Eliskäs, olen ihan itse tehnyt kaiuttimet ja valmistusmateriaalina käytin jalopuuta.
Olen ainakin itse tyytyväinen saamaani jälkeen ja nyt kun kaiuttimet on pintakäsittely valmiudessa niin haluisin mahd. hyvän lopputuloksen.
Eli kaiuttimet on normaali hyllykaiuttimien kokoiset ja jos kellään on tietoo niin missä kuka ja paljon maksais PIANOLAKKAUS tai RANSKALAINEN KIILOTUS?
Ja muitakin nasevia pinnoitus vaihtoehtoja otetaan vastaan. Ja siainti o pääkaupunki seutu.
Kiitän
Pianolakkaus
12
12724
Vastaukset
- rahaa japaljon
noi on käsitöitä ja käsityö maksaa.täälläpäin noin 30e/h ja tuskin siellä ainakaan halvemmalla.
puusepät tekee,soittokierros vaan.- tuo on
Voi juma, vain 30€/h, tuohan on tosi halpaa, kun ottaa huomioon, mitä tosta jää käteen.
Itse kyllä otan ainakin 60€ tunnilta pianolakkauksesta, sillä työmäärä on omaa luokkaansa, mikäli halutaan oikein menetelmin tehty pinta.
Niin tuohon hintaan tulee sitten raaka.aineet lisää, sillä lakkaa ei saa valmiina, vaan teen sen alkuperäisten ohjeiden mukaan. Osa materiaaleista hankalahkoja saada ja hiukka epäterveellisiäkin. - Sakari
tuo on kirjoitti:
Voi juma, vain 30€/h, tuohan on tosi halpaa, kun ottaa huomioon, mitä tosta jää käteen.
Itse kyllä otan ainakin 60€ tunnilta pianolakkauksesta, sillä työmäärä on omaa luokkaansa, mikäli halutaan oikein menetelmin tehty pinta.
Niin tuohon hintaan tulee sitten raaka.aineet lisää, sillä lakkaa ei saa valmiina, vaan teen sen alkuperäisten ohjeiden mukaan. Osa materiaaleista hankalahkoja saada ja hiukka epäterveellisiäkin.Kiinnostaisi maalata huonekalu upeaksi kiiltävän mustaksi, kuten vanhat pianot/flyygelit. Tikkurila neuvoi että miranolia - eivät taida tietää mitään. Mitenköhän homma hoidetaan ?
- puupinta
Sakari kirjoitti:
Kiinnostaisi maalata huonekalu upeaksi kiiltävän mustaksi, kuten vanhat pianot/flyygelit. Tikkurila neuvoi että miranolia - eivät taida tietää mitään. Mitenköhän homma hoidetaan ?
Miranol on hyvä vaihtoehto ruiskulla vedettynä. Vieläparempi olisi automaalaamoon vieminen.
- coobee
Kun olet tehnyt jalommasta puusta jos jälki on hyvää jo ennen pinta käsittelyä, niin omasta mielestä parafiini öljyä tai vastaavaa pintaan niin tulee huomattavasti paremmat kuin lakalla, matta muttta kuitenkin kiiltoa.
- raindog
sopii kaikkeen ja hyvin. Ihan lakkamaista kiiltoa ei kyllä sillä saa.
- ei sitten
lähellekkään pienolakkausta
- maalta!
Automaalarit taitavat olla yhteiskuntamme taitavimpia maalaajia. Jokin kaunis lakka tms jota vetelevät autojenkin pinnoille. Siellä on myös muita värejä tai jopa puumaaleja. Ellei muuten niin vie miranolia tms kuuluisaa maalia ja oleellista on pölyttömyys, korkealaatuinen ruiskujärjestelmä jne.
Puusepät vetelee bilteman 100e ruiskulla tai jopa pensselillä verstaassaan viereisessä varastossa (pölyä). - hankkinut
värisilmäliikkeestä myrkky ohenteista teollisuuslakkaa. Sitä ruiskulla ensin pari kertaa ja joka välissä siklillä ja teräsvillalla puusta nousevat nököt pois. Sitten pintalakkaa runsaasti pari kolme kertaa. Varo ettei valu, sitten annat kuivua kunnolla. seuraavaksi rättiin tai kiilloituslaikkaan hieman lakan ohennetta ja kiillotat (puleeraat) pinnan kiltäväksi. Itse olen päässyt näin todella kiiltävään lopputulokseen. Muista, että pohjat täytyy olla kunnolla tehty, pienetkin naarmut peilaavat....ja pöly näkyy herkästi. Kyllä puusepätkin osaa, samoin kuin automaalaritkin, on vaan nykyaikana vaikeaa löytää sellaista, jolla olisi oikeasti aikaa ja mielenkiintoa paneutua hommaan kohtuukustannuksia.
- ArSi
Epoxsi lakoista löytyy erittäin korkea kiiltoisia lakkoja, joita voidaan kiillottaa laikoilla peilipinnoiksi. Mutta epoxi lakoissa pitää huomioida materiaalin kosteusvaihtelut. Elämätön lakka ei sovi yhteen kosteuteen reakoivan materiaalin kanssa. Ehkä se kuitenkin toimisi levyrunkoisissa kajareissa. Danis oil on öljyvahaseos, jonka saa myös peilipinnaksi kiilloitettua. Vaatii vain paljon työtä ja kärsivällisyyttä. Mutta on en arvoinen. Aivan oma lukunsa on vielä japanilaiset luonnon lakat. Niiden käsittämätön kiilto ja silkkisyys on todella hienoa, mutta erittäin vaikea toteutetta suomessa.
On ikävää että eräät ovat saaneet jostain käsityksen, ettei puusepät pysty tekemään hyviä pintakäsittelyjä. Voidaanko näin puhua yleisesti, jos asian tuntemus on rajallinen ja ei ole ollut mahdollista tutustua hyvään käsityölaatuun suomessa(en tarkoita Iskua tai Askoa). Onneksi automaalareille riittää maalattavaa omalla alueellaan. Nissanin hinnalla kun ei Audia saa, on tyydyttävä siihen mitä keltainen pörssi tarjoaa. - Puuseppo
Uskonpa että puusepillä olisi aikaa ja mielenkiintoa ko. töihin mutta kun asiakkaat eivät ole halukkaita maksamaan kun kaikki pitäis saada ikean hintaan.
- Lakkasinko
Teinkö nyt sitten ihan väärin, kun ensin petsasin itsetehdyn kaapin ja sitten lakkasin sen kiiltävällä kalustelakalla? Ensimmäisen lakkakerroksen hioin 240 abranetillä kevyesti. Toisen - neljännen kerroksen vedin ensin siklillä suoraksi ja sitten hioin himmeäksi. Viides kerros olikin jo todella suora, eli puun syyt näkyy lakan läpi, mutta heijastus on kuin peili. Minusta näyttää ihan hyvältä, vaikka työtapa ja aineet olikin ihan väärin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik195920- 173396
MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1192986Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6392216Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1642175Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja711474Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421435Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31238Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4061156Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641127