Millainen Digikamera ???

töpö

HEISSAN kaikille !
nyt olis saatava digikamera ja haluaisinkin nyt kokemus vinkkejä teiltä millainen digikamera kannattaisin ostaa edellisessä elämässa jokunen vuosi taaksepäin meillä oli canon.. mut nyt tämä typy haluaisi apua teiltä... itse ajattelin hinta luokkaa 250-400 ekeä

11

5667

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jepjep

canon digital ixus55

• Mika....

Sinun kannattaa ostaa sellainen digikamera, joka täyttää tarpeesi ja toiveesi mahdollisimman hyvin. Omat mieltymyksesi on varmastikin tärkein kriteeri. Lyhyesti, jos haluat jonkun tietyn, niin osta se, ei se varmastikaan sen huonompi ole. Jos kuvan laatu on ainoa kriteeri, on järjestelmä ainoa vastaus (ei tosin sovi vielä hintahaarukkaasi). Jos haluat kohtuullisen kuvanlaadun ja monikäyttöisyyttä, on kompaktikamera ainoa oikea valinta. Kompakteja onpi taasen kovin monenlaisia. Jos kuvaat enimmäkseen sisällä sukujuhlia tms. valitse sellainen kamera, jossa on reilumpi laajakulma. Jos taas tahdot kuvat etäällä olevia yksityiskohtia on valittava ulottuvampitsoominen kamera. Valovoimaa ei koskaan ole liikaa joten kuta pienemp F-jakaja= suurempi aukko, sen parempi esim. F:2,8-3,5 on aika tavallinen ja ihan hyvä. Ennen vanhaan olympukselta löytyi Camedia 4040Z, jossa laajassa päässä suurin aukko oli F:1,8 en vain ole nykykameroissa nähnyt enää tuollaisia valovoimia, paitsi järjestelmien kiinteäpolttovälisissä. Uskon, että nykykameroista kuvanlaadullisesti saa parhaiten rahoilleen vastinetta Fujilta, jonka superCCD kennotekniikka on kehittynyt hyvin kohinaa sietäväksi ja Fuji on rohjennut mahdollistaa, muös kompakteissa malleissaan singaalin vahvistuksen ISO 1600 saakka (joka jo on aika kohinainen). Käy kaupassa käpistelemässä, mikä tuntuu mukavimmalta käteen ja täyttäisi useimmat kuvaustarpeesi ja olisi sopivan kokoinen ja hintainen, äläkä koskaan usko myyjää missään, ne suosittelevat aina sitä mitä hyllyt pullistelee tai mistä saa parhaat provikat he eivät ajattele asiakkaan tarpeita, joten joudut itse valmistautumaan hyvin. Jos olet nainen, älä provosoidu miesmyyjien alentuvasta suhtautumisesta, vaan pidä pää kylmää ja ennen kaikkea pidä pääsi sillä itse tiedät parhaiten mitä tarvitset.

• textiä....

...Mikalta. Kuten aina. Voisitko Mika ( jos et ole nainen ) ottaa vastaan pyynnön:

Olisi helpompi lukea jos jakaisit kappaleisiin.
        Tuoykspötköläinentekstionnäytöllähiukanikävää.

• Mika...
        textiä.... kirjoitti:

...Mikalta. Kuten aina. Voisitko Mika ( jos et ole nainen ) ottaa vastaan pyynnön:

Olisi helpompi lukea jos jakaisit kappaleisiin.
        Tuoykspötköläinentekstionnäytöllähiukanikävää.

Kiitosta vain palautteesta:) ja koitan jäsentää viestejäni paremmin jatkossa.
        En usein viestiä aloittaessani itsekään tiedä kuinka pitkäksi se venyy. Pitäisi aina oikolukea ennen kuin painaa "lähetä" nappia.
        Ja jos joku miettii, niin olen mies ja Mika on ihan oikea nimeni.

• reagoit...
        Mika... kirjoitti:

Kiitosta vain palautteesta:) ja koitan jäsentää viestejäni paremmin jatkossa.
        En usein viestiä aloittaessani itsekään tiedä kuinka pitkäksi se venyy. Pitäisi aina oikolukea ennen kuin painaa "lähetä" nappia.
        Ja jos joku miettii, niin olen mies ja Mika on ihan oikea nimeni.

...pyyntööni:
        >> Pitäisi aina oikolukea ennen kuin painaa "lähetä" nappia.

Ja jos joku miettii, niin olen mies ja Mika on ihan oikea nimeni. "

Ihan hyvin riittää kun hipaisee pikkurillillä
        Enteriä aina välillä... ;)

Muukin sormi kelpaa. Kiitos hyvistä neuvoistasi!

• UusiDigiKuvaaja

hm, itse aloitin digikamera kuvaus harrastuksen vuosi sitten tutkimalla eri kameroita et minkä ostaisin.
      Tulin siihen tulokseen et tärkeimmät ominaisuudet kamerassa on kuvanlaatu, kameran käyttö, varusteet (kuvausohjelmat)
      ja mielestäni tasaisen hyviä kameroita on canon,nikon ja sony.

Nyt ehkä ostaisin uutena Canon Powershot A520, tätä suosittelin pari viikkoa sitten eräälle kaverillinekin. Optinen zoomikin 4x ja suomenkielinen valikko. Hinnaltaankaan ei paha,saa jo 199€:lla.

• töpö

kiitos jo tähän mennessä, itse olin ajatellut canon power a620.. mut mielipiteitä edelleen otetaan vastaan kiitos !!!

• on tärkeä

kannattaa ostaa kamera jolla voi zoomata kunnolla. Esim panasonic DMC-FZ5

• Neon80

myös Panasonic Lumix DMC-FZ5:tä (n. 350€). Itselläni on kyseisestä mallista kokemuksia noin viikon ajalta ja en usko että samalla hinnalla saisi kovin paljoa parempaa kameraa, ainakaan omiin käyttötarpeisiini. :)

Hyviä puolia
        - 12xZoomi
        - Nopea käynnistys&kuvaus
        - Helppo käyttää, mutta silti hyvät asetus mahdollisuudet hintaansa nähden.

• trekker

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      42
      3910
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      39
      3506
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3118
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2970
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      85
      1954
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1948
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1789
    8. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      32
      1733
    9. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      29
      1721
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1684
    Aihe