Onhan se kumma jos ei homma tuota ni pitää valtion tukea. heh.
Kaikki tuet vaan pois, joka ei pärjää menee nurin.
Ei muutkaan yrittäjät tukia saa.
Tuet Pois
64
4144
Vastaukset
- nomex
Selventää että mitä ihmeen tukia oikein tarkoitat kun kerran noin kovasti vaahtoat? mutta jos kerran sinua jotku tuet haittaavat niin otetetaan kuvittelemasi tuet veks ja laitetaan ruoan hintaan 50 lisä hintaa niin eiköhän lopu demareilla narinat ja kiinnittyy huomio oleellisepaankin asioihin kuin esim miesten juokseminen meikki shopeissa kaupungeissa jospa tähän valtakuntaan saataisiin jotain tolkua..
- Määrää hinnan
Kansahan ne tuet nytkin maksaa.
Menee vaan valtion byrokratian läpi josa matkalla katoaa 30% rahsta.
Ruoan hinta olisi mikä olisi.
Tuet vääristää kilpailua. - Halvalla
Eipä taitaisi ruuan hinta nousta, vosi pian laskeakin.Ulkomailta saisi halvemmalla ja yhtä puhdasta kuin tämä ylimaisostettu kotimainen.
Meillä täällä on ollut ja on samat taudit kuin muuallakin,kiitos vapaan kanssa käymisen. - nomex
Määrää hinnan kirjoitti:
Tuet vääristää kilpailua.Kuten asian tahdot ilmaista..eikun turhat väliportaat pois ja tuet veks ja 50 ruoan hintaan lisää niin viljelijän päiväpalkka on suurinpiirtein samaa tasoa kuin duunari saa päivässä johan tässä viljelijät on hyväntekeväisyyttä harrastaneet demari yhteiskunnalle ja ruokkineet kaupunkilaisia mitään muuta kun narina on lisääntyny on meinaan oppineeet liika hyvälle kaupungeissa ihmiset!
- tuista
Samaa mieltä, jos ei maatalous kannata niin olisi ammatinvaihto paikallaan.Joka vuosi vaihdetaan kalliita koneita ja autoja ja naristaan ettei kannata.Antaa tehdä niiden joiden mielestä kannattaa ja ilman tukiaisia.Veroilmoitukseen laittavat hallapani ja kirvat söi kun sato jätetään korjaamatta.
- siinä tapauksessa
Määrää hinnan kirjoitti:
Tuet vääristää kilpailua.Suomalaista? Esim.itäblokin maissa, balttiassa, kaukoidässä jne. palkkataso on pieni osa suomalaisesta ja senlisäksi tuotantotukia tulee sieläkin. Näin suomalainen viljelijä joutuisi markkinatalouden ehdoilla pyytämään kaikista tuotteistaan moninkertaisen hinnan! Jopa jenkit saavat valtiolta tukea kaikkeen tuotantoon ja lisänä vientituet. Älkääs "viisaat" puuttuko asiaan josta ette tiedä edes "aakkosia"!
- nomex
Halvalla kirjoitti:
Eipä taitaisi ruuan hinta nousta, vosi pian laskeakin.Ulkomailta saisi halvemmalla ja yhtä puhdasta kuin tämä ylimaisostettu kotimainen.
Meillä täällä on ollut ja on samat taudit kuin muuallakin,kiitos vapaan kanssa käymisen.Nyt ihan ensiksi opettelisit sen oikeinkirjoituksen jalon taidon:) ettei tuli niitä ylimaisoitettuja niin paljoa..ja mitä minuun tulee syö sinä vapaasti vaikka bulgarian jogurttia mutta älä valita jos vatsa kurnii ja tulee paha olo:)
- nomex
tuista kirjoitti:
Samaa mieltä, jos ei maatalous kannata niin olisi ammatinvaihto paikallaan.Joka vuosi vaihdetaan kalliita koneita ja autoja ja naristaan ettei kannata.Antaa tehdä niiden joiden mielestä kannattaa ja ilman tukiaisia.Veroilmoitukseen laittavat hallapani ja kirvat söi kun sato jätetään korjaamatta.
Oikein asiantuntija vai mitä? kyllä jokainen kone on ihan omalla rahalla hankittu ja säästämisellä ei tipu koneita kun duunareiile pekkaspäiviä ja lomarahoja:) on se kumma kun duunareilla on otsaa valittaa viljelijöille ja itse ravaavaat samaan aikaan lidlesä ja hakevat sossusta sairaspäivä rahaa se on auvoista elämää se kaupungissa:)
- jonkin kriisin sattuessa!
nomex kirjoitti:
Oikein asiantuntija vai mitä? kyllä jokainen kone on ihan omalla rahalla hankittu ja säästämisellä ei tipu koneita kun duunareiile pekkaspäiviä ja lomarahoja:) on se kumma kun duunareilla on otsaa valittaa viljelijöille ja itse ravaavaat samaan aikaan lidlesä ja hakevat sossusta sairaspäivä rahaa se on auvoista elämää se kaupungissa:)
Mistä ruoka jollei sitä olisi valmistusta kotimaassa? Siinä 1. syy tukeen!
