Ylityöt tunti tunnista

miten yleistä?

Ylityön korvaamisestahan on selvät pykälät mutta miten yleistä raksalla on teettää ylityötä normaalilla liksalla? Pomo "pyytelee" nuorta kaveria jatkuvasti jatkamaan päivää ja lauantainakin töihin. Vanhat jermut kyllä lähtee heti kun kello tulee neljä mutta ei tämä nuori kaveri voi muuta kun tehdä mitä käsketään.

13

5063

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raatajaraami

TES:in mukaiset joita on jokaisen työantajan noudatettava ovat: 8 tunnin jälkeen ensinmäiset 2tuntia ovat 50% ja siitä seuraavat ovat 100% tunnissa! Lauantai on 50% tunnnilta! Sunnuntai on 100% tunnilta! Jos on viikkotunnit täynnä ja olet lauantain hommissa ja menet vielä sunnuntaina niin saat siitä 300% !! Aina kannataa pitää kunnon kirjaa tunneista ja laskea itse myös ne!!!

• rakaraka

Olla aika pässi jos ei osaa noista pitää kiinni!! Ellei tee hommia pimeesti ni sit o eriasia=))

• lahjaksi

No pikkupalkkasen pomon luontaisetu on ilmaset ylityöt. Hommathan tehtävä...
      Yrittää samaa alaisiin!

• timpuri

Mutta kun tulospalkkioita jaetaan,niin sillon ne alaiset jäävät nuolemaan näppejään,eli älkää nyt ilmatteeksi töitä tehkö jos meinaatte että täällä(Suomessa) pystyy tulevaisuudessakin työnteolla ittensä elättämään !

• Eräs vain
        timpuri kirjoitti:

Mutta kun tulospalkkioita jaetaan,niin sillon ne alaiset jäävät nuolemaan näppejään,eli älkää nyt ilmatteeksi töitä tehkö jos meinaatte että täällä(Suomessa) pystyy tulevaisuudessakin työnteolla ittensä elättämään !

liittoon ja tee pari kolme vuotta ylitöitä tunti tunnista. Sitten kun kyllästyt, kiikuta palkkakuittisi liittoon josta tunnit näkyvät, työnantaja joutuu maksamaan kaikki ylityöt jälkikäteen, tai ellei maksa, saat ylityöt palkkaturvasta.

Työnantajana en missään tapauksessa tämän vuoksi tekisi palkkakuitteja, joista kuukaudesta toiseen on esim. 200 tunnin kuukausia. Ylitöiden määrässäkin on katto, joten siitäkin napsuu. Tapa jolla työnantaja voi asian välttää, on jakaa kertynyt summa tuntimäärällä jossa ei ole ylitöitä, näin vain tuntipalkka muuttuu. Toinen tapa on maksaa urakka/tulospalkkaa, jossa ei tuntimäärät näy.

• Eräs vain
        Eräs vain kirjoitti:

liittoon ja tee pari kolme vuotta ylitöitä tunti tunnista. Sitten kun kyllästyt, kiikuta palkkakuittisi liittoon josta tunnit näkyvät, työnantaja joutuu maksamaan kaikki ylityöt jälkikäteen, tai ellei maksa, saat ylityöt palkkaturvasta.

Työnantajana en missään tapauksessa tämän vuoksi tekisi palkkakuitteja, joista kuukaudesta toiseen on esim. 200 tunnin kuukausia. Ylitöiden määrässäkin on katto, joten siitäkin napsuu. Tapa jolla työnantaja voi asian välttää, on jakaa kertynyt summa tuntimäärällä jossa ei ole ylitöitä, näin vain tuntipalkka muuttuu. Toinen tapa on maksaa urakka/tulospalkkaa, jossa ei tuntimäärät näy.

älä muuten turhaan murehdi niitä ylitöitä, sillä tekijöitä riittää, ellei riitä, niin virolaisia ja puolalaisia ym. innokkaita rakennusmiehiä kyllä riittää! ;)

• konamies
        Eräs vain kirjoitti:

älä muuten turhaan murehdi niitä ylitöitä, sillä tekijöitä riittää, ellei riitä, niin virolaisia ja puolalaisia ym. innokkaita rakennusmiehiä kyllä riittää! ;)

Sama tunti tunnista pyörii myös telakoilla.Näköjään ainoat jotka tuntee prosentit % on moottoripyörä kerhot.

• sillä sipuli

Tuttua tuo tunti tunnista-palkkaus on, mutta nuorikaan kaveri ei saa olla tyhmä. Työnsankareita ja pomoja mielisteleviä "hyviä jätkiä" riittää. Paahtaakoot ne töitä vaikka yöt läpeensä, mutta itse en kuuntele puheita ylitöistä kun korvausta ei tule.

• t4rtgrb

on idiootti ja suostuu tekemään tunnista tuntiin ilman prosenttikorvauksia ni mikäs siin jos ei halua rahaa enempää!! Jos minulle niin yritettäis niin tulis nokka kipeäksi pomolle hyvin nopeasti=)

• iwwduunari

Siis onko nyt kukaan edes selittänyt tälle nuorelle jannulle sen oikeuksia? Onko kukaan työkaveri selittänyt että ylityöt on vapaaehtoisia ja että niistä pitäisi saada kuunnon korvaus? Eikö kukaan vaan viitsi puuttua siihen että työkaveria kusetetaan/painostetaan?

Sanokaa nyt ainakin että kirjaa ylityötunnit ja että maksamattomat lisät voi vaatia takautuvasti firmasta lähdettyäkin jos ei nyt kantti riitä.

• pro

Niinpä, olen itekkin joskus nähnyt miten heikoissa asemissa nuoret voi olla töissä jos kukaan ei välitä eikä ole luottamusmiestä tukena. Painostetaan joustamaan eikä siinä auta vaikka poika itse oikeutensa tietääkin mutta sen työpaikan voi ihan oikeasti tarvita.

• Plootu
        pro kirjoitti:

Niinpä, olen itekkin joskus nähnyt miten heikoissa asemissa nuoret voi olla töissä jos kukaan ei välitä eikä ole luottamusmiestä tukena. Painostetaan joustamaan eikä siinä auta vaikka poika itse oikeutensa tietääkin mutta sen työpaikan voi ihan oikeasti tarvita.

Niin se van on, että duunarit lusmuilee sen verran tehokkaasti, että eivät saa töitä normaalissa tahdissa tehtyä. Sitten on pakko turvautua ylitöihin ja lauantaihin. Niitä kun vielä pitäisi teettää TES-korvauksilla niin kalliiksi tulee. Eli tehkääpä poikaset ahkerammin hommia, ettei keikat kuse. Saatte muuten kenkää tai lomautuslapun!

• hammurab

olin joskus töissä tämmössessä kusetusfirmassa.kaikki työntekijät suostui pyyteettömästi ehtoihin,koska joku helppoheikki ois tullu samantien tilalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3809
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2944
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      914
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      64
      724
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe