on enemmän kejuu ku sulla". ihan kun mun pitäis olla jonkun tietyn näkönen van siks et oon hevari.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      61
      4230
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      152
      1794
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1503
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      35
      1248
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      167
      1046
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      56
      904
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      76
      895
    8. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      811
    9. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      809
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      781
    Aihe