Hei kuulkaa..

Tyhmä :)

Mua on alkanu tässä viimeaikoina mietityttää et miten se lentokone oikein pystyy lentämään? Mihin siis "lentokyky" perustuu? Johonkin rakenteelliseen seikkaan?

Oon joskus lukenut aiheesta, mut en vaan muista et mikä on homman nimi =) vaikuttaa varmaan aika ala-aste-tasoiselta kysymykseltä, mut mut.. ois silti kiva tietää =P

7

901

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikka

Matkailu/Inter-Rail, niin varmaan kysyisit ja ihmettelisit sitä, minkä takia veturi on junan etupäässä eikä perässä!

• Janda85

Lapsellisen vastauksesi perusteella et itse ilmeisesti osaisi selittää lentokoneen nousumekanismia. Olen itsekin miettinyt tuota lentojuttua.. eli kiitti "inssi" munkin puolesta vastauksesta :)

• sellainen
        Janda85 kirjoitti:

Lapsellisen vastauksesi perusteella et itse ilmeisesti osaisi selittää lentokoneen nousumekanismia. Olen itsekin miettinyt tuota lentojuttua.. eli kiitti "inssi" munkin puolesta vastauksesta :)

keskustelupalsta, jonka aihe on lentäminen fysikaalisena ilmiönä! Ikävää, että meni ironia ohi.

• Tyhmä taas :D
        sellainen kirjoitti:

keskustelupalsta, jonka aihe on lentäminen fysikaalisena ilmiönä! Ikävää, että meni ironia ohi.

Joo, mä etin täältä suomi24:sta jotai sellasta palstaa mis ois puhuttu noista teknillisistä jutuista, mut en löytäny.. (tai sit en vaan blondin logiikalla osannu ettii oikeesta paikasta xD).. Päätin sit kirjottaa tänne ku tääl on edes jotai puhetta lentokoneista =). No mut oon nyt anyway saanu jonkinlaisen vastauksen kysymykseeni, joten kiitos vaan :)

• Junailija2

Ei kaikissa junissa veturi ole etupäässä, esimerkiksi Saksassa paikallisjunat kulkee kaupunkien väliä edestakaisin, toinen suunta mennään takaperin..

• lähtöisin
        Junailija2 kirjoitti:

Ei kaikissa junissa veturi ole etupäässä, esimerkiksi Saksassa paikallisjunat kulkee kaupunkien väliä edestakaisin, toinen suunta mennään takaperin..

Hämeestä, ja aika yksinkertainen, kun tuohon ironiseen heittooni vastaamiseen 3 vuorokautta ja 14 minuuttia!

• inssi

sanoo lyhyesti että kun kone saadaan vauhtiin niin siiven poikkileikkauksen epäsymmetrisyyden(yläpinta kaareva, alapuoli suht.suora) vuoksi ilma joutuu kulkemaan yläpuolelta pidemmän matkan. Bernoullin? lain mukaan silloin paine pienenee yläpuolella siipeä, eli tulee paine-ero, joka "vetää" konetta ylöspäin. Tästä voisi vaikka kirjoittaa monta sivua, mutta ei taida kuulua tänne tarkempi selvitys.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11427
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9830
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      146
      5574
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3740
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3635
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3183
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2793
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2593
    Aihe