- nomex
jonkin kriisin sattuessa! kirjoitti:
Suomen kansa kerran haluaa että Maatalous loppuu ja että ulkomailta tuotu ruoka (varmasti) on yhtä ravitsevaa kuin kotimainen niin yleisön ääni voittaa ja onhan esim Puolustusvoimat jo ajettu alas säästösyistä ja Terveyden huolto että Irwinin sanoin :antaa mennä vaan! ja demari hallitushan vakuuttaa ettei sitä pelättyä kriisiä tule niin mitäs tässä hätäillään? kyllä demarit suojelee Suomea jos venukit hyökkää!!
- Halvalla
jonkin kriisin sattuessa! kirjoitti:
No Virosta sinnehän ne suomi firmat on menneet, halvalla tekeen.Ois melkein kotimaista ruokoo ja niin halvalla.Että täällä saisivat nää maatalous isännä vain nostella niitä sossu rahoja ja sylkee kattoon, sekö on niin helppoo ja antsaa.
- omalla
nomex kirjoitti:
Rahalla hankittu.Katsos ei tavallisen duunarin palkoilla noin kalliita koneita ostella.Joten eiköhän siitäkin duunista aika kivat hillot saa kun vielä päälle tukiaiset natisevat.En muuten ole saanut euroakaan sossusta enkä aivan kaupunkilainenkaan ole.Taidat itse olla maanviljelijä. Meilläpäin sanotaan, se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.Sitäpaitsi ulkolainen vilja on puhtaampaa kun kotimainen,katsos ei käytetä niin paljon lannoitteita kuin täällä meillä mätetään.Ei ihme että keliakia meillä täällä rehoittaa.
- Niitä köyhiä
nomex kirjoitti:
Kuten asian tahdot ilmaista..eikun turhat väliportaat pois ja tuet veks ja 50 ruoan hintaan lisää niin viljelijän päiväpalkka on suurinpiirtein samaa tasoa kuin duunari saa päivässä johan tässä viljelijät on hyväntekeväisyyttä harrastaneet demari yhteiskunnalle ja ruokkineet kaupunkilaisia mitään muuta kun narina on lisääntyny on meinaan oppineeet liika hyvälle kaupungeissa ihmiset!
Maalaisa jotka neljännessä polvessa pitävät sika/viljatilaa?
Jotka jo pelkillä kesannoilla elättää perheen?
Niitä köyhiä maalaisia jotka vaihtavat uudet autot joka vuosi?
Niitä köyhiä maalaisia jotka thaimaasta lähettävät talvella kortteja "pitkältä lomalta"?
Tunnen kyllä näitä köyhiä maalaisa.
Jotka itsekkin nauravat systeemille. - Kutsutaan
siinä tapauksessa kirjoitti:
Suomalaista? Esim.itäblokin maissa, balttiassa, kaukoidässä jne. palkkataso on pieni osa suomalaisesta ja senlisäksi tuotantotukia tulee sieläkin. Näin suomalainen viljelijä joutuisi markkinatalouden ehdoilla pyytämään kaikista tuotteistaan moninkertaisen hinnan! Jopa jenkit saavat valtiolta tukea kaikkeen tuotantoon ja lisänä vientituet. Älkääs "viisaat" puuttuko asiaan josta ette tiedä edes "aakkosia"!
Markkinataloudeksi.
Johan tuontitavara on jo nyt halvempaa.
Kaikki muukin on kiinassa halpaa tuottaa, silti ei suomalaisia yrityksiä tueta. - farmarit
omalla kirjoitti:
Rahalla hankittu.Katsos ei tavallisen duunarin palkoilla noin kalliita koneita ostella.Joten eiköhän siitäkin duunista aika kivat hillot saa kun vielä päälle tukiaiset natisevat.En muuten ole saanut euroakaan sossusta enkä aivan kaupunkilainenkaan ole.Taidat itse olla maanviljelijä. Meilläpäin sanotaan, se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.Sitäpaitsi ulkolainen vilja on puhtaampaa kun kotimainen,katsos ei käytetä niin paljon lannoitteita kuin täällä meillä mätetään.Ei ihme että keliakia meillä täällä rehoittaa.
Mistä nää rahat sitten tulee niihin uusiin nelivetotraktoreihin joita on joka navetan pihassa,toisissa jopa kaksi?
Jos ei jyväjemmari kerran työstään saa tuloja niin millä rahalla nämä vehkeet on ostettu?
Se on kuitenkin teoriassa sama asia jos jokainen työtön ostaisi mersun...
Kannatan kyllä kotimaisen elintarviketuotannon tukemista ja mielestäni tukia voisi jopa nostaa,mutta ihmetyttää vaan tuo edellä kirjoittamani asia että miten väki joka aina hokee samaa "ei meillä ole mithän tuloja"-lausetta pystyy noin arvokkaat laitteet hankkimaan?
