Oletteko tottuneet

kuulokoje

Sain joulukuun puolivälissä kuulokojeen oikeaan korvaani. Koneeni on mallia: Canta2 BTE 270. Pienen korvani vuoksi ei voitu laittaa sisäistä laitetta. Minulla on ollut otoskleroosi molemmissa korvissa ja oikea korva on leikattu kymmenen vuotta sitten, mutta kuulo siinä on jälleen heikompi. Lisäksi rankka antibiottitiputushoito sairaalassa vei sisäkorvieni kuulon huonoksi. Tuli pikkuhiljaa ongelmaksi kuulla ihmisten keskusteluja hälinässä ja puhelimessa. Muutenkin puhelimen ääntä ja ovikelloa oli vaikea aina kuulla ja herätyskellolla en ole kyllä tehnyt aikoihin mitään.
Ajattelinkin kysellä, että oletteko te tottuneet uuteen laitteeseenne hyvin vai onko se jäänyt pöytälaatikkoon? Itse päätin, että pidän sitä. Nyt on takana puolitoista kuukautta. Olen pitänyt jatkuvasti vaikka kaikki äänet eivät toki aina miellytäkkään. Ihanaa havaita näin keväällä, että linnuistakin tulee ääntä, jota en aiemmin ole erottanut. Naurettavaa kai oli, että paperista ja muovista tulee kahinaa. Tämä tietokoneen näppäinääni alkuunsa häiritsi, mutta nyt olen tottunut siihen. Olen iloinen, että vihdoinkin kuulen paremmin. Toki vieläkin on tilanteita, jossa kuulolaitteesta ei ole apua. Lisäksi kännykkä värinöineen herättää paremmin kuin herätyskello. Tsemppiä kaikille kuulolaitteen saaneille ja käyttäkää sitä alusta alkaen. Kertokaa kokemuksianne.

4

574

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Annukka

Menen itse sovittamaan kojetta maaliskuussa ihan samoista syistä etten enää kuule jos on paljon ihmisä jotka puhuvat samanaikaisesti. Kuinka kauan kesti ennen kuin totuit siihen? Täytyy myöntää että minua vähän jännittää.

• aloittanut

Pari päivää meni oikeastaan totuttelussa ja aika pian omin sen laitteen osaksi minua. Tosin alkuunsa hieman haittasi silmälasien sankojen ja kuulolaitteen yhteensopivuus. Kävinkin optikolla käännättämässä hieman lasien sankaa ja nyt on asettunut paremmin. Korvalehteni ja korvakäytäväni ovat hyvin sirorakenteiset, joten se tuotti hieman hankaluuksia kuulokojeen tekemisen suhteen. Käyttöön kannattaa suhtautua alkuaankin positiivisesti eikä luopua laitteen käytöstä jos tulee alkuongelmia.

• Annukka

Minkä ikäinen olet, itse olen juuri täyttänyt 36.

• kuulokoje

Olen 51 vuotias. kuuloni alkoi pikkuhiljaa heikkenemään otoskleroosin vuoksi täytettyäni 20 vuotta. Siis olen ollut "Helsingin huonokuuloinen" jo kolmisen kymmentä vuotta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11437
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9870
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      147
      5580
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3750
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3635
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3183
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2793
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2603
    Aihe