D-tipat

syntinen ;o)

Nyt on päässynnä käymään meillä niin, että d-tipat on olleet ainakin pari kk loppu eikä uusia ole "muistettu" ostaa. Nyt kun ne taas hankin, en muistakaan kuinka monta tippaa pitäisi 1½-vuotiaalle antaa..?

11

1816

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tina

itse olen antanut kaksivuotiaalle 5tippaa,suositus pullon kyljessä.
      viittä tippaa olen antanut jo jonkin aikaa eli kai sama annostus käy yhtähyvin puolitoistavuotiaalle.

• antanu

Mä oon antanu omalle 1v7kk 3 tippaa jo pitkän aikaa. Muistaakseni em. on oikea määrä mut ei oo tallella pakkausta joten en voi tarkistaa.
      Kysy apteekista kun ostat ja lue käyttöohjeet ni tiedät oikean määrän.

• ohje :-)

Me saimme ohjeen nla:sta, että talviaikaan 5 tippaa. Et meinaan ole ainut "unohtelija" :-)

• Äippä-76

Voi on niitä täälläkin unohdettu antaa aina välillä. ;)
      Mulla ois yks ehdotus tuolle tippahommalle, koska itselläni tämä jopa paransi muistiakin, heh :)
      On helpompi antaa.

Ostin neuvolan suosituksesta Minisun strong D-vitamiinitabletteja.
      Nää on siis TOSI pieniä n. 5mm halkasijaltaan.
      Annostus on 1 tabletti päivässä ja on raikkaan ksylitolinmakuinen ja voi niellä, pureskella tai antaa sulaa suussa.
      Kaverini näkyi antavan heidän 1 vuotiaalle naperollekin tätä.
      Pakkauksessa ei ole ikärajaa koska voi aloittaa.
      Mielestäni turvallinen, koska on niin pieni ja sehän sulaa suussa vaikkei älyäiäsi sitä nielaista.
      Meillä tätä annetaan 2v ja 7vuotiaalle.

Tippa annostusta en itsekään enään muista , mutta tarkistappa apteekista tai kokeile googlea.

• edellinen...

Niin en siis tarkoita enkä suosittele ihan vauvoille antamaan =)
        Eli vallan mainiosti 1vuotiaasta ylös päin, ainakin.
        No, kaikki varmaan ymmärsi, mutta tarkensinpas nyt joutessani =)

• gemini-04

Meille sanottiin et jos ei käytä minkäänlaista d-vitamiinin lähdettä, kuten maitoa niin 5 tippaa.. mut jos juo maitoa niin riittää aivan hyvin 3 tippaa.. ja on totta neuvolassa toinen täti sanoo toista..

• kans

3 tippaa ollu jo pitemmän aikaa suosituksena neuvolasta ja ikää poitsulla 1v4kk...

• nimetön

Siis minkämerkkisiä tippoja sinulla on? Jekovit annostus on 3-5 tippaa, kun taas deetipat nimisillä annostus on 20 tippaa tuon ikäiselle lapselle. Kyllähän se siinä paketin kyljessä lukee.

• mamma_:83

Jos merkkinä on deetipat niin annostus yli 1-vuotiaalle on 1ml/vrk. pakkauksessa ohjeet ja mukana olevassa pipetissä mittakin sille 1ml:lle.

• mamma_:83

tuo d-vitamiini ois niin hirveän tärkeä muistaa antaa, se kun on luuston kehitykselle tosi tärkeä vitamiini.. alkuun itse kans unohtelin mutta kun otin osaksi iltapalaa sen niin menee rutiinilla ja suosittelen nimen omaan deetippoja jo maun kannalta..joka ei oo maistanu jekovit-tippoja niin suosittelen. itse kerran maistoin ja sen jälkeen olen ajatellut lastani ja vaihdoin huomattavasti paremman makuisiin deetippoihin. :)

• Pojan äiti

Meillä ollaan annettu jekovitia vauvasta asti(nyt 1v8kk). Neuvolan ohjeen mukaan päivittäin 3 tippaa,annan suoraan kielen päälle.

Olen maistanut ja maistuu omasta mielestäni pahalle,poikani on aina tykännyt d-vitamiinin mausta.

Kannattaa antaa d-vitamiinia esim.päiväruoan kanssa,koska se on rasvaliukoinen,niin imytyy paremmin kuin esim.aamupuuron jälkeen annettuna.

Kannattaa pitää sitä vitamiinipulloa näkösällä,jotta muistaa antaa sitä päivittäin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      34
      11291
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      60
      9098
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      137
      5445
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3754
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3680
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3599
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3338
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      60
      2698
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      72
      2420
    10. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      14
      2073
    Aihe