Miksi ei voida vaan reilusti tunnustaa että se ja se homma tuottaa niin ja niin hyvin että pystyttiin tuollaiset hankkimaan... - nomex
Niitä köyhiä kirjoitti:
Maalaisa jotka neljännessä polvessa pitävät sika/viljatilaa?
Jotka jo pelkillä kesannoilla elättää perheen?
Niitä köyhiä maalaisia jotka vaihtavat uudet autot joka vuosi?
Niitä köyhiä maalaisia jotka thaimaasta lähettävät talvella kortteja "pitkältä lomalta"?
Tunnen kyllä näitä köyhiä maalaisa.
Jotka itsekkin nauravat systeemille.Mitä ihmeitä ne köyhät maalaset ovat? jokin ihan uusi ihmis laji?? hmm...
- nomex
Halvalla kirjoitti:
No Virosta sinnehän ne suomi firmat on menneet, halvalla tekeen.Ois melkein kotimaista ruokoo ja niin halvalla.Että täällä saisivat nää maatalous isännä vain nostella niitä sossu rahoja ja sylkee kattoon, sekö on niin helppoo ja antsaa.
Uneksi sinä poika vain kaltaistesi tavoin ja hae lidlestä halppis ruokia ja sossusta sairaspäivä rahaa:)
- Hubert
farmarit kirjoitti:
Mistä nää rahat sitten tulee niihin uusiin nelivetotraktoreihin joita on joka navetan pihassa,toisissa jopa kaksi?
Jos ei jyväjemmari kerran työstään saa tuloja niin millä rahalla nämä vehkeet on ostettu?
Se on kuitenkin teoriassa sama asia jos jokainen työtön ostaisi mersun...
Kannatan kyllä kotimaisen elintarviketuotannon tukemista ja mielestäni tukia voisi jopa nostaa,mutta ihmetyttää vaan tuo edellä kirjoittamani asia että miten väki joka aina hokee samaa "ei meillä ole mithän tuloja"-lausetta pystyy noin arvokkaat laitteet hankkimaan?
Miksi ei voida vaan reilusti tunnustaa että se ja se homma tuottaa niin ja niin hyvin että pystyttiin tuollaiset hankkimaan...mitä se sinulle kuuluu mistä ne fyffelit on niihin traktoreihin hankittu? ite asun kaupungisa ja kavereita asuu maaseudulla jos on niin utelias niin menee tinkoon vaikka agri-marketista traktorin hintaa!
- Ymmärrä
nomex kirjoitti:
Kuten asian tahdot ilmaista..eikun turhat väliportaat pois ja tuet veks ja 50 ruoan hintaan lisää niin viljelijän päiväpalkka on suurinpiirtein samaa tasoa kuin duunari saa päivässä johan tässä viljelijät on hyväntekeväisyyttä harrastaneet demari yhteiskunnalle ja ruokkineet kaupunkilaisia mitään muuta kun narina on lisääntyny on meinaan oppineeet liika hyvälle kaupungeissa ihmiset!
Vai miksi toistat itseäsi.
Jos hinnanosto pudottaa viljelijät nälkäpalkalle?
Kerrotko matematiikan?
Ainakin minun tuntemat viljelijät tienaa melko hyvin. - Se kuuluu
Hubert kirjoitti:
mitä se sinulle kuuluu mistä ne fyffelit on niihin traktoreihin hankittu? ite asun kaupungisa ja kavereita asuu maaseudulla jos on niin utelias niin menee tinkoon vaikka agri-marketista traktorin hintaa!
Kun ne koneet ostetaan minun maksamilla veroilla.
Ja citymaasturit minun veroilla.
Matkustetaan ympäri maailmaa minun veroilla.
Ja sillekkin aikaa maksetaan lomittaja, ei minulle kukaan maksa lomittajaa. - koneet
Se kuuluu kirjoitti:
Ja sillekkin aikaa maksetaan lomittaja, ei minulle kukaan maksa lomittajaa.ole ostettu ihan niiden omilla tai pankin rahoilla
Farmarit muuten maksaa veroja samalla lailla kuin muutkin tulojensa mukaan - Se tukeminen
koneet kirjoitti:
ole ostettu ihan niiden omilla tai pankin rahoilla
Farmarit muuten maksaa veroja samalla lailla kuin muutkin tulojensa mukaanSitten perustuu, kun niillä rahaa on muutenkin yllin kyllin.
Ja jos kaikki ostetaan pankin tai omilla rahoilla, mihin ne tukirahat menee? - Verot
koneet kirjoitti:
ole ostettu ihan niiden omilla tai pankin rahoilla
Farmarit muuten maksaa veroja samalla lailla kuin muutkin tulojensa mukaanEipäs taida farmari maksaa veroja samalla lailla
kun DUUNARI.Farmari saa kaikenlaiset vähennykset ja lisät.Takavuosin ainakin nuo koneet oli vaihdettava aika tihiään tahtii kun sai siihen hyvät vähennykset.Ei mun lattarautaan ole saanut valtion puolesta muuta kuin verot, vaikka se on pelkästään tulon hankinta vehje, haen leipää muksuille. - yrittäjäksi
Verot kirjoitti:
Eipäs taida farmari maksaa veroja samalla lailla
kun DUUNARI.Farmari saa kaikenlaiset vähennykset ja lisät.Takavuosin ainakin nuo koneet oli vaihdettava aika tihiään tahtii kun sai siihen hyvät vähennykset.Ei mun lattarautaan ole saanut valtion puolesta muuta kuin verot, vaikka se on pelkästään tulon hankinta vehje, haen leipää muksuille.niin tiedät mitä sen on.Saahan yrittäjätkin tehdä poistoja kalustoista ynnä muista, siinä kuin viljelijätkin,yrittäjiähän nekin ovat.Tuet tulee sen takia ettei ruuan hinta nousisi kohtuuttomasti ja näitä tukia maksavat kaikki valtiot.
