Haluaisin kuulla onko muilla vastaavanlaista "ongelmaa"...uskoisin että jossain määrin ainakin. Tällaiseen mustasukkaisuushömpötykseenhän tämä viittaisi, eikö vain?
Siis.. olen ollut naiseni kanssa yhdessä jo melko tovin. Elämme kaukosuhteessa, koska molemmat opiskelemme tahoillamme. Kultani on, voisi sanoa, miespainotteisella alalla, joten opiskelutoverit hänellä ovat enimmäkseen miehiä.
Minua ärsyttääkin eräs tietty jätkä. Hän on kultani luona lähes joka pvä, pyytelee luokseen kylään, saunaan, ties minne. He näkevät jo koulussa pitkän päivän, enkä ymmärrä miksi joka pvä pitää ravata naiseni luona. Onko tällä miehellä ihan puhtaat jauhot pussissa? Hän kuitenkin tietää sen, että seurustelemme.
Yritän ajatella, että jätkä on aivan harmiton, mutta aina en siinä onnistu. Tulee sanottua sitten jotain typerää vahingossa ja riitahan siitä syntyy. Esim. kun en jätkän aina halua tulevan kultani luo kun itse olen siellä. En voi sille mitään, että asia häiritsee minua. Joskus. Joskus suurestikin. Kultani on kyllä sanonut ettei ole kiinnostunut jätkästä kuin kaverina ja luotanhan minä häneen.. mutta sitten tyhmät ajatukset valtaavat pään. Kertoilkaa viisaita neuvoja :)
ärsytys..
19
2162
Vastaukset
- Arbre
Ovatko he hyviä ystäviä, eli viettääkö kultasi mielellään aikaa kyseisen miehen kanssa? Vai eikö vain osaa sanoa miehelle "ei" tarpeeksi pontevasti? Eikö miehellä ole muita kavereita, jos täytyy saman naisen luona jatkuvasti vierailla? Ja eikös kultasikin haluaisi viettää välillä aikaa yksityisesti sinun kanssasi, ilman ketään ulkopuolisia - varsinkin kun ette voi olla jatkuvasti yhdessä? Ettekö voisi käydä kolmestaan vaikka kahvilla, jos mies ja kultasi tahtovat tavata toisiaankin, mutta viettäisitte aikaa kultasi luona vain aivan kahdestaan?
Aika oudolta noin läheinen "ystävyys" mielestäni kuulostaa, täytyy myöntää. :-/- Sisko
siihen, että kultsillasi ja tällä jätkällä on jotain tekeillä. Ei kei kultasi häntä muuten niin usein luokseen päästäisi?
- opiskelukaveri
sen sortin yksinäinen ja kaveriton reppana, jolle tyttöystäväsi ei raaski sanoa ei, niin että jätkä ymmärtäisi. JUtelkaa kultasi kanssa riitelemättä siitä mitä tunteita sinussa ja hänessä asiasta herää. Sillähän sen pitäisi ainakin teidän välillänne selvitä ja yhteisen aikanne ajankäytön tärkeysjärjestyksen selvitä.
Joskus törmää uskomattomiin riesoihin ja kolmansiin pyöriin, joille ei millään mene jakeluun, että jatkuva kanssakäyminen ja pyynnöt rientoihin häiritsee kotirauhaa. Olipa kyseessä sinkku tai parit. Puhumattakaan jatkuvasta ravaamisesta kylässä. Taustalla on yleensä noiden
riesojen pelko olla itsekseen, yksin. Ehkä harvemmin rajaton luottamus omaan viehätysvoimaan, piiritysyritykset tai silkka sokeus omalle toiminnalle. - Derek
Mutta vaikuttaa kyllä pahasti tosiaan siltä että
ainakin tällä sällillä on mielessä jokin muukin kuin ystävyys.Vähän ihmeelliseltä vaikuttaa tuo että teille tulee riitaa silloin kun sä olet kultasi luona ja tämä jätkä yrittää sinne tulla
luulis että kun teillä on kauko suhde ja te ette nää toisianne kovinkaan usein(oletus) niin myös sun kultasi haluaisi viettää aikaa kanssasi kahden kesken ilman että sekään haluais tätä sälliä sinne teidän väliin.Valitettavasti meidän miesten joukossa on myös näitä pellejä joilla tuntuu olevan joku pakko mielle yrittää pokata lesbo naisia itselleen toivotaan että tässä tapauksessa ei ole kysymys tälläisestä henkilöstä. - huphup
mustasukkainen ja toki pitää kohtuuden rajoissa ollakin.
Siun tyttöystävähän sen päättää ketä haluaa tavata ja ei. Ei se siusta ole kiinni, eikä saisikaan olla. Mutta se on jo omituista jos muutenki näkevät niin usein ja pitää silloinki nähdä ku sie olet paikalla, koska teillä vissii kaukosuhteen takia muutenkii niin vähän aikaa on yhdessä viettää. Jos siun tyttöystävä ei halua sanoa ei tälle miehelle niin jossakin on selviteltävää. Eli:
1) joko siun tyttöystävä on liian kiltti sanoakseen ei tai
2) Ei kerta kaikkiaan halua sanoa ei--> miksi?
Älä riitele. Se vaan etäännyttää ja tekee siusta sen pahiksen. Se mies maalailee itsestään mitä mukavampaa kuvaa (jos vikitys käynnissä) ja juuri sitä toivookin että olisit kovin mustasukkainen.
Mutta vaikka mies vikittelisikin tyttöystävääsi, sinä et sille mitään voi. VAin tyttöystäväsi. Ja jos ei halua tehdä mitään sellaiselle asialle niin huonosti on teillä asiat.
Itse aina olen sanonut että miun puoliso on vapaa tekemään mitä haluaa ja tapaamaan ketä haluaa. (tämä on tätä näennäistä vapautta--oikeammin jos mieluummin on jonkun muun kanssa niin olkoon, vaikka se minuun sattuisikin..no ei tietysti koske ystäviä)
Tietysti monilla on vain yksi luottoystävä jonka kanssa aikaa viettää paljon ja pitäähän sinun tähän ystävään tutustuakin jos se siun tyttöystävälle niin tärkeä. Mutta tätähän nyt ei voi tietää kun ei tiedä onko se siun rakas rehellinen luonteeltaan vai ei.- mustisko
Kiitoksia tähän mennessä tulleista asiallisita kommenteista :).
Kerrottakoon kaukosuhteestamme, että näemme vähintään kerran viikossa, vkonloppuisin yleensä, joskus jopa viikollakin. Että kuitenkin mielestäni aika hyvin siihen nähden.
Ja toki tyttöystäväni saa tavata ketä haluaa, enhän haluaisi (vaikka luontoni joskus vääntää vastaan mustasukkaisuuksissaan) rajoittaa hänen menemisiään tai kieltää tapaamasta tiettyjä ihmisiä.
Ja on totta, että riitelemällä ja typerillä kommenteillani minusta tulee se pahis, ja pyrinkin välttämään tällaista toimintaa ja olemaan välittämättä, mutta mutta..joskus vain.. pimahdan. Ja sitten MINÄ olen se inhottava ihminen jonka täytyy pyytää anteeksi käytöstään, kun en halua tätä jätkää mukaan menoihin joka kerta. Ja kultani suuttuu kun jätkä ei saa tulla/emme lähde jätkän luo. Esim. olimme lähdössä yksi päivä luistelemaan, ja yllättäen jätkä haluaa mukaan, vaikka tuskin on luistellut sitten ala-astevuosien, eikä hänellä ole luistimia. Eihän jätkällä voi vain olla niin tylsää, että pakko tuppautua meidän mukaamme aina? Ja vielä se, että naiseni näytti innostuvan lähdöstä vielä enemmän, kun jätkäkin oli lähdössä mukaan (aiemmin häntä väsytti, ettei edes ollut jaksamassa lähteä).
Mutta mitä voin tehdä? Onko minun vain siedettävä ja tuijoteltava tämän jätkän naamaa niin usein kuin kultani haluaa? Enkä kehtaa mainita jätkälle asiasta, kuinka typerältä sitten näyttäisinkään...?
Ja tästä kyseisestä jätkästä vielä.. en edes liioitellut kun sanoin, että he ovat yhteydessä joka päivä. Jos jätkä ei pääse nettiin juttelemaan naiseni kanssa, hän soittaa. Jopa useitakin kertoja päivässä. Käy kylässä, joka pvä. Kutsuu kultani luokseen. Näkevät koulussa. Minustakin tämä on jo hieman liikaa, vaikka he ovatkin kavereita... Jätkällä ei kyllä ole juurikaan muita kavereita.. ainakaan sellaisia, joiden luokse hän säntää joka päivä. Kai kultani mielellään häntä sitten tapaa, viihtyy hänen seurassaan.
Olen yrittänyt puhua naiselleni, että jätkä on varmasti kiinnostunut muussakin kuin ystävyysmielessä...mutta ei kultani siihen uskonut. Nauraa vain päin naamaa kun puhun hänelle ylipäätäänkin asiasta. mutta enhän minä voi tehdä mitään. Toivotonta :/. Täytyy vain luottaa. Siihen jätkään en pysty. Ehkä olisi vain hankittava omaa elämää eikä mietittävä tätä enää..... (:
Ja juuri tälläkin hetkellä jätkä on kultani luona. - eräs xx
mustisko kirjoitti:
Kerrottakoon kaukosuhteestamme, että näemme vähintään kerran viikossa, vkonloppuisin yleensä, joskus jopa viikollakin. Että kuitenkin mielestäni aika hyvin siihen nähden.
Ja toki tyttöystäväni saa tavata ketä haluaa, enhän haluaisi (vaikka luontoni joskus vääntää vastaan mustasukkaisuuksissaan) rajoittaa hänen menemisiään tai kieltää tapaamasta tiettyjä ihmisiä.
Ja on totta, että riitelemällä ja typerillä kommenteillani minusta tulee se pahis, ja pyrinkin välttämään tällaista toimintaa ja olemaan välittämättä, mutta mutta..joskus vain.. pimahdan. Ja sitten MINÄ olen se inhottava ihminen jonka täytyy pyytää anteeksi käytöstään, kun en halua tätä jätkää mukaan menoihin joka kerta. Ja kultani suuttuu kun jätkä ei saa tulla/emme lähde jätkän luo. Esim. olimme lähdössä yksi päivä luistelemaan, ja yllättäen jätkä haluaa mukaan, vaikka tuskin on luistellut sitten ala-astevuosien, eikä hänellä ole luistimia. Eihän jätkällä voi vain olla niin tylsää, että pakko tuppautua meidän mukaamme aina? Ja vielä se, että naiseni näytti innostuvan lähdöstä vielä enemmän, kun jätkäkin oli lähdössä mukaan (aiemmin häntä väsytti, ettei edes ollut jaksamassa lähteä).
Mutta mitä voin tehdä? Onko minun vain siedettävä ja tuijoteltava tämän jätkän naamaa niin usein kuin kultani haluaa? Enkä kehtaa mainita jätkälle asiasta, kuinka typerältä sitten näyttäisinkään...?
Ja tästä kyseisestä jätkästä vielä.. en edes liioitellut kun sanoin, että he ovat yhteydessä joka päivä. Jos jätkä ei pääse nettiin juttelemaan naiseni kanssa, hän soittaa. Jopa useitakin kertoja päivässä. Käy kylässä, joka pvä. Kutsuu kultani luokseen. Näkevät koulussa. Minustakin tämä on jo hieman liikaa, vaikka he ovatkin kavereita... Jätkällä ei kyllä ole juurikaan muita kavereita.. ainakaan sellaisia, joiden luokse hän säntää joka päivä. Kai kultani mielellään häntä sitten tapaa, viihtyy hänen seurassaan.
Olen yrittänyt puhua naiselleni, että jätkä on varmasti kiinnostunut muussakin kuin ystävyysmielessä...mutta ei kultani siihen uskonut. Nauraa vain päin naamaa kun puhun hänelle ylipäätäänkin asiasta. mutta enhän minä voi tehdä mitään. Toivotonta :/. Täytyy vain luottaa. Siihen jätkään en pysty. Ehkä olisi vain hankittava omaa elämää eikä mietittävä tätä enää..... (:
Ja juuri tälläkin hetkellä jätkä on kultani luona.hei, ei tuo ihan reilulta kuulosta -vaikka totuus olisinkikin, että he ovat vain kavereita, pitäisi kultasi kunnioittaa sinun tunteitasi ja mielipiteitäsi, ainakin vakavasti puhua asiasta eikä nauraa. Yritä vielä, ja jos asia oikeasti vaivaa jatkuvasti..niin.. hanki omaa elämää ja harkitse eroakin! (siis mikäli tilanne vain jatkuu samanlaisena).
- huphup
mustisko kirjoitti:
Ja juuri tälläkin hetkellä jätkä on kultani luona.ei siun sellaista tarvitse sietää. Siis kovasti kuulostaa siltä että tyttöystäväsikin olisi kiinnostunut tuosta jätkästä. Tai ainakin että selän takana tapahtuu enemmän kuin parisuhde sallii. Kysy suoraan vaikka polvillasi mitä nöyrimmin tytöltäsi että haluaako se jotain muutakin sen miehen kanssa. Tuntuu että se rakkaasi käyttäytyy noin niin kauan kuin sallit/olette yhdessä. Tai nimenomaan pyrkii pois teidän suhteesta niin että sie olet se joka lopulta "jättää" niin pääsee helpommalla(eli voi kertoa eron syyksi sen että olit sairaalloisen mustasukkainen).
Kun ei tuossa ole mitään järkeä. Näin sanoo insinööri huphup joka on perin hyvä analysoimaan eri tilanteita. Siis analyysi on suoritettu lukeman perusteella, ihmistä tuntematta. - Derek
mustisko kirjoitti:
Ja juuri tälläkin hetkellä jätkä on kultani luona."Ja vielä se, että naiseni näytti innostuvan lähdöstä vielä enemmän, kun jätkäkin oli lähdössä mukaan (aiemmin häntä väsytti, ettei edes ollut jaksamassa lähteä)."
Tämä ainakin mulla pistää silmään heti eli kumma homma että miten se sun naises heti piristy kun tää jäbä oli tulossa mukaan.Vaikka mä hartaasti toivon että olen väärässä tässä asiassa niin
vakavasti kyllä rupeaa näyttämään että tässä on jotain muuta takana kun vain ystävyyttä,toki voihan se olla että hän on vain ystävä.Sitte on olemassa aika rankkakin keino ainakin ehkä joillekkin eli sanot sille sun naiselles että sen on valittava joku sinä tai se jäbä.Siinähän sä sitte viimeistään näet kummasta hän todellisuudessa välittää. - Sisko
mustisko kirjoitti:
Ja juuri tälläkin hetkellä jätkä on kultani luona.kyllä siellä kultasi luona on vispilät vauhdissa!
- hiipuli
Kyllä nyt todellakin kuulostaa siltä, että Sinua viilataan linssiin.
Taidat tietää sen jo jollain tasolla itsekin, mutta eihän sellaista kukaan halua myöntää...helpompi vaan toimia juuri siten kuin kerrot toimineesi.
Kokeneempana ihmisenä (yli 30 v.) mun on pakko suositella: eroa!- mustisko
Juu. Ja lisää mielipiteitä, hienoa.
Silti minun on joskus hankala uskoa, että heillä olisi mitään sen enempää. Ja tällöin nauran itselleni kuinka tyhmä olen, kun tuollaisia edes kuvittelen. Ja sitten toisaalta on aikoja, jolloin päähäni ei mahdukaan muuta ajatusta, kuin että heillä on tunteita, muutakin kuin kaveruutta, toisiaan kohtaan. Ainakin sillä jätkällä...ja kultani vastaa siihen hyväksymällä kutsut, menemällä itse paikalle, vastaamalla viesteihin...
En kuitenkaan voi, enkä saakkaan, estää häntä tapaamasta tuota jätkää. Koska sehän olisi hullua. Kun ajattelee omalle kohdalle, toisinpäin, että oma kulta estäisi minua tapaamasta jotain kaveria.. mutta.. onko muuta? Eikö? Onko? Arvailua ja epäilyä. Muttei kuitenkaan.
Tilanne ei voisi rasittavampi olla. Tyydyn nyt toistaiseksi seurailemaan sivusta. Olen valittamatta. Pidän suuni supussa. Ehkä näin paras. Katsokoon naiseni mitä haluaa, ja kenen kanssa haluaa viettää aikansa. Eihän minulla loppujen lopuksi siihen ole sanomista.
Tällaista ruikutusta tämä on :). Ehkä pitää hommata oikeasti omaa elämää, pysytellä hetki omissa oloissaan omien kavereiden kanssa. Katsoa kyllästyykö naiseni pojuunsa. - Derek
mustisko kirjoitti:
Juu. Ja lisää mielipiteitä, hienoa.
Silti minun on joskus hankala uskoa, että heillä olisi mitään sen enempää. Ja tällöin nauran itselleni kuinka tyhmä olen, kun tuollaisia edes kuvittelen. Ja sitten toisaalta on aikoja, jolloin päähäni ei mahdukaan muuta ajatusta, kuin että heillä on tunteita, muutakin kuin kaveruutta, toisiaan kohtaan. Ainakin sillä jätkällä...ja kultani vastaa siihen hyväksymällä kutsut, menemällä itse paikalle, vastaamalla viesteihin...
En kuitenkaan voi, enkä saakkaan, estää häntä tapaamasta tuota jätkää. Koska sehän olisi hullua. Kun ajattelee omalle kohdalle, toisinpäin, että oma kulta estäisi minua tapaamasta jotain kaveria.. mutta.. onko muuta? Eikö? Onko? Arvailua ja epäilyä. Muttei kuitenkaan.
Tilanne ei voisi rasittavampi olla. Tyydyn nyt toistaiseksi seurailemaan sivusta. Olen valittamatta. Pidän suuni supussa. Ehkä näin paras. Katsokoon naiseni mitä haluaa, ja kenen kanssa haluaa viettää aikansa. Eihän minulla loppujen lopuksi siihen ole sanomista.
Tällaista ruikutusta tämä on :). Ehkä pitää hommata oikeasti omaa elämää, pysytellä hetki omissa oloissaan omien kavereiden kanssa. Katsoa kyllästyykö naiseni pojuunsa."Tilanne ei voisi rasittavampi olla. Tyydyn nyt toistaiseksi seurailemaan sivusta. Olen valittamatta. Pidän suuni supussa. Ehkä näin paras. Katsokoon naiseni mitä haluaa, ja kenen kanssa haluaa viettää aikansa. Eihän minulla loppujen lopuksi siihen ole sanomista."
Kyllä kai sulla nyt jotain sanomista tohon asiaan on onhan se sun seurustelu kumppanis sentään.
"Ainakin sillä jätkällä...ja kultani vastaa siihen hyväksymällä kutsut, menemällä itse paikalle, vastaamalla viesteihin..."
Ja tästäkin voi päätellä jotain jos joka kutsuun vastataa ja koko ajan vaan hengaillaan yhdessä.
Siis eikai nyt moni muukaan joka sekunti ole yhteydessä omiin kavereihinsa jos ne on vaan ystäviä rupee tuntumaan että sun naises ei ansaitse sua sä oot sille liian hyvä.
- se on
jos naisellasi on kavereita. jos jätkä merkitsee enempi, niin minkä teet. naisestasi epäilysi voivat olla rasittavia.
- poikaystävä
Tuota noin. Itse olen seurusteleva lesbo, jolla on monia läheisiä poikaystäviä, joiden kanssa käyn mm. saunassa, saatan pitää kädestä kiinni kävellessäni kaupungila jne normaaleja asioita, joita teen myös tyttöpuolisten ystävieni kanssa (luonteelleni on ominaista tuollainen "kaveriläheisyys" johon ei tietenkään kuulu mikään seksuaalinen). Joskus tulen toimeen miespuolisten ystävieni kanssa paljon paremmin kuin naispuolisten -kun asuimme tyttöystäväni kanssa eri kaupungeissa eräs poikapuolinen bestikseni oli kylässä melkein joka päivä: pelasimme tietokonepelejä, puhuimme ihmissuhteista, teimme ruokaa jne. Minusta oli luontevaa että tyttöystäväni tutustui ystäviini, miehiin ja naisiin, siksi vietimme aikaa usein myös kolmestaan. Saatan vieläkin matkustaa toiseen kaupunkiin läheisen ystäväni luokse viikonloppukylään ja tyttöystäväni luottaa minuun täydellisesti. Mustasukkaisuus on normaalia mutta jos siihen ei oikeasti ole mitään syytä niin se on suorastaan raivostuttavaa ja saattaa tehdä oikeasti pahaa parisuhteellenne.
- ....
No huhhuh! Laput pois silmiltä ja kohtaa realiteetit. Kunnioitettavaa, että jaksat ajatella tyttöystäväsi vapautta päättää omista ystävistään, mutta rajansa kaikella. Kerää omanarvontuntosi äläkä suostu moiseen käytökseen silläkään uhalla, että suhteenne päättyy. Oletko ajatellut kuinka kauan jaksat odotella tyttöystäväsi tulevan järkiinsä.. kuukauden, kaksi tai peräti vuoden? Mikäli hän poitsun kanssa viihtyy noinkin tiiviisti yhdessä, mikä tilannetta muuttaisi suuntaan tai toiseen, jos annat sen olla noin. Ymmärrän myös sinun tilanteesi ettet halua joutua siihen pahiksen rooliin, mutta onhan aikuisten ihmisten ymmärrettävä tahdikkuuden merkitys, vaikka kuinka ystäviä oltaisiinkin. Sitä ei tuolla pojalla ainakaan tunnu olevan..
SINÄ olet tyttöystäväsi rakastettu ja elämänkumppani näennäisesti, mutta tuo poika lienee käytännössä enemmän kumppani, vaikka eivät mitään tuhmuuksia tekisikään. Uskalla ottaa asia puheeksi ja yritä saada tyttöystäväsi näkemään asia sinunkin näkökulmastasi..muuten saatat huomata, että könsikäs nukkuu keskellänne, kun seuraavan kerran näette.. eihän poloista voi yksinkään jättää nukkumaan:) - alkuperäiselle!
Onko tyttöystäväsi bi vai lesbo? ja iälläkin lienee merkitystä.. (?)
- mustisko
Kyllä hän lesbo on... ja ikää on reilut 20 vuotta meillä molemmilla.
- TinaK
ottamatta suoranaisesti kantaa puoleen tai toiseen... voisiko olla niin, että kyseinen kundi on korviaan myöten rakastunut tyttöystävääsi, mutta ei tohdi tunnustaa rakkauttaan, koska tietää, ettei hänellä olisi mahdollisuuksia kuitenkaan, koska ensinnäkin tyttö seurustelee vakituisesti ja on kaiken kukkuraksi lesbo. Poika siis tietää tosiasiat, muttei voi tunteilleen mitään ja on, reppana, vain onnellinen siitä, mitä voi saada. Rakastunut ihminen ei aina käyttäydy rationaalisesti, surullista kyllä.
Tyttöystäväsi puolestaan saattaa olla niitä ihmisiä, jotka rakastavat yli kaiken huomiota ja rakkauden ja palvonnan kohteena olemista. Toisaalta, ketäpä se ei imartelisi.
Tässä kuviossa olisi valmis noidankehä. Poika rakastaa ja palvoo, mutta tyytyy siihen mitä voi saaada, onhan se enemmän kuin ei mitään. Elämä ilman tyttöystäväsi seuraa saattaa tuntua mahdottomalta. Tyttöystäväsi taas ei rakasta kundia samalla tavalla kuin sinua, mutta hänen itsetuntoaan hivelee ajatus siitä, että elämässä on joku, joka jaksaa palvoa ja rakastaa yli kaiken. Tyttöystäväsi saattaa saada tuosta palvonnasta ylimääräistä positiivista energiaa, vaikka ehkä sydämessään tietääkin, että tulee samalla kohdelleeksi kaikkia kolmiodraaman osapuolia väärin. Mutta kun se palvonnan kohteena oleminen on niin ihanaa, ja eihän hän oikeastaan petä siinä ketään, ainakaan fyysisesti. Omalla käytöksellään hän saattaa tietämättään puhaltaa vaivihkaa pojan rakkauden liekkiä yhä suurempaan liekkiin. Ja varsinkin, jos poika sattuu olemaan tyyppiä, joka rakastuu vaikeasti saataviin, etäisiin naisiin, noidankehä vahvistuu entisestään: aina kun tyttöystäväsi alkaa tuntea syyllisyyttä käytöksestään ja vetäytyy,poikakin hieman vetäytyy, mutta kun tyttöystäväsi huomaa pojan veteytymisen, hän heittää taas hieman vettä myllyyn (pientä viatonta flirttailua, muutama pitkä katse jne.), ja taas poika palvoo. Kumpikin siis saattaa toimia tahattomasti. Tilanne vain ikään kuin ruokkii itse itseään. Ja suurin kärsijä olet sinä, ikävä kyllä.
En väitä, että asia olisi kohdallanne ollenkaan näin. Tämä on vain yksi teoria tuhansien joukossa. Mutta tämä ei olisi kovin harvinainen tarina.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383672Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal283232- 682871
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912720- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811699- 221518
- 281507
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474- 281468