Vaihtoehto pennuttamiselle..

pöllö

Ajattelinpa aloittaa ihan uuden keskustelun. Elikkäs, jos joku harkitsee kissansa pennuttamista niin voisi miettiä seuraavaa..

Onko sen oman kissan pakko saada ne poikaset? Vaihtoehtoisesti löytöeläintalolta voisi hakea tiineen emokissan luokseen sijaiskotiin. Sijaiskodeista on nimittäin pulaa, ja onko tarvetta tehdä uusia poikasia, jos joku toinen kisu tarvitsisi väliaikaisen kodin synnytystä sekä kissavauvojen kasvatusta varten? Siinä samalla tekisi hyvää, näkisi sen urakan ja voisi saada omalle tyttökissalleen oman kasvattaman kissanpennun kaveriksi. Saisi etsiä pennuille uudet kodit ja emolle samoin. Emon voisi leikkauttaa kissanpennuista saamilla rahoilla ja pyytää kyseistä summaa uudelta omistajalta.

Sen jälkeen voisi miettiä uudelleen, onko sen oman ainutlaatuisen Missen pakko lisääntyä. Itse tekisin luultavasti näin, jos en asuisi enää vanhempien luona ja voitaisiin ottaa kolmas kisu. Lievä allergiani myös rajoittaa hieman kissojen lukumäärää.

Miettikää. Älkää heti tyrmätkö. Tätä saa sitten ihan vapaasti ehdotella mahdollisille pennuttajille, jos kokee itse tämän ajatuksen hyväksi. Kommentoikaa asiallisesti. Mitä mieltä?

6

367

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KuR

Loistavimpia älynväläyksiä mitä olen hetkeen mistään lukenut! Järkevä vaihtoehto pennuttamista suunnitteleville.

• Kati-74

Todella hyvä idea : ) Näin vältetään taas uusien ja uusien pentujen syntyminen...niille kun ei aina löydy kotia vaikka olisikin kuinka hienoa saada oman kissan pentu. Kun niitä pentuja voikin syntyä sen omaksi toivotun lisäksi vaikka kuinka monta. Tässä kuitenkin saisi kokea "syntymänihmeen" ja näkee ja kokee kunnolla mitä se pentujen syntymä ja niille kodin löytäminen tuo tullessaan. Aina kun kaikki ei välttämättä ole niin helppoa. Kannatettava idea tosiaan : )

• pöllö
        Kati-74 kirjoitti:

Todella hyvä idea : ) Näin vältetään taas uusien ja uusien pentujen syntyminen...niille kun ei aina löydy kotia vaikka olisikin kuinka hienoa saada oman kissan pentu. Kun niitä pentuja voikin syntyä sen omaksi toivotun lisäksi vaikka kuinka monta. Tässä kuitenkin saisi kokea "syntymänihmeen" ja näkee ja kokee kunnolla mitä se pentujen syntymä ja niille kodin löytäminen tuo tullessaan. Aina kun kaikki ei välttämättä ole niin helppoa. Kannatettava idea tosiaan : )

uusilta kissanpentujen omistajilta velvoitettaisiin kissanpentujen leikkauttamista ja kiinnipitoa. Koska ilmaiset kissanpennut ja kissojen vapaana pitäminen esim. taajama-alueilla ei ainakaan lisää kissojen arvostusta.
        Jos on tarvittavat tiedot kissan synnytyksestä ja kokemusta kissojen pitämisestä niin uskoisin, että melko helposti saisi sijaiskotiin tiineen emokissan. Keväällä ja varsinkin syksyllä tällaiset sijaiskodit olisivat kullanarvoisia. Nostan hattua korkealle, jos joku innostuu tästä ideasta ja pystyy ehkä toteuttamaankin :)

Lisää vaan kommentteja.