- Walt
Se kuuluu kirjoitti:
Ja sillekkin aikaa maksetaan lomittaja, ei minulle kukaan maksa lomittajaa.Kuulostat joltain pikkulapselta joka inisee minun minun minun! Milloinkahan mieleesi juolahtaa ettei kaikki olekaan sinun!
- samaa
Walt kirjoitti:
Kuulostat joltain pikkulapselta joka inisee minun minun minun! Milloinkahan mieleesi juolahtaa ettei kaikki olekaan sinun!
mieltä kanssasi Walt
- Valtiossa
Walt kirjoitti:
Kuulostat joltain pikkulapselta joka inisee minun minun minun! Milloinkahan mieleesi juolahtaa ettei kaikki olekaan sinun!
Kaikki mihin vero€urojani käytetään on "meidän".
Kyllä se on kummaa touhua. Pitää ruveta jyväjemmariks.
Taitaa Walt olla maajussi itsekkin.
Kyllä sitä muuten valitetaan verorahojen käytöstä "edustusmatkoilla" mutta kun maanviljeliöistä puhutaan niin se on tabu.
Maanviljelijät ne on pahempia loisia kun työttömät, tai mitkään sosiaalipummit. - täällä
Valtiossa kirjoitti:
Kyllä sitä muuten valitetaan verorahojen käytöstä "edustusmatkoilla" mutta kun maanviljeliöistä puhutaan niin se on tabu.
Maanviljelijät ne on pahempia loisia kun työttömät, tai mitkään sosiaalipummit.on näin paljon maanviljelijän ammattia ihannoivia, niin ei muuta kun Maaseudun tulevaisuus ärrältä ja rupeatte katteleen, josko olisi jossain lähellä tila myytävänä, että pääsisi sen pirtin pöydän ääreen tukihakemuksia täyttämään.
Meillähän on onneksi yhteiskunta, jossa jokainen voi vapaasti valita elinkeinonsa laillisista vaihtoehdoista, joka maanviljelys vielä on. - nomex
Valtiossa kirjoitti:
Maanviljelijät ne on pahempia loisia kun työttömät, tai mitkään sosiaalipummit.Noh ollaan tässä sellasia pummeja että elätetään jopa kaltaisesi demari poitsut jotka inisee kaiken aikaa asioista joista ei ymmäärää yhtikäs mitään! me ostamme traktorit ym omilla rahoilla ei yritys investointi ym tukia eikä ole pekkasia eikä sairasloma korvauksia! kun duunari paukauttaa oven kiinni sievästä toimistosta lähtiessään niin huolet on ohitse mutta Maanviljelijällä ne ovat aina 24h vrk käsillä ne samat ongelmat edelleen sossu demut valittaa asioista josta eivät ymmärrä pätkän vertaa!! että ajattele enneku suollat
- Minäkin..
nomex kirjoitti:
Noh ollaan tässä sellasia pummeja että elätetään jopa kaltaisesi demari poitsut jotka inisee kaiken aikaa asioista joista ei ymmäärää yhtikäs mitään! me ostamme traktorit ym omilla rahoilla ei yritys investointi ym tukia eikä ole pekkasia eikä sairasloma korvauksia! kun duunari paukauttaa oven kiinni sievästä toimistosta lähtiessään niin huolet on ohitse mutta Maanviljelijällä ne ovat aina 24h vrk käsillä ne samat ongelmat edelleen sossu demut valittaa asioista josta eivät ymmärrä pätkän vertaa!! että ajattele enneku suollat
Yrittäjänä olen töissä 24/7 ei pekkasia ei lomittajia EIKÄ TUKIA.
Joten ole sinä tukipummi hiljaa. - Kuulukaan
Hubert kirjoitti:
mitä se sinulle kuuluu mistä ne fyffelit on niihin traktoreihin hankittu? ite asun kaupungisa ja kavereita asuu maaseudulla jos on niin utelias niin menee tinkoon vaikka agri-marketista traktorin hintaa!
mutta tässä nyt unohtui koko kysymyksen pointti,eli miten omien puheidensa mukaan lähes nollatuloilla elelevät ihmiset pystyvät hankkimaan kaikki ne kalliit laitteet ja koneet?
Tarkoituksena oli vaan todistaa et ei se maatalous nyt välttämättä taida ihan niin huonotuottoista hommaa olla kuin farmarit itse väittää.
