Voihan vieteri..

Pleura

Nyt sitten iski se ns. "kennel yskä"..Kolme päivää jo vietetty Emman kanssa lähinnä sisällä ja päivän mittaa pakollisia kakka pissi lenkkejä kertyy huimat 300m yhteensä ulkona...*ärr*
Miten voi ihmisellä ja koiralla olla näin huonoa säkää?Ei ole kun muutama hassu kuukausi viimesimmästä kennel yskä rokotteesta...yli kahteen viikkoon en ole muutenkaan päästänyt Emmaa haistamaan ketään koiraa kun harjoittelemme ohituksia, yleisillä koira tapahtumissa emme ole luuhanneet...ikinä...
Eilen oisi tuttavakin tullut kahden sakemannin kanssa pitkän matkan takaa yhdessä lenkkeileen..olemme yrittäneet jo useemman viikon tavata..aina tulee jotain...nyt TÄMÄ.
Olen varma että Emma vähintään räjähtää kohta jos ei pääse kunnolla riehumaan metsään..niin rähähdän minäkin...ja tämä kaikki voi kestää useamman viikon lisäksi varo toimet kaupan päälle...useaan VIIKKOON ei siis kunnolla liikuntaa....Sanon että; "PIRU tuollaiset pöpöt periköön"!
Mites teillä, onko ollut yskää...? Onko hyviä kikka 3:sia miten saisi nopeutettua tuota paranemista..? Mummon kuumaa marja mehua, villa kauluri,lämpöpulloa, villa sukkia?
Villasukista tulikin mieleeni...tänään tuli postissa mustin ja mirrin kuvasto?Vilkasko kukaan niitä vaatteita ja etenkin niitä villapaitoja ja tossuja:)?

14

535

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hatam

mistään kennelyskästä.
      Mistä noita tollaisia tulee, ei ole koskaan ollut yhdelläkään koiristani.
      Kuvastoa vilkaisin jo eilen. Vähän oli pienen kokoisia ne vaatteet meidän matamille.

• Tersi

oli se tikkitakki jossa oli karvallinen huppu, sekä se "mokkajäljitelmä"takki, tosin se vaalean punainen ei olisi ihan pojalle... Paranemisia!!

• Pleura

En tiedä menisikö ne meidän neidillekään...9kk ja 37kg...eikä kyllä näytä silti että noinkin painava olisi..solakka likka...ja eihän "lähes" kultsu kyllä mitään vetimiä tarvitse...mutta salainen primadonna itsessäni haluasi vaatettaa piskitkin..."heh"
        Soitin eläinlääkäriin kun Emma rupesi yskimään hirveesti yökkimiseen asti innostuessaan, kaulapannan kosketuksesta etc...sanoivat siellä että todennäköisesti kennel yskää...on kuulemma pahin epidemia vuosiin ainakin nyt täällä tampereen seudulla. Jos nyt vielä viikon yskii...menen sitten lääkäriin jos tuohon virustulehdukseen on liittynyt jengiin bakteeri tulehduskin..siihen saattaa sitten auttaa antibiootti.
        Kun tämä em. virus tarttuu pisara tartuntana...onko teknisesti mahdollista että pihalla ollessaan on yskänen koira syönyt keppiä...ja hetkee myöhemmin on myös Emma älynyt samaisen kepin ja näin virus tarttunut? Itämis aika tällä taudilla on 5pvä-9pvä...ja tällä aika välillä emme todella ole moikkailleet lähituntumalta muita koiria...
        Hmm...olin äskön kuulevani uutisissa että suomeen on yritetty salakuljettaa koiran pentuja joissa heroiinia sisällä?Kuuliko joku paremmin?

• FAU

on yskää nyt.
      Just tänään kuulin, että yks kasvatti köhii ja oli täällä pari päivää sitten käymässä. Nyt on sitten pelko päällä, että tarttuiko tähän meidän laumaan, vaikkei sillon vielä yskinytkään.

• Pleura

Mun tietääkseni tarttuu silloinkin kun vasta "itää" toisessa koirassa...Onnea vaan!toivon sydämmestäni ettei teille tule...on meinaan ikävä sairaus.
        Olen nyt antanut nappuloiden lisäksi "citro-oskaa"jos lisävitamiinit auttas...eipä täs kai muuta voi kun lepoa ja lämpöä...

• niitä vaatteita kirosin,että ihmekkös on jos koirillamme on käytös ongelmia kun niitä ihan lapsina pidetään,oli mukava gollege puku iltaan ja ihana yöasu ym ym ym,vähän järkeä please.Ulkovaatteet niitä tarvitseville on ihan eri asia.

• Pleura

Mä tarvisin...ainakin koville pakkasille...meidän neitin tassut palelee...kun raukalla ei ole paljoo karvaakaan vielä...että se oli hyödyllinen...a sen pontchon mä haluun ittelle:)
        Tosi on...vaatteet niitä tarvitseville..mutta JOS mulla ois chihu..ottasin heti sen takin missä oli ne pystyt kaulukset...sellanen joku toppatakki.

• toscan

Meille asti tuo ei ole vielä koskaan yltänyt, mutta nyt pelästyin kun sanotte että on vahvasti liikkeellä.
      Mulla kun on nuo pennut ja niitä on viikonvaihteessa tulossa ihmisiä ympäri Suomen katsomaan. Miten suojautua? Kuljettaako ihminen pöpöä mukanaan?

• Pleura

tietääkseni se ei tartu...koska sen pitäs tarrua lähinnä pisara tartuntana...Enpä olisi huolissaan...ja tässä pakkasessa kuolee taatusti pöpö kun pöpö..

• FAU
        Pleura kirjoitti:

tietääkseni se ei tartu...koska sen pitäs tarrua lähinnä pisara tartuntana...Enpä olisi huolissaan...ja tässä pakkasessa kuolee taatusti pöpö kun pöpö..

meillä nyt sitten illalla alkoi ensimmäinen kröhistellä ja huomenna varmaan köhisee jo muutkin, että onnistuttiin saamaan se tartunta, vaikkei kyläilijä vielä täällä käydessään yskinytkään.

• Pleura
        FAU kirjoitti:

meillä nyt sitten illalla alkoi ensimmäinen kröhistellä ja huomenna varmaan köhisee jo muutkin, että onnistuttiin saamaan se tartunta, vaikkei kyläilijä vielä täällä käydessään yskinytkään.

teidän puolesta..suoraan sanottuna ihan perseestä.
        ja kun tämä pentele kestää niin kauvan...:(!

• FAU
        Pleura kirjoitti:

teidän puolesta..suoraan sanottuna ihan perseestä.
        ja kun tämä pentele kestää niin kauvan...:(!

Nyt ei auta kun toivoa, ettei kovin pahana iske.
        Se on tän lauman kans aina painajainen, kun joku pöpö iskee. Yks kun saa jotain, niin kohta se on kaikissa :(

• Pleura
        FAU kirjoitti:

Nyt ei auta kun toivoa, ettei kovin pahana iske.
        Se on tän lauman kans aina painajainen, kun joku pöpö iskee. Yks kun saa jotain, niin kohta se on kaikissa :(

mutta, jos jotakin poitiivista pitäisi tästä repiä niin ainakin niillä on seuraa toisistaan kipeenä ollessaan...ei kai aika käy niin pitkäksi..ja vielä se että saatte "lomaa" lenkkeilystä...jos sen nyt lomana voi ottaa.
        Mua niin riipii kun Emma katsoo mua todella surullisesti kun huomaa, että heti kakkaran jälkeen palaamme kotiin samaa reittiä..ei mitään hauskaa.
        Toivon että ei tulis hirveen pahana.

• jephessu

samaa mieltä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      40
      3701
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      33
      3274
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2898
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2740
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1768
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1729
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1569
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1527
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      29
      1509
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1494
    Aihe