En ole varma, mutta tuntuu siltä kuin puolikaskin Imovane 7,5 mg nukahtamislääkettä heikentäisi näköä. Teen pikkutarkkaa näköä vaativaa työtä ja otettuani edellisenä iltana tuon lääkeannoksen tuntuu, että en näe yhtähyvin lähelle kuin pitäisi.
Nyt kun lääke on parhaillaan loppu, niin vaikka nukunvähän huonommin, niin silti tuntuu jotenkin helpommalta.
Tietäsikö joku asiasta?
Tarvitsen normaalistikin luuppia, mutta se ei tunnu riittävältä 'Imovane-unen' jälkeen.
Kuvittelenkohan vain??
Nukahtamislääke
6
947
Vastaukset
- ainakin
tullut mielestäni joko nukahtamislääkkeestä tai sitten rauhoittavasta lääkkeestä näköhäiriöitä: en näe kukea pientä tekstiä esim. shampoo purkista. Olen lopettelemassa lääkkeiden käyttöä vuosien jälkeen ja menen joka tapauksessa kohta tarkistuttamaan näköni, koska varhaiskeski-ikä voi olla myös näön huononemisen syy. Odotan kuitenkin, että lääkkeet poistuvat elimistöstäni eli n. 2 kk ja sitten vasta menen optikolle ym.
- miniatyyrimaalari
..mutta en löytänyt muuta kenties näkökykyyn liittyvää vaikutusta kuin sen että lääke ylipäätään vaikuttaa, siis ainakin Imovane, keskushermostoon ja muutenkin voi 'hidastaa reaktioita' esim autoa ajaessa. Kyllä se nyt vain jotain vaikuttaa varmaan näköönkin sitten?? Olen 59-v! Likinäköä -2,5, noin.
Jospa tuo silmälääkäri tietäisi tarkemmin. Vaikka kyllä tässä on aihetta minullakin mennä tarkistuttamaan näkö ja selvittää lähinäkö työtilanteessa ihan erikseen..
Paras olla nyt ilman tuota lääkettä, vaikka siitä muuten on ollut paljon apua. - ainakin
miniatyyrimaalari kirjoitti:
..mutta en löytänyt muuta kenties näkökykyyn liittyvää vaikutusta kuin sen että lääke ylipäätään vaikuttaa, siis ainakin Imovane, keskushermostoon ja muutenkin voi 'hidastaa reaktioita' esim autoa ajaessa. Kyllä se nyt vain jotain vaikuttaa varmaan näköönkin sitten?? Olen 59-v! Likinäköä -2,5, noin.
Jospa tuo silmälääkäri tietäisi tarkemmin. Vaikka kyllä tässä on aihetta minullakin mennä tarkistuttamaan näkö ja selvittää lähinäkö työtilanteessa ihan erikseen..
Paras olla nyt ilman tuota lääkettä, vaikka siitä muuten on ollut paljon apua.myös tuttavani, jotka ovat syöneet psyykelääkkeitä&nukahtamislääkeitä ovat sanoneet myös "p...kele, kun tulee kohta sokeeksikin" ;) joten kyllä se keskushermosto sitten varmaan reagoi myös näköaistin kautta ... näin vahvasti uskon minä. Ilman lääkkeitä parempi ...
- Et kuvittele
Käytän sekä masennus- että unilääkkeitä ja olen epäillyt jo pidemmän aikaa niiden vaikuttavan näkemiseen. Onpa hyvä, että asia tuli esille tällä palstalla. Olin yhdessä vaiheessa jo tilaamassa aikaa silmälääkärille, mutta piilolinssien käyttäjänä joudun käymään kontrollissa kerran vuodessa ja ajattelin ottaa asian puheeksi seuraavan kerran. Mielestäni terävänäköni on heikentynyt mömmöjen seurauksena.
- Optikko
www.optometria.fi -sivuilla aukeaa lisää tietoa lääkkeiden vaikutuksesta näkemiseen. Lukaiskaapa täältä.
- silmälääkäri
Lääkkeiden avulla saavutetun uni ei poikkeaa ominaisuuksiltaan "normaalista" unesta eli vaikka tulisi nukuttua pitempään, ei uni välttämättä ole yhtä virkistävää.
Etenkin jos silmälasiasiat eivät ole aivan kunnossa (arvot muuttuneet ja/tai ikänäköisyys alkaa vaivata), saattavat oireet korostua väsyneenä, etenkin kuvaamanlaisessasi tarkassa lähityöskentelyssä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511437- 639870
- 1475580
- 1443784
- 753750
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792603