Anteeksi jos tämä nyt loukkasi jotain,mutta faktat on faktoja,ja niitä on aika vaikea peitellä kun ne pönöttää keskellä pihoja kumipyörät alla ja hyvä ettei vielä hintalappu lasissa:) - zirkka
Minäkin.. kirjoitti:
Yrittäjänä olen töissä 24/7 ei pekkasia ei lomittajia EIKÄ TUKIA.
Joten ole sinä tukipummi hiljaa.vai alkaa täsä yhteiskunnssa jo nämä yhteiskunnan pienyrittäjä loiset joita yhteiskunta elättää kukkoilla!!! vai on teillekki annettu liikaa sanan vapautta pitäisköhän sitä alkaa rajoittaa hiukkasen?
- Halosen komukaveri
zirkka kirjoitti:
vai alkaa täsä yhteiskunnssa jo nämä yhteiskunnan pienyrittäjä loiset joita yhteiskunta elättää kukkoilla!!! vai on teillekki annettu liikaa sanan vapautta pitäisköhän sitä alkaa rajoittaa hiukkasen?
Älkää olko kateellisisa yrittäjille, penniäkään ei valtio tue, verottaja kyllä muistaa, ei ole lomia, ei pekkasia, ei muutakaan ei es lomittajia.
Vaikka me pyöritämme maata ja maksamme sinunkin lastesi koulut.
- MinäpäVain
Eipä ilman tukia pysyisi pystyssä yksikään maatila. Luulisi ihmisten arvostavan kotimaista ruokaa sen verran että jättäisi tämmöiset turhat narinat ja arvostaisi niitä ihmisiä jotka siinä työssään ovat kiinni 24h!!
- viljasika
En millään jaksais maksaa ruuasta niin helvetin paljo sen takia, että se on kotimaista. Olot nyt vaan on karu ja kasvukausi on muualla pitempi ja halvemmalla saa ruokaa. Ite en kotimaisia vihanneksia tai juustoja osta, koska ruotsalainen tai virolainen on yhtä puhdasta ja halvempaa. Suomalainen ruoka on yliarvostettua. Kaiken paksuinta on luomu. Täysin mielikuvilla luotu harhakuva, että puhtaampaa ja terveellista. Ainoat tieteelliset tutkimukset luomusta osoittaa, että luomu on parhaimmillaan (siis PARHAIMMILLAAN) yhtä terveellista kuin normaalisti tuotettu.
Suomalainen maatalous on murrospisteessä ja on mietittävä erikoistumista ja suurempia tilakokoja. Tietenkin jos maatalous ajetaan alas niin siinä on maataloudessa ja koko elintarviketjussa 300 000 työpaikkaa kiinni. Vaikeita asioita nämä. Ja intohimoja herättäviä, argumentointi on kylmät faktat taka-alalle jättäviä ja tunnepohjaista. - Siinä
Kotimaisessa ruoassa on niin ihmeellistä että siitä kannattaa maksaa moninkertainen hinta?
Teoriasi mukaan kuudesta miljardista ihmisestä vain alle 6 miljoonaa syö hyvää ruokaa?
Yhtä hyvää ruokaa sitä tuolla maailmalla saa, tuo laatuhöpinä on vain tukiais-pummien propagandaa. - zirke
viljasika kirjoitti:
En millään jaksais maksaa ruuasta niin helvetin paljo sen takia, että se on kotimaista. Olot nyt vaan on karu ja kasvukausi on muualla pitempi ja halvemmalla saa ruokaa. Ite en kotimaisia vihanneksia tai juustoja osta, koska ruotsalainen tai virolainen on yhtä puhdasta ja halvempaa. Suomalainen ruoka on yliarvostettua. Kaiken paksuinta on luomu. Täysin mielikuvilla luotu harhakuva, että puhtaampaa ja terveellista. Ainoat tieteelliset tutkimukset luomusta osoittaa, että luomu on parhaimmillaan (siis PARHAIMMILLAAN) yhtä terveellista kuin normaalisti tuotettu.
Suomalainen maatalous on murrospisteessä ja on mietittävä erikoistumista ja suurempia tilakokoja. Tietenkin jos maatalous ajetaan alas niin siinä on maataloudessa ja koko elintarviketjussa 300 000 työpaikkaa kiinni. Vaikeita asioita nämä. Ja intohimoja herättäviä, argumentointi on kylmät faktat taka-alalle jättäviä ja tunnepohjaista.Narise mee saman tien kiinaan yhteiskunnan elätti!!!!
- wippe2
Siinä kirjoitti:
Kotimaisessa ruoassa on niin ihmeellistä että siitä kannattaa maksaa moninkertainen hinta?
Teoriasi mukaan kuudesta miljardista ihmisestä vain alle 6 miljoonaa syö hyvää ruokaa?
Yhtä hyvää ruokaa sitä tuolla maailmalla saa, tuo laatuhöpinä on vain tukiais-pummien propagandaa.onko sulla liikaa painetta pääkopasa?
- laikku
Siinä kirjoitti:
Yhtä hyvää ruokaa sitä tuolla maailmalla saa, tuo laatuhöpinä on vain tukiais-pummien propagandaa.samaa mieltä. Kukahan tuonkin sloukanin on keksinyt että kotimainen ruoka on puhtaanpaa ja terveellisempää. Täyttä puppua.
- MinäpäVain
Siinä kirjoitti:
Yhtä hyvää ruokaa sitä tuolla maailmalla saa, tuo laatuhöpinä on vain tukiais-pummien propagandaa.Kotimaista ruokaa kun syö niin tietää mistä se on tullut ja millaisissa oloissa tuotettu! Eikä se nyt normaaliruoassa se hinta moninkertainen ole.
Yleensäkään maitoa ei useimmissa maissa juoda sillä lailla kuin Suomessa, kyllä se olisi aika kurjaa jos maito pitäisi jostain kaukaa Suomeen tuoda vain siksi, ettei maataloutta haluta pitää yllä. Niin tärkeitä kuin maitotuotteet ovatkin esim. luustolle. - MinäpäVain
viljasika kirjoitti:
Suomalainen maatalous on murrospisteessä ja on mietittävä erikoistumista ja suurempia tilakokoja. Tietenkin jos maatalous ajetaan alas niin siinä on maataloudessa ja koko elintarviketjussa 300 000 työpaikkaa kiinni. Vaikeita asioita nämä. Ja intohimoja herättäviä, argumentointi on kylmät faktat taka-alalle jättäviä ja tunnepohjaista.Nyt puhuttiin kyllä maataloudesta eikä mistään vihannesten kasvatuksesta! Ei Suomen lyhyt kasvukausi vaikuta mitenkään maitotilojen tms. toimivuuteen, kyllä ne ovat pystyssä ympäri vuoden!
- "normaali"
viljasika kirjoitti:
Suomalainen maatalous on murrospisteessä ja on mietittävä erikoistumista ja suurempia tilakokoja. Tietenkin jos maatalous ajetaan alas niin siinä on maataloudessa ja koko elintarviketjussa 300 000 työpaikkaa kiinni. Vaikeita asioita nämä. Ja intohimoja herättäviä, argumentointi on kylmät faktat taka-alalle jättäviä ja tunnepohjaista.Kyllä sai paljon viestiketjua alaspäin
lukea ennenkuin törmää asialliseen
kirjoitukseen - miten täälä voikin
pyöriä noin tyhmää, yksisilmäisesti
ajattelevaa porukkaa, ei ihme ettei tämä
alue kehity mihinkään suuntaan kun
päähuomio menee siihen onko jollain isompi
ja kalliimpi auto / traktori senkin
energian vois suunnata siihen miten minäkin
sellaisen saisin jos se niin tärkeää
itsetunnolleni on.
Tekisitte elämänne eteen jotain ettekä vain
valittaisi; ilman tukiaisia maastamme ei olisi
lähteny ensimmäistäkään loistoristeilijää
maailman merille että sen kokoinen maa
me ollaan kartalla - viljasika
viljasika kirjoitti:
Suomalainen maatalous on murrospisteessä ja on mietittävä erikoistumista ja suurempia tilakokoja. Tietenkin jos maatalous ajetaan alas niin siinä on maataloudessa ja koko elintarviketjussa 300 000 työpaikkaa kiinni. Vaikeita asioita nämä. Ja intohimoja herättäviä, argumentointi on kylmät faktat taka-alalle jättäviä ja tunnepohjaista.Niin, eikö kannattaisi sitte erikoistua pelkkään maito- ja karjatalouteen? Leipävilja voidaan tuoda, lehmän ruoho voidaan kasvattaa ite ja loput tuoda. Näinhän Tanska on tehnyt, erikoistunut maito- ja karjatalouteen ja vientitulojaki saadaan reilusti. Ois se suhteellinen edun käsite tässäkin asiassa hyvä opetella.
- nomex
viljasika kirjoitti:
Suomalainen maatalous on murrospisteessä ja on mietittävä erikoistumista ja suurempia tilakokoja. Tietenkin jos maatalous ajetaan alas niin siinä on maataloudessa ja koko elintarviketjussa 300 000 työpaikkaa kiinni. Vaikeita asioita nämä. Ja intohimoja herättäviä, argumentointi on kylmät faktat taka-alalle jättäviä ja tunnepohjaista.Pakkokaan ostaa Suomalaista ruokaaa miksi yleensä edes asut Suomessa? muuta saman tien kiinaan!!!!
- Viljasika
nomex kirjoitti:
Pakkokaan ostaa Suomalaista ruokaaa miksi yleensä edes asut Suomessa? muuta saman tien kiinaan!!!!
Olipa kypsä ja hieno argumentti. No, eipä maaseutuopiston koulutuksella varmasti parempaan pysty, joten se sinulle sallittakoon. Meehän korjaan
Zetoria näin lauantain kunniaksi. - nomex
Viljasika kirjoitti:
Olipa kypsä ja hieno argumentti. No, eipä maaseutuopiston koulutuksella varmasti parempaan pysty, joten se sinulle sallittakoon. Meehän korjaan
Zetoria näin lauantain kunniaksi.Taidat olla oikein sivistys sanojen mestari:) onneks olkoon
- Puhdasta elintarviketta suo...
Tuotahan ne siipiveikot hokee... Ei mikään kannata jos ei tukia saada, kun nyt menee hyvin eikä tartte ees yrittää kun tuet juoksee joka tapauksessa hehtaarien mukaan. Ja aina senverran sataa tai on hallaa että kehtaa katokorvauslomakkeen postittaa.
Ja tällaset ihmiset on porvareita kun tunnustavat etteivät pärjää ilman tukia... Tulee neuvostoliiton sinkkimpäritehtaat mieleen, tavaraa tehdään vaikka ei kysyntää ole kun etelästä tulee halvemmalla!
- KALLIS
OLI MUUTEN KOTIMAINEN TOMAATTI AIKA LALLISTA 1KPL
4,39 EUROA.TIEDÄ NIISTÄ TUKIAISISTA,MAKSETAAN MAALAISILLE JA JOS TARVEVAATII JA DUUNAREILLE JOS TARVEVAATII KUN EI AINA TÖITÄ KAIKILLE TARJOLLA JA JOS ON NIIN PALKAT LASKETTU NIIN ALAS ETTEIVÄT TOIMEEN TULE MUUTEN, KUIN ESIM. ASUMISTUKIA...TAI
MUUTA AVUSTUSTA???MIETTIKÄÄ HYVÄT HERRAT JA ROUVAT KUN TYÖTÄ VASTAAN OTATTE JOTTA PALKKA TARPEEKSI ISO ETTEI TUKIAISIA TARVITA.MENO TUTTUU OLEVAN SE ETTÄ PALKAT PIENIKSI, MUTTA EIHÄN NIISTÄ MENE SITTEN VEROJAKAAN, JOTEN ON HYVÄ TULEVAISUUDESSA TOTUTTAUTUA ETTEI YHTESESTÄ KASSASTA TULE TUKIAISIA KENELLEKKÄÄN KUN EI OLE VEROMARKKOJA.JA,KUN MAALAISET KA KAUPUNKILAISET RIITELEE MITÄ KUKIN SAA NIIN MUISTUTUKSENA HISTORIASTA MILLOIN EI AJATELTU NÄIN EI SIITÄ KAUAN OLE KUN NE MAALAISETKIN OLI NIITÄ TAVALLISIA TORPPAREITA.ELOKUVA KATSO KERTAUKENA "TÄÄLLÄ POHJANTÄHDEN ALLA."- auringosta
Kyllä itse ainakin ostan mieluummin auringovalossa kasvaneita tomaatteja ja muita vianneksia, kuin lampun alla kasvaneita. Mitenkähän ihmiset ulkomailla oikein pysyvät hengissä, kun eivät saa suomalaista ruokaa?
- MAATALON TYTTÖ
VOI TEITÄ TOLLOJA JOTKA ETTE YMMÄRRÄ MAATALOUDESTA YHTÄÄN MITÄÄN! KATEUTTA VAAN KAIKKI PASKAPUHE. MIKÄS TEITÄ ESTÄÄ RYHTYMÄSTÄ MAANVILJELIJÄKSI? SIITÄ VAAN PERUNOITA VILJELEMÄÄN JA TUILLA ELÄMÄÄN, JOS SE KERRAN ON NIIN HELPPOO...
- Teitä estää
Lopettamasta jos ette tukea saa?
Fiksuja kommentteja sinulla tyttönen. - wepi1
Teitä estää kirjoitti:
Lopettamasta jos ette tukea saa?
Fiksuja kommentteja sinulla tyttönen.kaltaisillasi tas riittää noita sutkauksia menkää vaikka viroon jos siel olis se teidän taivas sosuu demari pummit!!
- nomex
kaupunkilais tampioita saa tajuamaan mitenkään Maataloudesta yhtikäs mitään kun asuvat 4 seinän sisällä ja nostelevat sairaspäivä raha korvauksia pekkasia sen kun ehtivät mi´ten voi sellasilta kauhalla vaatia joille on lusikalla annettu:)
- ei halua
olla yhteiskunnan elätettävänä
- verran
nomex kirjoitti:
kaupunkilais tampioita saa tajuamaan mitenkään Maataloudesta yhtikäs mitään kun asuvat 4 seinän sisällä ja nostelevat sairaspäivä raha korvauksia pekkasia sen kun ehtivät mi´ten voi sellasilta kauhalla vaatia joille on lusikalla annettu:)
että jos teen huonoa työtä, saan potkut. Maajussit sen sijaan saa rahansa Eu:lta vaikka vetelis pankon päällä tirsaa päivät pitkät
- kyllä
nomex kirjoitti:
kannattaa,Vanhanajan belarukset pellolle,jos omistat kanttorin,urkurin,heh heh ,niin on paljon vipuja.Nykyään on helppoa lännen traktoreilla pelloilla peuhata.Saa tukiaisia eu:sta ei tarvitse belaruksilla kyntää.
