EIKÖ KETÄÄN

KIINNOSTA????

Tuntuu jokseenkin järjettömältä, että otetaan koira ja sitten ei oteta vastuuta siitä. Kertokaapas joku, miksi suurin osa koiraihmisistä ei tunnu välittävän muista kuin itsestään. Uskokaa huviksenne, että se koira tuo myös vastuuta, enkä tarkoita vain että sitä tulee ulkoiluttaa, vaan lähes päinvastoin, koska kaikista ei näköjään ole siihenkään...

15

955

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on aikaan saanut????

• koiranulkoiluttajien asente...

Te itse ette ehkä edes huomaa, mutta useimpien näkemieni koiranulkoiluttajien asenne ympäristöön on erittäin vihamielinen. Varsinkin jos menet kysymään, että onko hän tietoinen, että koiransa ei saa kulkea vapaasti leikkipuistossa, jolloin saat sellaisen ryöpyn saatapeetä, että muistat sen viikkoja. Joten edelleen: Missä vika????

• En oikeen nyt ymmärrä tuota vihjailevaa vuodatustasi, perustele nyt hieman tarkemmin.

Meillä ainakin aatellaan kyllä ensin noiden koirien hyvinvointia ja me ihmiset sitte vasta tokax.

• eka

kyllä kannattaisi ihan ekana ajatella itsensä hyvinvointia, koska jos ei oma terveys kunnossa (henkisesti&fyysisesti) niin ei kyllä jaksa koirastakaan huolta pitää!. kyllä se koira on ihan yhtä rakas vaikka se tokana tuleekin.

• eka kirjoitti:

kyllä kannattaisi ihan ekana ajatella itsensä hyvinvointia, koska jos ei oma terveys kunnossa (henkisesti&fyysisesti) niin ei kyllä jaksa koirastakaan huolta pitää!. kyllä se koira on ihan yhtä rakas vaikka se tokana tuleekin.

Nämä koirani on kyllä minun armoilla ja minun on vastuu heidän hyvinvoinnistaan. Tottakai hoidan myös itseni.

• Ja sen huomaa....

Eli siis et tajua, että koira tuo vastuuta myös koskien yhteiskuntaa, jossa elät??? Miksi juuri tuollaisten pitää ottaa se koira??? Eihän lapsiakaan kasvateta toimimaan laeista ja ympäristöstä välittämättä??? Toivottavasti et ikinä saakkaan lapsia, se olisi aika huolestuttavaa....

• Ja sen huomaa.... kirjoitti:

Eli siis et tajua, että koira tuo vastuuta myös koskien yhteiskuntaa, jossa elät??? Miksi juuri tuollaisten pitää ottaa se koira??? Eihän lapsiakaan kasvateta toimimaan laeista ja ympäristöstä välittämättä??? Toivottavasti et ikinä saakkaan lapsia, se olisi aika huolestuttavaa....

Siis minä kyllä tajuan, ja minun koirani ovat täysin yhteiskuntakelpoisia, toisin kuin sinä joka tulet tänne tuntemattomille ihmisille räkyttämään.Ei alkeellisiakaan käytöstapoja sinulla.
        Ja mitä lapsiin tulee (ei kyllä kuulu tähän asiaan milläänlailla) niitäkin minulle on suotu,nekin minä olen kunniallisesti kasvattanut hyvään yhteiskunnalliseen asemaan, että se sinun toiveistasi.

• Miten asiallista pitäs???
        Sikra kirjoitti:

Siis minä kyllä tajuan, ja minun koirani ovat täysin yhteiskuntakelpoisia, toisin kuin sinä joka tulet tänne tuntemattomille ihmisille räkyttämään.Ei alkeellisiakaan käytöstapoja sinulla.
        Ja mitä lapsiin tulee (ei kyllä kuulu tähän asiaan milläänlailla) niitäkin minulle on suotu,nekin minä olen kunniallisesti kasvattanut hyvään yhteiskunnalliseen asemaan, että se sinun toiveistasi.

Näyttää siltä, että koiranalistajat todellakin ovat erittäin herkkänahkaisia, kun joku huomaa, että kyse on vain jostain mielenterveysongelmasta. Ainakaan sä et kykene käsittelemään asiaa mitenkään sivistyneesti. Toikin, mitä väität, että sulla on lapsia, niin epäilen, koska sun luonteellas sosiaaliviranomaiset olisi ne hakeneet parempaan hoitoon. Myöskään koiraa en sulle soisi...

• Miten asiallista pitäs??? kirjoitti:

Näyttää siltä, että koiranalistajat todellakin ovat erittäin herkkänahkaisia, kun joku huomaa, että kyse on vain jostain mielenterveysongelmasta. Ainakaan sä et kykene käsittelemään asiaa mitenkään sivistyneesti. Toikin, mitä väität, että sulla on lapsia, niin epäilen, koska sun luonteellas sosiaaliviranomaiset olisi ne hakeneet parempaan hoitoon. Myöskään koiraa en sulle soisi...

En ole puhunut mitään mielenterveysongelmistasi.
        Noh tuohon sinun arvioiniin sivistyksestä vain nauran ja koko tuohon tarinaasi mitä minulle kirjoitat. Voi lapsiraasu, joko sinut on noudettu parempaan hoitoon, kun noin katkera olet toisten lapsille ja jopa koirille.
        Hyvät talven jatkot sulle sinne missä nyt sitte oletkin,
        minä en tuollaista typerää keskustelua viitsi jatkaa.

