ajattelin hommata gigan muisti kamman mut mistä tiiän mikä emo mulla on ja paljon se tukee muistia
muistia
5
375
Vastaukset
- ja kato
Tällä selvität komponentit koneessasi
http://www.download.com/3000-2086-10018691.html
Toinen olisi Ewerest - ChainX
Aluksi pitää sanoa, että halvemmaksi tulee jos ostat kaksi 512Mt muistikampaa. 1Gt kammat ovat kalliimpia ja niitä on vaikeampi saada.
Ja asiaan:
Internetistä löytyy useita ohjelmia, joilla saat selville paljonkin koneestasi ilman, että tarvitsee edes koteloa avata. Itse olen kokenut parhaaksi Everestin (harmi vain että ilmaisversion kehitystyö loppui viime joulukuussa):
http://www.majorgeeks.com/download4181.html
Ensiksi täytyy selvittää emolevyn malli/merkki, jonka jälkeen voi esim. valmistajan kotisivuilta käydä vilkaisemassa maksimi tuetun muistin määrän. Muistin tyypin voi selvittää myös valmistajan sivulta tai Everestillä.
Lataa, asenna ja käynnistä ohjelma. Paina "tietokone" kuvaketta ja sitten "yhteenveto". Emolevy alaotsikon kohdalta pitäisi löytyä kaikki tarvittava tieto. Jos on epäselvyyksiä tietojen selvittämisessä niin niistä kannattaa ilmoittaa tänne palstalle. - joooc
total memory 512mb...free physical memory 176mb maximum page file 2gb..........eli tarkottaaks toi et siihen menee 2 gigaa
- ChainX
Ei, tuo ei tarkoita vielä sitä paljonko fyysistä muistia voi olla maksimissaan. Tällä hetkellä koneellasi näyttäisi olevan 512Mt fyysistä muistia (asennettuna muistikampana(noina) emolevylle). Vapaana 176Mt.
Joskus (lue: kun) koneen fyysinen muisti ei riitä Windows laajentaa sitä ns. näennäismuistilla (paging file). Näennäismuistiin tallennettu tavara löytyy kiintolevyltä ja on aina paljon hitaampaa käsitellä kuin fyysistä muistia. Eli tuo "maximum page file 2Gb" ei tarkoita maksimi fyysisen muistin (koneelle asennettavan) määrää vaan sitä kuinka paljon Windows voi varata kiintolevyltä tilaa näennäismuistiksi.
On kuitenkin hyvin mahdollista, että koneellesi voisi saada maksimissaan juurikin tuon 2Gt muistia.
Saitko muuten selville Everestillä sen emolevysi merkin? Jos sait niin ilmoita tännekin niin voi tarkistaa vielä sen muistin oikean maksimimäärän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi534290Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal813973- 703458
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963380Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1052393- 352258
- 362129
- 242129
- 382109
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232004