- nomex
kyllä kirjoitti:
kannattaa,Vanhanajan belarukset pellolle,jos omistat kanttorin,urkurin,heh heh ,niin on paljon vipuja.Nykyään on helppoa lännen traktoreilla pelloilla peuhata.Saa tukiaisia eu:sta ei tarvitse belaruksilla kyntää.
Taas näkee vallan hyvin mitä demarien aivopesu on saanut aikaan:) olet vieläpä oikein belarus ajassa olet oikea lotto voitto demareille tyypillinen demari!!
- nomex:ille
nomex kirjoitti:
Taas näkee vallan hyvin mitä demarien aivopesu on saanut aikaan:) olet vieläpä oikein belarus ajassa olet oikea lotto voitto demareille tyypillinen demari!!
belarukset pelaa hyvin. ne on hyviä rattoreita. sanoo rattoriitta. ja minä olen vanhan ajan kommunisti! vanha kunniaan!
- nomex
nomex:ille kirjoitti:
belarukset pelaa hyvin. ne on hyviä rattoreita. sanoo rattoriitta. ja minä olen vanhan ajan kommunisti! vanha kunniaan!
Jos kerran ihannoimasi kommunismi toimisi yleisemminki ja olisi vallassa niin silloinhan se olisikin loistavaa mutta miksi ihmeessä vain aniharva enää nykymaailmssa uskaltaa tunnustautua aatteelliseksi kommunistiksi? vastaus: koska kommunismi on aikansa elänyt jo ajat sitte samoin sdp puoluekin piakkoin! kaikella katsos aikansa:)
- Pro Patria
Ratkaisu tähän ongelmaan on yksinkertainen ja samalla maaseudun työllisyyttä parantava:
- myönnettäköön maa- ja metsätaloustukia ainoastaan PÄÄTOIMISILLE viljelijöille; siis talouksille, jossa kaikki täysi-ikäiset työskentelevät oman tilan töissä
- kaikilta niiltä tiloilta, joissa yksi tai useampi täysi-ikäinen käy tilan ulkopuolisissa töissä, otettakoon kaikki tuet välittömästi pois!
- tällä tavoin saataisiin tuet kohdennettua TODELLISILLE rehellisille maatalousyrittäjille, ja "rouva kunnan terveydenhoitajana-herra kaupungissa tehtaalla-töissä"-muka viljelijät saataisiin pois tuilta loisimasta!
- tämä vapauttaisi myös lukuisan määrän töitä pelkästään palkkatyöstään eläville tai vastavasti tiloja muiden viljeltäviksi!.
YKSINKERTAISTA, MUTTA TOIMII!- Bonde
Ei muuta kuin lakeja säätämään!
- Jussi-James
Oikeassa olet.Noita tuki-imureita on helevetin paljon,eivät tuota mitään.
Muuten nämä intoilijat pitäisi ajatella ennen kuin kusee omaan pesään.On erittäin tärkeää että ruokatuotantoa pidetään kotimaassa,vaikka tukien avulla.Sillä tavalla emme ole muista riipuvaisia kokonaan eikä sillä tavalla muiden oikkujen armoilla.Lisääntyneet taudit puhuvat omaa kieltään.Täällä pohjoisessa ruoka ei voi olla yhtä halpaa kuin eteläeuroopassa.Tukien avulla ruoka saadaan pidettyä kohuullisella tasolla että "köyhilläkin" olisi varaa syödä,(anteeksi karkea ilmaisu).
maanviljelijöiden mainetta tahrii juuri nämä Sihteeri/Kummulla-työskentelevät vale-böndet! - kaupunkilaiset on..
Bonde kirjoitti:
Ei muuta kuin lakeja säätämään!
ne jotka väittä ettei maatalonisännät tee yhtään mitään ja elelevät vaan tuki rahoilla leviästi niin ei tiedä yhtään mistään mitään..ne jotka ei oo ite maatilalla ei ollu niin ei voi käsittää kuinka paljo työtä joutuu tekemään yhden pirun maitopurkin eteen että kaupunkilaisherrat saa aamu kahviinsa maitoo..isännät on 24/7 töissä eikä ikään voi lähtee lomalle mihinkään..ja juhannus viikolla ku insinöörit viettelee rantalomaa niin isännät tekee peltotöitä ettei se mun mielestä ainakaan mitään tuki rahoilla elämistä oo..ja ne hienot uudet raktorit ja navetat ei todellakaan oo mitään ilmasia vaan isännillä on enemmän lainaa pankista ku jotku vois edes kuvitella...joten ne jotka kehtaa väittää että tuet joutais lopettaa niin joutais ite mennä tekemään koko päiväx kunnon töitä ja sitte rupeis vasta puhumaan tukien lopettamisesta...
- on fiksu
Asian ytimeen... Ei maataloudessa ole vikaa mutta nykyinen tukijärjestelmä kerää loisia jotka hyödyntävät järjestelmän porsaanreikiä. Tuet niille joille ne kuuluu, muut "lomakeviljelijät" tukien ulkopuolelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi423880Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal393466- 703078
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912920Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no851914- 351908
- 241749
- 321693
- 291691
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231644