• niitä välinpitämättömiä koiranomistajia on enempää kuin välinpitämättömiä ihmislapsen vanhempia.

Tarkemmin ajateltuna ja näppituntumalta väitettynä taitaa olla pikemminkin päinvastoin. Mikä sekin sitten saattaa ärsyttää niitä joille asia ei kuulu. Heidän mielestään kun on pöyristyttävää, että ihmisellä on koira jota rakastetaan enemmän ja josta huolehditaan paremmin kuin naapurissa lapsista...

Lääkkeenä suosittelen lastenhankkimiskieltoa ja kastroimispakkoa lapsista (ja eläimistä) välinpitämättömille ihmisille. Suurin osa maailman ongelmista korjaantuu silläkeinoin viidessäkymmenessä vuodessa.

• justiinamuori

Aika rankka tuo viimeinen kappale, mutta samoilla aaltopituuksilla olen sinun, Sikran ja Uman kanssa.
        Meillä tuo poika hoitaa sitä ainoaa lapsen virkaa vieläpä.. ja meidän ihmisten "armoilla"han ne tosiaan ovat (jotkut osaa mennä tosin jääkaapille kuulema..) joten kaiken mitä järkevästi ottaen kykenen tekemään koiran hyväksi, sen myös teen tottakai, kyseessähän on enemmän kuin toivottu perheenjäsen.

Meilläpäin ainakin näyttää olevan aika paljon niitä koiristaan hyvää huolta pitäviä; kaikesta huomaa (ja tietääkin) että tekevät monet enemmänkin kuin vain käyttävät hätäisesti, kiukkuisen näköisenä, nurkan päässä asioilla.

• koirallinen ihminen

Miten niin suurin osa koiraihmisistä ei ajattele kuin itseään? Ei kai sitä koiraa monikaan hankkisi, jos sitä ei jaksa hoitaa ja huolta pitää. Moneksi on ihmisiä, myös koiran omistajia, mutta älä viitsi yleistää (paitsi jos sinulla on varmaa tietoa?).
      Ei täällä kirjoittaville tarvinne kertoa vastuusta tai koiran huoltamisesta, eiköhän täältä löydy nimenomaan ne vastuuntuntoiset, koiristaan ja niiden huolenpidosta kiinnostuneet ihmiset.

• selkis....

Eli siis koiran hankkivat ne, joilla ei ole haluakaan ottaa siitä hankinnasta aiheutuvaa vastuuta... Kyllä jos lapsen SAA, niin myös sen tekemiset otetaan huomioon. Tuskin kukaan päästää lastaan paikkoihin, joihin lapsella on pääsy kielletty tai antaa lasten jättää ulosteitaan mihin sattuu. Koiran omistajilta kun näköjään puuttuu se tahto toimia kuten heiltä edellytetään. Olen vain huomannut sen, että he, joille koira voi olla myös työkalu, toimivat kuten yhteiskunnan jäsenen kuluukin. Miten koira voi olla perheenjäsen, kun se ei ole edes yhteiskuntakelpoinen??? Tai voitaneen sanoa, että koiranomistaja ei ole yhteiskuntakelpoinen. Näin se näköjään siis on, että teitä ei edes kiinnosta säännöt ja lait, jotka koskevat sitä haisevaa karvakasaanne. Noudattanetteko siten muitakaan lakeja???

• ....
        selkis.... kirjoitti:

Eli siis koiran hankkivat ne, joilla ei ole haluakaan ottaa siitä hankinnasta aiheutuvaa vastuuta... Kyllä jos lapsen SAA, niin myös sen tekemiset otetaan huomioon. Tuskin kukaan päästää lastaan paikkoihin, joihin lapsella on pääsy kielletty tai antaa lasten jättää ulosteitaan mihin sattuu. Koiran omistajilta kun näköjään puuttuu se tahto toimia kuten heiltä edellytetään. Olen vain huomannut sen, että he, joille koira voi olla myös työkalu, toimivat kuten yhteiskunnan jäsenen kuluukin. Miten koira voi olla perheenjäsen, kun se ei ole edes yhteiskuntakelpoinen??? Tai voitaneen sanoa, että koiranomistaja ei ole yhteiskuntakelpoinen. Näin se näköjään siis on, että teitä ei edes kiinnosta säännöt ja lait, jotka koskevat sitä haisevaa karvakasaanne. Noudattanetteko siten muitakaan lakeja???

kylläpä näitä kitisiöitä taas löytyy. en edes jaksa vaivautua kirjottamaan lisää..*nauraa*

• saku
        selkis.... kirjoitti:

enemmän kuin koskaan,siis pakkohuostaan.Eli ei niitä lapsia aina niin huomioon oteta,eli leimaatko nyt kaikki lapsiperheet ja niiden vanhemmat itsekkäiksi,jotka ei ota huomiioon kuin itsensä,niinkuin teit koiraihmisten suhteen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      40
      3711
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      33
      3304
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2918
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2760
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1778
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1739
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1589
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1537
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      29
      1519
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1514
    Aihe