Kissan "rytmi"

minä vaan

Hei!Ongelma on tämä:>Meidän seitsemän vuotias leikattu poikakissa herättää joka yö ulos samaan aikaa eli kolmen -viiden välillä miten saisin kitkettyä tämän pois? Olen yrittänyt myös pitää sitä ulkona illalla myöhään ja huhuilen sisälle ennen nukkumaan menoa mutta kuitenkin haluaa aina yöllä ulos.Olisi kiva saada tämä pois jotta saisi keskeytymättömän yö unen .. monesti on vaikea enää kunnolla saada unta kun on kerran ylös noussut..

4

497

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pöllö

Kisua voisi leikittää pitkään illalla niin, että se väsyy. Saattaisi nukkua pidempään. Leikitys ja muu toiminta myös päivällä saattaisi lisätä yöunen pituutta. Jos mahdollista niin voisitko laittaa makkarin oven kiinni tai kun kisu tulee herättämään niin älä reagoi mitenkään. Ole paikallaan liikkumatta. Meidän poju ei jaksa kauaa urputtaa :) Jos kisu ei nuku päivällä useita tunteja niin se nukkuu sen sitten yöllä luultavasti. Toivottavasti oli jotain apua.

• Skatter

Minulla on kesäisin sama ongelma. Kissa haluaa parvekkeelle kärpäsjahtiin aamuyöstä. Anna ruokakuppi mahdollisimman myöhään, jos sitten kuluisi yö ruokailuun, pesemiseen ja nukkumiseen. Minun kissa välillä herättää klo 6-7 välillä, arkisin heräänkin aikaisin, mutta viikonloppuna voisin nukkua vähän pitempään. Olen huomannut, jos ei reagoi mitenkään kissan naukumiseen, se lopettaa jonkun ajan kuluttua. Mutta auta armias jos vähänkin juttelen, kissa ilahtuu (riehaantuu) ja rupeaa syöksyilemään pitkin asuntoa.

• iisamiisa

Muutamista kirjastosta haetuista kissaoppaista luin että tuollaisissa tapauksissa vaaditaan ihan mieletöntä sitkeyttä jos haluaa aikaan muutosta. Eli ei vain saa suostua kissan vaatimuksiin. Kissa voi olla tosi itsepäinen ja viikkotolkulla tulla vaatimaan ulkoilua/ruokaa/seuraa, mihin nyt onkaan tottunut, kesken yötä, mutta pitäisi vain pysyä kovana ja ignoroida sitä täysin. Kirjan mukaan jossain vaiheessa kissa kyllä tajuaa ja lopettaa. Joka kerta kun nouset ja toimit niinkuin se haluaa, koko vaiva alkaa alusta. Eli ei muuta kuin korvatulpat korville/makkarin ovi kiinni ja sitten pitäisi vaan pysyä lujana. Tietty kannattaa järjestää kissalle virikkeitä yöksi, eli ruokaa, leluja, kiipeilypaikkoja, huonekaluja uuteen järjestykseen, jne, niin viihtyy paremmin sisälläkin. Huh, voi olla aika vaikeaa, mutta toisaalta, lopussa kiitos seisoo, eikä kissan totuttaminen ulkoiluun päiväsaikaan millään lailla sitä vahingoita. Päinvastoin, on vähemmän vaaroja kissallakin kun ei öisin ole ulkona.

• joka yö

Juu, meillä sama juttu. Kissa on kymmenen vuotias ja olen kaikki nämä kymmenen vuotta herännyt joka ikinen yö kolmen-neljän aikaan. Laitan vaan makkarin oven kiinni. Huuto jatkuu hetken vielä oven takana, mut hiljenee lopulta. Aina sama juttu. Ei auta vaikka olis ollut mitä puuhaa illalla. Tähän on jo kymmenen vuoden aikana hyvin tottunut :) Se on sitä ku elelee kissan kanssa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3799
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2944
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1845
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      914
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      754
    9. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      698
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      56
      697
    Aihe