hintataso?

mikä?

Olen lähdössä maaliskuun alussa Budapestiin neljäksi päiväksi. Haluaisin tietää mikä mahtaa olla kaupungin hintataso, eli paljonko pitäisi varata rahaa neljäksi päiväksi(olettaen, ettei halua ihan kauheesti säästellä). Paljonko peruspäivällinen maksaa, entä juomat baarissa? Taksihinnat?

Kertokaa muutenkin hyviä vinkkejä, että mihin kannattaa mennä? Ja mitä tehdä?

Kiitos!

2

1355

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unkaritar

      Kuapunki on suhteellisen halpa, riippuu tietenkin missa liikkuu ja minkalaista tasoa esim. ruoassa vaatii...
      peruspaivallinen, esim pizza ja virvoitusjuoma maksaa n.5 euroa kalleimmassa paikassa jossa olen kaynyt syomassa. Taksi maksaa paljon vahemman kuin Suomessa, itse olen mennyt vain lentokentalta Budaan ja se maksoi 16 euroa.
      Kaymisen arvoisia paikkoja on Budan linnakukkula, Citadella, eli vapaudenpatsas, kaupunginpuisto, juutalaiskorttelit ja kiinanalainen tori... Myos Vaci ut on paasta paahan kavelemisen arvoinen... siella hintataso on melkein kalleinta mita Unkarista loydat!
      Tervetuloa ihanaan Budapestiin!

    • Kaitsu65

      Olin viime keväänä pojan jääkiekko turnauksessa
      Budapestissa. Hinta taso on noin 40% Suomen hinnoista. Metrolla ja raitioivaunuilla pääsee mukavasti kaikkialle, ja mikä parasta halvalla.
      Kannattaa ostaa kortti, esim. metroasemalta millä voit ajella mielinmäärin kummalla tahansa. Kahden päivän maksaa 2550 Forinttia 2000 f vastaa noin 8 euroa. Budabestissa ei kulläkään puhuta pahemmin englantia, joten kysele asemalta korttia "Turistajegy" niin eiköhän selviä.
      Viini on halpaa ja sitä saa ruokakaupista ja jos ei ole pakko syödä ravintolassa saa kaupasta kaikkea muutakin hyvää. Ehdottomasti sinun kannattaa tutustua leivoksiin, jotka ovat aivan mahtavia. Esim Bestin puolella Erzebeth sillalta suoraan noin 100-150 metriä on sellainen kahvila josta niitä saa. Leivät, juustot ja makkarat ovat mainioita. Mutta HUOMIOI tämä, katso, että saat rahasta oikein takaisin. Jos Unkarilaiset huomaavat, että olet Suomalainen, niin saat hyvää palvelua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5338
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      45
      1625
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      7
      1248
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe