Kun heräsin eilen, alkoi voimakas liman ja nesteen sekainen vuoto. Sen jälkeen vuoto muuttui kirkkaaksi vereksi.
Kuukautiset loppuivat muutama päivä sitten, joten niistä ei voi olla kyse. Sitäpaitsi kuukautisiin liittyy minulla aina kipu, eikä nyt ole minkäänlaisia kramppeja tai kipuja.
Aloin epäillä voiko tämä johtua puhjenneesta kystasta? Vai liittyykö sellaiseen aina kipu? Vastaavia kokemuksia kenelläkään?
Puhjennut kystako?
4
2762
Vastaukset
- pikkuhiljaa
Itselläni "puhkesi",eli kiertyi vartensa ympäri ja repesi kystä toisessa munasarjassa.Kipu oli todella kova ja lamauttava.Kipu alkoi lievänä epämukavuuden tuntuna alavatsassa,aivan kuin kuukautiskipuna ja paheni yhden päivän aikana pikkuhiljaa.Olo oli tuskaisen hikinen ja heikottava.Vatsa turposi kuin viimeisillään raskaana olevalla,vähintään kolmosia odottavalla äidillä.Pystyin kävelemään vain hitaasti,istuminen ja makuuasento pahensivat kipuja.Tk lääkäri passitti minut heti ensiapuun.Jouduin osastolle,jossa tilannetta seurattiin muutaman päivän ajan.Nukuin sairaalasängyssä vuoteen pääty korotettuna,koska silloin kipu ei tuntunut niin pahana,kipulääkkeitäkin sain.Muutama päivän ajan ennen kystan repeämistä ulostaminen sattui,olin myös usein ripulilla.Sairaalan gynegologi jopa kysyi onko ollut viimeaikoina ulostamiskipuja,tai ripulia,eli nekin kuuluivat asiaan.Minulla vaiva oireile jo paljon ennen puhkeamistaan aina silloin tällöin usein toistuvina mahakipuina ja ripulina.
- mariakiia
kyllä varmaankin oli kysta joka sinulla puhkes. mulla tapahtui samanlainen juttu kun olin lomamatkalla turkissa perheeni kanssa.
se kipu oli todella karmeeta ja jatkui vielä päiviä senjälkeenkin kun suurin kipu oli hellittänyt. suomessa menin lekuriin ja lekuri totesi vain että kaikki on ok. -Sinulle tietenkin jos kipu jatkuu ja vuotokin mene lekuriin näytille. moikka!! - kii-maria
kyllä varmaankin oli kysta joka sinulla puhkes. mulla tapahtui samanlainen juttu kun olin lomamatkalla turkissa perheeni kanssa.
se kipu oli todella karmeeta ja jatkui vielä päiviä senjälkeenkin kun suurin kipu oli hellittänyt. suomessa menin lekuriin ja lekuri totesi vain että kaikki on ok. -Sinulle tietenkin jos kipu jatkuu ja vuotokin mene lekuriin näytille. moikka!! - olla avuksi
hei
viime kesänä odotin munasarjan kasvaimen leikkaukseen pääsyä. Kuljeskelin meren rannalla pitkiäkin kävelyitä. Yhtenä aamuna kun heräsin, olikin alkanut verenvuoto. (Kuukautisia ei ole ollut moniin vuosiin). Sellainen aika iso ja kirkas vuoto, siis. Pelästyin todella, koska olimme syrjäseudulla ja satojen kilometrien päässä suomesta. soitin gynelle suomeen ja hän oli sitä mieltä ettei se ollut siitä kasvaimesta johtuvaa. (Minun mielestä se saattoi kuitenkin olla siitä...)
Siinä päivän mittaan se vuoto vähän väheni, ja parissa-kolmessa päivässä häipyi.
en vieläkään tiedä mistä se johtui. Kuulosti vain samantapaiselta tuo sinun juttusi. Ei kipuja, ei 'tuntemuksia', vain yhtäkkiä alkanut kirkasverinen vuoto.
pitäisikö selvittää sun, ettei piile munasarjassa kysta tms
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi634832Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1124558- 794030
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963917Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1222964- 352708
- 282637
- 372632
- 382599
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232464