Mitä mieltä oletta tästä rokotuksesta mikä annetaan vauvalle 3kk ikäisenä? olettako itse antaneet luvan rokotukseen,haluaisin kuulla muiden mielipiteitä tästä rokotuksesta. itse miettinyt antaakko vai ei rokotetta(olen kyllä lukenut myös tästä)mutta epäilyttää siltikkin.
Rokotus edessä
11
981
Vastaukset
- epäilyttää?
Mua ei ainakaan epäilyttänyt yhtään.En ois voinu ajatellakaan ettei lasta rokotettaisi.Musta ois hirveetä jos lapsi sairastuisi vaan sen takia etten oo antanut rokottaa.Nykyajan rokotteet on tutkittuja ja turvallisia ja tuskin sellasia ois edes keksitty jos ne ois tarpeettomia.En mä usko että niitä lapsia huvikseen pistellään.Meillä ei tullut rokotuksesta mitään jälkireaktiota(tiedän kyllä että joillekin voi tulla punoitusta ja kuumeilua tms.)Eikä vauvaa pistos edes kovin paljon häirinnyt,vähän aikaa itki,mutta sitten oli jo taas niinkuin ei mitään.
- äityli..
koska tämä uusi yhdistelmä rokotus on ollut vasta 2005 vuoden alusta lähtien neuvoloissa käytössä, ja kun lukee rokotus infoista juttua tästä rokotuksesta niin laittaa se miettiin että antaako rokotuksen nyt vai vasta(kun mahdollista antaa myöhemminkin) kun lapsi on vähäsen vanhempi..
- äittä
äityli.. kirjoitti:
koska tämä uusi yhdistelmä rokotus on ollut vasta 2005 vuoden alusta lähtien neuvoloissa käytössä, ja kun lukee rokotus infoista juttua tästä rokotuksesta niin laittaa se miettiin että antaako rokotuksen nyt vai vasta(kun mahdollista antaa myöhemminkin) kun lapsi on vähäsen vanhempi..
Luutetkos sitten että ne mahdolliset ongelmat tulevat sitten esille tässä heti ensimmäisten vuosien sisällä? Vai kauankos meinasit odottaa?
- uusi on
äityli.. kirjoitti:
rokotehan on parempi kuin se vanha!! Monessa muussa maassa tuo kyseinen rokotus on ollut kauemmin jo käytössä, mutta Suomessa pidettiin sitä vanhaa kauan, koska oli halvempi. Siinä vanhassa oli elohopeaa, jota tässä uudessa ei ole. Oma lapseni olisi kuulunut saada vanha rokote, mutta itse ostin tuota uutta.
- Noppa
Meillä tytölle aletaan ajatella rokotteita vasta vuoden ikäisenä, jos sittenkään. Haluan antaa vauvan oman vastustuskyvyn kehittyä rauhassa.
- ja vastustuskyky
Rokotteilla ja vauvan vastustuskyvyn kehittymisellä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Vastustuskyky eri virussairauksia ja bakteereita vastaan kehittyy sitä mukaa kun lapsi saa tartuntoja.
Rokotteilla pyritään ehkäisemään sellaisten tautien tarttumista vauvaan ja lapseen, joiden sairastaminen saattaa aiheuttaa pysyviä vammoja, kehityshäiriöitä tai kuoleman. Rokotteilla ei pyritä suojaamaan vauvaa flunssalta, vatsataudilta tms.
Meidät vanhemmat ihmiset on rokotettu näitä vakavia tauteja vastaan. Jälkikasvumme rokotukset ovat vanhempien tahdon varassa.
Henkilökohtaisesti en haluaisi, että lapseni saa tuliaisiksi viroon suuntautuneelta luokkaretkeltä polion tai kurkkumädän. Heh, näin se vaan on. Alle satakilometriä rannikolta etelään näitä tauteja sairastavia on olemassa. - vaan myös toisten lapset
ja vastustuskyky kirjoitti:
Rokotteilla ja vauvan vastustuskyvyn kehittymisellä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Vastustuskyky eri virussairauksia ja bakteereita vastaan kehittyy sitä mukaa kun lapsi saa tartuntoja.
Rokotteilla pyritään ehkäisemään sellaisten tautien tarttumista vauvaan ja lapseen, joiden sairastaminen saattaa aiheuttaa pysyviä vammoja, kehityshäiriöitä tai kuoleman. Rokotteilla ei pyritä suojaamaan vauvaa flunssalta, vatsataudilta tms.
Meidät vanhemmat ihmiset on rokotettu näitä vakavia tauteja vastaan. Jälkikasvumme rokotukset ovat vanhempien tahdon varassa.
Henkilökohtaisesti en haluaisi, että lapseni saa tuliaisiksi viroon suuntautuneelta luokkaretkeltä polion tai kurkkumädän. Heh, näin se vaan on. Alle satakilometriä rannikolta etelään näitä tauteja sairastavia on olemassa.Moni lapsensa rokottamatta jättävä äiti ajattelee, että itsepä minä lapsestani päätän. Näin se ei kuitenkaan mene. Kaikki lapset eivät saa riittävää rokotusvastetta eli rokotuksesta huolimatta eivät saa suojaa hengenvaarallisia tauteja vastaan (polio, vihurirokko, tuhkarokko, hinkuyskä, jäykkäkouristus). Näin rokottamaton lapsi voi toimia taudin kantajana ja siirtää taudin rokotettuun lapseen, jolle ei ole kehittynyt suojaa. Mikäli rokottamattomia yksilöitä on runsaasti, todennäköisyys näiden tautien leviämiseen myös rokotettuun väestöön lisääntyy. Mikäli rokottamattomia on vain harvoja, on mahdollisia taudin kantajia ja siirtäjiä huonon rokotusvasteen saaneisiin lapsiinkin vähemmän.
Ilmiötä kutsutaan laumaimmuniteetiksi. Enkä todellakaan ymmärrä vanhempia, jotka kieltävät lapsiltaan rokotukset. Tiedän, että alkuperäinen kysyjä ei ollut rokotuksia kieltämässä, vaan mietti niiden aikataulua. Tämä on ihan ok pohdintaa, mutta näillä palstoilla kun liikkuu näitä naturellimpiakin vanhempia, niin kirjoitinpa viestini ihan heitä varten. - homma
Mä en ainakaan halua altistaa lastani niinkin hienoille vastustuskykyä kehittäville taudeille kun kurkkumätä, polio etc. Ja kehittyyhän se vastustuskyky turvallisesti noiden rokotteidenkin avulla.
Hmm, jätätkös sitten sairaan lapsen lääkityksenkin että vastustuskyvyn luonnollinen kehittyminen ei häiritse. Ja öö, mitäs jos lapsesi kuolee esim johonkin em tautiin, niin toteatkos vain että "kakka homma, mutta tenavalla nyt oli huono vastustuskyky". Sellasta se on. - äityli..
homma kirjoitti:
Mä en ainakaan halua altistaa lastani niinkin hienoille vastustuskykyä kehittäville taudeille kun kurkkumätä, polio etc. Ja kehittyyhän se vastustuskyky turvallisesti noiden rokotteidenkin avulla.
Hmm, jätätkös sitten sairaan lapsen lääkityksenkin että vastustuskyvyn luonnollinen kehittyminen ei häiritse. Ja öö, mitäs jos lapsesi kuolee esim johonkin em tautiin, niin toteatkos vain että "kakka homma, mutta tenavalla nyt oli huono vastustuskyky". Sellasta se on.joka kirjoitit että jätänkö lääkityksenkin antamatta jos tarkoitit että kun on sairaana lapsi niin en ole jättänyt lääkitystä jos on määrätty. Nyt ei puhuttu kuin rokotuksesta,ei olla puhuttu lääkityksistä. Ja kiitos kaikille vastauksista. näytti siltä että kaikilla on oma mielipide tähän rokotus asiaan.
- mutta
oletko tullut ajatelleeksi,kuinka myös esim.Virosta ja Venäjältä jossa mahdoton rokottaa näin kattavasti väestöä,ihmiset matkustavat myös runsaasti tännepäin joten lapsesi on todella vaarassa saada tulevaisuudessa tartunta.Näissä maissa esim. moni ottaisi rokotteet kiljuen vastaan kun vain olisi mahdollista saada suoja hengenvaarallisia tauteja vastaan.Niin ajateltiin meilläkin ennen kun tautivaara oli vielä konkreettisesti läsnä eli ihan naapurin tyttö kuoli vieressä, nyt on helpompi ajatella noin kun muka vaara on pienempi.Mutta..en voi sille mitään et ei heru sympatiaa ihmiselle joka ajattelee noin,jos lapsesi sairastuu..Omani rokotetaan viikonpäästä ja samat tuntemukset kävin varmaan läpi..minun vauvaan pistetään "aineita"ja mitä kaikkea elimistössä tapahtuu.Nykymaailmaan on kaikki lapsensa tehneet tietäen taudit niin sen säännoillä pelataan.-itsenikin on rokotettu,niin miksi ei lastani.Tulikin tässä vielä esimerkki mieleen,asiakkaani kertoi kuinka hän häpeää kun 3lastaan on kaikki sairastaneet korviaan ja särystä huolimatta hän ei ole antanut lääkärin puhkaista korvaa koskaan.Vaan tulipa päivä jolloin hänelle itselleen tuli korvatulehdus ja hän kesti kipua itse alle vuorokauden ja omatunto soimaten käski lääkärin puhkoa oma korvansa jotta pääsee kivusta.Eli jos matkustat etkö suojaa itseäsikään?
- Nimetön
mutta kirjoitti:
oletko tullut ajatelleeksi,kuinka myös esim.Virosta ja Venäjältä jossa mahdoton rokottaa näin kattavasti väestöä,ihmiset matkustavat myös runsaasti tännepäin joten lapsesi on todella vaarassa saada tulevaisuudessa tartunta.Näissä maissa esim. moni ottaisi rokotteet kiljuen vastaan kun vain olisi mahdollista saada suoja hengenvaarallisia tauteja vastaan.Niin ajateltiin meilläkin ennen kun tautivaara oli vielä konkreettisesti läsnä eli ihan naapurin tyttö kuoli vieressä, nyt on helpompi ajatella noin kun muka vaara on pienempi.Mutta..en voi sille mitään et ei heru sympatiaa ihmiselle joka ajattelee noin,jos lapsesi sairastuu..Omani rokotetaan viikonpäästä ja samat tuntemukset kävin varmaan läpi..minun vauvaan pistetään "aineita"ja mitä kaikkea elimistössä tapahtuu.Nykymaailmaan on kaikki lapsensa tehneet tietäen taudit niin sen säännoillä pelataan.-itsenikin on rokotettu,niin miksi ei lastani.Tulikin tässä vielä esimerkki mieleen,asiakkaani kertoi kuinka hän häpeää kun 3lastaan on kaikki sairastaneet korviaan ja särystä huolimatta hän ei ole antanut lääkärin puhkaista korvaa koskaan.Vaan tulipa päivä jolloin hänelle itselleen tuli korvatulehdus ja hän kesti kipua itse alle vuorokauden ja omatunto soimaten käski lääkärin puhkoa oma korvansa jotta pääsee kivusta.Eli jos matkustat etkö suojaa itseäsikään?
asiahan oli niin että harkitsin että annanko rokotetta vai en tai siirränkö rokotteen antamista ja kyselin muitten mielipiteitä tästä asiasta. koska olin lukenut kyseisestä rokotteesta myös rokotteen haitta puolista,mutta tulin siihen tulokseen että annan rokotteen kun olenhan itsekin saanut kyseiset rokotteet silloin kun itse olen ollut vauva. tänään oli neuvola ja annoin laittaa pojalleni rokotteen. ja kiitos vielä muitten mielipiteistä tästä asiasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511407- 639720
- 1405508
- 1443774
- 753730
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373625- 403368
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243153- 632783
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak782558