Eli siis mulla on avattuna Wordillä tiedosto (pystysuunnassa) jossa on tekstiä ja mahdollisesti jotain kuvaakin.
Miten saisin siis käännettyä KOKO asiakirjan (tekstit, kuvan) vaakasuuntaan? Eli kaikki kääntyis kerralla?
Microsoft Word + asiakirjan (+ kuvat jne) kääntäminen
9
3860
Vastaukset
- Fox
Dokumentti avattuna Wordiin, mene Tiedosto, Sivun asetukset, vaihda sivun tyyppi pystystä vaakaan (portrait/landscape). Riippuen siitä, mitä kaikkea sivulla on ja miten ne on sinne asemoitu, se lopputulos.
No, pienellä korjailulla ne kai asettu kohdilleen.- Jees
Tiedän kyllä miten sivun saa käännettyä, mutta oisko jotain konstia millä esim. organisaatiokaaviot jne. kääntyisi samalla kun käännän asiakirjaa?
- Fox
Jees kirjoitti:
Tiedän kyllä miten sivun saa käännettyä, mutta oisko jotain konstia millä esim. organisaatiokaaviot jne. kääntyisi samalla kun käännän asiakirjaa?
Poikkeaako organisaatiokaaviot jotenkin tavallisista kuvista wordin sivulla?
Kokeilin laittaa juuri kuvan sivulle (pystyversio) ja käänsin sen vaakaan; kuva on edelleen oikein päin.
Millä tuo org.kaavio on tehty? Kuten huomaat, en ole tuosta perillä, toivottavasti joku neuvoo. - Jees
Fox kirjoitti:
Poikkeaako organisaatiokaaviot jotenkin tavallisista kuvista wordin sivulla?
Kokeilin laittaa juuri kuvan sivulle (pystyversio) ja käänsin sen vaakaan; kuva on edelleen oikein päin.
Millä tuo org.kaavio on tehty? Kuten huomaat, en ole tuosta perillä, toivottavasti joku neuvoo.Sanotaan vaikka esimerkiksi, että mulla on asiakirja auki, jossa on tekstiä muutamia sivuja. (Pystysuunnassa)
Lisään tähän vaikka taulukon excelistä. Taulukko on niin iso, että päätän kääntää asiakirjan vaakatasoon. Käännän sen sivun asetuksista, mutta itse kuva ei käänny mihinkään, vaikka nimenomaan pitäisi, että mahtuisi paremmin ilman pienentämisiä.
Versiona mulla on 2000. Piirtotyökalussa ois ominaisuus "Käännä", mutta sitä se ei anna valita, vaikka on kuva valittuna jne.
Voiko siis vaikka yksittäisen paperin kääntää vaakasuuntaan, vaikka muut olisi pystysuunnassa?
En nyt tiedä selvensikö yhtään, kertokaa jos tiedätte :) - Fox
Jees kirjoitti:
Sanotaan vaikka esimerkiksi, että mulla on asiakirja auki, jossa on tekstiä muutamia sivuja. (Pystysuunnassa)
Lisään tähän vaikka taulukon excelistä. Taulukko on niin iso, että päätän kääntää asiakirjan vaakatasoon. Käännän sen sivun asetuksista, mutta itse kuva ei käänny mihinkään, vaikka nimenomaan pitäisi, että mahtuisi paremmin ilman pienentämisiä.
Versiona mulla on 2000. Piirtotyökalussa ois ominaisuus "Käännä", mutta sitä se ei anna valita, vaikka on kuva valittuna jne.
Voiko siis vaikka yksittäisen paperin kääntää vaakasuuntaan, vaikka muut olisi pystysuunnassa?
En nyt tiedä selvensikö yhtään, kertokaa jos tiedätte :)Mitäs jos laitat sen taulukon siihen sivulle vasta sitten, kun olet kääntänyt sen ensin teksteineen vaakaan.
Koska se taulukko siinä nyt ilmeisesti jumittaa, tekstit varmaan vaihtaa suuntaa.
En ota kantaa siihen, onko useampisivuisessa dokumentissa haittaa yhden sivun erilaisesta layoutista. - Fox
Fox kirjoitti:
Mitäs jos laitat sen taulukon siihen sivulle vasta sitten, kun olet kääntänyt sen ensin teksteineen vaakaan.
Koska se taulukko siinä nyt ilmeisesti jumittaa, tekstit varmaan vaihtaa suuntaa.
En ota kantaa siihen, onko useampisivuisessa dokumentissa haittaa yhden sivun erilaisesta layoutista.Jos taulukkoa ei ole tarkoitus päivittää, vaan sen sisältö pysyy muuttumattomana dokumentissa, voisit lisätä sen myös kuvana. PrintScreenillä taulukkonäkymä talteen ja kuvanmuokkausohjelmalla rajaat liiat pois. Kuvaahan voit sitten venytellä ja käännellä vapaammin. Jos ei muuten satu onnistumaan, niin skannaten. Kontrastilla ja kirkkaudella saa liiat sävyt pois, ettei lopputulos näytä skannatulta paperilta.
- Jees
Fox kirjoitti:
Mitäs jos laitat sen taulukon siihen sivulle vasta sitten, kun olet kääntänyt sen ensin teksteineen vaakaan.
En ota kantaa siihen, onko useampisivuisessa dokumentissa haittaa yhden sivun erilaisesta layoutista.Elikkä siis kun mulla on monta sivua juttua, vaihtaa sitten kaikki sivut vaakaan :(
- Jees
Jees kirjoitti:
Elikkä siis kun mulla on monta sivua juttua, vaihtaa sitten kaikki sivut vaakaan :(
Töissä kun ei mitään kunnon kuvankäsittely ohjelmia ole :)
Tallensin siis tiedoston kuvana ja käänsin "Kuvien ja faksien esikatselussa" Windows XP:ssä :D
Muuten hyvä, mut taulukosta tuli tosi suttanen.. prkl :P - Fox
Jees kirjoitti:
Elikkä siis kun mulla on monta sivua juttua, vaihtaa sitten kaikki sivut vaakaan :(
Laitat sen alunperin jo vaakaan, kopioit tekstit ja lisäät taulukon ja printtaat sen sivun yksinään.
Saattaa olla ettet enää lue tätä; on vähän jo kaukana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1197556Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista796716- 955274
- 524625
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494276- 2304169
- 444125
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283958- 593103
- 482586