• Nimetön

Olen toteuttanut tuota jo useamman vuoden. Lähinnä olosuhteiden pakosta... Hoitamattakaan ei voi jättää, kun niitä kodittomia jostain käsittämättömästä syystä osuu aina minun kohdalleni. Tälläkin hetkellä on yksi mamma pentuineen.
      Omia kissoja on jo seitsemän, osa löytöeläintalolta, osa itse löydettyjä, jotka ovatkin syystä tai kolmannesta jääneet meille.
      Kovaa hommaa se on kyllä, ihmisen raadollisuus käy aika selväksi, kun tuodaan hoitoon potkittuja kissoja... Muutama kuukausi sitten löytyi viisi lähes kuoliaaksi nälkiintynyttä pentua, jotka joku HEITTI AUTON IKKUNASTA MOOTTORITIELLE. Takana ajava onneksi korjasi kyytiin ja tutun kautta kulkeutuivat sitten meille... Siinäpä sitten taas valvottiin, muutaman tunnin välein soi herätyskello, ja eikun pentuja syöttämään ruiskulla... Ja aamulla töihin. Ei se mitään herkkua kyllä ole, mutta toisaalta siitä saa kyllä myös paljon. Tietääpä ainakin tehneensä jotakin hyvää tässä julmassa maailmassa... Silloin, kun kohdalle osuu näitä "pennuttajia", niin väistämättä kyllä hihat palaa. Kunpa nekin hoitaisivat muutaman pakkaskissan vaikka (kuoliot, amputaatiot, korvat puuttuu, ääntä ei tule jne), tai osuisivat vaikka niiden kohdalle, jonne tullaan vähän myöhässä; on surkeaa katsella kärsivää kuolevaa eläintä, kun kyseessä on turha, ihmisen välinpitämättömyyden aiheuttama kuolema. Niinkuin viimekertainen pakkaskissa, jonka vatsalaukku oli mennyt kuolioon, ja jouduttiin lopettamaan. Oli vain kyyhöttänyt maassa, keskellä kaupunkia, eikä kukaan ilmoittanut mihinkään, saati että olisi mukaan kerännyt. Ihmettelen, miten joku voi vain kävellä ohi, mutta totuus on, että useimmat tekevät juuri niin.
      "Pennuttajat" eivät joko tajua, tai ovat itsekkäitä, eivätkä välitä. Kunhan itse saa mitä haluaa. Laskekaapa, jos yhdellä narttukissalla teettää pennut, montako niistä tulee kymmenessä vuodessa? Todennäköisesti ainakin joku pennuista lasketaan vapaana ulos, jolloin se lisääntyy. Pennut syntyvät ehkä ulos, ja sitten ne lisääntyvät. Ja niin edelleen. Osa kuolee kylmään, osa jää auton alle, osa ehkä jotain kautta saa kodin, osa kuljeksii ja nälkiintyy. Ja kaikki yhden ihmisen syytä.

• pöllö

kohtaloita kisuilla..:'( Teet hienoa työtä. Minunkin mieleni tekisi kovasti. Ehkä sitten jos allergia joskus hellittää. Ennen kuin tiesin allergiasta olin jo hakemassa pieneläinhoitajakoulutukseen. Löytöeläintalossa työskentely ja eläinsuojelutyö olisi kyllä ollut minun juttu.

Ihmiset tosiaan ovat ajattelemattomia ja vastuuttomia, kun ne ajattelee ettei yhdestä pentueesta ole mitään haittaa. Miten joku voi pahoinpidellä pientä eläintä, joka ei pysty tappelemaan vastaan..

• sip-su

Emon ja pentueen sijoittaminen on todellista vilpitöntä eläinrakkautta, ei pentujen teettäminen. Itsekkyydelle keksitään jos mitä hienoja tekosyitä, hölmöimmät inhimillistävät kissaa ja ja haluavat kissansa kokevan "äitiyden onnen". Voi jee..

Löytikset eivät ole mitään parhaimpia kasvualustoja pienille pennuille, eikä mikään rauhallisin ympäristö hoivata pentuja tai synnyttää. Löytiksillä on aina vaarana taudit ja stressi. Lisäksi pentue vaatii oman yksityistilansa, joten kaikille löydökeille ei aina tilaa riitä, ja silloin hoidokkeja joudutaan karsimaan. Olisi todella hienoa, jos pentueet pääsisivät kodin lämpöön kasvamaan kriittisen ensitaipaleensa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      924
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe