Jokin aika sitten alkoi kiinnostaa AntiVir-virusohjelma. Halusin kokeilla tuota ohjelmaa. Eräällä tutulla tutustuin tuohon AntiViriin ja sen nopeaan skannaukseen. Avast (joka oli omalla koneella) teki koko koneen skannauksen n. 40 minuuttiin ja kun otin AntiVrin omalle koneelle, teki se sen n. 20 min.
AntiVir oli kuitenkin aika "kiinalainen" ohjelma. Päivitys oli jotenkin outo. Täällä kun olen lukenut juttuja AntiViristä, niin olen huomannut, että on päivitysongelmia ollut ohjelman käyttäjillä. Empä enää olekkaan niin kiinnostunut tuosta AntiViristä.
Mutta kun poistin avastia, se ei poistunutkaan Lisää/Poista -valikosta. Tai kyllä se ilmeisesti poistui, mutta tuo "avast! Antivirus" edelleen lukee siellä. Kun valitsen sen ja painan Lisää tai poista -nappia tulee ilmoitus: "Virhe ladattessa: C:\OHJELM~1\ALWIS~1\AVAST4\SETUP\SETIFACE.DLL. Määritettyä polkua ei löydy". Miksihän se on vieläkin siellä?
Nyt on AVG käytössä. Ja tuo avast ei häiritse ollenkaan sitä. On ollut ennenkin ja tuttu ohjelma. Nyt täytyykin vielä kysyä, että kun koneella on 450 Mhz prossu, keskusmuistia 256 Mt, onkohan tuo avast hieman raskas koneelle, kun se skannaa n. 40 minuuttia ja AVG:kin tekee sen n. 20 min? Ei muuten pahaa sanottavaa avastista. Mikähän on muistikoko tuolla avastilla ja AVG:llä? Paljonko ne vievät muititilaa? Olen kuullut, että AVG olisi kevyempi virusohjelma.
Juttua...
8
385
Vastaukset
- tehoista ym...
..niin tiedä, mutta nyrkkisääntö on: VAIN yksi viruksentorjunta ohjelma koneelle kerralla.
- ...virusohjelmista
Tuon tiedän vanhastaan. Yksi on nytkin. Tuon avastin poistin mielestäni oikein. Jostakin ihmesyystä se vieläkin kummittelee siellä. Kun yritän uudestaan poistaa, tulee tuo edellä mainitsemani "Polkua ei löydy" -ilmoitus. Kerran aikaisemminkin olen poistanut avastin ja silloin se kyllä lähti "myötyriksi". Saattaisihan sen poisto onnistua, kun lataisi uudestaan netistä ja poistaisi uudelleen.
Kävin ajamassa HijackThis -ohjelmalla koneen läpi ja sen logissa ei mitään näkynyt, joka viittaisi avastiin. AVG kyllä oli siinä. Että kyllä yksi virusohjelma on koneella. Kyllä AVG varmasti reagoisi siihen, jos avast olisi vielä mukana. - puhdistanut
...virusohjelmista kirjoitti:
Tuon tiedän vanhastaan. Yksi on nytkin. Tuon avastin poistin mielestäni oikein. Jostakin ihmesyystä se vieläkin kummittelee siellä. Kun yritän uudestaan poistaa, tulee tuo edellä mainitsemani "Polkua ei löydy" -ilmoitus. Kerran aikaisemminkin olen poistanut avastin ja silloin se kyllä lähti "myötyriksi". Saattaisihan sen poisto onnistua, kun lataisi uudestaan netistä ja poistaisi uudelleen.
Kävin ajamassa HijackThis -ohjelmalla koneen läpi ja sen logissa ei mitään näkynyt, joka viittaisi avastiin. AVG kyllä oli siinä. Että kyllä yksi virusohjelma on koneella. Kyllä AVG varmasti reagoisi siihen, jos avast olisi vielä mukana.Kyllä sieltä rekisteristä ainakin jotain löytyy
avastista, ei se muuten ilmoittele. - ...virusohjelmista
puhdistanut kirjoitti:
Kyllä sieltä rekisteristä ainakin jotain löytyy
avastista, ei se muuten ilmoittele.Eilen ajoin EasyCleanerilla läpi ja löysi kaksi avast -juttua.
- puhdistanut
...virusohjelmista kirjoitti:
Eilen ajoin EasyCleanerilla läpi ja löysi kaksi avast -juttua.
Vielä tuonkin jälkeen löytyy rekisteristä jotain.
- arska
Sen takia on porukalla ollut ongelmia päivityksessä kun antivir on julkaissut uuden version johon kaikki antivirin käyttäjät päivittävät jolloin ververille tulee ruuhkaa. Itsellä oli sama ongelma mutta kun päivitin keskellä yötä niin latas uuden päivityksen todella nopeasti.
Uuden PE classic version ulkonäkö on myös uudistunut mutta äkkiä siihen tottui. Itse olen tyytyväinen tähän. - on..
2000Mhz kone ja AntiVIr skannailee sen 40-50 minuuttia, ja tämä on tosi. Ei pitäisi tehoista olla puute, muistia on sen 512.
Muina ohjelmina on ZoneAlarm, Spybot, adaware.
AntiVirissä on juu ohjelmistopäivityksen takia ollut ongelmaa, mutta minulla on 1.2 päivitya, jonka se ilmoittaa päteväksi vielä.- että..
on mulla tavaraaki tässä 120gt levyllä ihan peevelisti, että skannaileeha se joo pitkään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383672Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal283232- 682871
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912720- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811699- 221518
- 281507
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474- 281468