meille on tod näk tulossa pentu...kertokaa omista kokemuksistanne...miten pärjäsitte ensimmäisen luovutusikäisen pennun kanssa? itkikö pentu paljon? miten nopeasti leimautuu uuteen omistajaan? miten nopeasti oppi olemaan hetkiä yksin? millaisia vaikeuksia kohtasitte? entä ajattelitteko sitä että kun se koira sitten tulee niin se on siinä sitten 12 vuotta? ja miten tilanne kehittyi? onko vaikeaa liikkua ja omistaa koira? (ulkomailla maks. kerran vuodessa)
Pentu tulossa!!
5
507
Vastaukset
- Lizzie
Mulla oli kokemusta pentukoiran hoidosta jo ennestään ja se autto tosi paljon. Oman koiran kanssa tiesi mitä ja miten tehdä, ja jos oli kysyttävää niin kasvattaja auttoi kyllä.
Pentu ei oikeestaan itkenyt paljon, sen ensimmäisen illan ja yöllä pari kertaa, sitten oli kun kotonaan:). Ja tottakai mulle oli silloin ja on edelleenkin päivän selvää, että kun otin koiran niin se on ja pysyy mun luona niin kauan kun elää! Mikään ei meitä erota:D!
Reissuista sitten, hoitopaikka on koiralle tarvittaessa, joten ei ongelmaa senkään suhteen.- ensikertalainen
..vain epäillä että jos en osaisikaan hoitaa pientä pentua...nyt olisi uskomaton tilaisuus hankkia hyvä pentu. juttelin setäni kanssa joka kasvattaa koiria...hän sanoi että ensimmäisenä yönä voi mennä pennun kanssa lattialle nukkumaan jos se itkee niin se on merkittävää leimautumisen kannalta...jotenkin mua vähän pelotti tuo (siis ajatus että olenkin yht'äkkiä pienelle olennolle äiti, ymmärrät varmaan). ja onhan se totta että koira rajoittaa menemisiä jonkin verra...kyseessä on kääpiö rotu eli sille on minun tilanteessani helpompi etsiä hoitopaikka...
ystäväni, joka on koiraihminen ja omistaa koiria sanoi että hänen mielestään pärjäisin jo pitklälle nykyisillä tiedoillani ja että todennäköisesti vain luulen etten pärjäisi...ja tämä ystäväni on lupautunut olemaan apunani...
mitä mieltä sinä olet? jotenkin tuntuu että harkitsen yllättävän vakavasti...tuntuu että monesti ihmisille tulee vain pentukuume ja sitten niillä onkin jo se pentu...mulla tää on ollu pohdinnan alla noin yli puol vuotta... - wuffis
ensikertalainen kirjoitti:
..vain epäillä että jos en osaisikaan hoitaa pientä pentua...nyt olisi uskomaton tilaisuus hankkia hyvä pentu. juttelin setäni kanssa joka kasvattaa koiria...hän sanoi että ensimmäisenä yönä voi mennä pennun kanssa lattialle nukkumaan jos se itkee niin se on merkittävää leimautumisen kannalta...jotenkin mua vähän pelotti tuo (siis ajatus että olenkin yht'äkkiä pienelle olennolle äiti, ymmärrät varmaan). ja onhan se totta että koira rajoittaa menemisiä jonkin verra...kyseessä on kääpiö rotu eli sille on minun tilanteessani helpompi etsiä hoitopaikka...
ystäväni, joka on koiraihminen ja omistaa koiria sanoi että hänen mielestään pärjäisin jo pitklälle nykyisillä tiedoillani ja että todennäköisesti vain luulen etten pärjäisi...ja tämä ystäväni on lupautunut olemaan apunani...
mitä mieltä sinä olet? jotenkin tuntuu että harkitsen yllättävän vakavasti...tuntuu että monesti ihmisille tulee vain pentukuume ja sitten niillä onkin jo se pentu...mulla tää on ollu pohdinnan alla noin yli puol vuotta...Siitä ekasta on jo niin paljon aikaa etten varmaan kaikkea muista. Ekan ja tokan yön itki kyllä. Leimautui nopeasti. Yksin opettelu tapahtui lyhyitä aikoja kerrallaan. Autoon ja muuhun maailmaan totuttelu samantien eli pentu aina mukana joka puolella. Hmm, seuraava pentu ei sitten itkenytkään vaan kömpi suoraan sänkyyn nukkumaan ja viimeisimmän pennun kanssa nukuin ekan yön lattialla, ei itkuja vaikka vähän levoton olikin.
Helppoa se on kun pentu kuitekin osaa syödä itse ja tehdä tarpeensa eikä ole mikään avuton rääpäle niinkuin ihmisvauvat;)
Kyllä se siitä!
- nelli.a
Mulla on nyt reilun vuoden ikäinen tuo karvapallo, ja se on mun eka koira. Muistan että mietin ihan samoja juttuja kuin sinäkin sillon vähän ennen luovutusta. Olin todella varautunut vaikka mihin. Miten se oppii siistiksi, mitä sille pitää opettaa..osaanko? ja itkeekö se yöt..
Todella häkelyttävä oli se hetki kun tajusin, että siinä se nyt on ja ihan kokonaan mun, ja ilman mua se ei pärjää..Tottakai mietin miten pärjään, mutta sitten keksin että miljoonilla muillakin on koiria ja nekin pärjää ;)
No..8 viikkoinen oli tullessaan, tein sille pedin omani viereen ja siinä se nukkui..eikä itkenyt. Se oli heti kuin kotonaan, siis se nukkuin, en minä=) Minä kuuntelin ekat pari yötä kun se tuhisi...:D
Olin ekat viikot sen seurana ja koira oli aluksi ihan 10 min..yksin, seuraavalla kerralla vähän pidempään. Muistan että pari ekaa kertaa se oikein nyhkytti kun tulin takaisin..mutta se meni nopeasti ohi ja oppi ihan hyvin olemaan pidempiäkin aikoja yksin.
Älä koskaan ajattele, että koira olisi este liikkumiseen.. ota se mukaan kaikkialle mihin vaan voit.Joskus voi tuntua hankalalta kuljettaa sitä joka paikkaan, mutta se tuottaa kyllä tulosta. Älä kuitenkaan jätä yksin esim.kaupan eteen.. hulluja riittää tässä maassa!!
Oikeastaan paljon vaikeuksia ei tullut eteen..paitsi ne niiiiiin kokeneet muut koiran omistajat, jotka tavatessaan minut antoivat niitä niiiiiin hyviä neuvoja :D kaikki neuvot tietty ihan erilaisia..jne.. eli muista käyttää ihan omaakin päätä. Maalaisjärjellä pärjää hyvin!! Itse otin kaikesta sellaisesta kamalan stressin.. seuraavan pennun kanssa ei varmaankaan stressaa niin paljon enää... jättää pahimpien koiravihaajienkin kommentteja ihan omaan arvoonsa.
Ja se, että koira on siinä sen seuravat 12 vuotta ei ole ongelma.. katos, nyt mietit sitä..mutta kun koira on ollut jonkin aikaa sulla, niin oelt kiintynyt siihen jo niin paljon, että suret jo etukäteen että jos se elää vain sen 12 vuotta. Tämäkin vuosi on mennyt kuin siivillä..poika on jo iso...itselle tässä tulee hätä, kun aika menee niiin nopeesti!! - Lapinkoira narttu:)
Lauantaina...Jännittää että meneekö kaikki hyvin...Ja juuri,että miten nopeasti hän sitten soputuu yms...Onnea vain sinnekkin:)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511447- 639900
- 1495597
- 1443794
- 753750
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403388
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 652815
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792603