Paras ja pahin vuokralainen

vuokranantaja

Olen nyt 15 vuotta vuokrannut ulkomailla asuvan sukulaisen asuntoa. Opiskelijat ovat olleet suurimmaksi osaksi nuoria opiskelijoita, siksi vaihtuneet tiuhaan, mutta tähän mennessä ei ole ollut valittamista.

Viisi vuotta sitten aioin maalauttaa asunnon,vaihtaa muovimatot ja vaihtaa keittön kaapin ovet sekä kylpyhuoneen suihkun ja vesihanat. Asuntoa ruvettiin kyselemään heti kun edellinen vuokralainen lähti pois ja kun sanoin, että meillä menee ainakin kuukausi remonttiin kun teemme sen iltaisin, ehdotti tämä kyselijä että hän tulee mukaan tekemään! Niinpä sitten teimme viikossa kolmisin remontin ja vuokralainen pääsi asumaan siistiin asuntoon. Sitä poikaa on vieläkin ikävä.

Olen aina tehnyt kaikki sopimukset kirjallisesti, jottei tulisi mitään ongelmia. Tähän asti ongelmia ei ole ollutkaan. Teimme määräaikaisen sopimuksen, koska sukulaisen poika tulee Suomeen opiskelemaan ja tarvitsee asunnon. En ole koskaan asunnossa käynyt ilman vuokralaisen pyyntöä vuokralaisen siellä asuessa. Nyt tuli talomieheltä soitto, että asunnossa on sattunut vesivahinko. Yritin saada vuokralaista kiinni puhelimella ja tekstiviesteillä, mutta en onnistunut. Menin kuitenkin talomiehen kanssa asuntoon. Kävi ilmi, ettei tämä vesivahinko ollutkaan ensimmäinen, mutta nyt vettä olikin tullut naapurin puolelle. Vuokralainen oli usein unohtanut hanat auki ja vettä oli valunnut sekä ammeesta että lavuaarista lattialle.

Keittiön kunto oli sanoinkuvaamaton. Viisi vuotta vanhat ovet repsottivat (minulla on kotona samat ovet, eikä vika ole ovissa) ja likaa oli kaikkialla. Hellan levyt olivat ruostuneita ja uunissa paksu kerros likaa.

Tässä vaiheessa saapui vuokralainenkin kotiin. Ensiksi hän ryhtyi huutamaan minulle, että olen tullut omin lupineni. Vesivahinko ei häntä paljon hetkauttanut, vaan sanoi, että sattuuhan sitä. Siivoamisesta hän ei kuulemma tykkää.

Kylpyhuonetta tarkemmin tutkittaessa kävi ilmi, että vessanpönttö ja lavuaari ovat molemmat rikki! Kylpyhuoneessa täytyy kaikki pintamateriaalit repiä lattiasta auki ja en tiedä kuinka suuri lattian korjaaminen on.

Nyt käymme läpi sitä, mikä onkaan vuokralaisen vastuu tässä tapauksessa. Kahdessa vuodessa nuori nainen sai asunnon melkein tuhottua.

1

670

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kertomisesta

On tänä päivänä todella totta, että monen nuoren kotikasvatus on mennyt perseelleen,

Mutta asiasta: omaisuuttaan on siis syytä lyhyin väliajoin käydä katsomassa. Ja hyvästä vuokralaisesta kannattaa pitää kiinni.
      Toivon, että saat tältä nuorelta naiselta korvaukset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3829
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2964
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1865
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1598
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1079
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      741
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe